Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Przeróbki terrano - co wam potrzeba ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
279 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 24 styczeń 2013, 08:24

wiem ze na drodze modyfikacji jest wiele problemów zwłaszcza polegajacych na tym ze trzeba pogodzic sie z mozliwosciami i najrózniejszymi dostepnymi srodkami które pomagaja nam w tym. to jest kasa, zasób wiedzy i umiejętnosci, zaplecze techniczne. dochodzi jeszcze wazna rzecz na które trzeba samemu sobie odpowiedziec-do czego ma mi słuzyc samochód. dla mnie tak jak Tobie hugh_h samochód jest potrzebny w normalnym codziennym zyciu. do pracy, do przemieszczania sie itd, ale lubie tez teren. i tu moje modyfikacje maja byc kompromisem mechanicznym pomiedzy pasja a codziennościa. co do przyczepy myslałem o jakims regulowanym haku. miałem oryginalny ale teraz juz go nie założe, a co powiedziec za jakis czas jak uzyskam juz efekt koncowy.to zostawiam na potem.
  • 0

#42 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 24 styczeń 2013, 09:15

tak trochę jeszcze bardziej offtopując .... w zasadzie to przyczepa jest na tyle duża że mogę się za nią faktyczni schować :)
hak jakby jest dla mnie tu najmniejszym problemem, można go odkręcić bo i tak jest w zasadzie najniższym punktem i teoretycznie tego wymagają przepisy, po za tym są sprzęgi do przyczep z regulowaną wysokością tyle że to parę tysi.
przyczepa jest w trakcie generalnego remontu, dostała nawet felgi w stylu pickupowych i takie same nakrętki :) większe koła zamiast 165/75/13 to ma 185/75/14 żeby za nisko nie była, potem do malowania w kolor auta idzie jak czasu i kasy starczy a jest co malować bo to pełną buda z laminatu z dachem, (prace w trrakcie, przerwa do wiosny http://www.hcd.3-2-1.pl/norstar/)

zestaw do przyczepy
Dołączona grafika

zestaw do pickupa
Dołączona grafika
to co mi lift przeszkadza to to że nie mam po co go mocno podnosić bo i tak zostawię małe koła, żeby silnik dał rade to ciągnąć i tyle, no chyba ze ktoś zna tanie źródło na przekładnie główne np 5,8.. bo ze stanów zestaw to jakieś 450USD na dyfer

Użytkownik hugh_h edytował ten post 24 styczeń 2013, 16:16

  • 0

#43 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 29 styczeń 2013, 12:38

a no to jesli tak wyglada przyczepa to fajnie:) no i gratuluje takiego zestawu:) bedzie ładnie.

bardzo ładne te felgi.wczesniej mi sie nie wyswietliły.

kombinujac poprawe wykrzyżu tylu wymysliłem takie oto mocowania dolne amortyzatorów zapinane na osi.góre zrobie normalnie - do belki poprzecznej. zdjałem juz wahacze, wycisnąłem tuleje.teraz do piaskowania i malowania proszkowego. jak beda gotowe to czekaja juz nowe sworznie i tuleje poliamidowe.potem przymiarka dystansów pod sworznie. pisałem wczesniej o drążku reakcyjnym od defendera. po przymiarkach okazało sie ze prościej bedzie przemieścic oryginalny.
troche szkoda bo od defendera pozwoliłby na lepsza prace zawieszenia.

Załączone pliki


  • 0

#44 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 29 styczeń 2013, 22:57

no własnie tak pisałem ze za dużo roboty z nowym drążkiem,
no i nie bardzo jest jak go przemieścić bo przeszkadza drażek skretny .... mozna tylko minimalizować "przesunięcia" w punkcie mocowania, nie mam czasu tegompomierzyc i przliczyc,
najlepiej coilover i nowy wahacz z nowym mocowaniem ale to znowu zabawa i koszty

Użytkownik hugh_h edytował ten post 29 styczeń 2013, 23:05

  • 0

#45 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 30 styczeń 2013, 11:20

Wiesz hug_h, to by wypaliło, główny problem w tym ze ramiona boczne drążka od defendera maja prawie 36 cm. przy skrecaniu tarły by koła o drążek. a mniejszy skręt kosztem podwyższenia to tez nie jest rozwiazanie. to juz faktycznie mniej roboty byłoby wstawic normalny most - taka jak pisałes. te kwestie chwilowo zawieszam w moim projekcie. mam juz wszystkie elementy na tył wiec go powoli skoncze.
mam juz felgi 16".teraz szukam opon. ciezko jest mi sie pozbyc tych moich od wózka dzieciecego :):).
  • 0

#46 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 31 styczeń 2013, 10:41

kółka wszelakie drogie jak cholera, niestety a to nie sprzyja eksperymentom
ja chyba przejdę na 16 i szerokość 235 bo jest w kilku średnicach, większy wybór niż na 15

no to teraz mogę się pochwalić, dystanse pod sworznie ostatecznie wyglądają tak, czyż nie są piękne :)
Dołączona grafika

więcej fotek tutaj http://www.hcd-customdevices/hcd/bjs/

Użytkownik hugh_h edytował ten post 05 luty 2013, 15:57

  • 0

#47 OFFLINE   miles125

miles125

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 59 postów
  • Płeć:
  • Skąd:płock
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I 3.0 V6
  • Nr rejestracyjny:WP
  • :

Napisano 01 luty 2013, 08:10

kółka wszelakie drogie jak cholera, niestety a to nie sprzyja eksperymentom
ja chyba przejdę na 16 i szerokość 235 bo jest w kilku średnicach, większy wybór niż na 15

no to teraz mogę się pochwalić, dystanse pod sworznie ostatecznie wyglądają tak, czyż nie są piękne :)
Dołączona grafika
więcej fotek tutaj http://www.hcd.3-2-1.pl/bjs/





Gdzie i w jakiej kasie można zakupić to cudo??
  • 0

#48 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 01 luty 2013, 08:34

http://www.hcd.3-2-1.pl/

Tu :)
  • 0

#49 OFFLINE   krzys1001

krzys1001

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 200 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wałbrzych
  • Kraj:POLAND
  • Model:terrano
  • :

Napisano 01 luty 2013, 10:00

Cena??
  • 0

#50 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 01 luty 2013, 10:10

uczciwa :)

generalnie ułamek ceny kompletu wahaczy, a w sumie efekt ten sam...

Poczekajcie sekundkę, przyjdzie autor to na pewno opowie co i jak, wyczerpująco
  • 0

#51 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1771 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 8h 24m 57s

Napisano 01 luty 2013, 10:16

Czyli co? Dystanse pod sworznie i bez kręcenia drążków skrętnych koło opada w dół? Ale kont półosi i tak się zmienia podobnie jak w przypadku podkręcenia drążków. Tylko wahacz dlaej może symetrycznie pracować góra dół pomiędzy odbojami? Ile maja te dystanse?

Użytkownik Dżem edytował ten post 01 luty 2013, 10:17

  • 0

#52 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 01 luty 2013, 10:16

hej
w ty miejscu nie chciałbym robić wątku typu sprzedam, mamy inny dział do tego, jest zrobiłem i chciałem się pochwalić ze zrobiłem :) i jak wyszło
jeżeli ktoś ma pytania to proszę na prv żeby tu nie zaśmiecać
  • 0

#53 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1771 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 8h 24m 57s

Napisano 01 luty 2013, 10:20

Daj linka do działu sprzedam z Twoją ofertą i wsio jasne bez bałaganu.
  • 0

#54 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1623 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Kraj:POLAND
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym
  • Time Online: 19h 19m 44s

Napisano 01 luty 2013, 10:21

Czyli co? Dystanse pod sworznie i bez kręcenia drążków skrętnych koło opada w dół? Ile maja te dystanse?


i dodatkowo mamy większą przestrzeń pomiędzy odbojami na ramia a odbojami wahacza górnego... czyli na logikę można bardziej podkręcić na drążku i pójdzie sporo wyżej, albo można uzyskać efekt mocno podkręconych drążków, bez ich podkręcania (nie poprawi to kąta pracy przegubów, ale zawieszenie powinno pracować tak jak trzeba i w "dwie strony")
  • 0

#55 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 01 luty 2013, 10:22

Czyli co? Dystanse pod sworznie i bez kręcenia drążków skrętnych koło opada w dół? Ile maja te dystanse?


dystans jako taki nie podnosi ci auta do góry, on pozwala na ustawienie właściwego pochylenia koła przy podkręceniu drążków

ponieważ wahacz górny i dolny są rożnej długości to przy podkręceniu drążka koła pochylą się górą do wewnątrz - to jest złe nie idźcie tą drogą

jak go włożysz dystans a można nawet bez zdejmowania koła jak widać w linku bo sprawdzałem :) to zmienia się "tylko" położenie górnego wahacza -idzie do góry czyli odpycha na zewnątrz zwrotnicę - właśnie o to chodzi przez zmianę jego kąta koła górą rozchodzą się na zewnątrz i teraz kręcisz drążkiem skrętnym aż dojdą do właściwego położenia, dlatego po tym trzeba by zrobić geometrię niestety, aczkolwiek są tacy co ustawiali geometrie na czuja albo poziomica i tak jeżdżą,
bez tego dystansu żeby mieć ten sam efekt to musisz mieć napchane sporo podkładek między sworzeń wahacza a ramę, problem w tym że wtedy przesuwasz oś obrotu wahacza, co z kolei przy ruchu góra dół koła powoduje jego skręcanie jakby z powodu innych "zmiany długości" drążka kierowniczego i odległości kola od ramy,
ehh mam nadzieję że w miarę jasno,

dystans ma 25mm wysokości co według tego co pisze trailmaster który ma podobne w swoich umożliwi poprawne ustawienie geometrii przy lifcie 50mm

Użytkownik hugh_h edytował ten post 01 luty 2013, 10:25

  • 0

#56 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1771 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 8h 24m 57s

Napisano 01 luty 2013, 10:27

No racja koło nie pójdzie w dół tylko "rozepchnął" się wahacze.

Użytkownik Dżem edytował ten post 01 luty 2013, 12:32

  • 0

#57 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 01 luty 2013, 10:42

tu jest pełny zestaw na podstawie którego sądzę że umożliwia 50mm liftu z przodu http://www.bits4vits...t/prod_664.html
podkładki 50mm pod tylne sprężyny to są powszechnie dostępne że tak powiem :)
nie skromnie stwierdzę że moje lepsze od trailmastera mój ma kołnierz który trzyma w miejscu całość wraz z sworzniem, nie tak inne że ustalone jest na śrubach, kto wymieniał sworzeń pewnie zwrócił uwagę na to jakiej średnicy są otwory w wahaczu :)
robią tak bo w ten sposób na pewno łatwiej i taniej to wykonać

to jest trailmaster
Dołączona grafika

a to moje :) hcd nikomu nie znane

Dołączona grafika


i najważniejsza rzecz moje są kolorowe anodowane :) mogą być zółte, czarne, niebieskie lub czerwone :)

i jeszcze kolejne "polepszenia" które wprowadziłem to pomiędzy sworzniem a dystansem zrobi się jakby kubeczek do zbierania wody i błota, dlatego wymyśliłem na dole rowek którym woda odpłynie a od góry zaślepkę żeby się błoto nie zbierało,
uczciwie się przyznaje natomiast do tego że jak sworzeń jest z kalamitką od góry to niestety zaślepka nie wejdzie no chyba że się ją nawierci

Użytkownik hugh_h edytował ten post 05 luty 2013, 15:59

  • 0

#58 OFFLINE   baalzebul

baalzebul

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gołdap
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick up d21
  • Nr rejestracyjny:NGO
  • Time Online: 7m 54s

Napisano 01 luty 2013, 12:58

a to mój koncowy projekt do poprawy wykrzyżu.pozostało tylko nawiercic otwory a w drugie wprasować tuleje, pomaluje zamocuje odboje i bedzie główny test.potem sesja zdjeciowa:)

Załączone pliki


  • 0

#59 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3669 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL
  • Time Online: 8d 7h 50m 49s

Napisano 01 luty 2013, 13:04

wygląda solidnie, ale nadal nie widzę gdzie to siedzi
  • 0

#60 OFFLINE   Enzo

Enzo

    Nissanmaniak

  • VIP

  • 2628 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wurzburg
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano I
  • Silnik:3.0 V6
  • Nr rejestracyjny:SZY
  • Time Online: 57d 5h 39m 50s

Napisano 01 luty 2013, 13:09

hugh jak masz już w ofercie podkładki pod sworznie to musisz jeszcze podkładki pod sprężyny z polimeru zacząć robić!! B)
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź