Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Są tu jakieś JUKE 1.6 Turbo :)


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba niestety nie doczekamy się odpowiedzi na nurtujące nas pytania :(:thumbsdown: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niestety nie doczekamy się odpowiedzi na nurtujące nas pytania :(:thumbsdown: .

No dobrze ,spróbuję co nieco napisać.Chip tuning został zrobiony rok temu przy przebiegu około 20000km przez Coobcia , obecnie mam 38000 ,nawet wykres z chamowni został przez nego umieszczony na tym forum.Bardzo przyjemnie się jeżdzi,mega przyśpieszenia na większości biegów,choć i na szóstce teraz ładnie ciągnie, od 50km ładnie przyśpiesza do odcinki,nie trzeba mieszać biegami.Świetna elastyczność na wszystkich biegach.Około 225km\300nm robi swoje i co najważniejsze duży  średni moment obrotowy w szerokim zakresie obrotowym wynoszącym około 280nm od 3000obr\m do około 5500obr\m.Daje to poniżej 7s do setki,i moim zdaniem jest to max ,gdyż przy mocnym przyśpieszeniu czuję uślizg tarczy sprzęgłowej,pokonuję krótkie odcinki drogowe do około 10km do pracy,spalanie spadło około 15-18%,ale wszystko zależy od techniki jazdy,to jest mały silnik z dużym doładowaniem wrażliwym na ciężka nogę,mi w mieście na krótkich odcinkach spala około 10,5 l jeżdżąc na sporcie,na normalu 9.5l,tylko ,że mając taką moc pod nogą trudno jeżdzić delikatnie,nie po to się kupuje i chipuje juka aby się nim turlać,nie mniej poza miastem z prędkościami do 120km spalanie wynośi około 6,6 do 7l. Dla mnie najważniejsza jest lekkość i łatwość wyprzedzania  innych samochodów na drodze,a miny w dużo lepszych mocniejszych wozach wyprzedzanych,bezcenna.Mam wgrane różne programy;najmocniejszy ,serwisowy do 100km ,oszczędnościowy .Jeżdżę na paliwie 98, jest jeszcze program oryginalny ,fabryczny na którym można jeżdzić na paliwie 95.Wszystkie te programy  przełączam przyciskiem na kierownicy.Możliwości tuningowe są duże,turbina  po chipie ładuje na 1,05 a można  na maksymalnie na 1,2 co by dało około 145\150km i330\340nm,ale trzeba by w pierwszej kolejności wymienić układ wydechowy na bardziej przelotowy o  przekroju 2,5cala ,co wiązałoby się równierz z wymianą sprzęgła na mocniejsze,gdyż obecne już ledwo wyrabia,no i dobrze byłoby też wymienić intercooler na większy,no a to już są koszty duże.Mam nadzieję,że będzie to dla was przydatne przy zakupie juka,bądż jego chipowaniu,ja na pewno nie żałuję.Jeśli jeszcze macie jakieś wątpliwości  pytajcie,spróbuję pomóc.Gorąco pozdrawiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nam trochę rozjaśniło sytuację, dzięki :thumbsup: . Czy za każdym razem po odpaleniu musisz ustawić mocniejszy program, czy zostaje ten na którym zgasiłeś auto?

Rozumiem że programy zmieniasz przyciskiem którym ustawia się prędkość na tempomacie, czy w takim razie też tempomat działa normalnie?


Programy możesz zmieniać w trakcie jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nam trochę rozjaśniło sytuację, dzięki :thumbsup: . Czy za każdym razem po odpaleniu musisz ustawić mocniejszy program, czy zostaje ten na którym zgasiłeś auto?

Rozumiem że programy zmieniasz przyciskiem którym ustawia się prędkość na tempomacie, czy w takim razie też tempomat działa normalnie?

Programy możesz zmieniać w trakcie jazdy?

Nie próbowałem zmian programów w czasie jazdy,bo i niema potrzeby, są przecierz eco,normal i sport i mi to wystarcza,można zmieniac czasie jazdy.Po odpaleniu i gaszeniu auta pozostaje raz ustawiony  program.Tempomat działa bez zarzutu,zmiany w niczym nie przeszkadzają,możliwe jest zaprogramowanie 5 różnych map pracy silnika.Dodam jeszcze,że mój był chipowany w warunkach rzeczywistych,tzn.nie był wgrywany gotowy program,tylko dokonano ponad dwadzieścia jazd na rolkach hamowni  z podłączonym komputerem dokonując za każdym razem zmian i korekt w czasie jazdy,więc pełna profeska i w pełni polecam Coobcia.

Edytowane przez m-a-k-s
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możliwe jest jeżdżenie na programie fabrycznym i np. stojąc na światłach zmiana na mocniejszy? Uślizgi sprzęgła były od razu po zrobieniu programu czy dopiero po jakimś przebiegu? Jeździsz cały czas na mocniejszym programie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale możliwe jest jeżdżenie na programie fabrycznym i np. stojąc na światłach zmiana na mocniejszy? Uślizgi sprzęgła były od razu po zrobieniu programu czy dopiero po jakimś przebiegu? Jeździsz cały czas na mocniejszym programie?

Zmiana programu trwa chwilę i sygnalizuje mrógnięciami komputera między zegarami,jeśli wrzucę 3-ci program miga 3-y razy,jeśli pierwszy,raz.Uślizgi były od razu,odczuwalne na wyższych biegach,jeżdżę cały czas na najmocniejszym programie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też się skusze na taką modyfikację. Jak  wygląda to chipowanie czasowo 4-5h, czy dłużej? Sprawdzałeś spalanie na programie oszczędnościowym i jakie parametry tzn. moc i moment też większy niż seryjnie?

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też się skusze na taką modyfikację. Jak  wygląda to chipowanie czasowo 4-5h, czy dłużej? Sprawdzałeś spalanie na programie oszczędnościowym i jakie parametry tzn. moc i moment też większy niż seryjnie?

Czas około 4-rech godzin,na oszczędnościowym nie jeżdżę,bo to tak jak na eco,jak byś turbo odkręcił,a jaką ma moc i momęnt,nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za info , teraz tylko pytanie czy mój automat to by wytrzymał . Pozdro

 

Tutaj trzeba zachować ostrożność - raczej nie bez powodu Juke Nismo RS z ręczną skrzynią ma maksymalny moment obrotowy większy o 30Nm od Nismo RS z CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Już na początku nowego roku będzie wiadomo co daje 2,5" układ wydechowy ze sportowym katem w 1.6 Turbo :)

Moim zdaniem wydech jest mocno restrykcyjny, na seryjnym sprzęgle nie poszaleje się z Nm ale chodzi o to by jak najbardziej zmniejszyć turbo dziurę i wyprostować górę...

 

Generalnie robienie map do Juka turbo polega na zdejmoaniu dawek paliwa bo jest on przelany mega (za pewne z myślą o jeździe na złym paliwie), do tego wyprzedzanie zaplonu i podnoszeniu boostu (fabrycznie wynosi ono 0,85bara) programy robię na ok 1bar czyli nie wiele podnosze boost - to zapewni długą żywotność turbince.
Bardzo cieszy mnie fakt, że spalanie spada a osiągi wyraźnie się poprawiają :)

 

I bardzo istotne by po programie lać tylko paliwo PB98 albo lepsze - oczywiście w każdej chwili można przełączyć na mapę seryjną...

 

Można także zrobić mapę pod V-powera 100 będzie ona miała zapłon wyprzedzony jeszcze o ok 2 stopnie względem tej pod PB98 co powinno przynieść ekstra 3-5KM i do 10Nm :)

A teraz jestem cholernie ciekaw czy po zrobieniu wydechu i dopieszczeniu mapy uda mi się osiągnąć 250KM - bez ruszania  turbinki :) :) :)

A turbinki są Mitshubishi więc nie ma problemów z ich modzeniem - masę się tego przerabiało w Saabach :)


Jeszcze przyjrzę się w pamach czy jest możliwość zmniejszenia obrotow.

Dzięki czemu można tak jak to robię w nissanach 350Z zrobić kontrolę startu:

 

 

Tak wygląda przełączanie map:


Co do skrzyni CVT to jedynie dopieścił bym mapę paliwa, zapłonu a doładowanie pozostawił na fabrycznym poziomie ale od wersji manualnej - nic ponad to.


A co do zmiany map to tak to wygląda:


A no i warto po remapie przejść na bardziej odpowiedni olej - zwłaszcza jak chce się wykorzystywać ekstra moc :)

Dobry olej to np. 5w40 czy 5w50, żadna tłusta woda pokroju 0w30 czy 5w30...

Wymiana maks co 10000km.

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Chiptuning w Juke'u wykonany, autko stało się zdecydowanie żwawsze :D . Doładowanie reguluje się w zakresie 0,8 do 1,15 .

 

https://www.youtube.com/watch?v=EPUfYiO1t0A

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie hamowany, niedługo podjadę na hamownię to wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie hamowany, niedługo podjadę na hamownię to wrzucę.

 

A jak z trakcją? Przy fabrycznej mocy jest już słabo, jeśli chce się wykorzystać maksymalne przyspieszenie przy niskich prędkościach - więc pewnie trzeba uważać z wciskaniem gazu przy startach spod świateł  :D

 

Wiem, że to już grubsza sprawa, ale gdyby gdzieś znaleźć skrzynię od Nismo FWD ze szperą, to wyglądałoby to lepiej.  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z trakcją? Przy fabrycznej mocy jest już słabo, jeśli chce się wykorzystać maksymalne przyspieszenie przy niskich prędkościach - więc pewnie trzeba uważać z wciskaniem gazu przy startach spod świateł  :D

 

Na suchym  ok, chociaż przy szybkim starcie trakcja trochę interweniuje. Ruszać staram się w miarę płynnie i delikatnie żeby nie katować sprzęgła.

 

Wiem, że to już grubsza sprawa, ale gdyby gdzieś znaleźć skrzynię od Nismo FWD ze szperą, to wyglądałoby to lepiej.  :thumbsup:

 

 Na pewno byłoby lepiej :spoko: ale trochę zabawy by z tym było, no i koszt pewnie niemały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na suchym  ok, chociaż przy szybkim starcie trakcja trochę interweniuje. Ruszać staram się w miarę płynnie i delikatnie żeby nie katować sprzęgła.

 

U mnie przy ruszaniu tylko z napędem na przód z gazem trzeba się obchodzić ostrożnie - właściwie prościej jest włączyć tryb 4WD-V, bo wtedy ruszanie odbywa się gładko i chyba efekty są najlepsze - co innego gdy się rozpędzamy już z jakiejś większej prędkości. Przy otwartym mechaniźmie różnicowym i napędzie tylko na jedną oś to raczej jest normalne...

 

Na pewno byłoby lepiej  :spoko: ale trochę zabawy by z tym było, no i koszt pewnie niemały.

 

Nie badałem tematu, ale być może szpera pasuje P&P i da się po prostu wymienić mechanizm różnicowy bez żadnych innych zmian - nie wiem, jak to jest w przypadku Juke, ale w wielu autach dało się zrobić taką operację (np. szpera z Alfa Romeo 147 Q2 pasowała do Fiatów Stilo i Bravo z silnikiem Multijet w zasadzie bez żadnych przeróbek). To byłaby chyba najefektywniejsza metoda poprawy osiągów, bo nawet bez chiptuningu 190-konny Juke FWD startowałby lepiej niż Nismo RS AWD.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie badałem tematu, ale być może szpera pasuje P&P i da się po prostu wymienić mechanizm różnicowy bez żadnych innych zmian. 

 

Jakby pasowało P&P to można by pomyśleć, chociaż ja na razie pewnie nie będę nic kombinował.

 

Stopnie doładowania u mnie zmienia się przełącznikiem tempomatu a uwidocznione są na wskaźniku BOOST po włączeniu trybu sport. W innych trybach też można zmieniać, tylko na wyczucie bez kontroli wzrokowej :).

 

https://www.youtube.com/watch?v=KWJurG-bRfA

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopnie doładowania u mnie zmienia się przełącznikiem tempomatu a uwidocznione są na wskaźniku BOOST po włączeniu trybu sport.

 

:wow: No to ktoś się postarał.  :claps:  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Program robiony był przez Maptek , przedstawiciela firmy Ecutek  w Polsce. Jako że od tunera dzieliło mnie ponad 600km, robienie programu odbyło się zdalnie, przez internet i telefon, także i ja mam w tym swój mały udział :D . Od tunera otrzymałem hardware dongle +kabel ,soft i postępowałem wg. instrukcji.

 

mjyzm6xlajx6qv6z.jpeg2q7jdlw8agwm2yz9.jpeg

 

Ja  tylko wgrywałem do auta kolejne modyfikowane programy, robiłem logi i wysyłałem do tunera żeby wiedział jakie wprowadzić modyfikacje. W sumie to niewiele ale jakiś swój udział w tym mam i satysfakcja jest :D . Firma Maptek, pełna profeska, super kontakt i bardzo miła współpraca, także polecam.

Wszystko działa mniej więcej jak na filmiku w linku https://www.youtube.com/watch?v=5PVvWgktc2Q


Ta modyfikacja u mnie nazywa się chyba RACEROM ECUTEK.

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś dane odnośnie spalania? Większe mniejsze b/z. Jak spalanie przy stałej prędkości na autostradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Krzychu odnośnie spalania nie mogę na tą chwilę nic Ci dokładnie powiedzieć, jeszcze nie sprawdzałem. Jak posprawdzam dam znać.

 

Edit

Pierwsze spostrzeżenia odnośnie spalania. Jazda na najmocniejszym ''programie''. Trasa 250km, z czego 80 to ekspresówki czyli jazda 120km/h miejscami do 160 ale to dosłownie kilka km, reszta drogi krajowe, również przejazdy przez wioski i miasteczka, spalanie wg. kompa 7,4l/100km. Jutro albo pojutrze zatankuję to będę znał dokładne spalanie średnie.


Edit

 

Trasa ta co wyżej +100km po mieście, spalanie wg. dystrybutora 7,8l/100km.


EDIT

 

Po zmianie mam wrażenie że autko stało się dużo bardziej elastyczne, a tak się teraz napędza :) Na szóstym biegu przy max prędkości odcina paliwo i chociaż na obrotomierzu jeszcze trochę do 6tys obr/min brakuje.

 

Edytowane przez GhostDriver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ładnie Panie kolego a nawet bardzo ładnie.. :rolleyes:

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem na hamowni. Juke był hamowany na 3 z 5 ustawień, seria, 3 i 5 najmocniejszy.

 

35d7f2d65805dd36.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...