Gość Turbocolor Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Witam! Po przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi, więc zakładam nowy temat. W mojej Almerze (N16) blokują się hamulce przednie, oba koła. Na tyle mocno, że po jakimś czasie samochód ciągnie tylko na 1 biegu. Po zatrzymaniu się i podpompowaniu hamulca jest OK... do pierwszego hamowania. Po tym sytuacja się powtarza. Auto ma świeżo wymienione tarcze i klocki z przodu. Czy ma ktoś pojęcie czego to wina? Pompa, może ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 Zapiekające się zaciski, popularny problem w almerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 2 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2013 (edytowane) Czy przy wymianie tarcz i klocków zaciski były dokładnie przeczyszczone a nastepnie przesmarowane secjalnym smarem wysokotemeraturowym? Jeśłi nie i klocki zostały tylko na chama wciśnięte w zaciski (i do tego klocki były marnej jakości zamiennikami, wśród ktorych zdarza się nie trzymanie wymiarów), to nie dziwota, że sie dzieje co się dzieje. Już raz musiałem u siebie na szlifierce nieco klocki skracać na długości (jak wysałem brata do sklepu i wzial jakieś najtańsze zamienniki z chin- po przyłożeniu do starych klocków okazało, się, ze nowe były nieco za długie.) aha i napraw to szybko, bo jak tarcze przegrzejesz (o ile juz tego ie zrobiłeś), to nie tylko stracą swoje parametry, ale moga i zacząć bić przy hamowaniu. Edytowane 2 Lutego 2013 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Turbocolor Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Zaciski były czyszczone i smarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) Zaciski były czyszczone i smarowane. no to marne klocki jak starych jeszcze nie wyrzuciłeś to wymontuj jeden nowy, przyłóż do starego i sprawdź, czy nie jest z pół milimetra dłuższy. A i przy samym demontażu zaobserwuj, czy klocek siedzi w jarzmie ciasno, czy raczej rusza się bez większych oporów. Jak juz napisałem wyżej, w życiu bym się nie spodziewał,że taka fuszerka może byćna rynku, ale mi osobiście się trafiła, więc na pewno istnieje. ps płynu hamulcowego nie ruszałeś? Edytowane 3 Lutego 2013 przez nunu85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Sprawdź czy prawidłowo są umocowane prowadnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NEO NFS Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Tak jak koledzy piszą .1 to dobrze wsadzone i na smarowane prowadnice zacisku. 2. Luźny klocek w jarzmie- i dobry gatunkowo aby nie pylił zbyt mocno i nie wybierał tarczy- zbyt twardy. 3 dobrze oczyszczone powierzchnie tłoka/cylindra zacisku i nasmarowane. Często jest tak że jeżeli ktoś wymienia. To i owszem na smaruje cylinder i spojrzy czy nie przerwana osłona i tyle. A to fuszerka! Należy dokładnie obejrzeć stan gładzi cylindra! Jeżeli są już wrzery korozyjne to należy regenerować! To najczęstrza przyczyna blokowania kół(ponieważ cylinder nie może się cofnąć/od bić) i wycieku płynu hamulcowego! Tym bardziej jeżeli już dlugi czas jeździło się na cienkich tarczach i klockach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skomand Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 U mnie ten sam problem ale na prawym przednim kole, wczoraj zdjąłem koło i hamulec nie pracuje... Na czwartek umówiłem mechanika zobaczymy co powie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Turbocolor Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Wszystko było nowe, nasmarowane. Płyn wymieniony. Kilka dni był spokój, pedał hamulca był mocno podciągnięty. Dziś niestety powtórka z rozrywki. Samochód wraca na warsztat. 3-ci raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Wszystko było nowe, nasmarowane. Płyn wymieniony. Kilka dni był spokój, pedał hamulca był mocno podciągnięty. Dziś niestety powtórka z rozrywki. Samochód wraca na warsztat. 3-ci raz. Ja osobiście jak wymieniam klocki zawsze spiłowuję ich brzegi. Klecek ma stosunkowo luźno poruszać się w zacisku. Przy pierwszej wymienie nie zrobiłem tego i miałem notoryczne problemy z blokującymi się zaciskami. Poza tym może warto sprawdzić stan tłoczka, możesz mieć próg z brudu lub jest on po prostu skorodowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
webqurt Opublikowano 23 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Mialem ten problem sam tylko ze w jednym kole. Klocki nowe smarowane wszystko i nic. Dopiero po wymianie cylinderka na nowy + wszystkie gumki nasmarowane miedziowym smarem i po wymianie plynu chodzi elegancko. Niech sprawdzi mechanik czy odbija cylinderek zaciski to wada almerek niestety. Szkoda nowych klockow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Kto ostatnio z szanownego grona robił przegląd i czyszczenie części układu hamulcowego po zimie? Chodzi mi o przód. I tutaj pytanko --- jakie macie prowadnice? Czy obie są takie same? Może ktoś kupował prowadnice i ma namiary na sklep? Gdyby ktoś miał inne, to proszę o podanie dokładnych danych samochodu..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.