Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Zawór wysokiego ciśnienia P12 diesel 126 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 14 luty 2013, 13:48

Witam kolegów i mam pytanie otóż może ktoś ma schemat pompy wtryskowej do P12 2,2 diesel 126 KM. Chodzi mi głównie o umiejscowienie przedmiotowego zaworu (czujnika) może ktoś kiedyś to zmieniał, jaka jest możliwość zdiagnozowania tego zaworu? O ile się orientuję ten zawór jest odpowiedzialny za podanie powrotu paliwa do baku z pompy.
  • 0

Reklama

#2 magik22

magik22

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:chełm
  • Model:Nissan Primera p12 2.2 DCI 142 km manual-6

Napisano 14 luty 2013, 21:20

kolego wymieniałem wszystkie zawory, elektroniczny jak i mechaniczny. opisz co samochodzikowi dolega.
  • 0

#3 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 14 luty 2013, 22:11

Kolego magik 22 ten wątek jest dalszą częścią mojego wątku : dławi się przy dynamicznej jeżdzie. Jest na tej samej stronie
  • 0

#4 lucek82

lucek82

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 67 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:WP12 2,2Di
  • Nr rejestracyjny:CMG

Napisano 14 luty 2013, 23:29

Zawor znajduje sie na listwie wtryskowej. Niestety w ASO Nissana nie wystepuje jako czesc zamienna, jedynie w komplecie z listwa wtryskowa. Cena kompletu (3 lata wstecz) - jedyne 5,5tys.

Wysłane za pomocą Tapatalk 2.

Użytkownik lucek82 edytował ten post 14 luty 2013, 23:32

  • 0

#5 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 15 luty 2013, 07:26

Nie chodzi mi o ten czujnik na listwie tylko na pompie wtryskowej.
  • 0

#6 glo

glo

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 227 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:X-Trail T-30 2.0, ED9
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 15 luty 2013, 10:12

Zawór SCV. Przykręcony na dwie śrubki imbusowe, wtyczka beżowa.
  • 0

#7 jwa

jwa

    :))))))))))))))

  • Użytkownicy
  • 2431 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stolyca
  • Model:było p 12 jest AVErsalka
  • Nr rejestracyjny:WN

Napisano 15 luty 2013, 17:47

to tutaj może byc? lub dopasuj dane
http://nissan4u.com/...injection_pump/
  • 0

#8 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 16 luty 2013, 14:51

Kolego arulek, wyraźnie wszystkich forumowiczów prosi się o uzupełnienie profilu. http://forum.nissank...upelnic-profil/
Ty tego nie zrobiłeś. Pisząc P12 dizel - to nie wszystko. Czy to di, czy dci? W obu przypadkach są inne pompy.
  • 0

#9 magik22

magik22

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:chełm
  • Model:Nissan Primera p12 2.2 DCI 142 km manual-6

Napisano 16 luty 2013, 20:48

Moje problemy z silnikiem skończyły się po wymianie listwy CR. Naprawy dokonałem w Lublinie w dobrym warsztacie. ASO zbyt drogi się ceni.
  • 0

#10 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 16 luty 2013, 22:41

Moje problemy z silnikiem skończyły się po wymianie listwy CR. Naprawy dokonałem w Lublinie w dobrym warsztacie. ASO zbyt drogi się ceni.


Czyli pokazało Ci błąd P1275 - czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Lecz musisz wiedzieć, iż to jest ostatni element który pokarze przyrząd diagnostyczny. Jeśli już wcześniej któryś czujnik lub zawór niedomagał, to np. pompa dawała inne ciśnienie na listwe i wtedy pokazał się ten błąd. Sama listwa, jako odlew - to nie ma się w niej co popsuć.
U mnie wystarczyło wymienić tylko dwa oringi na zaworze SCV /koszt 2 zł/ i ponownie przeprowadzić adaptację zaworu na pompie i regulacja wydatku paliwa na wtryskach. Byli też tacy co wymienili zawór i np. adaptacja nie byla potrzebna - i na odwrót.
Czytałem również tutaj na forum, że ktoś miał poluzowane /od drgań silnika/ przewody-przewód doprowadzający paliwo do listwy. Przewody były troszkę odkręcone i ponownie mocno dokręcone. Niedomagania minęły.
Więc są osoby które od razu nie rzucały się tak w koszta.
  • 0

#11 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 17 luty 2013, 11:58

Sorki już uzupełniłem profil moje auto to nyska z 2003 roku na silniku diesla 126 KM. Nie wiem czy mam kupić ten zawór, gdzie jest umiejscowiona pompa i jak sie do niej dobrać, kolaga pisze, że to bezowa wtyczka i śruba imbusowa ale czy ja sam mogę wymienić ten zawór czy jest potrzebny kanał?
  • 0

#12 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 17 luty 2013, 12:07

A dlaczego od razu chcesz wymieniać zawór. Skąd wiesz że podawana jest odpowiednia dawka paliwa i czy wszystkie parametry są w normie?
Na Twoim miejscu, to bym podjechał do dobrego warsztatu Boscha i niech sprawdzą wszelkie parametry na dobrych przyrządach, a dopiero później bym się bawił w nowe części.
  • 0

#13 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 06 marzec 2013, 19:27

Ten post jest kontynuacją mojego postu : dławi się przy dynamicznej jeździe i po wykluczeniu wszelkich innych usterek została ta z zaworem ponieważ jak opisywałem wcześniej przy dynamicznej jeżdzie zaczynają się problemy- dławi się gaśnie szarpie a po odkręceniu przewodu paliwowego, który podaje paliwo do listwy z filtra i spuszczeniu paliwa pompką ręczną ( i tym samym zmniejszeniu ciśnienia w układzie) wszystko wraca do normy - do następnego razu kiedy bedę przeciągał go powyżej 3 tyś i zaczynają się problemy. Tak jakby ten zawór nie puszczał nadmiaru paliwa do baku tylko zalewał pompę.

Witam problem rozwiązany otóż urwany był przewód od masy i przy szukaniu zaworów i pompy zobaczyłem że przewód przy skrzyni biegów ten przy prawym kole wisi sobie na kilku wiązkach . Dzięki za wszystkie sugestie temat uważam za zamknięty.

Użytkownik arulek edytował ten post 06 marzec 2013, 19:22

  • 0

#14 mirekg9

mirekg9

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 4760 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Model:Tino 2.2 dci-136kM-03r. oraz Micra K11 - 1,0-16v +LPG/KME red.Lovato/

Napisano 06 marzec 2013, 20:27

No to pierwszy taki przypadek, żeby masa miała taki wpływ na jazdę i paliwo. Bym się skłaniał szybciej do problemów z odpalaniem, jeśli masa nie była taka jak należy.
Dopiszę Twoje spostrzeżenia do pliku o ->braku mocy<-.
  • 0

#15 arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI

Napisano 06 marzec 2013, 21:05

Po prostu komp dostawał różne napięcie i wariował przy czym nie wyrzucał błędów :dribble:
  • 0