Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana tylnej tulei wahacza dolnego


nrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę wymienić tylną tuleję wahacza dolnego. Cały element gumowo-metalowy z tą łapą na 2 śruby.

- czy da radę samemu? czy trzeba to wciskać na prasie na ten bolec co wychodzi z wahacza?

- czy wystarczy odkręcić tę tuleję, względnie mocowanie tej drugiej i mi się ładnie opuści tak żeby to wymienić? czy trzeba cały wahacz wyciągać i przy okazji wykręcać coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale cały wahacz do zdjęcia. Jeżeli jeszcze nie byl demontowany to licz się z zerwaniem śrób na lizaku(3szt), przeciw podporowe od tulei raczej idą?! Ponad to lepiej kupić nowy ori. wahacz. W zasadzie powinno się wymienić obydwie tuleje a to skórka za wyprawkę! Zamienniki dlugo nie wytrzymują! Syzyfowa robota.

P.s.A by swobodnie wyjąc wahacz trzeba od kręcić 3śróby na lizaku, 2-tylnej osłony poduszki, wybić sworzeń, od kręcić mocowanie poduszek drążka stabilizatora i o puścić go troche do dołu.

Fajna robota! Szczególnie jak ukręcają się śróby:-)gwint bodaj 16/26 z tego co pamiętam. Powodzenia.

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E to chyba zostawię mechanikowi ;-) bo z wybiciem sworznia może być problem. I jak się ukręci to on będzie miał lepsze narzędzia. Trochę mi szkoda na nowy wahacz, bo sworzeń mam dobry a przednia tuleja była wymieniana kilka miesięcy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrb, mi niedawno mechanik wymieniał wszystkie 4 gumy obu dolnych wahaczy i powiedział, że sporo się z tym szarpał. Te tylne musiał chyba nawet rozciąć (jeśli dobrze zapamiętałem), bo w ogóle nie chciały zejść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez prasy to ciężko będzie wymienić tuleje i zabawy dużo . Trzeba wymontować wahacz bo na samochodzie wymiana mija się z celem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co prawda było to już dawno, ale żeby zamknąć temat napiszę, że dało radę samodzielnie i to na samochodzie :-)

 

Operacja wymagała odkręcenia przedniej i tylnej tulei wahacza oraz drążka stabilizatora- tak jak pisał NEO. Ponieważ nie dąłem rady odkręcić sworznia wahacza, całość została na samochodzie. Stara tuleja nie chciała zejść, została rozcięta kątówką. Nowa była rzeczywiście ciasna ale kilkanaście minut walenia młotkiem ustawiło ją w końcu na miejscu.

 

Także reasumując - nie jest łatwo, ale się da :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super, pare zeta w kieszeni+satysfakcja. Dobrze że Ci śrób nie zerwało- ja miałem tą "imprezę".

A dobrze widzieć że jakoś daje rade to zrobić samemu:)

To za tydzien jesteś pod N.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam pytanie odnośnie tulei, w sprzedazy są dostepne dwa rodzaje tj, jedna z ta łapą na dwie śruby ale mozna też znaleść same tuleje i to nawet TRW na allegro.

Która jest właściwa? 

Primera 1999r 2.0 140KM hatchback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak przymocujesz samą? ta łapa jest przyspawana do tulei i całość przykręcasz do podwozia-a jak nabijesz samą tuleje to co z nią zrobisz? starą łapę wyrzucisz ze starą tuleją. zresztą jesli tak jest zaprojektowane to jak może ktoś ci sprzedawać inną tuleję której montaż jest niemożliwy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz przedni dolny ma dwie tuleje - jedna z "łapą" (tylna) i druga "normalna" bez łapy (przednia). 

I teraz musisz wiedzieć, którą chcesz wymienić - przednią czy tylną? 

W opisie tulei masz opis gdzie się montuje - z przodu czy z tyłu wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylna jest nabijana, przednia jest wciskana w wahacz prostopadle, to całkiem inne tuleje, mówiliśmy o tylnej to nie wiem dlaczego teraz nagle mielibyśmy mówić o przedniej i dlaczego kolaga wyżej chce kupić inną jeśli ma do wymiany tą z łapą?! dlatego ja zrozumiałem ze on znalazł taką samą nabijaną tylko że bez łapy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK wszystko jasne, do wymiany mam tylnią czyli tą z łapą. Dzieki za szybkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...

nrb jak wymieniałeś tę tuleje to napierniczałeś w nową normalnie po czepku? czy przez jakąs nasadkę?  http://mkparts.pl/allegro/nissan/5102208P.jpg

Edytowane przez howard512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrb jak wymieniałeś tę tuleje to napierniczałeś w nową normalnie po czepku? czy przez jakąs nasadkę?  http://mkparts.pl/allegro/nissan/5102208P.jpg

 

Normalnie prosto w łeb - drugą stroną siekiery, bez żadnych nasadek. Tylko wcześniej dobrze tam do środka smaru dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie pogięło się to? W Almerze jak ostatnio kpl zmieniałem to tam na przelot są , bez tych czapek to elegancko mlotkiem poszło, ale walilem prosto w wewnetrzną tuleję. Wcześniej porobiłem znaki korektorem żeby nie przesadzić. Swoją drogą gratuluję wymiany bez zdejmowania wahacza z fury przy gorszym komforcie pracy. Znacznie łatwiej jest robic to w imadle, ale wiadomo jak to jest ze sworzniami, bez ściągacza czasem dobry młot i łom nie daje rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No robiliśmy we dwóch i jakoś poszło - ale trochę to trwało... wiesz, to nie jest łożysko że trzeba idealnie na prasie wciskać. Trochę się tam poobijała czapa ale w środku jest tyle gumy że było ok :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję jakoś jej nie otluc za mocno, moze jakas tuleję dopasuję. Super równo być nie musi, to prawda, ale jak pod złym kątem te gumowe tuleje się nabije to szybko się rozsypią, bo one mają cofać wahacz na nierównościach do naturalnej nieobciążonej pozycji. Na dołach się te gumy skręcają. Dlatego ja zawsze korektorem sobie maluję przed montażem linie. Wszystko już wiem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopię temat. Wyjąłem wahacz w mojej primerze i z przodu odkręciłem całe te mocowanie (chyba to ten wspomniany wyżej lizak) przykręcone na 3 śruby i okazało się, że maja duże wżery rdzy. Teraz obawiam się je przykręcać, bo mogą się urwać. I tu pytanie, czy ktoś dokupował te śruby? Bo są mocno nietypowe.

Edytowane przez szczepek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dokupić w serisie( o ile pamiętamcoś koło 25pln szt. Ale to dawno było), lub podjedź do zakładu ślusarskiego i nich ci grzebieniem sprawdzi skok gwintu. Wtedy spoko znajdziesz.

Mam jeszce gdzieś bodaj 2 sztuki używane. Dobierałem u znajomego gdyż mi się upierdzieliły przy odkręcaniu i musiałem rozwiercać i gwintować na nowo. Ale nie mam grzebienia by sprawdzić i Ci zapodać. Poza tym to wżery powinny być tylko na czubku i przy łbie. Tak więc oczyścić dobrze szczotą na obrotach i będzie git. To są ulepszane bardzo twarde. A może będą mieli w zakładzie ślusarskim gwintownik. To przetrzeć na nowo i tyle.

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Z tym że mam z nimi taki problem, że są zardzewiale tu przy łbie gdzie się gwint kończy i jedna jest już może nawet ze 2mm ciensza. A z takim gwintem znalazłem ty tylko ona przy łbie jest grubsza. No ale teraz już wiem że można dokupić tylko w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...