Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kasowanie check engine, odczytanie kodu błędu


mireksol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przepraszam Panowie, że wracam do tego tematu ładnie go opisał na forum kolega, ale ja w kwestii

technicznej mam P-12, 1,8 benzyna z gazem - sekwencja "lovato". Mianowicie przy odczytywaniu kodu błędu, skąd mam wiedzieć czy to kod z wykazu A; B lub P - na załączonej tablicy kod A0303, B0303 i P0303 dotyczy innych usterek - no i te sekundy z przerwami to muszą być dokładne? tj 4 s. od włożenia kluczyka, czy włączenia zapłonu ( rozumiem, że silnika nie uruchamiamy)pedał gazu przy 5 wciśnięciach do oporu to jasne, ale później po 7 sekundach też do oporu - czy tylko częściowo? Próbowałem różnych kombinacji ale tylko raz udało mi się uruchomić tą sekwencję i odczytać błąd "303", ale pogubiłem się w tych sekundach i więcej mi się nie udało ( coś musi być z tym zapłonem na 3 cylindrze bo 2 tygodnie temu w serwisie usuwali mi ten sam błąd - ale trochę mnie to kosztowało).

Jeżeli chodzi o kasowanie check engine - kolega napisał " wystarczy wcisnąć pedał gazu na 20-25 s. i po błędzie", ale czy przy włączonym tylko zapłonie czy też przy pracującym silniku i czy też do oporu? Czy robimy to jako dalsza część po odczytywaniu błędu, czy też po odczytaniu wyjmujemy kluczyk i zaczynamy od nowa - poprzedzamy to tą samą sekwencją 4s i 5 s z pedałem gazu ?

Tutaj niestety nie udało mi się tego uruchomić. Na włączonym silniku po 20 s samochód zaczął tak dziwnie pracować a kontrolka chec engine świeci nadal.

Edytowane przez mireksol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam Panowie, że wracam do tego tematu ładnie go opisał na forum kolega, ale ja w kwestii

technicznej mam P-12, 1,8 benzyna z gazem - sekwencja "lovato". Mianowicie przy odczytywaniu kodu błędu, skąd mam wiedzieć czy to kod z wykazu A; B lub P - na załączonej tablicy kod A0303, B0303 i P0303 dotyczy innych usterek - no i te sekundy z przerwami to muszą być dokładne? tj 4 s. od włożenia kluczyka, czy włączenia zapłonu ( rozumiem, że silnika nie uruchamiamy)pedał gazu przy 5 wciśnięciach do oporu to jasne, ale później po 7 sekundach też do oporu - czy tylko częściowo? Próbowałem różnych kombinacji ale tylko raz udało mi się uruchomić tą sekwencję i odczytać błąd "303", ale pogubiłem się w tych sekundach i więcej mi się nie udało ( coś musi być z tym zapłonem na 3 cylindrze bo 2 tygodnie temu w serwisie usuwali mi ten sam błąd - ale trochę mnie to kosztowało).

Jeżeli chodzi o kasowanie check engine - kolega napisał " wystarczy wcisnąć pedał gazu na 20-25 s. i po błędzie", ale czy przy włączonym tylko zapłonie czy też przy pracującym silniku i czy też do oporu? Czy robimy to jako dalsza część po odczytywaniu błędu, czy też po odczytaniu wyjmujemy kluczyk i zaczynamy od nowa - poprzedzamy to tą samą sekwencją 4s i 5 s z pedałem gazu ?

Tutaj niestety nie udało mi się tego uruchomić. Na włączonym silniku po 20 s samochód zaczął tak dziwnie pracować a kontrolka chec engine świeci nadal.

trochę pogubiłem się w trakcie czytania za dużo kombinujesz z tym kluczykiem, odczyt i kasowanie błędów jest proste mianowicie

1. siadasz i przekrecasz kluczym do włączenia zapłonu - zegary swięcą, kontrolki też silnik zgaszony

2. czekasz 3-4 sekundy - liczysz sobie 123, 123, 123 albo stoper jak lubisz

3. szybko wciskasz pedał gazu do oporu 5 razy

4. czekasz 7-8 sekund - czyli 123,123, .... 123

5. wciskasz pedał gazu do oporu na 10 sek lub kontrolka mil zacznie migać zależy co wcześniej nastąpi

6. puszczasz pedał i czytasz kod, piersze migania to 0 czyli 10 szybkich mignięć, później przerwa i mignięcia 1 cyfry, przerwa, druga cyfra, przerwa i trzecia cyfra,

7. jak juz przeczytasz kod wpiskasz pedał na minimum 10 sek dla pewności moze być 15

8.po 15 sekundach puszczasz pedał, wyłączasz zapłon i wyciągasz kluczyk z stacyjki i gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziu co za opis chyba bym pojechal na kompa :D niz dekodowal migniecia i pastwil sie nad pedałem gazu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co prawda po rosyjsku ale:

 

Robię dokładnie tak jak on i nic. Check nie miga, a błąd mam.

Zrobili jakieś zmiany w oprogramowaniu po 2005 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam serdecznie jestem tu nowy mam od 2 tyg. Primere P12 2002r 2.0 benzyna kombi. Od paru dni zmagam się z problemem check engine..dzięki waszym podpowiedzią odało mi się skasować i odczytać błąd ale nie wiem czy dobrze go interpretuje gdyż nie wiem czy to błąd z B,C czy P? Idzie to tak 10 wolnych mignięć, 4 szybkie, 2 szybkie, 10 szybkich. Wcześniejszy pseudomechanik sprawdził błąd wykasował i powiedział, że jest ok można dalej jeżdzić tylko, że nastepnego dnia kontrolka znów się włączyła..chcę wstawić do auta gaz na dniach i chcę być pewny czy wszystko jest ok.

Jeśli to odczyt B0420 kontrolka przepływu powietrzą 5 A/c usterka?

Lub jeśli to P0420 stystem katalizatora wydajność poniżej prgou? co to  oznacza? Proszę o pomoc gdyż na innych postach na ten temat nie znalazłem odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tego kombinowania i po co... zupełnie tego nie rozumiem... nie prościej pojechać podłączyć się pod kompa...? Zapłacicie max. 100zł i macie odczytany bląd z wyjaśnieniem, a jak się okaże, że to jakaś pierdoła to od razu możecie poprosić o skasowanie go... ;) W mojej P12 jakiś czas temu zapalił mi się Check Engine... okazało się, że to: "awaria grzania sondy lambda na pierwszym cylindrze" w skrócie... delikatnie rozpięła się kostka i generowała błędy...

 

Całkowity koszt...? 50zł za samo podpięcie do kompa...wpiąłem kostkę a błąd od razu zniknął... zajęło mi to 3 minuty!!! Więc tym bardziej nie rozumiem tego całego maltretowania pedału gazu...  :huh: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

kupujesz ELM za 25 zł, podłączasz przez bluetooth z komórką i masz stały dostęp do odczytów kompa, błędów i ich kasowania itp. itd., a nie płacić zdziercom 50 zł za samo odczytanie błędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz ELM za 25 zł, podłączasz przez bluetooth z komórką i masz stały dostęp do odczytów kompa, błędów i ich kasowania itp. itd., a nie płacić zdziercom 50 zł za samo odczytanie błędu...

 

a jaki ELM będzie działał i jaki program ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja kupiłem sobie kiedyś takiego najtańszego jak np ten http://allegro.pl/kb3e-interfejs-elm-327-mini-bluetooth-elm327-z-pl-i5978843439.html na próbę do swojego Nota i okazało się, że działa bezproblemowo:)pokazuje błędy, zczytuje dane z czujników itp. Nie działa ze wszystkimi apkami ale np już z Piston lub Torque już tak. Za 20zł można zaryzykować i się pobawić.

 

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...