Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Brak prądu po przekręceniu kluczyka.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 26 październik 2013, 07:11

Witam.
Po przekręceniu kluczyka z ON na START zegary i kontrolki  na ułamek sekundy się załączają po czym ginie prąd w desce rozdzielczej .Nie działa radio,dmuchawa generalnie wszystko co powinno działać po przekręceniu kluczyka na ACC lub ON.Ponowne próby odpalenia nie dają rezultatu.Dopiero po włączeniu i zgaszeniu świateł wszystko wraca do normy i najczęściej po odczekaniu kilku sekund autko odpala normalnie.Ewentualnie trzeba powtórzyć całą operację kilka razy.Ostatnio odpalił dopiero po użyciu drugiego kluczyka.Problem występuje sporadycznie raz na dwa,trzy tygodnie i z tąd problem ze znalezieniem przyczyny.Autko stało u elektryka dwa dni (według opini znajomych najlepszy warsztat w okolicy) i majster nic nie znalazł.Gdzie szukać tego zwarcia ? Znalazłem na forach zdaje się Peugota podobny problem i przyczyna tkwiła w pilocie w kluczyku-czy jest taka możliwość ? Podejrzewam styki w stacyjce o ile w ogóle jakieś styki tam są ? Autko to Terranek 2,7.Proszę o pomoc.


  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   dario88

dario88

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 8h 25m 41s

Napisano 26 październik 2013, 07:42

Najprawdopodobniej to wina jest w kostce stacyjki już się kończy i nie styka lub sie nadpala czasem w środku , kluczyk niema z tym nic wspólnego chyba ze nie komunikuje sie z immobilizerem ale nie spowoduje zaniku napięcia


  • 0

#3 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 27 październik 2013, 06:31

Dzięki za szybką reakcję.Mechanik wykluczył kable i kostki.W ogóle stwierdził że wszystko w porządku.A musiał deskę rozbierać bo za ciosem lutował zimne luty na zegarku .Ciażko znaleźć przyczynę zwarcia jak występuje sporadycznie.Chyba pójdę tym tropem i sam rozbiorę tę nieszczęsną stacyjkę.


Rozmawiałem wczoraj z elektrykiem i bardziej stawia na przekaźnik (tylko który) lub ewentualnie ale mniej prawdopodobne że to immobilizer.Twierdzi że rązwiązanie kłopotu tkwi w pytaniu -dlaczego włączenie świateł powoduje ponowny dopływ prądu do stacyjki ?


  • 0

#4 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    Amator wielokropków ...

  • Moderator
  • 3328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Aleks. Łódzki
  • Kraj:POLAND
  • Model:WD21 V6 lpg
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 27 październik 2013, 06:48

masz światła do jazdy dziennej?


  • 0

#5 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 27 październik 2013, 12:39

Mam.Zakładałem jakieś trzy tygodnie temu.Jeżeli pytasz w związku z tematem postu to dodam że absolutnie nie mają wpływu na zwarcie w autku.Wszystko wraca do normy po włączeniu mijania,drogowych czy kierunkowskazów.


  • 0

#6 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    Amator wielokropków ...

  • Moderator
  • 3328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Aleks. Łódzki
  • Kraj:POLAND
  • Model:WD21 V6 lpg
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 27 październik 2013, 23:03

odłącz te światła ( do dziennej jazdy)...zawsze jest to jakaś ingerencja w elektrykę auta, działają ale być może nie są podpięte tam gdzie trzeba, lub przy montażu coś się obruszyło

to co w samochodach starszych generacji było proste...w obecnych, naszpikowanych elektroniką już takie nie jest

na przykład fabryczny przewód o danej długości i przekroju ma też określoną oporność i każda w niego ingerencja( lut, kostka) powoduje jej zmianę a mądry komputer jest czuły na takie sytuacje...może przesadzam, ale to możliwe


  • 0

#7 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 28 październik 2013, 07:36

Ekstra światła od razu wykluczam bo problem z odpalaniem występował i przed i po ich założeniu.A z elektroniką w Terranku (a raczej jej brakiem) nie jest tak źle.Między innymi brak elektroniki to jeden z powodów dlaczego się uparłem na to autko.Główny podejrzany za mój ból głowy to przekaźnik.W momencie próby odpalenia któryś z przekaźników działa wadliwie a po włączeniu świateł mijania czy drogowych wraca do pozycji z przed próby odpalenia.Ewentualnie z innej beczki-czy są w Terrano bezpieczniki automatyczne które po zwarciu odcinają prąd a po minięciu usterki i ponownym dopływie prądu działają normalnie.Trochę durne pytanie ale tonący brzytwy się chwyta.Kombinuję jak koń pod górę.Pozostanie chyba ASO i komputer ale na samą myśl o tej instytucji to mi się drobne w kieszeni nie zgadzają.


  • 0

#8 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    Amator wielokropków ...

  • Moderator
  • 3328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Aleks. Łódzki
  • Kraj:POLAND
  • Model:WD21 V6 lpg
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 28 październik 2013, 07:40

to co innego, myślałem że od niedawna tak się dzieje


  • 0

#9 OFFLINE   dario88

dario88

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1668 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 8h 25m 41s

Napisano 28 październik 2013, 07:45

W ASO  to tylko kasę wydasz a problem zostanie , poszukaj elektryka samochodowego ale z pojęciem to na 100% ci to zdiagnozuje i fortuny nie zapłacisz


  • 0

#10 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 29 październik 2013, 07:45

Będę walczył.Jak coś zdziałam to dam znać,ale to dopiero za tydzień,dwa.Na razie poszukam nowej kostki stacyjki, jakieś przekaźniki i fachowca od prądu.Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.Pozdrawiam.


  • 0

#11 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3054 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 29 październik 2013, 12:15

brzmi jak ewidentnie zły styk,

trzeba szukać eliminując poszczególne obwody (na krótko) lub mierzyć spadki napięć na połączeniach,

komputer tu nic nie da, tu potrzebny logicznie myślący elektryk


  • 0

#12 OFFLINE   Gaijin0

Gaijin0

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • :

Napisano 29 październik 2013, 12:54

Mam propozycję, zdejmij obudowę kolumny kierowniczej. Pod nią do stacyjki idzie jedna wtyczka. Na jednym z pinów będziesz miał stały plus. Spróbuj to połączyć na krótko z pominięciem stacyjki. Nawet jak nie odpali bo mu nie pozwoli immobilajzer to będziesz widział czy rozrusznik kręci bez zapalenia wcześniej świateł. W jedynce niedawno to rozbierałem i nie było problemu z dostaniem się w kostkę z miernikim. W weekend sprawdzę jeszcze raz i jeżeli są takie same kolory to dokładnie opiszę.
  • 0

#13 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3054 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 29 październik 2013, 14:02

a jeszcze jeden pomysł mam kolego do sprawdzenia,

przy akumulatorze jest taki patent nissana jak fusible link, połączenie które się przepala jak zawiodły inne zabezpieczenia, tam też wiązka rozdziela się na rożne "plusy" obejrzyj czy któreś z nich nie jest pęknięte, bo jeżeli się przegrzało kiedyś to przewód  robi się kruchy.


  • 0

#14 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1402 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląsk
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 1m 14s

Napisano 29 październik 2013, 14:05

Sprawdź styki na rozruszniku.


  • 0

#15 OFFLINE   otk666

otk666

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pomorskie
  • Kraj:SOUTH AFRICA
  • Model:Terrano II 2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GPU
  • Time Online: 2h 7m 24s

Napisano 25 listopad 2013, 08:54

Z połączeniem przy akumulatorze to może zadziałać.Kable obejrzeć i dotknąć-dobre lub popalone.W innym przypadku ciężka sprawa.Jak pisałem wyżej problem występuje sporadycznie .Trzy razy odpala od razu po dosłownie sekundzie a za czwartym razem d*pa blada,prąd ginie.Temu elektryk nic nie znalazł.Miał całą deskę rozebraną,masy,kable,stacyjkę i co tam jeszcze posprawdzał.Kilka razy autko odpalił i stwierdził że wszystko okey.Po tygodniu mam pilny wyjazd,odpalam i znowu czarna dziura.Światła postojowe-prąd wraca ,odpalam-znika.I tak z trzy razy.W przypływie desperacji lecę do domu po drugi kluczyk-odpalam-wszystko działa i silnik mruczy aż miło.Tylko wziąść kuszę i sobie w torbę strzelić tępą strzałą.


Kable przy akumulatorze i skrzynkę zaznaczoną jako fusible link sprawdziłem.Wszystko w dobrym stanie.Przekażniki pod słupkami i pod kierownicą sprawdzone i dla pewności dałem trochę elektroklinera.Autko odpala jak marzenie-tylko do kiedy?Ewentualnie pozostaje czekać na ponowne zwarcie i bez załączania świateł sprawdzać po kolei wszystkie styki,kable i przekażniki.Jak napięcie do deski wróci bedę miał przyczynę.


Witam ponownie.Wczoraj kolejne zwarcie w instalacji i autko bez prądu . Przejrzałem po kolei kabel po kablu,kostki,przekaźniki i bezpieczniki .I jest - bingo- zimny lut na płytce z bezpiecznikami pod kierownicą . Po dotknięciu płytki wszystko wraca do normy . Wszystkie bezpieczniki i elektronika na płytce są sprawne. Teraz to już z górki . Jak znam miejsce to elektryk znajdzie dokładnie co nie styka .Jeszcze raz dziękuję za rady i zaangażowanie . Pozdrawiam.


Użytkownik otk666 edytował ten post 30 październik 2013, 07:55

  • 0

#16 OFFLINE   KAINE

KAINE

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 32 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 4h 23m 20s

Napisano 30 listopad 2013, 08:38

Miałem podobny problem, wsiadam do autka, przekręcam kluczyk i wszystko gaśnie na amen. Ponowna próba nic nie dawała ale po chwili można było wykonać ponownie próbę

a właścicielem autka jestem od tygodnia...

Co okazało się że chwile przed kupnem właściciel wymienił akumulator na nowy i klema od " + " jest już zużyta i nie można jej docisnąć.

Poszedłem do sklepu kupiłem nową klemę, podmieniłem i bangla :gun:


  • 0

#17 OFFLINE   Markiej

Markiej

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzeźnica
  • Kraj:POLAND
  • Model:T1 2.4
  • Nr rejestracyjny:RDE
  • Time Online: 1h 58m 15s

Napisano 09 grudzień 2013, 19:21

to może teraz ja :D

zaczło sie od tego że strasznie blado świcił mi lewy kierunek. Prawy zawsze w porządku, lewy czasami załapał.

Na nastepny dzień było wszystko ok. Przyjechałem z pracy, pojechałem do "miasta" i po powrocie lewy kierunek przestał całkiem świecić.Po powrocie postawiłem auto i jak chciałem go przestawić to po przekręceniu kluczyka  brak kontrolek, auto normalnie zapala. Światła świecą, brak kierunków, obrotomieża, światła wstecznego i wspomnianych wcześniej kontrolek od oleju i ładowania. Jak na razie zdąrzyłem sprawdzic bezbieczniki, wszystkie są dobre. gdzie szukac? dodam ze auto nie bylo topione, troszke w blocie i troche deszczu.


  • 0

#18 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 3054 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 09 grudzień 2013, 19:29

szukać urwanej / przerdzewiałej masy, po lewej stronie auta, słupek komora silnika i takie tam.


  • 0

#19 OFFLINE   Markiej

Markiej

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 126 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzeźnica
  • Kraj:POLAND
  • Model:T1 2.4
  • Nr rejestracyjny:RDE
  • Time Online: 1h 58m 15s

Napisano 09 grudzień 2013, 20:40

ide szukać :)

 

 

no i lipa, znalazlem tylko takie cos, pod przepustnica. Po odpieciu nic sie snie poprawilo. Dodam ze wskaznik paliwa nie dziala

Załączone pliki


Użytkownik Markiej edytował ten post 09 grudzień 2013, 21:29

  • 0

#20 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    Amator wielokropków ...

  • Moderator
  • 3328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Aleks. Łódzki
  • Kraj:POLAND
  • Model:WD21 V6 lpg
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 11 grudzień 2013, 16:03

masę na budzie sprawdź i wiązkę przy alternatorze 


  • 0