Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z tylnim mostem NP300/d22 2007r. POMOCY!!


Gość Zbyszek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zbyszek90

Witam,

Mam problem prawdopodobnie z tylnim mostem, objaw jest taki, że w czasie jazdy, skręcania nasila sie hałas. Myślałem że to może szczęki, rozebrałem hamulce wydaje mi się że wszystko tam powinno być w porządku ...... Objaw jest taki  obydwa koła kręcą się równo w jedną strone, wygląda to tak jakby blokada sie nie rozłączała, szczególnie słychać podczas silnego skrecania. Nie ważne czy mam włączoną blokade czy nie przy skręcaniu tak się dzieje. Może mi ktoś podpowie w jaki sposób jest blokowany tylni most i na jakiej zasadzie to działa bo mi już rozumu brakuje nie widze tam żadnych cięgien nie ma nic ...... Pragnę jeszcze zaznaczyć że tylni most jest gorący. Widać jesszcze że wałek atakujacy lata delikatnie w obudowie tylnego mostu przy czym jest to luz bardzo mały nie ma żadnych wycieków nic .... Czy tak może być??

 

Bardzo proszę o pomoc!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem że masz dołożoną blokadę tylnego dyfra ? Bo piszesz

Nie ważne czy mam włączoną blokade czy nie przy skręcaniu tak się dzieje.

 

Bo jak tak to niespecjalnie znajduje odniesienie to co napisałem niżej.

 

Głupie pytanie na początek czy masz na pewno olej w moście, bo jeżeli jest gorący i nie cieknie ... jeśli jest to jaki olej bo musi mieć dodatek LSD

 

Typowo były mosty z tak zwanym ograniczonym uślizgiem tak w skrócie to jest sprzęgło cierne - poszukaj pod hasłem LSD, do pewnej różnicy obciążenia lewego i prawego koła są ciągnięte razem potem samo sie rozłącza.

 

Wejdź do działu terrano bo podwozie i napędy to 99% to samo tam pisaliśmy dużo o tym.

 

Jakiego rodzaju jest to hałas? Czy masz wyłączony napęd 4x4 ?

Dźwięki w aucie lubię się przenosić po ramie / karoserii i może być słychać co innego.

Most czy skrzynia to normalne że się nagrzewają podczas pracy, jeżeli chodzi luz to jest to już trochę niepokojące.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbyszek90

Nie mam dołożonej blokady tylnego dyfra jest to zwykły podstawowy model np300. Olej jest sprawdzałem. Odgłosy daje takie jak by jakieś koła zębate ze sobą nie współgrały i nie wiem o co w tym chodzi. I nie mówie tu o drobnych odgłosach tylko dość mocno to słychać. Jeśli mam wyłączone napędy to tak mocno nie hałasuje, najbardziej słychać i czuć opory  ża samochód nie chce jechać przy skręcaniu. Prosze mi powiedzieć na jakiej zasadzie blokuje sie tylni most nie ma tam żadnego cięgna czy hydraulicznie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no napisałem ci wyżej jak działa ta blokada, sama sobie działa, jest w pełni mechaniczna, nie ma żadnego zewnętrznego sterowania

 

czy wiesz jak działają układ napędowy w tym samochodzie? piszesz niestety tak że mam wrażenie że nie do końca - bo co to znaczy włączone napędy ?

 

to że samochód nie chce jechać na zakręcie na przyczepnym podłożu przy 4x4 to normalne

 

poczytaj trochę potem będziemy walczyć

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87146-obsluga-napedow-4x4/?hl=centralnego&do=findComment&comment=892590

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86340-rozne-srednice-kol-przod-i-tyl-terrano-98r/?hl=centralnego&do=findComment&comment=882669

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82078-blokujace-sie-kola-przednie/?view=findpost&p=845182

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ci pisze kolega jeżeli niewłaściwie eksploatowałeś ten typ napędu co wynika z twojego postu, być może sie myle, to usterka może być kosztowna w naprawie, najlepiej vy było gdyby twoich dźwięków wysłuchał ktoś kto zna ten typ 4x4, ale zapoznaj sie z poleconą lekturą i napisz swoje wnioski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś tylną oś , pokręć jednym kołem i zobacz co się dzieje z drugim. Przyblokuj jedno koło  i spróbuj kręcić drugim, zobacz co się dzieje.

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Zbyszek90

Witam, ponownie po dość długiej przerwie sprawa wygląda następująco: podczas skręcania nie ważne czy jest włączone 4H czy jest włączony napęd podstawowy przy skręcaniu dość ostrym, bardzo głośno rozłącza się to niby sprzęgło  LSD, czy to tak ma być?? Bo to słychać bardzo mocno tak jak by coś o coś tarło lub zahaczał takimi zrywami przy skręcaniu olej jest hamulce sprawdzone wszytsko ok. Jak jedzie sie po prostym wszytsko ok tylko przy jeździe wolno i mocnym skręcaniu tak się dzieje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbyszek90

Sprawdzałem obydwa koła podstawiłem tylni most koła wisiały w powietrzu i chodzą równo, próbowałem zatrzymać jedno koło ale nie ma takiej siły żeby to rozłączyć (przytrzymać koło). Przy mocnym skręcaniu hałasuje strasznie. Po prostym cisza ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ktos zalal kiedys nieodpowiedni olej. Zmien na taki z dodatkiem LS, czyli do dyfrow z lsd. Byle jaki intercars lub inna sieciowka bedzie miala taki olej od reki. Po jakims czasie powinno ucichnac. Jesli nie....najtansze rozwiazanie to zmienic most.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie gdybam lub pytam o olej a stwierdzam fakt, jako, ze zajmuje sie tym na codzien i przypadkow takich w nissanach i jeepach(tych w szczegolnosci) jest wiele ;)

Moglbym napisac np o dyfrach z pompa oleju sciskajaca tarczki napedzana wraz z roznica predkosci obrotowej kol koronowych,te sa ciekawsze.

Niech zmieni olej zanim skoncza sie tarczki, potem tylko wymiana mostu/tarczek. Swoja droga w serwisowce beda podane min. grubosci tarczek/zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NP 300 to dość mocna konstrukcja , ale obawiam się , że będziesz musiał szukać nowego mostu . LSD się skończyło i masz w tylnym moście                " zespawane" półosie.

 

Spuść olej , przepłucz most , będzie tam dużo opiłków z tych zgrzytów o których pisałeś. Zalej nowym olejem do przekładni z LSD - niektórzy mówią "szpera"- i miej nadzieję..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zbyszek90

Dzięki za pomoc wymienie ten olej jeszcze raz, kupiłem castrola syntrax 75w140 plus dodatek do mostów z lsd i mam nadzieje że sie uspokoi. Jeszcze jedno pytanko 3 litry wystarczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wymieniałeś olej, to po prostu dolej dodatek lsd

3l starczy, zależnie od mostu ale może nawet na prawie 2 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dzięki za pomoc wymienie ten olej jeszcze raz, kupiłem castrola syntrax 75w140 plus dodatek do mostów z lsd i mam nadzieje że sie uspokoi. Jeszcze jedno pytanko 3 litry wystarczy??

akuratnie do tego mostu ma być olej odrazu z LS  nie można go uzupełniać dodatkiem ls

pozatym podejrzewam że już po kwiatkach

Moge dołączyć fotki jak wyglada dyfer po zlym oleju bo własnie dzisiaj rozebrałem stary most

tak z ciekawości

post-82237-0-67775800-1397898439_thumb.jpg

post-82237-0-23529600-1397898459_thumb.jpg

Edytowane przez tomekh2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i od złego oleju to wszystko?

oświeć nas może jaki zamiast jakiego zaaplikowałeś ... może zmieszałeś

przypomina mi to smar do przegubów z domieszką H2O, takie coś:

 

3144ede62da0c20amed.jpg

 

w pojemniku jest nafta co prawda, ale manszeta była pęknięta i smar z wodą taki jogurt dały w efekcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

to był castrol  fakt mógł zassać wody podczas powodzi pod sandomierzem kilka lat temu teraz tak myśle  bo troche wtedy tam brodziłem

sie woda na pake dostawała nawet

teraz już wiem że sama wymiana nie wystarcza trzeba odkręcić dekiel i wymyć pozostałości

i jeszcze nie wiadomo co poprzedni właściciel tam aplikował


może ktos regenerował wał napędowy to chętnie posłucham rad

Edytowane przez tomekh2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale trochę tym pytaniem odbiegasz od tematyki wątku ... załóż nowy :wave:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...