Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Uciąg na haku t II long 5d ?


NOmaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kto sprawdzi mi dmc przyczepy ciągniętej przez tII w 5-ciu drzwiach. Ja mam 3d i mam 2.5t a chce kupic longa też terrano :) i wolałbym wiekszy uciąg tzn 3.5t tj wieksze możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 08 grudzień 2012, 00:09

tak ja mam na haku uciąg 3000 kg a auto same waży coś koło 2000 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisano 08 grudzień 2012, 00:09

tak ja mam na haku uciąg 3000 kg a auto same waży coś koło 2000 kg

 

to napisał właściciel t2 5d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na haku oryginalną tabliczkę znamionową... fordowską :) ale z pamięci nie powiem ile tam nabili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Tabliczka znamionowa która jest umiejscowiona na haku ma drugorzędne znaczenie. Określa ona nam jakie możliwości uciągu ma hak.

DMC przyczepy zawarte jest w homologacji. Można też ustalić na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu. Na tabliczce mamy cztery wartości. Pierwsza to jest DMC pojazdu, druga DMC zestawu pojazdów. Zeby ustalić przyczepę trzeba odjąć pierwszą wartość od drugiej i mamy DMC przyczepy. Chociaż ta masa może się różnić co nieco od tego co jest w homologacji ale możemy ta wartość przyjąć jako właściwą.

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka znamionowa która jest umiejscowiona na haku ma drugorzędne znaczenie. Określa ona nam jakie możliwości uciągu ma hak.

DMC przyczepy zawarte jest w homologacji. Można też ustalić na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu. Na tabliczce mamy cztery wartości. Pierwsza to jest DMC pojazdu, druga DMC zestawu pojazdów. Zeby ustalić przyczepę trzeba odjąć pierwszą wartość od drugiej i mamy DMC przyczepy. Chociaż ta masa może się różnić co nieco od tego co jest w homologacji ale możemy ta wartość przyjąć jako właściwą.

a praktyka pokazuje że bardzo często nie ma tam wpisanych tych 4 wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

Często tak bywało w starszych samochodach. W nowszych już tabliczki są uzupełnione. Chyba, że jest tabliczka zastępcza wtedy też jest brak mas. W takim przypadku jeśli w dowodzie nie ma wpisanej DMC przyczepy musimy sięgnąc po homologację.

 

U mnie też druga pozycja na tabliczce pusta:)

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli mój się łapie do tych starszych :) kiedyś pisałem do nissana aby mi potwierdzili uciąg z homologacji myślałem ze może coś więcej niż 2t się da w moim zrobić ale nie jest tyle i tyle ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... ale ja mam pickupa, a twój powinien mieć więcej, wpisali ci 2 bo nie wiedzieli ile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

.... ale ja mam pickupa, a twój powinien mieć więcej, wpisali ci 2 bo nie wiedzieli ile :)

Pewnie tak było. Mnie to nie przeszkadza. Jak będzie potrzeba to zmienię.:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już go troche zmodyfikowałem :P

 

 

41941543546522315637447.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

i przykręcony został do belki na 4 śruby :) zwiększył się kont :D

a że maksymalnie 0,5t na nim ciągnę to nie mam obaw B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą wizję, tylko że pod hak nawięrcę centralnie otwory i będzie w wersji "przykręcalej" a na boki pojdą dwa takie standardowe cuda http://www.trasek.com.pl/ucho-do-holowania-na-szekle.html z szeklami... punkt mocowana z tyłu jest baaaardzo potrzebny :) Jak już człowiek wklei na amen to zawsze lepiej do tyłu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, ale trzeba by wtedy z tyłu solidny stalowy zderzak założyć... a projektu w necie brak :) w TI to on ma jeszcze rozsądny kształt... ale w T2... masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzys1001

No ja w teren to hak bym zdemontował. Masywniejszy zderzak i do niego uchwyty na szekle.

W chwili obecnej przystaje przy oryginale.

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dane z dowodu rejestracyjnego mojego długiego Terrano.

F.1 - maksymalna masa całkowita pojazdu - 2580kg.

F.2 - dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 2580kg.

G - masa własna pojazdu - 1930kg.

O.1 - maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem - 2800kg.

O.2 - maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca - 750kg.

 

A tu tabela mówiąca o tym co i jak można ciągnąć.

 

284819101-przyczepy(Small).JPG

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...