Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II - drganie kół


Gość szyna74
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szyna74

Witam!!!

 

Mam taki kłopot. Jak cofam moim terrano strasznie drżą tylnie koła. Najbardziej się trzęsą jak cofam skręcając przednie koła. Czy ktoś ma może podobny objaw lub miał? Jakieś sugestie co to może być? Z góry dziękuję. Pozdrawiam.

Szyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jakich prędkościach ? czy z napędem 4x4?

 

... może luzy na drążkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szyna74

Właściwie to przy ruszaniu. Jak się zatrzymam i chcę wycofać samochód a do tego jeszcze skręcę przednie koła, to ruszając tylnie strasznie drżą tak jak by coś je blokowało. Jak ruszam do przodu też da się to zauważyć ale w minimalnym stopniu. Przy jeździe prosto nie zauważam takich rzeczy.

Jeszcze jak auto jest po nocy zimne to problem jest jakby niezauważalny, jak się rozgrzeje tak po około 30 km jest dość dokuczliwy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zacznij od oględzin szczęk, bębnów na tyle...to najprostsze, choć jeśli problem występuje tylko przy skręcie i 4x2 to coś "nie halo" z tylnym mostem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie ... masz olej w moście ?

kolego lewarek pod most, oba koła do góry i sprawdzaj co sie dzieje, bo tak to nie wiele wymyślimy,

... a most z LSD będzie "blokował" koła przy skręcie, jak masz luzy na drążkach to dadzą o sobie znać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Zauważyłem że przednie koła mi strasznie drgają na postoju, najbardziej zaraz po odpaleniu, telepie się też lewarek skrzyni rozdzielczej. Ten lata szczególnie mocno jak się zapnie D na automacie. na jałowym jest lepiej. Podczas jazdy nic się nie trzęsie. Chcę zapytać Was czy uważacie że to jest poważny problem w ogóle i (jeśli tak), co może być przyczyną? Myślałem o poduchach silnika... 

 

Dodam że przebieg to ok. 180 tys. poprzedni właściciel nie je jeździł w terenie co było widać po tym aucie. Ja mam go od roku. 

Edytowane przez angler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło klepało przed wymianą, ale "ganiający" na boki lewarek to była posuszkowa sprawa... ( w moim skromnym przypadku ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No to i u mnie jest podobny efekt w tylnym moście w TDI.

Coś robi pum a potem przyhamowuje lekko koła przy wolnym ruszaniu lub cofaniu. Najwyraźniej się to objawia przy skręconym przodzie. Widać że tylne koło lekko jest przyblokowywane jak by coś przeskakiwało. Jest to na tyle ciche i  niewyczuwalne że dopiero po paru uwagach żony zwróciłem na to uwagę.

Zero niepokojących odgłosów przy szybszej jeździe z tyłu, bębny się nie grzeją. 

Czyżby LSD coś paskudziło? Olej z dodatkiem LS zalany no i efekt też się czasem pojawia przy prostych przednich kołach.

 

Auto poszło na regulację szczęk po wymianie na nowe parę miesięcy temu no i przy okazji wymiana oleju w moście bo przy uszczelnianiu półosi ( w tym samym czasie) się okazało że stary nie był jakiś sensacyjnie czysty. 


Po testach wychodzi na to że LSD nie chce ze mną prawidłowo współpracować.


Wizja lokalna mostu nastapiła.

Tarczki nie zużyte, wszystko całe, mechanicznie nie widać oznak destrukcji. Za radą Wojtka zostało umyte z zanieczyszczeń i......jak na razie żeby nie zapeszać nie blokuje przy skręcaniu.

Tak więc o ile mogę coś polecić przy bolączkach LSD to......myć się nieraz trzeba :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Tyrana 2 2004 r. 3.0 diesel i zauważyłem, że poci się przedni most w miejscach zaznaczonych na foto na czerwono i czasem mam podobne objawy jak kolega Dżem więc w tylnym moście konieczna wymiana oleju, a co z przednim??

 

 

post-104867-0-34435400-1490776925_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzę, to ta są tylko dwa oringi, spójrz na schemat


jak bedziesz robił te uszczelnienia, to i tak musisz zlać olej, zobaczysz jak wygląda, ja bym wymienił chyba, że dopiero co wymieniałeś


nr oryginału tego oringu 3834321010 lub 3834321011 lub 3834321000 oryginał 29zł


pewnie dostępny w jakimś sklepie z gumami po wymiarze


post-93389-0-16770900-1490788655_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego

Olej muszę wymienić w obu mostach i w skrzyni, a z tego co przetłumaczył "wujek google" z francuskiej instrukcji to w mostach ma być 80W/90 GL-5, natomiast w skrzyni 80W/90 GL-4.

Nie wiem tylko ile tego wchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie na każdej stronie producentów oleju masz zakładkę "dobierz olej" 

jeśli masz blokade LSD to musisz dać olej z rozszerzeniem LS

na przykład tu

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=228&modelyear=&vehicle=6382&site=38&region=56&language=5&brand=42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...