Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QASHQAI MR20 - JAKA INSTALACJA?


Gość h2o
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dlatego (bo oszczędza się również na podzespołach silników) trzeba działać rozważnie bo nowoczesne silniki są mniej odporne na LPG, który bezwzględnie uwidoczni niedomagania silnika

 

tu się zgodzę - nie wszystkie silniki nadają się do zagazowania, w szczególności te "nowoczesne" i wysilone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czasy trwałych prostych w budowie jednostek napędowych minęły a obecne naszpikowane elektroniką nie zawsze chcą współpracować z LPG ma dłuższym dystansie i do tego dość skomplikowane regulacje luzu zaworowego powodują że trzeba dobrze przemyśleć założenie LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam po dłuższej przerwie, zadałem kiedyś pytania to chociaż napiszę co uczyniłem :)

 

Zdecydowałem się w końcu na BRC SQ32ODB bez lubryfikacji, ale z dotryskiem benzyny, na razie nie narzekam. Przejechałem ok. 10.000km. ze średnim spalaniem LPG: 13,13 l/100km i PB: 1,68 l/100km. Spalanie benzyny jest de facto trochę niższe, statystyki zawierają pierwsze pełne tankowanie pod korek koło 30l.

 

Zbiornik LPG oczywiście jest za wysoki i wystaje ze 2cm, w związku z czym musiałem dorobić sobie podkładkę.

 

W maju wybieram się na przegląd do ASO to zobaczymy czy na kompie wyjdą jakieś problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich, 

jestem świeżo upieczonym posiadaczem QQ 2.0 140KM w benzynie.

 

Ja również jak kolega zakładający wątek liczyłem na rychłe zagazowanie tegoż pojazdu po zakupie po czym moje zapędy ostudził gazownik, przytaczając przykłady tych których już zagazowali  i problem "stawiających się" zaworów po ok 50 tys km lub chwilę później, tudzież kosztownej zabawy w ich regularne sprawdzanie i kosztowną ręczną regulację co jego zdaniem podważa sens wkładania tam instalacji IV generacji. Wspominał też o coraz bardziej czułych na temperaturę elementach układu sterowania zaworami - co potęguje efekt w przypadku tego silnika. Uczciwie (sam tego nie montuje) zalecił włożenie do tego silnika V generacji co ponoć rozwiązuje problem. 

 

Wcześniej miałem w Mazdzie silnik 1.8 benzyna również z regulacją ręczną ("szklanki")  , która przejechała łącznie 240 tys. km na gazie (od nowości - montowany przez salon w Belgii) i cały problem sporawdził się do  manualnej regulacji zaworów - a w efekcie regeneracji (zawory były poupalane) przy przebiegu 140tys. km kiedy ów negatywny efekt wystąpił - koszt ze zdejmowaniem głowicy -1200zł, ale warsztat szklanki sobie szlifował a nie wymieniał , odpadł więc koszt części, potem były jeszce 2 bezpłatne poprawki po 10 i 20tys km (w ramach gwarancji na usługę bo szklanki się nieco skróciły - generalnie sporo zabawy) .  Po czym z sukcesem wykręciłem 242 tys km i sprzedałem.

 

Teraz mam dylemat co zrobić. Koszt benzynki skłania mnie ku LPG ale nie chcę zrobić krzywdy nowemu nabytkowi.

 

Zabawa w ręczną regulację szklanek  w silniku MR20 wygląda na bardziej kosztowną (jednorazowo do 2 tys. zł ) niż np w Mazdzie , ew. znów temat typu szlifowanie szklanek  ale mało warsztatów to wykonuje, a jeszcze mnie  w sensownej cenie (ja np jeździłem z tym 90 km ) i są z tym problemy jak wyżej opisane, ponadto trzeba coś tam dodatkowo utwardzać , naspawać na te szklanki, inaczej szlifowane szklanki szybko zmienią rozmiar (ten warsztat co mi to robił w sensownej cenie powiedział że 2-gi raz się nie podejmie ), dlatego wydaje mi się że włożenie tutaj instalacji V generacji ma większy sens (droższa o około 2-3 tys zł) - chociaż oczywiście jest tu zabawa w serwisowanie pompy gazu, to jednak nie trzeba potem tak grzebać  w silniku.

 

Co do negatywnego wpływu instalacji gazowej na katalizator w Nissan to chyba beż różnicy jaka instalacja, ale nie wiem czy ktoś faktycznie doświadczył takiego złego wpływu?

 

Pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu :D różnica jest taka, że zapłacisz więcej, masz droższą instalacje w serwisowaniu i gaz podawany jest w fazie ciekłej ale w to samo miejsce co w zwykłej instalacji IVgen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem po wizycie w serwisie celem sprawdzenia luzów zaworowych silnik  benzyna 2.0 , przejechane na gazie  35 tysięcy . Wynik badania luzy  bez zmian jak w nowym silniku . Auto zagazowane przy 134 tyś teraz 170 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...