Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zaq79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie podgrzewanie hula na okrągło,ale jak są mrozy to w środku szału nie ma z ciepłem.Pytam bo w poprzednim X-ie miałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przy dłuższej jeździe grzeje dobrze , niestety na krótkich jest słabo. Mam dodatkowy wskaźnik temp płynu i  widać po nim ,że 80 stopni osiągna w miarę szybko  ( do 85 idzie i otwiera termostat ) ale żeby przekładało się to na wydajność nagrzewnicy to nie powiem. Nie dość ,że  ogólnie konstrukcja ta nie dmucha z zadziwiającą siłą to do tego wydajność również średnia. Zastanawia mnie czy dodanie pompki elektrycznej przed wejściem do nagrzewnicy i wymuszenie szybszego obiegu nie dało by poprawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dziś stał 7minut na podwórku przed wyjazdem do pracy i jak wsiadłem to już miał prawie 90 temperatury, włączam u siebie na 24 stopnie to leci gorące powietrze, przykręcam do 22 , 22.5 i jest optymalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna to inna bajka :) .U mnie czasami jakby coś zaskoczyło i grzeje jak wściekły a czasami przejade  nawet 100 kilometrów i leci tylko ciepłe przy nastawie na maxa.

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, dziś przy tym zimnie zauważyłem że nie mam ogrzewania. Płyn jest ok, natomiast zauważyłem że wskaźnik temperatury poszedł pod czerwoną kreskę i opadł do połowy. Co może być przyczyną braku ogrzewania 2.0 benzyna

A teraz grzało jak w piecu, i o co chodzi? Samo się naprawia?

Edytowane przez Rado_KR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat, mianowicie mam chyba problem z ogrzewaniem bo pomimo tego, że ustawiam 30'c na panelu klimy to nawet po długiej jeździe leci letnie powietrze. Niekiedy się zdarzy, że nie zmieniając ustawień temp. to nagle zaczyna z letniego dmuchać całkiem zimne. Poziom płynu ok i wyczyszczony z kurzu czujnik temp. wew ten za kierownicą ale dalej pomysłów brak gdzie szukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak się nagrzeje czy węże pod maską wchodzące do kabiny są gorące czy zimne. Jeśli będą gorące oba to  winowajcy szukaj w środku auta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będą gorące oba to  winowajcy szukaj w środku auta 

uwielbiam takie porady techniczne, nawet jesli to nie ja jestem ich adresatem

pytajacy pewnie mial watpliwosci czy szukac usterki w samym aucie czy w garazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwielbiam takie porady techniczne, nawet jesli to nie ja jestem ich adresatem

pytajacy pewnie mial watpliwosci czy szukac usterki w samym aucie czy w garazu

Dobre..

Ale to zostaje ,czytaja też  inni i z błahostki robi sie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat, mianowicie mam chyba problem z ogrzewaniem bo pomimo tego, że ustawiam 30'c na panelu klimy to nawet po długiej jeździe leci letnie powietrze. Niekiedy się zdarzy, że nie zmieniając ustawień temp. to nagle zaczyna z letniego dmuchać całkiem zimne. Poziom płynu ok i wyczyszczony z kurzu czujnik temp. wew ten za kierownicą ale dalej pomysłów brak gdzie szukać. 

Mailem podobnie niedawno. Zapchana nagrzewnica. W serwisie (nie autoryzowanym), wlali środek do czyszczenia, przepłukali i jak ręka odjął. szybko jest ciepło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha w aucie czy w garażu. Raczej w aucie bo węże ciepłe. Zastanawiam się nad możliwością zapchanej nagrzewnicy tylko jak ja wyjąć lub czy jest jej możliwość wyplukania bez demontażu

Edytowane przez maniekott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlali środek do czyszczenia, przepłukali i jak ręka odjął

czytales to?

wyplukac uklad chlodzenia mozesz samodzielnie, srodki ktore masz w zasiegu reki to ocet, kwasek cytrynowy, odkamieniacz do czajnikow ale one moga byc zbyt agresywne, dedykowane srodki to np.: K2 Radiator Flush, LM Kuhler Reiniger, Valvoline Radiator Flush i inne

jak to zrobic znajdziesz bez problemu film na YT

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam czy po płukaniu nie okaże że mam mokro na podłodze z nagrzewnicy. A zabardzo nie mogę znaleźć nowej w necie

Edytowane przez maniekott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzenie płukania to jest ostatnia opcja w takim przypadku.

Kiedy nie grzeje to najczesciej winny  jest termostat i niski stan plynu.

Jak nie to.to  w zalezności juz od samochodu elektryczne sterowanie ,zawory ,filtry,itp

Malo kto bawi sie w zalewaniu ukladu woda ,dlatego nie drozna nagrzewnica jest najmniej prawdopodobną przyczyna,predzej juz jej nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w aucie bo węże ciepłe.

 

a i jeden wąż jest ciepły do nagrzewnicy

mocno niezdecydowany jestes czy oba weze cieple czy tylko jeden, od czegos musisz zaczac oprocz siedzenia przed monitorem to zacznij po prostu od termostatu

 

Malo kto bawi sie w zalewaniu ukladu woda ,

wcale nie jestem tego taki pewien a jesli nawet taki delikwent z kilkunastoletnim autem ma w ukladzie chlodzenia cos co nie zamarza w ujemnych temparaturach, to pewnie nigdy nie slyszal o degradacji takiego czynnika chlodzacego i jego  ujemnym wplywie na material z ktorego sa wykonane chlodnice i uzupelnia poziom czym tam ma pod reka, nie zwazajac na zalecenia producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś boi się płukania nagrzewnicy środkiem, można inaczej.

Zdejmujesz węże od nagrzewnicy, przykładasz wąż ogrodowy z bieżącą wodą i płuczesz nagrzewnicę w kierunku odwrotnym jak płynie w niej płyn naturalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorrki za zamieszanie 1 post pisałem z tel i mi niekiedy wyrazy podpowiada inne niż chcę. Wszystko posprawdzane temperatura na wskaźniku prawie połowa i nie rusza się węże do nagrzewnicy zasilający ciepły i górny wąż do chłodnicy reszta zimne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem.

Po ruczeniu na zimnym silniku po około 2-uch km. przy nastawie na 32° (pokrętło) powietrze z kratki jest wyraźnie cieplejsze.

Do pracy mam 5 km. i dojeżdzam rozpięty bo za gorąco w kabinie .

Czyli nie jest tak źle z Dieslem.

Gorzej ze skórzanymi siedzeniami.

Z tyłu położyłem koc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli weże ciepłe a opisujesz to na zasadzie jest letnie a czasem zimne to masz to co ja miałem w Passacie i moja mam w C5.

 

Podobnie jak w nich, w X-trail, klapki sterujące przepływem powietrza (przez nagrzewnicę, czy obok niej = ciepłe/zimne) są sterowane przez "serwomotory".

W przypadku tych aut obieg nagrzewnicy jest otwarty cały czas i nagrzewnica i w lato i zimie jest gorąca, pytanie tylko jak i czy kierujemy przez nią powietrze z wentylatora.

 

Awaria którą opisujesz wygląda dokładnie jak w tamtych autach i była to awaria serwomotoru od kierunku powietrza (pozostałe klapy typu nogi, szyba itd tez maja swój oddzielny serwomotor) jest uszkodzony i pomimo przestawienia pokrętła temperatury na max ciepło nie przestawia on klapy w takie położenie. Pozostaje jeszcze w części zimnej i dla tego masz powietrze letnie, lub cofa się na chwilę i masz wtedy powietrze zimne.

 

Powodem awarii najczęściej jest zabrudzenie się ścieżki potencjometru w obudowie silnika i sterownik traci nad nim kontrolę (potencjometr poruszany przez cięgno), lub rzadziej, awaria przekładni ślimakowej w środku.

Przy awarii potencjometra pomoga czasem rozebranie (nie przewidziane więc trzeba pomyśleć jak to zrobić aby to potem złożyć) i wyczyszczenie ścieżki potencjometra.

 

Niestety, nie zdiagnozujesz tego inaczej jak tylko rozbebeszenie całej deski rozdzielczej itd aby dostać się do nagrzewnicy  i klapy kierunku powietrza :(, w zasadzie pomyśl co jeszcze byś chciał zrobić bo wyjąć trzeba prawie wszystko co jest pod szyba a nad dywanikami. 

 

 

 

P.S.

W starych samochodach był suwak lub pokrętło mechaniczne i tam kręcąc poruszałeś fizycznie linką do klapy i zmieniałeś kierunek, w nowszych już są to przełączniki (pokrętła), guziki itd i wszystko jest sterowane elektrycznie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...