Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony wielosezonowe


ensim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hey,

Żeby się pochwalić, przyjechaliśmy wczoraj z anglii do polski naszą kupioną primerą p12 2.2 dCi (dodam że po zakupie nic z autem nie robiliśmy przed wyjazdem). Podróż tak komfortowa że szok - nigdy lepszym autem w trasę nie jechałem, tutaj na 6 biegu pod górkę można wyprzedzać :D

 

Spalanie wyszło nam 5,8 L przy prędkości 130-140 km/h.

 

A teraz do rzeczy, w związku z tym że tym autem będziemy tą trasę pokonywać kilka razy do roku, a u nas w UK zimy nie ma, to kupowanie opon zimowych tutaj i jazda na nich w anglii to szybkie wyrzucanie kasy w błoto, więc zastanawiamy się nad zakupem wielosezonówek z indeksem M lub m+S (żeby się niemcy nie czepiali).

 

Teraz pytanie, czy możemy załóżyć inne opony niż mamy czyli 205/60/r16 i jak tak to jakie rozmiary żeby felg nie trzeba było zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oba komplety, lato i zima, na oponach 205/55R16.

 

Powód bardzo oczywisty - opony 205/60R16 są około 30-40% droższe niż opony 205/55R16.

Wada tego rozwiązania - jak prędkościomierz pokazuje 100 km/h, w rzeczywistości jadę 90 km/h (sprawdzone z trzema różnymi GPS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Kolego,w Anglii zim ,moze i nie ma.Ale w Polsca ,zimy sa .I to czasami bordzo sniezne.Jesli chcesz wracac do kraju kilka razy w roku, w tym w zimie,to jednak sugerowalbym opony zimowe.Chyba ze zona cie ubezpieczala  i sugerowala opony wielosezonowe :whistle: .A tak nawiasem ,moge sie mylic.Ale u helmutow nie ma obowiazki opon zimowych.A sa wielosezonowki M+S ? Fak Paweł,predkosciomierz przeklamuje o ok.10 km/h.

Edytowane przez Unas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, zimowe opony to nie tylko kwestia jazdy po śniegu. Temperatura poniżej 7 stopni Celsjusza pozwala na uzasadnione używanie opon zimowych. To jakie tam te zimy macie, po 20 stopni? Pytam, bo po prostu nie wiem.

 

W niskiej temperaturze opona zimowa zachowuje odpowiednią miękkość gumy i o to w niej także chodzi, nie tylko o rzeźbę bieżnika "na śnieg".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Anglii,jak spadnie 3 cm.sniegu,to jest tragedia.Angole nie sa przygotowani na snieg :shifty: Z cala reszt a twojego postu sie zgadzadzam.Kolega pewnie dawno wyjechal i nie wie ,jaka zima potrfi byc. :shifty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mieszka w UK. Kupił w PL zimówki i w październiku zawsze zakłada. I tak jak mówisz - spadnie 3 cm śniegu, to on jedzie, a inni stoją w miejscu, albo w rowach, chyba że mają 4x4 jakieś.

 

Kupuj ENSIM zimowe opony i się nie baw w wielosezonowe. Ja kupiłem tydzień temu Dębicę Frigo 2 za 980 PLN / komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie mialem Debice Frigo 2. I coerce nie starczylo czasu na wychamowanie.Dodam ze sniegu i blota  nie bylo.Wydaje mi sie ze nie sa to najelepsze opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam córki, mam za to porównanie do innych, lepszych podobno opon, z bieżnikiem nie w klocek, a w jodełkę.

Nie da się na nich jeździć w zimie po głębokim, kopnym śniegu (np wieś, a wieś to w moich okolicach 95% terenów).

 

Dodam tylko, że ten sam wzór bieżnika robi Good Year w oponie Ultra Grip 5 (o ile dobrze pamiętam), miałem komplet w Hondzie Accord. Ciekawe jest, że Good Year zbija mnóstwo punktów w testach, Dębica już nie. Wieje mi to potworną propagandą.

 

Nie miałem nigdy problemów z wyhamowaniem. Może dlatego że zimą z definicji wolniej jeżdżę, odstęp trzymam większy. Mnie ta opona nigdy nie zawiodła. Natomiast zimowe Fuldy były do niczego, Pirelli w ogóle się nie nadawały na moje zimy, nie mogłem od wujka wyjechać pod lekką górkę w zimie.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł.Zdazenie mialo miejsce w miescie przy -15 stopni,Cora jezdzi raczej ostroznie,Byc moze ,jechala zbyt blisko.Nie wiem.Malo istotne .W kazdym badz razie zrazilelm sie do Debicy.W primerce ma fuldy na zime,I powiem ci ,ze jestem z nich bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie Fuldę Kristall Rotego zmieniłem na Frigo 2.

Taką mam na temat opon opinię, jeśli chodzi o zimę.


Paweł.Zdazenie mialo miejsce w miescie przy -15 stopni,Cora jezdzi raczej ostroznie,Byc moze ,jechala zbyt blisko.Nie wiem.Malo istotne .W kazdym badz razie zrazilelm sie do Debicy.W primerce ma fuldy na zime,I powiem ci ,ze jestem z nich bardzo zadowolony.

 

Bardzo istotne. Bo jeśli siedziała komuś na zderzaku, albo hamowała za późno z jakiejś przyczyny, to nie opony winne. A później powiela się bzdurne opinie o tym, że Frigo i Frigo 2 do niczego. Zapraszam na test/porównanie. Gwarantuję Ci że Twoja Fulda nie podjedzie tam gdzie moja Frigo 2.

 

OK, każdy ma inne priorytety, jeden woli wyhamować, inny woli w ogóle z miejsca ruszyć i dalej jechać nieco ostrożniej, rozważniej. Tak to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie rostrzasamy wyrzszosc swiat wielkij nocy na swietami bozego narodzenia :shifty: Kazdy jezdi na tym ,na czym mu pasuje.W sumie w jednym jestesmy zgodni.W zimie musza byc opony zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie taka konkluzja przyszła mi na myśl po ostatnim poście.

Jedni wolą olej Shell, inni Castrol, jedni tankują na Orlenie, inni na Lukoil. Dębica - Fulda, podobnie.

Niemniej - zimą, opona zimowa (każda) będzie o niebo lepsza, niż jakakolwiek wielosezonowa.

 

I tego się powinien autor tego tematu trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieta prawda,Paweł.Mnie tylko zastanawia .wielosezonowka M+S.Czy cos takiego jest?

 

To pomoże...

 

http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opon-samochodowych/zimowe-opony/czy-opony-m-s-to-opony-zimowe-1663

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie rostrzasamy wyrzszosc swiat wielkij nocy na swietami bozego narodzenia :shifty: Kazdy jezdi na tym ,na czym mu pasuje.W sumie w jednym jestesmy zgodni.W zimie musza byc opony zimowe.

no tak nie do końca, ja na poczatku miałem opony Frigo, jeździło się na nich bardzo dobrze, na śniegu czy błocie trzymału super bez względu na rodzaj nawierzchni, były trochę głosne, ale zjeździły się i kupiłem Frigo 2 - tu zonk albo inna porażka, wyrób oponopodobny na sniegu jakoś trzymał, ale na błocie szczególnie kostce betonowej ta tragedia, zmieniłem na maloya i znowu mozna było jeździć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak nie do końca, ja na poczatku miałem opony Frigo, jeździło się na nich bardzo dobrze, na śniegu czy błocie trzymału super bez względu na rodzaj nawierzchni, były trochę głosne, ale zjeździły się i kupiłem Frigo 2 - tu zonk albo inna porażka, wyrób oponopodobny na sniegu jakoś trzymał, ale na błocie szczególnie kostce betonowej ta tragedia, zmieniłem na maloya i znowu mozna było jeździć

 

Oj, to mnie teraz zaciekawiłeś. Fakt, że Frigo 2 mam po raz pierwszy, jako naturalnego następcę Frigo (większość aut poprzednich miała na zimę Frigo właśnie, Micra żony też ma Frigo).

 

Będę wiedział więcej o tym co piszesz, jak spadnie śnieg. Oby nie było właśnie tak jak piszesz. Uważam jednak, że po udanej Frigo, nie powinni robić z siebie debili i produkować beznadziejną Frigo 2. Się zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oba komplety, lato i zima, na oponach 205/55R16.

 

Powód bardzo oczywisty - opony 205/60R16 są około 30-40% droższe niż opony 205/55R16.

Wada tego rozwiązania - jak prędkościomierz pokazuje 100 km/h, w rzeczywistości jadę 90 km/h (sprawdzone z trzema różnymi GPS).

 

a czy te opony 205/55/16 siądą na te same felgi. Bo sprawdzałem tutaj:

http://www.opony.com/opony-do/nissan/primera/4-5-drzwi/p12/2-2-dci

 

i kurka proponują inne i akurat nie 55 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na fabrycznych alufelgach letnie, na fabrycznych stalowych felgach zimowe - oba komplety w rozmiarze 205/55R16.

 

55 lub 60 to wysokość opony, szerokość to 205, czyli taka pozostaje jak w fabryce. Po prostu całe koło będzie mieć mniejszą średnicę, i tak jak pisałem - będzie pokazywał prędkościomierz 100 km/h, rzeczywista prędkość będzie 90 km/h. Nic więcej. Trochę lepiej auto się zbiera, trochę za to cierpi prędkość max. Ale bez szału uważam te wartości ulegają polepszeniu/pogorszeniu.

 

Będą pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że będą pasować nie znaczy, że będzie o.k. Opony powinno zakładać się dokładnie takie jakie zaleca producent ewentualnie zamienniki. Wskazanie prędkości jazdy jest kluczowe np dla ESP gdyż przeliczenie prędkości i sił jakie występują w trakcie poślizgu pozwalają na prawidłowe zachowanie systemu w skrajnej sytuacji!!! Dodatkowo prowadzenie samochodu odbiega od tego co przewidział i testował producent, nie każdy musi to wyczuć ale również może mieć to znaczenie w najmniej oczekiwanym momencie. 

 

Pamiętacie test łosia który nie wyszedł mercedesowi A (W168) tam aby zmienić prowadzenie zmieniono między innymi opony.

Edytowane przez robertbydzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że będą pasować nie znaczy, że będzie o.k. Opony powinno zakładać się dokładnie takie jakie zaleca producent ewentualnie zamienniki. Wskazanie prędkości jazdy jest kluczowe np dla ESP gdyż przeliczenie prędkości i sił jakie występują w trakcie poślizgu pozwalają na prawidłowe zachowanie systemu w skrajnej sytuacji!!! Dodatkowo prowadzenie samochodu odbiega od tego co przewidział i testował producent, nie każdy musi to wyczuć ale również może mieć to znaczenie w najmniej oczekiwanym momencie. 

 

Pamiętacie test łosia który nie wyszedł mercedesowi A (W168) tam aby zmienić prowadzenie zmieniono między innymi opony.

 

Zgadzam się z tą opinią. Mi po zmianie opon letnich na inne, różniące się parametrami od fabrycznych, w Micrze ześwirował ABS. I w lecie ABS nie działa, albo działa od przypadku do przypadku. W zimie, na fabrycznym rozmiarze opon, wszystko funkcjonuje jak należy.

 

Niemniej, w P12 nie zauważyłem aby coś szwankowało. Póki co przejechałem na tym rozmiarze opon niecałe 40.ooo km, jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...