Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Primery P11.144 CD20T


Gość Mateusz_P11_144
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mateusz_P11_144

Mają się tu znaleźć TYLKO I WYŁĄCZNIE informacje na temat tego na co zwracać uwage podczas oględzin,zakupu i testów Nissana Primery P11.144 z SILNIKIEM CD20T. TU TYLKO I WYŁĄCZNIE DIESEL,W TEMACIE PONIŻEJ BENZYNA.

 

PROSZĘ O NIE ZADAWANIE TUTAJ PYTAŃ TYPU: CO MYŚLISZ O TYM,JAK WYGLĄDA, JAKI STAN( od tego jest ten temat:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88134-chcesz-kupi%C4%87-primer%C4%99-p10-p11-p12-zapytaj-tu-i-tylko-tutaj/

 

 

Proszę tu zamieszczać jedynie konkretne informacje wnoszące coś do tematu.

Myślę że uda się stworzyć fajny poradnik kupującego :)

 



Jako pierwszy podrzuce kilka wskazówek dla przyszłych kupujących.

Po pierwsze to nigdy nie uprzedzamy sprzedającego że przyjedziemy o konkretnej godzinie. Tak aby nie odpalał samochodu bo na zimnym najlepiej idzie zobaczyc jak z kondycją (kompresja na tłokach),jak odpala,czy nie kopci na niebiesko,czarno,siwo.
Sprawdzamy czy ciocia ruda nie pojawia się na nadkolach,progach,żeberkach progowych.
Jak się zgodzi sprzedający to polecam sprawdzić "na zworke " czy sa jakieś błędy w komputerze ;)
Tu opis jak się to sprawdza:
http://forum.nissank...almera-primera/

Naprawde warto to zrobić. Minuta a wiele można sie dowiedzieć.
Warto to uczynić bo widzisz co już z autem jest nie tak a nie każdy wie że takie coś można zrobic ;)
Wewnątrz to patrzymy na zużycie materiałów.
Jeśli silnik myty czyli może być że jakieś wycieki są ale nie muszą.Oglądamy dokładnie przed odpaleniem motoru i po. Jak wycieki są to powinny się pojawić. Ja osobiście nie lubie ogladać mytych silników.

Sprawdzamy czy po przekręceniu kluczyka zaświeca się żółta lampka z takim silnikiem (check engine) jesli nie to znaczy że ktoś grzebał przy zegarach lub jest przepalona żarówka.

Jak będzie zadbany egzemplarz to będzie Cie cieszyć. To jest ostatni JAPOŃSKI NISSAN PRIMERA ;) Silnik do mega żwawych ani oszczędnych szczególnie w mieście nie należy lecz z racji nie wysilenia jednostki jest nie do zajechania i przetrawi wszystko ;)

ESP ten model na pewno nie posiada, bo nie było montowane ;)
Komputer pokładowy występuje ale baardzo rzadko.
Podobno są modele z tempomatem ale ja się nie spotkałem na żywo.

Warto wziąść pojazd na podnośnik,sprawdzić wszystkie gumy,stabilizatory-szczególnie wachacze bo na polskich drogach dostaja popalić.

Jak sobie coś jeszcze przypomnę to podrzucę ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

sprawdziłbym pracę wycieraczek na każdym z biegów, szczególnie na tym najszybszym, nie zrobiłem tego kupując P11.144 i póżniej kosztowało mnie to sporo nerwów, ale na szczęście hajsu mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam:

 

- przy rozgrzanym już silniku sprawdzić, czy samochód odpowiednio żwawo przyspiesza - nie jest to rajdówka, ale jak jest ok, to sensownie jedzie. Jeśli jest mułowaty, a sprzedawca twierdzi, że "zawsze tak było" to może być oznaką kończącego się przepływomierza (fabrycznie jest Bosch i taki polecam kupić, kosztuje ok. 250zł) lub problemów ze sterowaniem EGR (to można załatwić zaślepiając zawór recyrkulacji spalin kawałkiem wyciętej blachy).

- sprawdzeniu przed jazdą testową i po, czy pod korkiem chłodnicy/korkiem zbiorniczka wyrównawczego nie zbiera się "majonez" - mamy wtedy wyraźny sygnał, że są problemy z głowicą, bo jest ona bardzo podatna na przegrzanie jeśli ktoś nie dbał o poziom i jakość płynu chłodniczego. Głowice wtedy pękają i ich naprawa robi się pozbawiona sensu. Oczywiście nie jest to jakaś plaga, ale uważać trzeba.

 

-przy mocnym dodaniu gazu sprawdzić w lusterku wstecznym, czy nie dymi na czarno - może to być oznaką lejących wtrysków, przez które temperatura spalania w silniku jest zbyt wysoka i to również w turbodieslu kończy się często uszkodzeniem głowicy.

 

- na piątym biegu zdejmujemy nagle nogę z gazu i obserwujemy, czy bieg nie ma ochoty "wyskoczyć" (czasem nie tylko ma ochotę ale i wyskakuje). Może być też tak, że "piątka" nie wchodzi za pierwszym razem - jest aż za lekko. Wieść gminna niesie, że jest to głównie wynikiem jazdy na piątym biegu z niskimi prędkościami. Sprawa do załatwiania w warsztacie obeznanym z Nissanowskimi skrzyniami, lub ewentualnie poprawki na własną rękę. Do piątki można się dostać bez zdejmowania skrzyni z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dorzucę do tego tematu nastawnik pompy. Jeśli podczas jazdy próbnej okaże  się że podczas hamowania np: dojeżdżania do świateł itp. po wciśnięciu pedału sprzęgła obroty silnika utrzymują się na poziomie 1200 - 1500 lub może i więcej, a spadną do właściwych dopiero po całkowitym zatrzymaniu to do wyczyszczenia jest nastawnik pompy wtryskowej. Można zrobić samemu (opisane na forum) choć trudne lub udać sie do pompiarza :) a tam cena czyni cuda!

Objawy tego też są przy przyśpieszaniu i zmienianiu biegu na wyższy (trzyma obroty). Niektórzy biorą to za problemy ze sprzęgłem.

A właśnie na to też polecam zwrócić uwagę. Jak wysoko bierze ( przy nagłym wciśnięciu gazu na 5ce potrafi się śliznąć nawet jak już mocno wyeksploatowane)

Wymiana 1000 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

podczas jazdy próbnej warto skupić się na tym w jakim stanie jest turbo... po około 200tys km czesto turbo jest już do regeneracji.. jeżeli podczas przyspieszenia straci nagle moc to wiadomo... warto pamiętać i w miarę możliwości zwrócić uwagę wizualnie i dźwiękowo czy przypadkiem podejrzanie nie wygląda, czy nic nie szumi... 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja również dorzucę swoje 3 grosze. 

 

Warto sprawdzić:

- czy kontrolka ABS zapala się po  włączeniu zapłonu. U mnie była wyjęta i w ten sposób kupiłem samochód z uszkodzonym czujnikiem ABS,

- czy klima działa, jeśli sprzedający twierdzi, że nie jest nabita to prawie na pewno jest ona do niczego,

- czy sworzeń wycieraczki jest w porządku,

- czy obroty biegu jałowego są na poziomie 750,

chyba na tyle.

Jak mi się coś przypomni to dopiszę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

- czy klima działa, jeśli sprzedający twierdzi, że nie jest nabita to prawie na pewno jest ona do niczego,

U mnie nie działała w ogóle a faktycznie nie było czynnika :)

Ale francuz za swóje € nabił aby pokazać że działa także props.

 

Może napiszmy żeby sprawdzac i jak się chce kupić to kazac sprzedającemu nabić. Jesli bd ok to oczywiscie zapłacimy za to,a jak nie to sory ale coś jest zepsute :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. ja kupiłem wersje z komputerem pokładowym ale facet twierdził ze zmienił zegary i nowy nie pokazuje... na szczęscie dał mi ten stary w którym nie działał prędkosciomierz i wskazówka od stanu paliwa... tak też było, troche podłubałem lutownicą i pozamieniałem silniczki odpowiedzialne za ruch wskazówek  i wszystko działa jak nowe. Osobiscie proponuje sprawdzic stan hamulców(lubią sie zapiekac i spalanie rosnie) na biegu jałowym popchnąc lekko i sprawdzic czy nie ma większego oporu lub z dosłownie minimalną prędkością 0,5km/h zatrzymac nie hamując i bedzie czuc czy cos go powstrzymuje. sprawdzcie  też czy nawiew przęłącza ciepłe/zimne płynnie czy tylko skrajnie za to odpowiedzialne jest urządzenie które lubi nawalic. To tyle, reszta juz chyba opisana

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...