Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Włączanie sie ABS-u przy zatrzymywaniu się


86qba22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na forum oraz nowym posiadaczem pierwszego nissana jakim jest almera N16 z 2001r.

Mam taki problem iż przy szybszej jezdzie i mocnym hamowaniu auto zachowuje sie i brzmi normalnie problem zaczyna sie gdy auto ma sie prawie zatrzymać wtedy jakby włączał sie abs bo czuć to na pedale hamulca i słychać pracę pompy abs (oczywiście problem na suchym asfalcie przy ciepłej pogodzie) moje pytanie brzmi co może być tego przyczyną bo kontrolka abs gaśnie zawsze przy odpalaniu i nie zaświeca się podczas jazdy i hamowania.

Proszę o wszelkie podpowiedzi i sugestje z góry dziękuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale który jak to sprawdzić?


aha ps jestem w niemczech i wolal bym sam to naprawic nie jestem fachowcem ale laikiem tez nie i mam warunki do samodzielnego działania :D


tylko nie wiem od czego mam zacząć poszukiwania problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Zdjać koła i sprawdzić czy takie coś:
http://allegro.pl/pierscien-abs-magane-clio-ii-kangoo-laguna-44-zeby-i3625209439.html

nie jest pęknięte.
To sie znajduje za przegubek po zewnętrznej stronie. (Za przegubem w stronę tarcz)
Możesz tez podjechac na komputer żeby CI zdiagnozowali który to czujnik lub jeździć z tym aż do powrotu do Pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie!! auto kupilem z tym problemem poprzedni właściciel (prawdziwy niemiec) mówił że to czujnik bo był na komputerze skasował błąd ale to sie nadal dzieje. Ja myśle (nie wiem czy dobrze) że gdyby był to czujnik to kontrolka abs by mi świeciła. Jeśli się myle to poprawcie mnie :D 

aha a gdyby sie okazało że pierścienie są całe to czy to faktycznie może być wina czujnika czy jeszcze czegoś mogę się spodziewać ???

Jeszcze jedno :) gdyby mi sie nie udało naprawić tego problemu to czy można wyłączyć abs (przez wyjęcie bezpiecznika) nie wyłączając przy tym czegoś jeszcze ? I czy nie spowoduje to jakiś problemów ?


Ps problemów natury technicznej oczywiście bo wiem że nie będę miał abs-u ale to mnie akurat nie przeraża ponieważ jestem opanowanym kierowcą (po przejściach ) i dam rade bez abs-u chociaż raz mi życie uratował dosłownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Możesz z tym szarpaniem jeździć i nic się nie stanie. Tyle że jest to denerwujące ;)

Ja miałem uszkodzony ten pierścień i nie swieciła sie kontrola ABS więc chyba połączone to nie jest.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki wielkie !!! jak pozaglądam lub uda mi się naprawić problem napisze co bylo przyczyną


witam ponownie :D okazało sie ze to jednak czujnik sie rozpadł .

TEMAT do zamkniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

ok dzięki wielkie !!! jak pozaglądam lub uda mi się naprawić problem napisze co bylo przyczyną

witam ponownie :D okazało sie ze to jednak czujnik sie rozpadł .

TEMAT do zamkniecia

Czujnik ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odświeżę temat. Mam w zasadzie identyczne objawy. Tj. pomiędzy prędkościami 15-40 km/h mieli mi pompa ABS i wiecznie pulsuje mi pedał. Generalnie ABS działa, przy ostrym hamowaniu, czy w zimie na lodzie, czy na deszczu - układ ABS działa poprawnie. Niestety założyciel wątku nie napisał szczegółów co do całkowicie "rozwalonego czujnika". Mimo, że pedał mi pulsuje w zasadzie zawsze w/w zakresie to kontrolka ABS się nie zapala. Natomiast zapaliła się może ze dwa razy gdy zdarzyło mi się jechać na mielącej pompie ok 20-30 km/h przez dłuższy czas niż 1,5-2 minuty. Niestety nie wiem czy da się wtedy zdiagnozować błąd. Znalazłem jakąś instrukcje zwierania  4 pina do masy z włączaniem zapłonu, jazdą 20 km/h przez ponad minute, ale to było w dziale dla Primery i jeszcze jakby autor tam podkreślał, że dotyczy to diesla i na dodatek ktoś napisał, że w dieslach kostka diagnostyczna jest do góry nogami w stosunku do benzyny, ale już nie doczytałem czy to cos zmienia w numeracji pinów względem szerszej i weższej strony trapezowego OBDII. Znalazłem coś w manualu BR-63 ale tam jest napisane "Ground terminal “9” of “Data link connector” with a suitable harness". No i tu zacząłem się zastanawiać czy to chodzi o pin 9 na kostce, czy o jakiś terminal, bo w manualu jest taki tekst "Self-diagnosis (Only Models with Data Link Connector Terminal No. 9)". Niestety analizowanie każdego postu w kilku wątkach czy wręcz w działach dla różnych modeli nissanów to droga przez mękę. Albo jestem ślepy albo w dziale dla almer nie bardzo jest wątek dotyczący ABS-u tzn. diagnostyki z łączeniem kostki z jakąś masą. Jakby ktoś wskazał mi link albo wkleił jakiś opis który mógłby zadziałać dla hatchbacka benzyny 1.5 z 2000 roku to byłby wdzięczny. Ewentualnie uściślił o jaki data link connctor chodzi w manualu i czym może być "terminal no. 9"?

ELM-327 w ogole nie komunikuje się z poduszkami i ABS. Podłączałem u znajomego, który ma jakiś uniwersalny program i koncówke za prawie 10k złotych, ale akurat z nissanami nie za bardzo funguje. Podpinałem kiedyś tez u innego znajomego który miał takie ustrojstwo przypominające z wykładu taki komputerek jak noszą kurierzy ze soba ale on tez nie łączył z ABS i poduszkami. W ASO nissana oczywiscie działa bo maja consulta, a i w toyocie mi powiedzieli ze maja taki co napewno z nissanami zadziała. Szkoda tylko, że koszt podpiecia przy ustaleniu usterki to ok. 130 zł.

 

Doczytałem na stronie BR-59 i wygląda na to, że modele z autodiagnostyka maja wyprowadzony w wiązce kabli jeden kabelek, który jest połączony z pinem 9 na złączu OBDII. Spróbuje to sprawdzić. Może zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...