Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Awaryjne otwieranie maski silnika - poradnik


voyager1956
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma wyjscia , w prywatnej korespondencji nie da sie zdjec wyslac wiec trzeba na ogolnym udzielic odpowiedzi jak w temacie. Wiec tak , padl nam akumulator, zamek w drzwiach sie zaklinowal, spec od zamkow krzyczy sume nie do zakceptowania, szlag nas trafia autko potrzebne do codziennej egzystencji , no i lipa ale ze polak potrafi to trzeba sobie samemu radzic. A wiec zdobywamy stalowy pret , najlepiej od anteny CB , zaginamy go kombinerkami pod katem prostym na grubosc kombinerek i tym zagieciem musimy trafic w wyciecie jak na drugim zdjeciu ( pokazane jest na otwartej masce a my bedziemy dzialac po omacku przy masce zamknietej), zagieta koncowka po trafieniu w pokazanym wycieciu trafia z drugiej strony na zapadke ( pierwsze pokazuje zamek z drugiej strony i zapadke ta po prawej stronie z ktora bedziemy sie mocowac ) ktora normalnie jest otwierana linka z kabiny kierowcy, jak juz czujemy ze koncowka jest w wycieciu to mocno pociagnac w prawa strone aby odsunac zapadke od zamka, bedzie slychac jak pusci bo i maska podskoczy w gore i nasz klopot jest zalatwiony

 

Drugi sposob otwarcia to wybicie szyby mloteczkiem do rozbijania szyb samochodowych dostepne w sklepach motoryzacyjnych

Trzeci sposob to rozwiercenia wiertarka zamka w drzwiach kierowcy

Czwarty wezwac speca i zaplacic sume od ktorej dlugo bedzie bolala nas glowa

Piaty sposob- poki nie jestesmy w krytycznym stanie emocjonalnym nalezy pocwiczyc przy otwartej masce nie zapominajac o zatrzasnieciu zamka (gornej zapadki z lewej strony) srubokretem w dol

 

Wybor nalezy do zdesperowanych , zycze powodzenia i umiejetnosci w wybraniu wlasciwej opcji

post-50006-0-61466500-1362090511_thumb.jpg

post-50006-0-92197100-1362090555_thumb.jpg

Edytowane przez voyager1956
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś tego w p12 my mamy przecież nosek maski. Nie utrudnia on dostępu do tego dynksa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utrudnia , dlatego trzeba sporo cierpliwosci, zdjecia sa pomocne do zlokalizowania naciecia na zamku , dlatego sam opis nic by nie dal, mozna tez probowac trafic pod katem z lewej strony maski a to zalezy od stopnia desperacji otwierajacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

 

Mam problem taki, że właśnie stoję od kilku dni i nie mogę otworzyć maski w swoim P12. U mnie to wycięcie jest inne, większe o innym kształcie, drut o średnicy ok 3mm nie wchodzi do wewnątrz bo coś jakby go blokowało, coś jakby sprężyna,ale nie widzę dokładnie. Czy ma być o mniejszej średnicy? czy może nie to wycięcie? ale innego nie ma raczej. Jeśli nie tym sposobem to jak otworzyć maskę? Linkę mam zerwaną. Może ktoś zrobi zdjęcie tego elementu w P12 to uda mi się zrozumieć zasadę działania i otworzyć.

To mój pierwszy post, ale już widzę że nie ostatni z powodu tego samochodu.

Mój zamek wygląda jak na tych zdjęciach http://allegro.pl/primera-p12-zamek-maski-i3439512563.html

 

 

Edytowane przez mercleb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym sie ten zamek od mojego nie rozni , szpara w ktora musisz trafic jest pod wycieciem w ksztalcie litery V, trzeba tam trafic, wyzej podalem sposob trafienia pod katem , probuj z lewej strony wlozyc drut od noska maski i tak nie masz nic do roboty tylko kombinowanie jak to otworzyc, powodzenia im wieksza desperacja tym lepsze pomysly, zebys kolego nie wpadl w kompleksy to poswiec ( stojac przodem do samochodu) , prawa nerke - ta krateczke - trzeba ja wyrwac i wlozyc reke siegajac dzwigni zamka , decyzja nalezy do kolegi.

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym sie ten zamek od mojego nie rozni , szpara w ktora musisz trafic jest pod wycieciem w ksztalcie litery V, trzeba tam trafic, wyzej podalem sposob trafienia pod katem , probuj z lewej strony wlozyc drut od noska maski i tak nie masz nic do roboty tylko kombinowanie jak to otworzyc, powodzenia im wieksza desperacja tym lepsze pomysly, zebys kolego nie wpadl w kompleksy to poswiec ( stojac przodem do samochodu) , prawa nerke - ta krateczke - trzeba ja wyrwac i wlozyc reke siegajac dzwigni zamka , decyzja nalezy do kolegi.

Witam, dzięki za radę, już sobie dałem z tym radę. 

Edytowane przez mercleb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze dales sobie z tym rade ale jak podkresliles mozna cos stracic dlatego nie powinno sie tego opisywac tak jak i odpalania autka bez kluczyka .Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze dales sobie z tym rade ale jak podkresliles mozna cos stracic dlatego nie powinno sie tego opisywac tak jak i odpalania autka bez kluczyka .Pozdrawiam.

Co prawda to prawda, już usunąłem opis otwarcia, na szczęście ja mam alarm, ale nie każdy go ma, więc opisu otwarcia na forum nie umieszczam.

Teraz do rozwiązania mam kolejne problemy a trochę ich jest, choć póki co samochód da się lubić. Podstawowy problem to brak mocy i kopcenie, ale idąc drogą innych postów został mi do sprawdzenia przepływomierz. Ale to nie w tym temacie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam,

 

Mam podobny problem, zamknąłem centralny na akumulatorze (bo jeszcze chwytał ) a następnie wziąłem go do ładowania. Zamek ukryty odmrożony ale coś w środku przymarzlo i nie otwiera się. Usunąłem już dwie nerki ale drucikiem to za Chiny nie mogę trafić, czuje tylko dzyngla do otwierania. Podpowiedzcie jak wysprzeglic tą maskę ??!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co prawda robiłem to ponad 2 lata temu i za pierwszym razem zeszło mi z godzinę ale jest to do zrobienia. Zobacz na ogłoszeniach jak wygląda ten mechanizm, tam jest otwór, drutem zagietym pod kątem prostym trzeba w nim zahaczyć i pociągnąć, ja to robiłem przez prawa nerke stojąc przed maską. Jak już złapałem co i jak to za drugim razem poszło szybko więc jest to do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dla potomnych, w celu otwarcia maski awaryjnie nie należy żadnych drutów stosować, robota na 3 minuty. próbowałem według podanego powyżej schematu i nic nie dała, a po otwarciu w końcu maski i próbach na już otwartej zobaczyłem, że prędzej jajko bym urodził niż tak otworzył. Wystarczy zdjąć nerkę od pasażera ( przydane jest zawczasu usunięcie górnego klipsa bo bez wyłamywania wówczas się nie obejdzie ) i wsunięcie w otwór z lewej strony zamka długiego płaskiego śrubokręta. Pchamy nim w prawo i jak zahaczy o sprężynę lub jej punk mocowania to otwiera w 1 s. Ja dzień po zakupie nacisnąłem na tunelu guzik od ryglowania po zamknięciu a kluczyki w środku zostały. I pojawił się problem :) Tym większy że 2 kluczyk sprzedający dosłał mi dopiero po 5 dniach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja otwierałem od spodu trzeba kocyk przygotować aby sie nie pobrudzić można okulary chyba że piasek w oczach nie przeszkadza i  śrubokręt

przyjrzeć się gdzie linka ciągnie i probować pchnąć śrubokretem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...