Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2 dCi 136 km - brak mocy między 2,5 - 3,2 tyś obr.


Datex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, delikatnie wejdę w słówko. Piszecie o braku mocy i jak widzę skupiacie się wyłącznie nad przepływką. Trzeba pamiętać, że często odłączenie i ponowne podłączenie danego podzespołu daje chwilową poprawę, gdyż jakby to nazwać - przerywacie tryb serwisowy, czyli pamięć komputera.

Na forum było często o braku mocy :21icon_search_mad: i przypuszczam, że taki plik dany przeze mnie omineliście, więc umieszczam go ponownie i trochę uzupełniony nowymi wpisami;

Poczytajcie dokładnie zamiast od razu wchodzić w koszta. Zaznaczam, iż problemy mogą być podobne, ale usunięcie usterek jest różne i różniste.

 

Życzę miłej lekturki  :book: i pozdrawiam  :wave: .

Podoba się :dribble: ?, przyda się :) ? To proszę o uśmiech za ciekawą lekturkę :book:  i mozolną pracę... :pc: 

Pozdrowionka.

 

 

ojjojoj...tyle pobrań i żadnego słowa dziękuję, ani uśmiechu.......ojojoj

 

 

 

Edytowane przez mirekg9
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem Twoje posty o problemach z mocą. Jednak żeby u mnie diagnozować problem dalej, muszę kupić nową przepływkę bo wiem że na pewno nie działa prawidłowo. Po porostu mam nadzieje, że problem z mocą ustąpi przy okazji wymiany nowej przepływki która i tak jest do wymiany. Ale i tak dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość mirekg9

Widziałem Twoje posty o problemach z mocą. Jednak żeby u mnie diagnozować problem dalej, muszę kupić nową przepływkę bo wiem że na pewno nie działa prawidłowo. Po porostu mam nadzieje, że problem z mocą ustąpi przy okazji wymiany nowej przepływki która i tak jest do wymiany. Ale i tak dzięki za pomoc :)

 

Możesz się z nami podzielić, czy uporałeś się ze swoim problemem i w jaki sposób? Na pewno wielu z nas by chciało wiedzieć a nie tylko pytać.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło porządne wyczyszczenie płynem do elektroniki całej przepływki. Wyleciało naprawdę sporo brudu i autko śmiga już bez straty mocy :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

I to już jest jakaś konkretna odpowiedź.

A, pisaleś że ......przepływka która jest i tak do wymiany.... po czym tak wnioskowałeś? Czy może jakieś złe pomiary, czy może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogromne odchyłki pomiarów ilości przepływającego powietrza. Na obrotach jałowych wartości oscylowały od 5 do aż 40 jednostek chyba gram/sek. Producent przepływki reklamację uwzględnił i dostałem zwrot pieniędzy :). Pomiary dokonywane poprzez adapter bluetooth wpinany w złącze diagnostyczne auta... Teraz tylko wybuchła mi klima i tym muszę się zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję.

 

Chwilowe braki w mocy stały się na tyle nagminne, że zacząłem poważnie się tym interesować. Praktycznie każde przyśpieszenie na 4,5 przy około 3 tyś. obr/min powodowało odcięcie mocy. W końcu zaczął pojawiać się błąd p0234 - overboost. Nie pomogła wymiana zaworu SCV (falowanie obrotów znikło, wymiana uszczelek oring to rozwiązanie na chwile). Zacząłem diagnozować zawór odpowiadający za sterowanie podciśnieniem podłączonym do regulacji VNT turbiny - okazało się, że jest sprawny. Ostatecznie na trasie zaczęła bardzo głośno wyć turbina. Okazało się, że wyłamała się łopatka po ciepłej stronie turbo. Oddałem do regeneracji, okazało się, że właśnie VNT w tego typu turbinach (nissan 2.2 i modele renault) często jest fabrycznie źle wyregulowane. Przeładowanie turbiny doprowadziło do uszkodzenia wałka i do uszkodzenia łopatek. 

 

Obecnie turbina zregenerowana, wyregulowana oraz wszystko wyważone. Po założeniu do auta kompletna cisza, brak jakichkolwiek dźwięków dochodzących z turbo. Puki co jazda wyłącznie delikatna aby wszystko się dobrze ułożyło. Turbo wyjmowałem i wkładałem sam. Koszt regeneracji z gwarancją roczną - 850 zł + koszt nowych uszczelek, płynu chłodniczego, oleju.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niestety turbo dalej przeładowuje. Dzisiaj wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem turbo i zobaczymy, czy problem pojawi się ponownie w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety turbo dalej przeładowuje. Dzisiaj wymieniłem zawór sterujący podciśnieniem turbo i zobaczymy, czy problem pojawi się ponownie w najbliższym czasie.

 

Witam,

I jak efekty bo zmagam się z p0234 i nie moge dojść co mu jest (elektrozawór podmieniłem na inny ale cały czas brak mocy powyzej 2tyś), gruszka rusza dzwignią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Czytam na temat przeładowania jednostki czyli błąd p0234. Mam turbinę po regeneracji, przewody podciśnieniowe są nowe, podmieniałem zawór ciśnieniowy wszystkie parametry przepływki, zaworu ciśnienia są w normie a nadal odcina moc przy 2900 obr. i żaden mechanik nie potrafi sobie z tym problemem poradzić. Jeśli ktoś miał taki przypadek i udało mu się go rozwiązać to proszę o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...