Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Klocki , tarcze - jakie? + jak wymienić .


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
169 odpowiedzi w tym temacie

#141 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7231 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 108d 22h 40m 56s

Napisano 20 wrzesień 2016, 11:06

Każdy robi co uważa za stosowne i zależnie od zasobności portfela. Kto bogatemu zabroni ?

 

Nawiercane tarcze na tył są zbędnym luksusem, ale z tymi slickami i klockami klasy DS3000 czy CL RC5+ to już popłynąłeś...

 

Oczywiście, że każdy robi co uważa za stosowne, ale pewne rzeczy warto robić, a innych nie warto robić i od tego jest właśnie forum by podzielić się jakąś wiedzą, czy doświadczeniami.

 

Nie rozumiem, czemu moje analogie Ci nie pasują. Jakąś nieprawdę napisałem?

 

Zresztą co ja się będę tu wymądrzał - jest na naszym forum osoba, której takie tarcze pękły i nie było przyjemnie.


  • 0

#142 OFFLINE   maniujr

maniujr

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 267 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Model:QQ+2 2010 FL Tekna 4x4
  • Silnik:2.0dCi
  • Nr rejestracyjny:PZ
  • Time Online: 8d 13h 6m 52s

Napisano 20 wrzesień 2016, 12:47

Zwykłe tarcze też czasem pękają ;) Opony nawet czasem pękają i jakoś nikt z nich do tej pory nie zrezygnował ;)

 

Nie, że mi nie pasują Twoje analogie, ale podałeś dość skrajne przypadki. Równie dobrze możemy dyskutować o sensowności zakładania Alcona czy KW do QQ..

 

Ja ten link podałem jako ciekawostkę i akurat uważam, że trochę racji mogą mieć (odprowadzanie ciepła, czyszczenie warstwy klocka itd...)


  • 0

#143 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7231 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 108d 22h 40m 56s

Napisano 20 wrzesień 2016, 18:23

Zwykłe tarcze też czasem pękają ;) Opony nawet czasem pękają i jakoś nikt z nich do tej pory nie zrezygnował ;)

 

Nie, że mi nie pasują Twoje analogie, ale podałeś dość skrajne przypadki. Równie dobrze możemy dyskutować o sensowności zakładania Alcona czy KW do QQ..

 

Ja ten link podałem jako ciekawostkę i akurat uważam, że trochę racji mogą mieć (odprowadzanie ciepła, czyszczenie warstwy klocka itd...)

 

Tylko, że tak się składa, że nawiarcane i/lub nacinane mają większe do tego tendencje - zresztą tak na zdrowy rozum to tak właśnie musi być. Oczywiście, że podałem skrajne przypadki, bo jakoś tak bardziej obrazowo ukazują myśl, że to co jest do sportu to jest do sportu, a niekoniecznie musi to być lepsze na drogę.


  • 0

#144 OFFLINE   qleec

qleec

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Model:Qashqai 2.0 DCI, 4x4
  • Silnik:Ropa
  • Time Online: 3d 22h 8m 14s

Napisano 20 grudzień 2016, 12:22

Mam pytanko:

Czy w Qashqaju występują przednie klocki z czujnikami zużycia ?. Chcę kupić  i nie wiem jakich szukać. 2.0 Dci, 4x4


Użytkownik qleec edytował ten post 20 grudzień 2016, 12:22

  • 0

#145 OFFLINE   maniujr

maniujr

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 267 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Model:QQ+2 2010 FL Tekna 4x4
  • Silnik:2.0dCi
  • Nr rejestracyjny:PZ
  • Time Online: 8d 13h 6m 52s

Napisano 22 grudzień 2016, 11:00

nie


  • 0

#146 OFFLINE   Piotr78

Piotr78

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Model:Qashqai, Micra
  • Silnik:1,6 1,3
  • Nr rejestracyjny:LTM
  • Time Online: 1d 13h 25m 7s

Napisano 22 grudzień 2016, 16:42

Witam.

Przy wymianie kół na zimowe zauważyłem że te dwie blaszki znajdujące się pomiędzy klockiem a zaciskiem nieznacznie różnią się między sobą kształtem (zarówno te z przodu jak i z tyłu). Czy może ktoś ma jakąś teorię na to która ma być na górze a która na dole i czy ma to jakiekolwiek znaczenie?

Pozdrawiam.


  • 0

#147 OFFLINE   Rafer

Rafer

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bytom
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QQ
  • Silnik:1,5 dci
  • Nr rejestracyjny:SY
  • Time Online: 15h 3m 37s

Napisano 18 styczeń 2017, 21:35

Ja mam komplet z BOSCH-a i nie narzekam. Choziaż z wymianą tyłu miłem niezłą zagwozdkę. Jakiś tłumok tak objechał śrubę jarzma, że jedyne co mi pozostało, to rozwiązanie siłowe "kopalniane", mianowicie nabijanie mnieszego rozmiaru klucza na łeb śruby. :) No i dodatkowy koszt (piwo) za nową śrubę. :)

Wymiana tarcz i klocków w kaszanie jest bajecznie prosta. Trzeba pamiętać tylko co wolno nasmarować i o higienie. Czystość elementow to podstawa.

 

PS Jeden mechanik podpowiedział mi, że klocki niepiszczące to klocki z fazką na brzegach. I że niby te dobre są fazowane, tanie i do doopy są ostre na brzegach i się "podwijają" na tarczy i piszczą. Ktoś może potwierdzić?

Blaszki na klockach są po to, żeby te się nie telepały w zacisku. Wyjmij i się przekonasz.

 

Gdzieś przeczytałem tutaj na forum, że jakieś to takie dziwne że tarcza nie jest "zespolona" z piastą i że przylgnia może zostać zabrudzona. Odkręcałem koła kilka razy i ani razu tarcza nie "odpadła" od piasty. Jest jeszcze jarzmo, zacisk i klocki, które przytrzymują tarczę na miejscu. Dodatkowo jak wymieniałem tarcze z przodu, to żeby "odkleiły" się od piasty musiałem przypizgać młotkiem. Także ni ma stracha, nic nie wylata i nie utnie palców u stóp. :P


  • 0

#148 OFFLINE   Fergul11

Fergul11

    Nissanmaniak

  • Redaktor

  • 2697 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Co.Clare Ennis
  • Flaga:
  • Kraj:IRELAND
  • Model:Qashqai 1.6 / Galant 2.0/Peugeot 308
  • Silnik:HR16DE /4G63

Napisano 19 styczeń 2017, 10:36

 

 

PS Jeden mechanik podpowiedział mi, że klocki niepiszczące to klocki z fazką na brzegach. I że niby te dobre są fazowane, tanie i do doopy są ostre na brzegach i się "podwijają" na tarczy i piszczą. Ktoś może potwierdzić?

 

Prawda :) 

...a na tych tanich i do doopy jak piszesz zrób fazkę szlifierką i nabiorą szlachetności (lownoise) :) 


  • 0

#149 OFFLINE   Rafer

Rafer

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bytom
  • Flaga:
  • Model:NISSAN QQ
  • Silnik:1,5 dci
  • Nr rejestracyjny:SY
  • Time Online: 15h 3m 37s

Napisano 24 styczeń 2017, 00:40

Prawda :)

...a na tych tanich i do doopy jak piszesz zrób fazkę szlifierką i nabiorą szlachetności (lownoise) :)

 

Tylko "dopodejrzewam" jeszcze, że tanie to nie tylko brak fazy, ale jeszcze różnice materiałowe. Ogólnie na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.


  • 0

#150 OFFLINE   Author53

Author53

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1014 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Legnica
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ I-Way 2.0, 140KM, 4x4 Czarna perła 2011r.
  • Silnik:2.0 140KM
  • Nr rejestracyjny:DL
  • Time Online: 42d 20h 48m 22s

Napisano 05 marzec 2017, 19:54

 

Filmik dla tych którzy nigdy nie wymieniali klocków i tarcz hamulcowych z przodu

a tu z tyłu.

 


  • 0

#151 OFFLINE   Fergul11

Fergul11

    Nissanmaniak

  • Redaktor

  • 2697 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Co.Clare Ennis
  • Flaga:
  • Kraj:IRELAND
  • Model:Qashqai 1.6 / Galant 2.0/Peugeot 308
  • Silnik:HR16DE /4G63

Napisano 05 marzec 2017, 22:27

Tylko "dopodejrzewam" jeszcze, że tanie to nie tylko brak fazy, ale jeszcze różnice materiałowe. Ogólnie na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać.

jesli będzie różnica to raczej w mieszance spieku ,ale nie sądze żeby firmy robiły z tego tajemnicę co używają ?

może też być kwestia jakości spoiny ,klej jaki wiąże spiek do bazy klocka , ale nigdy nie słyszałem ąby to się odspoiło , raczej w hamulcach bębnowych i to w syrenie 103 :) 

Bezpieczeństwo .....najwyżej szybciej się wytrą ? 

Ja osobiście uważam że ....klocek musi być miękki , lepiej niech pyli niż miałby drzeć tarczę 


  • 0

#152 OFFLINE   piot5rek

piot5rek

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Częstochowa
  • Flaga:
  • Model:Qashqai J10
  • Silnik:1.5 dCi
  • Time Online: 3h 45m 45s

Napisano 19 marzec 2017, 16:17

Ja z doświadczenia mogę z czystym sumieniem polecić tarcze i klocki ATE. Nie w Qashqaiu ale w BMW E46 miałem ATE PowerDiscs + zwykłe klocki ATE. Bardzo dobre hamowanie. Zero bicia, a nieraz hamowanie ostre było z 210km/h. Umiarkowane pylenie. Zupełny brak piszczenia.
  • 0

#153 OFFLINE   zaba111

zaba111

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kuźnica
  • Flaga:
  • Model:Qashqai+2 FL
  • Silnik:1,6 BR16DE +LPG
  • Nr rejestracyjny:BSK
  • Time Online: 2d 14h 45m 37s

Napisano 06 kwiecień 2017, 12:50

Koledzy moze ktoś wymieniał tarcze w Qashqaiu +2 1,6 benzyna 2010 lift,jakiej wielkosci sa tarcze z przodu 296 czy 320 wydaje mi sie ze mam te mniejsze.


  • 0

#154 OFFLINE   nismo

nismo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 353 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wejherowo
  • Model:nissan p12 1.8
  • Time Online: 6d 16h 31m 7s

Napisano 06 kwiecień 2017, 16:32

ate ewentualnie trw


  • 0

#155 OFFLINE   Author53

Author53

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1014 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Legnica
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ I-Way 2.0, 140KM, 4x4 Czarna perła 2011r.
  • Silnik:2.0 140KM
  • Nr rejestracyjny:DL
  • Time Online: 42d 20h 48m 22s

Napisano 06 kwiecień 2017, 17:31

Koledzy moze ktoś wymieniał tarcze w Qashqaiu +2 1,6 benzyna 2010 lift,jakiej wielkosci sa tarcze z przodu 296 czy 320 wydaje mi sie ze mam te mniejsze.

Ja tez miałem taki dylemat ale przy zmianie kół zmierzyłem.

Dla ułatwienia:

Obwód wynosi np. 80 cm, tak więc średnica wyniesie:
80: 3,14= ~ 25,48 cm,
gdzie 3,14 to liczba Pi.


Użytkownik Author53 edytował ten post 07 kwiecień 2017, 14:37

  • 0

#156 OFFLINE   nismo

nismo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 353 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wejherowo
  • Model:nissan p12 1.8
  • Time Online: 6d 16h 31m 7s

Napisano 07 kwiecień 2017, 14:14

25,48 mm to 1 cal


dokładnie 1 cal


  • 0

#157 OFFLINE   Author53

Author53

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1014 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Legnica
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ I-Way 2.0, 140KM, 4x4 Czarna perła 2011r.
  • Silnik:2.0 140KM
  • Nr rejestracyjny:DL
  • Time Online: 42d 20h 48m 22s

Napisano 07 kwiecień 2017, 14:36

25,48 mm to 1 cal


dokładnie 1 cal

Te wyliczanki to tylko przykład :)

U mnie 25,48 to są cm a nie mm :)


Użytkownik Author53 edytował ten post 07 kwiecień 2017, 14:38

  • 0

#158 OFFLINE   nismo

nismo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 353 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wejherowo
  • Model:nissan p12 1.8
  • Time Online: 6d 16h 31m 7s

Napisano 07 kwiecień 2017, 14:44

jatylko mówidzielisz przez 10 i wychodzi w calachi daje głowę że w specyfikacji też jest w calach


  • 0

#159 OFFLINE   Lasiat

Lasiat

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 103 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sulejówek
  • Flaga:
  • Model:Qashqai
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:WM
  • Time Online: 4d 3h 2m 46s

Napisano 05 maj 2017, 09:25

Witam.

W najbliższym czasie planuję zmienić klocki i tarcze hamulcowe na przedniej osi. Pytanko, czy te z aukcji http://allegro.pl/tr...5811853466.html nie są podejrzanie za tanio? Czy jest podejrzenie, że sprzedawca sprzedaję podrobione produkty firmy TRW? Na stronie Iparts.pl za taki zestaw musiałbym zapłacić ~800PLN... Chyba, że na Iparts.pl zdzierają z klientów :) . Bardzo proszę o odpowiedź w tej sprawie i pozdrawiam!   


  • 0

#160 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 7231 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:VW Passat B8
  • Silnik:2.0 TDI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 108d 22h 40m 56s

Napisano 05 maj 2017, 13:51

Nikt Ci na takie pytanie nie odpowie...
  • 0