Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Przeróbki terrano - co wam potrzeba ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
279 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 21 styczeń 2013, 11:42

łączniki rozpinalne służą temu aby po wjechaniu w teren wysiąść z auta i odpiąć zawleczki, następnie po zakończeniu zabawy można je ponownie spiąć, to powoduje że na czarnym tył nie hula, a na brązowym się ładnie krzyżuje...
  • 0

#22 OFFLINE   Enzo

Enzo

    Nissanmaniak

  • VIP

  • 2625 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wurzburg
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I
  • Silnik:3.0 V6
  • Nr rejestracyjny:SZY
  • Time Online: 57d 5h 30m 16s

Napisano 21 styczeń 2013, 11:44

tu jest ciekawe rozwiązanie stabilizatora. może coś takiego hugh wymyślisz :D


Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
  • 0

#23 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 21 styczeń 2013, 11:58

stabilizator jak stabilizator jak ja mam wymyślić skoro już jest wymyślony :)
rozpinanie to tylko tak jak Thespian pokazał, tylko nie jestem pewien czy te przetyczki nie są za delikatne ?
  • 0

#24 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 21 styczeń 2013, 12:11

łącznik z zasady jest delikatny... przecież nawet seryjne są robione z taką "zwężką" która ma puścić w razie czegoś... może te zawleczki pełnią role "bezpiecznika"?
  • 0

#25 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 21 styczeń 2013, 12:33

bardzo ciekawe. ale w tym przypadku nie na długo. chodzi mi o spoiny łączace elementy.bedzie tendencja do odklejania spoin lub pekania materiału na obrzeżach spawów. w tej kwestii wiem dosc duzo. chyba powinno to wiecej trzmac sie niz wygladac. ale zamysł bardzo ciekawy. tylko z drugiej strony to raczej do zabawy niz normalnego uzytkowania i czasem zrobienia jakiejs frajdy w terenie.
  • 0

#26 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 21 styczeń 2013, 12:54

do zabawy to się wykręca całe drążki stabilizatora... to ma być kompromis :)
  • 0

#27 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 21 styczeń 2013, 13:05

mozna i tak sie bawic:)
  • 0

#28 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1766 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 6h 26m 11s

Napisano 21 styczeń 2013, 21:54

Hmmm robi się ciekawie, zaczynamy błoto ruszać. Drżyjcie galerie handlowe-zaczynacie tracić klientów!
  • 0

#29 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 23 styczeń 2013, 07:44

uwazam ze to tylko jedna zaleta liftu budy. wiecej miejsca na koła. mówiac niepraktyczne miałem na mysli to ze wiele osób lift zaczyna od podniesienia budy i na tym konczy.i wtedy jaki to ma sens? dla picu? uwazam ze jezeli robimy juz jakies modyfikacje i ingerujemy w stan fabryczny (zwłaszcza w samochód terenowy) to po to aby cos osiagnac a sam stan wizualny jest na samym koncu. ma byc wysoko,szeroko,bezbiecznie,ma byc moc, błoto...itd.


co do drążka reakcyjnego-tez nad tym mysle. co wymysliłem do tej pory? otóz zastanawiajac sie nad liftem zawieszenia czyli wspomnianymi juz dystansami pod sworznie, a potem przeróbką łączników - doszedłem do wniosku ze nalezy zmienic cały drążek. na taki który bedzie pełnił swoja zasadnicza role, ale jego braca pozwoli na wydajniejsza prace obu przednich kółek:)

no i wymysliłem: drążek od landrowera defendera. juz zamówiłem. jak przyjdzie bede cos juz mógł praktycznie pokombinowac. o wynikach oczywiscie poinformuje kolegów.

w teorii zamysł jest taki ze drążek bedzie z przodu na specjalnie do tego celu zrobionej belce. łączniki zrobie sam. góra na sworzniach od koncówek drążka a dół jak do tej pory(podkładki tłumiące i nakrętka. ot tak :) jak wyjdzie - nie wiem. ale sprawdze.

Użytkownik baalzebul edytował ten post 23 styczeń 2013, 07:48

  • 0

#30 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 23 styczeń 2013, 09:29

czyli tak jak w 2wd, problem taki że sworzeń dolnego wahacza jest za bardzo z przodu w 2wd jest on dokładnie na wysokości sworznia zwrotnicy a w 4wd to wiecie jak, i trochę kicha bo jest za mało miejsca na ten drążek i kąt wychodzi głupi, total chaos ma wspaniały zestaw do 2wd, zobaczymy co tobie wyjdzie.
tylko wiesz że tym drążkiem będziesz orał błoto ? dlatego go do tyłu dali.

imo żeby to było sensowne trzeba by przesunąć sworzeń wahacza do tyłu a co za tym idzie całe drążki, cały przód i kawałek ramy do przespawania .. to już łatwiej most z patrola wstawić

co wymyśliłem odnośnie drążka narazie będę sprawdzał jak przesunięcie jego mocowania na ramie (i wydłużenie skrócenie zmiana kąta) będzie wpływało na zmniejszenie ruchu po łuku, obrót w punkcie to jest to co byśmy chcieli no ale w osi przedniego sworznia są już drążki ...

zdecydowanie nie uważam że sam lift budy jest tylko dla picu już pisałem większe i szersze koła się mieszczą i spokojnie można na tym skończyć jak ktoś lajtowo jeździ, że dla picu bo co najłatwiejsze i najtańsze co można zrobić z terenówką ?
  • 0

#31 OFFLINE   krzys1001

krzys1001

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 200 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wałbrzych
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano
  • :

Napisano 23 styczeń 2013, 09:48

Według mnie podniesienie budy ma dużo plusów. Przedewszystkim można włożyć większe koła. Auto idzie w góre jak przy podniesieniu zawieszenia. Do tego wyżej są mosty. Nie ma ingerencji w przednie zawieszenie, czyli geometrię mamy nie ruszoną.
Podniesienie tylko na zawieszniu bez wymiany kół na większe nie wiele nam daje, większy kąt natarcia i większy przświt ale dalej wadzimy mostami.

No ale teraz sobie zdałem z tego sprawę a narazie nie zamiaru wymianiać opon.

Użytkownik krzys1001 edytował ten post 23 styczeń 2013, 09:48

  • 0

#32 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 23 styczeń 2013, 09:56

podniesienie zawieszenia bez wymiany kół daje większy prześwit? Generalnie podniesienie prześwitu wzdłużnego bez ruszania poprzecznego nic nie daje...

co do kąta natarcia to rzekłbym że wpływ też jest dość marginalny...

Generalnie to to o czym piszesz to był standard ileś lat temu... wrzucić duże koła i dystanse pod budę żeby się mieściło... technika poszła trochę do przodu :)
  • 0

#33 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 23 styczeń 2013, 10:04

ja na razie zobacze z tym drążkiem od defendera. to ze bede orał to biore pod uwage. mozna znaleźć inne - stosownie wygiete, ale chodzi tez o wytrzymałośc. od landka bedzie odpowiedni jesli chodzi o wytrzymałosc. kształt troche nie odpowiada (litera c-prosty) to bedzie przeszkadzało i powodowało oranie.ale bede wiedział po przymiarce

podniesienie zawieszenia bez wymiany kół daje większy prześwit? Generalnie podniesienie prześwitu wzdłużnego bez ruszania poprzecznego nic nie daje...

co do kąta natarcia to rzekłbym że wpływ też jest dość marginalny...

Generalnie to to o czym piszesz to był standard ileś lat temu... wrzucić duże koła i dystanse pod budę żeby się mieściło... technika poszła trochę do przodu :)

i własnie mniej wiecej piszac to co napisałem wczesniej miałem na mysli to co napisał
Thespian

uwazam ze jak juz cos robic i modyfikowac to robic to dobrze, ale w modyfikacjach chyba chodzi o to aby wymyslic cos nowego,cos co porawi dotychczasowy stan - usprawni. to ma byc czescią pasji.tak uwazam:)
  • 0

#34 OFFLINE   krzys1001

krzys1001

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 200 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wałbrzych
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano
  • :

Napisano 23 styczeń 2013, 10:08

No Thespian masz rację. Podnosimy na zawieszeniu wkładamy większe koło auto idzie wyżej do tego lift budy koła jeszcze troche większe i mamy jeszcze wyżej.
Teoretyzuje sobie tylko od czego lepiej zacząc budy czy do zawieszenia. W obu przypadkach biorę pod uwage zmian kół na większe.

Użytkownik krzys1001 edytował ten post 23 styczeń 2013, 10:25

  • 0

#35 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 23 styczeń 2013, 10:22

oczywiście ze lift na zawieszeniu to jest to co najlepsze tyle ze jest z tym nieporównywalnie więcej zabawy i kosztów niż z budą,
nie można traktować tego jako zamiast ... i w tej kategorii porównywać,
lift budy to dla tych co jak pisałem jeżdżą lajtowo lub dopiero zaczynają, nie wiedza jak się to rozwinie, lift na zawieszeniu generuje znacznie większe koszty.
przy lifcie budy podnosisz zderzaki wiec kąty się poprawiają, no na pewno nie za dużo, a w przypadku pickupa to trudno mówić o samochodzie terenowy, jak się ma taki długi zwis, dopiero jak bym obciął ramę będzie zauważalna poprawa :)

uwazam ze jak juz cos robic i modyfikowac to robic to dobrze, ale w modyfikacjach chyba chodzi o to aby wymyslic cos nowego,cos co porawi dotychczasowy stan - usprawni. to ma byc czescią pasji.tak uwazam:)


oczywiście tylko że nie zawsze tak wyjdzie :) mimo szczerych chęci no i nie zawsze musi to być coś nowego
  • 0

#36 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 23 styczeń 2013, 10:39

nie ma uniwersalnej odpowiedzi czy zaczać od zawiechy czy od budy... trzeba jeździć, jeździć i samo się odpowie na pytanie "czego brakuje"
  • 0

#37 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 23 styczeń 2013, 11:47

oczywiście ze lift na zawieszeniu to jest to co najlepsze tyle ze jest z tym nieporównywalnie więcej zabawy i kosztów niż z budą,
nie można traktować tego jako zamiast ... i w tej kategorii porównywać,
lift budy to dla tych co jak pisałem jeżdżą lajtowo lub dopiero zaczynają, nie wiedza jak się to rozwinie, lift na zawieszeniu generuje znacznie większe koszty.
przy lifcie budy podnosisz zderzaki wiec kąty się poprawiają, no na pewno nie za dużo, a w przypadku pickupa to trudno mówić o samochodzie terenowy, jak się ma taki długi zwis, dopiero jak bym obciął ramę będzie zauważalna poprawa :)



oczywiście tylko że nie zawsze tak wyjdzie :) mimo szczerych chęci no i nie zawsze musi to być coś nowego

ja w swoim przerobiłem rame. obciałem w połowie i tył mam po swojemu. cała rama jest krótsza.do tego zdjałem org. pake i zmonowałem swoją-aluminiowa.zamocowałem ja wyzej na poduchach gumowych od jakiegos rolniczego sprzetu. co zyskałem:
ładowniejsza pake - praktycznie,
nie czepiam paka przy zjazdach- powiekszyłem wiec katy
teraz poprawie jeszcze wykrzyz i dla mnie starczy.
choc apetyt rośnie w miare jedzenia :) :)
a kat najazdu z przodu? pracuje nad tym.czesc pomysłów tak jak pisałem wczesniej

nie ma uniwersalnej odpowiedzi czy zaczać od zawiechy czy od budy... trzeba jeździć, jeździć i samo się odpowie na pytanie "czego brakuje"

zgadza sie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. ale w mechanice tez sa kompromisy:)

trzeba jeździc i eksperymentowac:)

zgodze tez sie z hugh_h ze lift zawieszenia to to co najlepsze w modyfikacjach na tym kierunku.owszem jest to drogie. jesli kogos stac to angazuje sie w projekt i go szybko konczy. jesli nie prace trwaja nawet latami.
ale czy nie uwazacie ze najwazniejsza jest pasja? jedni zbieraja znaczki inni grzebia sie w smarach. nie wiem jak Was ale mnie to kreci:) a ze smarów w błoto :)
  • 0

#38 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 23 styczeń 2013, 13:55

pasja pasją, a ja chce mieć po prostu niezawodny samochód, w błoto mnie nie ciągnie no może trochę ale mam już za dużo innych pasji czasu nie starcza,
w związku z innymi pasjami muszę holować przyczepę, gdyby nie to to bym miał już calmini założone a nie je sprzedawał, nie włożę ogromnych kółek - bo przyczepa, nie zrobię wielkiego liftu - bo przyczepa, to mnie zatrzymuje,
po zatym nie ma się co oszukiwać, baza terrano to nie jest najszczęśliwszy start na terenówkę do przepraw.
  • 0

#39 OFFLINE   fikolek2

fikolek2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 718 postów
  • Płeć:
  • Skąd:CIDRY
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:3.0DI
  • Time Online: 29d 15h 44m 53s

Napisano 23 styczeń 2013, 16:50

hug_h nie chowaj sie za przyczepą ,ją bardzo łatwo zliftować to był żart oczywiści ale co prawda to prawda na wszystkie pasje czasu brak
  • 0

#40 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 26m 27s

Napisano 23 styczeń 2013, 17:39

ta liftować ja bym ja obniżał raczej cholera ma ze 2,5m wysokości a ślad kółek jest z zewnątrz śladu pickupa :)
jak ktośmi da przełożenia do mostów odpowiednie to i 35" założę :) na zamówienie zestaw na jeden most koło 5k wychodzi :)
  • 0