generalkonkretny Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Witam Forumowiczów Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami, po odpaleniu auta na zimnym ssanie mam na ok 1900 obrotów po wrzuceniu jakiegos biegu spadaja do normalnych ale jak wcisne sprzeglo zeby zmienic np 1 na 2 to w momencie wcisniecia sprzegla wracaja na te 1900.. im silnik sie bardziej rozgrzeje tym te wachania sa mniejsze ale te ok 2k na zimnym ssania to za wiele i nie wiem co moze byc przycyzna.. myslalem ze przeplywka bo szarpalo w okolicy 4.5k przy przyspieszaniu i obroty potrafily sie dziwnie zachowac przy dojazda do krzyzowek ale wymienilem i tego juz nie ma ale te wysokie obroty zostaja... poradzcie cos bo az nie przyjemnie sie slucha jak silni kwchodzi na takie obroty autko to p11 2.0 16V SR20DE 103 kW 00' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 wyczyść przepustnicę, sprawdź czy nie masz za bardzo napiętej linki od gazu lub czy gdzieś się nie blokuje(najlepiej zdejmij ją całkiem na zgaszonym silniku a potem odpal i zobacz jak zachowują się obroty(na ciepłym silniku), a jak to nie pomoże to "nauka wolnych obrotów"(poszukaj na forum) a potem będziemy myśleć dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
generalkonkretny Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 przepustnica była czyszczona efektem byly falujace i wysokie obroty ale z tym sie uporalem tyle ze najpierw walczylem z tymi srubkami przy przepustnicy jednej przy sprezynce i drugiej od spodu.. dopiero pozniej siegnalem po rozum do glowy, przejrzalem forum i zrobilem nauke obrotow. pedal gazu mi zdarzalo sie ze sie blokowal ale to wyregulowalem przez wlasnie te srubke z pod spodu od przepustnicy.. Teraz po wymianie przeplywki obroty trzyma i nie ma falowania takiego na rozgrzanym wrecz katalogowo ale te skoki na zimnym, to ssanie jest nie mozliwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Może potrzebny jest reset pamięci TPS-a? Czyli albo 24h bez aku albo procedurą z serwisówki (jest na forum opisana). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
generalkonkretny Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 sprawdzalem mierniiem wartosci tpsa i byly w zakresie a aku odlaczalem na 24h i tez nic nie dalo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad@mus Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 coś kolego udało się z tym tematem zdziałać? mam podobne problemy-prosze o podpoiwedz na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Najlepiej podłącz się pod złącze diagnostyczne i zobacz co na wolnych obrotach (rozgrzanym silniku) pokazuje pozycja TPS. U mnie też po czysczeniu przepustnicy (też mam SR20DE) tak było, że były znacznie wyższe wolne obroty koło 1500 na ciepłym silniku. Wyregulowałem śrubką przy przepustnicy potem po chwili jazdy zapalił się check silnika powodem była ujemna wartość TPS przy wolnych obrotach. Ustawiłem ręcznie pozycję czujnika tak aby na wolnych obrotach pozycja była równa 0. Czujnik TPS na mocowaniu ma tzw łezki i można go wyregulować w niewiekim zakresie. Oczywiście tak jak pisali Koledzy sprawdz czy linka od gazu jest luźna na wolnych obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 7 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2014 a jak tam lambada aby sie nie zawiesza warto sprawdzić,może już umiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.