Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N16 - blokowanie się przednich hamulców


Gość Turbocolor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Turbocolor

Witam!

Po przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi, więc zakładam nowy temat.

W mojej Almerze (N16) blokują się hamulce przednie, oba koła. Na tyle mocno, że po jakimś czasie samochód ciągnie tylko na 1 biegu.

Po zatrzymaniu się i podpompowaniu hamulca jest OK... do pierwszego hamowania. Po tym sytuacja się powtarza.

Auto ma świeżo wymienione tarcze i klocki z przodu.

Czy ma ktoś pojęcie czego to wina?

Pompa, może ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy wymianie tarcz i klocków zaciski były dokładnie przeczyszczone a nastepnie przesmarowane secjalnym smarem wysokotemeraturowym?

 

Jeśłi nie i klocki zostały tylko na chama wciśnięte w zaciski (i do tego klocki były marnej jakości zamiennikami, wśród ktorych zdarza się nie trzymanie wymiarów), to nie dziwota, że sie dzieje co się dzieje.

 

Już raz musiałem u siebie na szlifierce nieco klocki skracać na długości (jak wysałem brata do sklepu i wzial jakieś najtańsze zamienniki z chin- po przyłożeniu do starych klocków okazało, się, ze nowe były nieco za długie.)

 

aha

i napraw to szybko, bo jak tarcze przegrzejesz (o ile juz tego ie zrobiłeś), to nie tylko stracą swoje parametry, ale moga i zacząć bić przy hamowaniu.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski były czyszczone i smarowane.

 

no to marne klocki

 

jak starych jeszcze nie wyrzuciłeś to wymontuj jeden nowy, przyłóż do starego i sprawdź, czy nie jest z pół milimetra dłuższy.

A i przy samym demontażu zaobserwuj, czy klocek siedzi w jarzmie ciasno, czy raczej rusza się bez większych oporów.

Jak juz napisałem wyżej, w życiu bym się nie spodziewał,że taka fuszerka może byćna rynku, ale mi osobiście się trafiła, więc na pewno istnieje.

 

ps

płynu hamulcowego nie ruszałeś?

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy piszą .1 to dobrze wsadzone i na smarowane prowadnice zacisku. 2. Luźny klocek w jarzmie- i dobry gatunkowo aby nie pylił zbyt mocno i nie wybierał tarczy- zbyt twardy. 3 dobrze oczyszczone powierzchnie tłoka/cylindra zacisku i nasmarowane.

Często jest tak że jeżeli ktoś wymienia. To i owszem na smaruje cylinder i spojrzy czy nie przerwana osłona i tyle. A to fuszerka! Należy dokładnie obejrzeć stan gładzi cylindra! Jeżeli są już wrzery korozyjne to należy regenerować! To najczęstrza przyczyna blokowania kół(ponieważ cylinder nie może się cofnąć/od bić) i wycieku płynu hamulcowego! Tym bardziej jeżeli już dlugi czas jeździło się na cienkich tarczach i klockach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ten sam problem ale na prawym przednim kole, wczoraj zdjąłem koło i hamulec nie pracuje...

Na czwartek umówiłem mechanika zobaczymy co powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Turbocolor

Wszystko było nowe, nasmarowane. Płyn wymieniony.

Kilka dni był spokój, pedał hamulca był mocno podciągnięty. Dziś niestety powtórka z rozrywki. Samochód wraca na warsztat. 3-ci raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko było nowe, nasmarowane. Płyn wymieniony.

Kilka dni był spokój, pedał hamulca był mocno podciągnięty. Dziś niestety powtórka z rozrywki. Samochód wraca na warsztat. 3-ci raz.

 

Ja osobiście jak wymieniam klocki zawsze spiłowuję ich brzegi. Klecek ma stosunkowo luźno poruszać się w zacisku. Przy pierwszej wymienie nie zrobiłem tego i miałem notoryczne problemy z blokującymi się zaciskami. Poza tym może warto sprawdzić stan tłoczka, możesz mieć próg z brudu lub jest on po prostu skorodowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mialem ten problem sam tylko ze w jednym kole. Klocki nowe smarowane wszystko i nic. Dopiero po wymianie cylinderka na nowy + wszystkie gumki nasmarowane miedziowym smarem i po wymianie plynu chodzi elegancko. Niech sprawdzi mechanik czy odbija cylinderek zaciski to wada almerek niestety. Szkoda nowych klockow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kto ostatnio z szanownego grona robił przegląd i czyszczenie części układu hamulcowego po zimie?

Chodzi mi o przód.

I tutaj pytanko --- jakie macie prowadnice?

Czy obie są takie same?

Może ktoś kupował prowadnice i ma namiary na sklep?

Gdyby ktoś miał inne, to proszę o podanie dokładnych danych samochodu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...