Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zaq79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Poznaje swojego x-trail-a i mam kolejne pytania.

 

1. Jak szybko po odpaleniu silnika macie ciepły nadmuch?

2. Czy w x-trail jest nagrzewnica elektryczna? Ewentualnie gdzie jej szukać lub bezpiecznika do niej.

3. Czy posiada ktoś rozpiskę wszystkich bezpieczników jakie są w samochodzie? (aktualnie poszukuje bezpiecznika od ogrzewania tylnej szyby?

 

Z góry dzięki.

 

 

Pozd

zaq79

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiego kolega ma X-a?

 

W moim T-30 ciepłe powietrze leci po minucie już. Rozpiskę bezpieczników mogę dostarczyć, o ile mamy ten sam model.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Z tego co widze w Twoim opisie to masz benzyniaka 2.0

Ja mam dCi 2.2 - ale może elektryka jest bliźniacza przynajmniej jeśli chodiz o bezpieczniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..ke??? :). W x-ach jest nagrzwnica elektryczna czy się przesłyszałem :)? Jak to działa ?

 

To ja się pytam czy taka jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianello

To ja się pytam czy taka jest :P

No więc wczoraj przeprowadziłem małe śledztwo :)

1. Znalazłem na allegro "nagrzewnica elektryczna T30" - czyli coś takiego istnieje. Teraz pytanie czy we wszystkich.

2. Dziś rano włączyłem nagrzewanie na maksa, nawiew na 100% i faktycznie ciepłe leciało już po 2-3 minutach nie jadąc samochodem.

Wniosek - na 90% chyba coś takiego u mnie jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie było nagrzewnic elektrycznych w x-trailach , a po 2-3 minutach w benzyniaku to normalne ,że leci ciepłe powietrze. ( W dieslu nie )

 

A ,że ktoś napisał na allegro to nie znaczy ,że wie co sprzedaje. Wiele razy widziałem uniwersalną farelkę na podszybie z wtyczką zapalniczkową sprzedawane jako orginalne wyposażenie auta z ,którego to wyciągnięto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianello

Nie było nagrzewnic elektrycznych w x-trailach , a po 2-3 minutach w benzyniaku to normalne ,że leci ciepłe powietrze. ( W dieslu nie )

 

A ,że ktoś napisał na allegro to nie znaczy ,że wie co sprzedaje. Wiele razy widziałem uniwersalną farelkę na podszybie z wtyczką zapalniczkową sprzedawane jako orginalne wyposażenie auta z ,którego to wyciągnięto

no to w takim razie co to jest ? http://allegro.pl/nagrzewnica-elektryczna-nissan-x-trail-i2886771247.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to w takim razie co to jest ? http://allegro.pl/na...2886771247.html

 

 

Jest to uniwersalna elektryczna nagrzewnica firmy eberspacher. http://www.eberspaecher.com/en/electrical-vehicle-heaters.html Montowana przez niektóre ASO jako "wyposażenie dodatkowe" w krajach zimnych ( skandynawia ) do T31. W T30 nie występowała i nie ma o niej wzmianki w serwisówce. Nawet co do T31 nie jestem pewien czy jest ona na liście akcesorii nissana czy poprostu na własną rękę niektóre serwisy to zakładają

 

Możliwym jest ,że ktoś to założył do twojego t30 ale bardziej prawdopodobnym jest ,że silnik benzynowy po prostu po 2-3 minutach na jałowym nagrzał się i dlatego leci ciepłe powietrze. Zwłaszcza ,że to urządzonko jest prądożercze i w benzyniaku obciążało by znacznie aku i alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa - czyli posiadacze diesli są skazani na marznięcie po odpaleniu autka (pomijam możliwość zamontowania ogrzewania postojewego).:(

U siebie zauważyłem jeszcze niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym może tu tkwi przyczyna długiego nagrzewania sie autka - i możę w nagrzenicy nie ma full płynu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem z powolnym nagrzewaniem się auta .Muszę przejechać kilkadziesiąt kilometrów żeby naprawdę zrobiło się ciepło w aucie nie gorąco (japońska technologia).Dla porównania w polskim Lublinie po przejechaniu dwóch trzech kilometrów leci gorące powietrze,a po kilkunastu nie da się wytrzymać.(polska technologia),silnik też disel o podobnej pojemności. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że diesle się wolniej grzeją wiadomo od dawna- między innymi z tąd ich mniejsze spalanie w porównaniu z benzyniakami ( mniej energii marnuje się na wydzielane ciepło ) , te nowsze mają chłodnice spalin do EGR ( x-trail też ) i szybciej osiągają temp. niż stare diesle z lat 80-90tych. W porównaniu do auta mojej mamy ( rover 220SD ) to x-trail naprawde szybko osiąga temp.

 

Jeśli podczas jazdy wskazówka temperatury nie dochodzi do połowy skali ( horyzontalne położenie ) to winą kiepskiego grzania może być termostat. W przeciwnym wypadku może nagrzewnica zamulona .

Proponuję testy porobić i podzielić się wynikami. Odpalamy po nocy (aby mieć pewność ,że silnik wystygł porządnie ) zapisując temperaturę i czas po jakim w jeździe *( warto zanotować czy miasto czy trasa ) silnik osiąga właściwą temp ( położenie horyzontalne wskazówki ) wtedy moze każdy porównać sobie czy jego odbiega od normy.

 

 

Co do elektrycznej nagrzewnicy to dużo jest tego w niskich cenach od renówek na allegro, można by się pokusić i spróbować to wkomponować w nagrzewnicę , porządną grubą instalacje dorobić , ale czy komuś się chce kombinować by podzielić się wynikami ??

 

Webasto to świetna rzecz tylko ( pomimo kosztów ) trzeba to upchać gdzieś. Mam zestaw z poprzedniego auta ale od dwóch lat nie moge sie za to zabrać. Nie chciałem podłączać się trójnikiem do filtra więc dobrałem już zbiornik paliwa -4-5 litrów pasujący idealnie nad akumulator ale ciągle zastanawiam się gdzie upchać sam piecyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem starego busa-mercedesa 310 i przy -25 stopniach w kabinie było ciepło po 2-3 kilometrach.Odpalał na dotyk.Teraz mam o wiele nowszego VW LT i przy takiej temperaturze ledwo ledwo odpala a jak już zaskoczy to ciepło robi się może po 15-20 km(później jest już ok)

Co do X-a jest tak samo.Nagrzewa się bardzo wolno i przez 10 min trzeba jeździć w rękawiczkach bo łapy marzną od kierownicy.O Astrze II 2.0 DI mojej żony to już nawet nie wspominam bo tam to trzeba ze 30 km zrobić.

 

Mnie się wydaje,że starsze silniki grzały się szybciej.Mój kuzyn ma starą honde w dieslu i wystarczy kilka min i jest ciepełko jak w bajce

Edytowane przez Pumiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie na postoju to silnie długo łapie temperaturę,ale w czasie jazdy to po około 7 km mam pełną temperaturę. Wskazówka na zegarze leży poziomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na postoju to silnie długo łapie temperaturę,ale w czasie jazdy to po około 7 km mam pełną temperaturę. Wskazówka na zegarze leży poziomo.

 

Taki urok diesla ,że na postoju to potrafi się wychłodzić a nie nagrzać.Też koło 7km potrzebuję aby mieć wskazówkę poziomo na połowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

panowie,możecie opisać do czego służą poszczególne przyciski przy ustawianiu klimy,nadmuchu, itp. np. co to za klawisz A/C , bo nie mogę się do końca połapać ,chodzi o to ,że nie czuję ciepłego powietrza z przednich nawiewów i nie wiem czy coś źle ustawiam czy coś mi padło,dmuchawa chodzi klima też a na auto nie czuć powietrza choć z szybe zdmuchuje  przynajmniej na 4/6 ,nie wiem jak to powinno wyglądać bo auto mam drugi miesiąc i ciągle go poznaję(pierwszy japoniec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A/C - klimatyzacja. MODE - gdzie ma dmuchać, "wentylatorek" - siła dmuchania. Przy włączonej klimie podkręcasz temperaturę o 2-3 stopnie. Przy ustawieniu nadmuchu na szybę z włączoną klimą nie powinna parować już przy 2-3 kreskach. Napisz co konkretnie nie działa to może będziemy w stanie napisać coś więcej.

 

P.S. Nie zapominaj o paniach:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Faktycznie, szybkość nagrzewania wnętrza w T30 nie jest zbyt zadowalająca. Myślałem, że będzie o wiele lepiej. W starszych autach bawiono się z roletą lub po prostu kartonem na chłodnicy. Jednak w tym przypadku miałbym obawy, aby używać takich "patentów". Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim używałem kartonu i wszystko działało dobrze. Oczywiście operację "montażu" należy wykonać z głową:

  • nic na siłę - chłodnica z przyległościami jest dość delikatna
  • temperatura musi być zdecydowanie niższa niż obecnie (+5 st).

 

Tej zimy kartonu jeszcze nie zakładałem bo jest za ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karton nie może dotykać chłodnicy , trzeba zostawić kilka cm luzu aby przy ewentualnym zagrzaniu elektryczny wentylator miał jak ciągnąć. 

 

DIESEL zawsze wolniej grzeje od benzyniaka, niektóre mają webasta, inne elektryczne podgrzewacze , elektrzyczne nagrzewnice lub mocno rozwinięty system  EGR z płaszczem wodnym. Nissan nie  przejmował się widać szybkim nagrzewaniem,  Jeśli termostat jest sprawny i po zagrzaniu trzyma temperaturę to karton niewiele ( choć troszkę zapewne tak )  pomoże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, karton powinien nie tyle szczelnie zakrywać chłodnicę, co osłabiać przepływ wewnątrz komory silnika. Miałem kiedyś diesla, i na krótkich trasach ogrzewanie zaczynało działać zdecydowanie później niż w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jako że zima w pełni odgrzeje temat ogrzewania bo nie lubie marznąć.Chciał bym się dowiedzieć jak u was działa regulacja temperatury ? bo u mnie na maxa 32*C słabo grzeje a na pewno nie osiąga nawet 25*C.Wczoraj zostawiłem auto z włączonym silnikiem na ponad godzine i po tym wsiadłem i zrobiłem trase 70 km .Ogrzewanie jeszcze nigdy tak mocno i precyzyjnie mi nie działało.Z temp na max nie dało się wytrzymać a z kratek leciało gorące powietrze .Już myślałem że coś sie naprawiło czy odpowietrzyło ale niestety dzisiaj rano wszystko wróciło do normy,czyli dalej lipa. :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie grzeje super, jak zostawię na 20 minut to mam cieplutko. A jak pasażerce zimno w pupę to włączam podgrzewanie siedzeń. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...