Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 2.0 na wolnych go zalewa


rafp11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam takie pytanie: na podstawie jakich sygnałów sterownik silnika określa obciążenie silnika?

Mam problem z nissanem primerą 2.0 16v z 2000 r. Mianowicie na wolnych obrotach go całkowicie zalewa, jak to powiedział diagnosta na przeglądzie przy badaniu analizatorem spalin, chodzi gorzej niż najgorszy gaźnik. Wystarczy jednak podnieść mu troszkę obroty pedałem gazu i wszystko jest ok, sonda ładnie pracuje. Auto było już u fachowca , który niby wszystko posprawdzał i stwierdził , że to wina silniczka krokowego wolnych obrotów. Silniczek wymieniony i dalej to samo. Pożyczyłem od znajomego skaner diagnostyczny i troszkę poszperałem. Sterownik nie zgłasza błędów ale zastanawia mnie dlaczego na wolnych obrotach bez żadnego obciążenia sterownik pokazuje 30% obciążenia silnika.Sonda cały czas na bogato, ecu robi korekty na minus aż do -24,99% i potem wskakuje na zero i znowu koryguje na minus i tak w kółko przy czym sonda cały czas bogata. Zauważyłem jeszcze , że jak włączę klimatyzację to na poziomie korekt około - 23% sonda pracuje prawidłowo.

Ma ktoś może jakieś sugestie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może sonda już kończy swój żywot

Wystarczy podnieść obroty do 1,5 tys i sonda chodzi prawidłowo, podobnie zresztą zachowuje się druga sonda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na analizatorze przy okazji badań technicznych to wyszło.

 

masz wydruk z analizatora???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosę temat.

Mam podobny problem. Komputer wzbogaca mieszankę,(wydłuża czas wtrysku) a kiedy dochodzi do max. wraca do zera. Skutkuje to gwałtownym spadkiem obrotów do poziomu ok 400-300. czasem potrafi nawet zgasnąć. "Cykl" powtarza się co ok 27 sek. Samochód był już sprawdzany przez dwóch mechaników ale brak poprawy ,niestety. Komputer nie pokazuje błędów. Może ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem Primery i mógłby cos podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto sprawdzane najpierw przez elektronika a po wizycie u niego i stwierdzeniu że elektonicznie wszystko ok. z samochodem, przez mechanika. tu został wyczyszczony krokowy i przepustnica ale objawy wciąż te same.chyba spróbuję pomierzyć ją sam. Mogę rozpiąć wtyczkę i wtedy mierzyć napięcie na stykach wkładki czy muszę się jakoś wpiąć bez jej rozłączania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpinasz się bez rozłączania, op[is masz na forum, przepływka nie zgłasza błedów jak całkowicie nie padnie, aby ją zdjagnozować kompem, trzeba znać wartości jakie powinny być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosę temat.

Mam podobny problem. Komputer wzbogaca mieszankę,(wydłuża czas wtrysku) a kiedy dochodzi do max. wraca do zera. Skutkuje to gwałtownym spadkiem obrotów do poziomu ok 400-300. czasem potrafi nawet zgasnąć. "Cykl" powtarza się co ok 27 sek. Samochód był już sprawdzany przez dwóch mechaników ale brak poprawy ,niestety. Komputer nie pokazuje błędów. Może ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem Primery i mógłby cos podpowiedzieć?

No właśnie u mnie są identyczne objawy. Ja u siebie przepływkę mierzyłem i na wolnych ma 1,3 a na wysokich coś około 2,6-2,8 z tym że elektronik mówił mi że trzeba zmierzyć za pomocą oscyloskopu bona mierniku może nie pokazywać prawidłowych wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co znaczy na wysokich??? jest określona wartość obrotów do pomiaru, miernik w zupełności wystarczy do tego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie czas wtrysku zaczyna się od 3ms, następnie komputer koryguje w dół do 2,4 i kończy mu się zakres, korekcja dochodzi do -24,99% i sterownik zaczyna wszystko od początku. Jak włączę klimę to przy korekcji około -24% udaje mu się utrzymać prawidłową mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy tylko , że podniosę obroty na 1,5tys i sonda zaczyna pracować prawidłowo więc raczej jest sprawna. Podciśnienia sprawdzałem i wyglądają na ok. Przepływomierz na wolnych daje 1,3 V niestety nie mam drugiego na podmianę. Zastanawia mnie to że na wolnych sterownik podaje obciążenie 30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sondę to ja miałem na odwrót (zresztą Daniel może potwierdzić) na wolnych było ubogo po dodaniu gazu AFR 14,7...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obciążenie może być jedynie wysterowane z czujnika położenia przepustnicy

jak wygląda filtr powietrza ?i jakie podaje podciśnienie ponad to czasy na wilnych powinny balansować w granicach 2,5 .. +/- w zal od war atmosferycznych

 

na wolnych jak nie daje rady to jeszcze bym grzałkę sprawdził ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wolnych sterownik pokazuje otawrcie przpustnicy 0% filtr powietrza ok , w primerach 2.0 nie ma Mapsensora tylko przepływka i nie wiem jakie jest podciśninie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w granicach 0,3 B wiem bo mam gaz, ,,,,

 

a sonda na wolnych ,,, jest na bogato i Ecu redukuje ,,,hm ,,, bo to jest tak jakby przyjął 3ms za właściwą mapę OL a powinien zrobić w zamkniętej i tak wysterowany korekty by miał od zera gdzie właściwe by było 2,5 ... a jak czujnik temperatury ?

 

JEDNO GŁUPIE PYTANIE ty mówisz o pracy na GAZIE CZY NA PB ,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście o pracy na benzynie. Zapomiałem że jest mapsensor przy inst gazowej ,podciśnienie mam 0,26 . Na gazie ręcznie zjechałem mnożnikiem i na gazie jest ok ale na benzynie kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...