Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 2.2 Di - grubszy tuning? Poradźcie coś


Gość bartek9108

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek9108

Panowie! Mam oto do was nietypowy temat z pytaniami dotyczącymi dzidziusia 2.2Di ;) Ale po kolei...

 

Pierwotnie plan był taki żeby kupić civica, corolle porządnie przerobić i starać się o licencje... No ale, szkoła, życie, milion spraw i tak oto pojawiła się nagle N16 2.2 Di (a szukałem primery xd). Miała pojeździć 1-2 sezony i iść dalej, ale tak sobie zacząłem myśleć że prawie nie widuje się (albo wcale?) grzebniętych N16 na polskiej scenie tuningowej no i zawsze chciałem mieć coś wyjątkowego a nie kolejnego nudnego civica. No i tu pojawił się pomysł, jako że kumpel ma Sunny, Primere i 200 z bardzo ładnymi silnikami do swapa, przełożyć i dmuchnąć porządnie kompresorem albo turbinką, zależy na co się zdecyduję. Plan, na zimę ruszyć, zrobić coś nietypowego, po swojemu, nagiąć trochę zasady przyjętych stylów, coś wyjątkowego. Plan tak czy tak ruszy ale pomyślałem sobie... Rzadko kto grzebie przy dieslach. Pogrzebałem trochę w necie na temat 2.2Di i mniej więcej już wiem jak wycisnąć z niej 150 koników. Głównie dzięki jednej z portugalskich stron.

 

No i teraz naszła mnie myśl? A może dało by się tak przebić jakoś te 150 koni? Zrobić coś grubszego z tego diselka?

Zaczynając to tak, diesel przebieg 109k wydaje mi się po stanie i historii (choć książek nie mam) oryginalny przebieg. Auto ma zatkany egr, wywalony kat, przerobioną rurę dolotową tak żeby łapał z atrapy i tyle. Wydmuchał 116/232 przy +22 na dworze.

I teraz plany:

- mam już osobę która może zrobić hybrydę wtrysków i pompy w zamian za przysługę przy projekcie motocykla (także tutaj kosztów bym nie ponosił)

- mam na stanie icek z focusa 1.8 diselka i icek IVECO

- wydech też nie problem, jakiś przelot 2,25-2,5 z jednym końcowym

 

I pojawiają się pytania:

- czy silnik wytrzyma moc powyżej 150 koni i czy się w ogóle da? i co ewentualnie w nim przerobić/zmienić?

- jaką zapodać turbinkę? i jaki icek żeby też nie złapać laga?

- z czego swapować hamulce? (tak żeby weszły w 16 - bo takie kółko będzie zimą, lato 17)

- z czego można adaptować zawias? gdzie szukać porządnych części zawiasu?

- jak ze sprzęgłem i skrzynią tutaj? ile wytrzyma skrzynia? bo sprzęgło na pewno trzeba by dorobić

- jak później z ewentualnymi przeglądami? żeby nie było wjazdu i już wyjazd za spaliny. i tak już mam dość ganiania przez panów niebieskich

 

Jeśli ktoś mógłby pomóc z Góry Dzięki ;) Nie bawiłem się nigdy w tuning diesla, a myślę że jeśli się da mógłby być bardzo nietypowy projekt, no i może podciągnąłbym go pod szkołe ;)

 

@Edit

wiem że trochę chory pomysł, ale zawsze chciałem mieć coś bardzo nietypowego ;) Ja wiem że z benzyniaków nissana można więcej wycisnąć, ale czasami trzeba pokombinować pod górkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z almy 2.2 dci 136ps mozna wycisnac samym czipem okolo 170ps po zmianie dolotu, wydechu i icka pewnie bedzie wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj tu:

http://www.x-trail-uk.co.uk/viewtopic.php?f=13&t=2479

 

gośc ma Alme dCi zrobioną na coś koło 200ps - Di od dCi rózni się układem wtryskowym, turbiną (VNT), wielkościa IC - reszta jest ta sama. Ostatnio wymieniał sprzęgło bo klękło. Skrzynia póki co seria. Napisz do niego to Ci odpowie co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem trochę w necie na temat 2.2Di i mniej więcej już wiem jak wycisnąć z niej 150 koników. Głównie dzięki jednej z portugalskich stron.

 

Zapodałbyś linkiem do tej strony?

Sam mam 2,2Di i też chciałbym kiedyś nieco go ożywić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Silnik jest nierozwojowy - pompa nie poda więcej paliwa niż na te +/- 140KM.

Można założyć IC (choćby "seryjny" od Tino wystarcza, ale można też dać jakiś niewielki FMIC), koniecznie zaślepić EGR, pozbyć się kata i zrobić downpipe z oddzielnym odprowadzeniem gazów z wastegate i wydech z pojedynczym rezonatorem bez tłumika końcowego (jeździłem jakiś czas z urwanym i poziom hałasu był zaniedbywalny).

Do tego strojenie / sterownik z Tino, wyczyścić wtryski lub dać z Patrola (wersja na VP44, nie common-rail!), wyczyścić dolot / założyć lepsze orurowanie PCV, dać wydajny (ale żaden pseudosportowy smarowany olejem, bo zmarnujesz przepływkę) filtr powietrza (polecam Hengst, przerobiłem 7 marek w 4 lata :D ).

No i dbać o czystość przepływomierza, bo zaniżone odczyty obcinają dawkę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...