Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI MR20 - JAKA INSTALACJA?


Gość h2o
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów. Jako, że przekopałem trochę stron internetowych, a wciąż nie mam konkretnej odpowiedzi zwracam się do was o pomoc i podpowiedź. Więc krótko i na temat:

Chcę założyć lpg do mojego qashqaia 2.0 benzyna

- czy ten silnik nadaje się do takiej przeróbki?

- jaki zestaw ewentualnie polecacie?

- na co zwrócić uwagę po zamontowaniu lpg (coś słyszałem o jakiś luzach zaworowych - ktoś może mi to wytłumaczyć?)

- znacie może jakiś dobry warsztat montujący lpg we Wrocławiu lub okolicach?

 

pozdrawiam

h2o

Edytowane przez h2o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. jak każdy inny silnik, ważny montaż i regulacja

ad2. to zależy od tego gdzie będziesz montował, każdy monter ma swoje ulubione :D ważne aby nie był to produkt niszowy

ad3. w Twoim aucie zawory sa regulowane ręcznie, i trzeba pilnować luzu, najlepiej przed montażem sprawdzić, ale też nei ma co dramatyzować, jak będzie dobrze założone i wyregulowane to powinno być OK

ad4. pojeździj, popytaj, napisz co zaproponowali, może też warto rozważyć propozycję poza Wrockiem, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

Panie Dino a jakie jest  Pana zdanie nt gazowania dwulitrowego qashqaia?Robił Pan taki silnik?

 

Dobry wieczór przyłączam się do tego pytania. Chciałem też dopytać Pana czy gaz nie uszkodzi w żaden sposób silnika? Ponieważ zdania na ten temat są podzielone a wiele już słyszałem zarówno że uszkodzi jak i że nie ma wpływu. Czy jest możliwe montując normalną instalację uzyskanie takich wyników jak w tym samochodzie?

 

Edytowane przez DINO
zedytowałem trochę, bo jakoś trąci reklamą :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra instalacja, podzespoły i nie ma strachu, że autku wyjdzie to bokiem.  

 

Apropo tego co podesłałeś... nie są możliwe takie przyrosty. To co oni tam napisali razem z podzespołami i ich wykonaniem to jakaś abstrakcja.. DT Gas Magic jety ogarniają taką moc(430km)? nie mówiąc już o 50% mocy ekstra  hehe.... Wszystko dopełnia piękna podpórka wlewu LPG :)... Dzięki nim będę spał z uśmiechem na ustach.

Edytowane przez GeorgeGt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto też nie powinno jeździć na gazie, a już mam zrobione trochę gazu przelało się za około xxxxx (3 z przodu)  czyli trochę, :D i dalej jeździ, ważny jest dobry montaż i podzespoły, do tego strojenie auta, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć,

 

z racji tego, że miesięcznie średnio wydaję jakieś 700-800zł. na benzynę, przymierzam się do zamontowania instalacji LPG. Miałem wcześniej kilka zagazowanych aut i przy bieżącym serwisowaniu nie było większych problemów. W maju 2016 kupiłem QQ po licie z 2010r. słysząc (a raczej bardziej w necie po łebkach "czytając"), że to "idealne" auto do gazowania. Jak już kupiłem QQ i doczytałem o LPG w MR20, okazuje się, że tak różowo nie jest... Pierwsze moje zapytanie do "gazownika" skierowałem do AUTO GAZ SEBA OLSZTYN, gdzie serwisowałem dotychczasowe auta z lpg i usłyszałem, że do QQ MR20 się nie montuje, bo check engine, katalizator. itp... Masakra. Poczytałem, podzwoniłem - Cargaz Olsztyn - "montujemy, spoksik, koniecznie z lubryfikacją", Auto Gaz Predko - "spoksik, żadna lubryfikacja nie jest potrzebna, to ściema". Dzwonie do Mławy (nie pamiętam nazwy zakładu) - "żaden problem, ale lubryfikacji nie montujemy bo nikt nie chce (cena...)". Wykopałem w końcu w necie firmę Energy Gaz Polska (Wawa) - "montujemy na BRC, zero problemów, producent zaleca lubryfikację". Pominę oczywiście ASO Nissan, gdzie obligatoryjna odpowiedź to "nie da się, po 50k km silnik do remontu"... Proponowane przez zakłady ceny oscylują między 2800 a 3200zł, propozycje to STAG lub BRC SQ32ODB. Nie ukrywam, że preferuję zamontować LPG gdzieś w okolicy Olsztyna (bo decyzję o samej instalacji już raczej podjąłem), natomiast u kogo, na jakich podzespołach - nie mam pojęcia. Temat wałkuję od 2 miesięcy i tracę pomału wątek...Nie chodzi o 500zł różnicy w cenie na całej instalacji tylko co zamontować bo ilu gazowników tyle opinii, a jeszcze więcej proponowanych konfiguracji. Auto od nowości, regularnie serwisowane w ASO, przebieg 130k km. Zamierzam pojeździć QQ ze 3-4 lata po 15k km rocznie. Help?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w takim samym aucie mam  Zenita Pro OBD , wtryski hercules , reduktor Tomasetto mam lubryfikację ale na moje życzenie.   Qashqai +2 2010 rok  (trochę cięższy od zwykłego )  instalacja zakładana przy przebiegu 132 tyś teraz mam 151 tyś i wszystko super , Spalanie głównie krótkie trasy 3-5km   benzyna 10 gaz 13   w trasie  przy 120/130km/h     benzyna  7 gaz 9,5-10.  Ogólnie polecam ani razu check nie zaświecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze gdzie montowałeś Zenita i za jakie pieniążki jak możesz. W mojej okolicy proponują tylko BRC i STAGa, a do tego opinie o zakładach są bardzo różne. Mogę zamontować BRC SQ32ODB w Wawie w tzw. "dobrym" warsztacie, a potem serwisować u siebie w okolicy bo serwis jest w całym kraju, ale boję się potem usłyszeć "trzeba było montować u nas to by było ok".


Mam kolejne info, że do silnika 2.0 (MR20) instalacja BRC SQ32ODB nie wymaga lubryfikacji (jest podniesione dawkowanie benzyny), wersja OBD zapewnia brak błędów check engine, prawidłowe strojenie gwarantuje nie wypalanie katalizatora i gniazd zaworów, kolektor jest demontowany przy robocie, sprawdzenie luzu zaworowego co 40k km (ewentualna regulacja 500-1000zł). Ufamy? Da radę cosik takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zenit montowany w Bydgoszczy  koszt 2850 zł . Luzy zaworowe mam zamiar sprawdzić za około 10 tyś . Ale po tym jak auto równo  chodzi i  jak ładnie odpala to nie sądzę żeby cokolwiek złego się działo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecyduję się chyba na BRC SQ32ODB z lubryfikacją. Otrzymałem sugestię, że co do zasady przy instalacji IV generacji jest ona elementem zbędnym, a zamiast tego lepiej jest zwiększyć udział benzyny, czyli w trakcie jazdy na lpg będzie zużywał również "trochę" benzyny. Co do lubryfikacji - zaproponowano mi wersję za 150 i za 350zł, nie mam pojęcia czym one się różnią, pewnie jakością dokładności dozowania. Jaką podjąć decyzję? Czy prawdą jest, że lubryfikacja negatywnie wpływa na katalizator? Podpowiedzcie proszę co będzie lepsze dla mojego QQ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam temat http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103483-opinie-o-instalacjach-brc/

 

Ja jeżdżę dużo i już mam 117000km z czego 114000kkm na lpg bez problemu! Zero błędów zero wymienionych części typu katalizator, sonda itp.... filtry,klocki,olej,tarcze i więcej nic nie miałem do roboty w tym aucie.

 

Ważne jest:

Montaż, kalibracja

Serwis ja robie co 15kkm)

Wymiana oleju w silniku , ja robię co 10kkm

 

Mam lubre intec używam także płynu tej firmy.

 

Czy jestem zadowolony? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ok 20 tys km jeżdżę na kontrolę do aso. Jak do 5ej pory nic nie było regulowane no chyba,że poprzednia właścicielka. Auto kupiłem z przebiegiem 61tys km.

Edytowane przez BarracuDa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko czy w ASO sprawdzają luzy? Wątpię. Co więcej domyślam się że w silnikach NISSAN  luzy zaworowe regulowane są płytkami, a jeśli tak to nie jest to najtańsza operacja.


tu jest ciekawy artykuł

http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/lpg-2864/news-lpg-tak-ale-nie-w-tych-silnikach,nId,953475


i ten

http://www.auto-swiat.pl/lpg/ktore-silniki-nie-toleruja-lpg/t7vlf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam. Posiadam w rodzinie 4 auta zagazowane.Przebiegi na gazie od kilku do kilkudziesieciu tysiecy.Ostatnia regulacja zaworow w mazdzie to cos ok 300 zl.Robocizna plus plytki na 12 zaworow. Oczywiscie nie ASO W qq jeszcze nie robione maly przebieg.Auta chodza bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg LPG mnie ważne jest zapobieganie - profilaktyka tzn. sprawdzanie luzów zaworowych i ich okresowa regulacja, tak robiłem w Mitsubishi Carismie (przebieg z jakim sprzedałem ponad 300kkm)  i Hyundaiu Tucsonie (przebieg ponad 200kkm). Niemniej jestem świadomy zagrożeń w tym np. przyspieszonej korozji układu wydechowego. Ewentualnych usterek spodziewałbym się przy 150-200kkm, szczególnie przy zaniedbaniach obsługowych.

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jestem świadomy zagrożeń w tym np. przyspieszonej korozji układu wydechowego......

 

to fakt że tłumiki na lpg zużywają się szybciej, ponieważ ze spalania gazu powstaje sporo pary wodnej, co przyspiesza korozję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt że tłumiki na lpg zużywają się szybciej, ponieważ ze spalania gazu powstaje sporo pary wodnej, co przyspiesza korozję

zależy w których moja Carisma z 1999 w ciągu 12 lat eksploatacji (z tego 7 na LPG) miała wymieniany tłumik może nawet oba a Hyundai z 2008, którego sprzedałem w tym roku miał wsio oryginalne w ekstra stanie

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy w których moja Carisma z 1999 w ciągu 12 lat eksploatacji (z tego 7 na LPG) miała wymieniany tłumik może nawet oba a Hyundai z 2008, którego sprzedałem w tym roku miał wsio oryginalne w ekstra stanie

 

to zależy też od materiału z jakiego wykonany jest tłumik np. stal aluminiowana

jest w różnej jakości i grubości, najlepszy byłby z kwasówki no ale to są już inne koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy też od materiału z jakiego wykonany jest tłumik np. stal aluminiowana

jest w różnej jakości i grubości, najlepszy byłby z kwasówki no ale to są już inne koszty

teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach, bo w końcu auta mają teraz od 2 do 7 lat gwarancji, a potem cóż z reguły to zmartwienie kolejnego właściciela

wydech to tylko przykład tak jak regulacja luzów (płytki zaworowe, szklanki itp.) ale należy liczyć się również z innymi konsekwencjami szczególnie jeśli zaoszczędzimy na instalacji i robociźnie czasem nie do końca fachowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach....

 

niestety tak jest w wielu przypadkach że dawna jakość została obecnie zastąpiona przez byle jakość i tandetne wykonanie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

teoretycznie mamy trend oszczędnościowy tzn produkujemy co raz taniej więc chyba oszczędzając nie tylko na kosztach pracy ale i na materiałach....

 

niestety tak jest w wielu przypadkach że dawna jakość została obecnie zastąpiona przez byle jakość i tandetne wykonanie....

 

dlatego (bo oszczędza się również na podzespołach silników) trzeba działać rozważnie bo nowoczesne silniki są mniej odporne na LPG, który bezwzględnie uwidoczni niedomagania silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...