Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] 2,2 Di/Dci ciężko zapala


wysoki_tomas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju ok 8 godz) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety ten model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci ??

 

ps Umówiłem się na diagnostykę w ASO zobaczymy czy coś znajdą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się sobie podłączyć pod ten wątek. ;)

Mój silnik co prawda nie szarpie i jak jest zimny, to jedyną wadą do jakiej można się przyczepić jest jego hałas (ale ponoć wszystkie X-Traile tak mają). Natomiast zaczyna mnie zastanawiać zapalanie, od kilku tygodni po postoju około 24-godzinnym silnik nie odpala natychmiast (tak jak to było zawsze po nagrzaniu świec), trzeba kilka sekund pokręcić rozrusznikiem. Dziś rano było to o jakieś 2 sekundy więcej niż w ostatnich tygodniach. O ile przypominam sobie moje Renault 19 1.9D, to problem dotyczył świec żarowych, które wytrzymywały około roku (wiem - to nie brzmi jak prawidłowy objaw). Zawsze na wiosnę, gdy miałem już problem zapalić auto, jechałem do mechanika i 3 z 4 świec były niesprawne.

Czy ktoś wie ile wytrzymują świece żarowe w X-Trailu? Po czym rozpoznaje się, że niektóre już padły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe sprawdziłem przez odkręcenie listwy mostkującej i podawałem na każdą z osobna napięcie z akumulatora (plus) jeśli iskrzy znaczy że OK, choć najlepiej byłoby wyciągnąć i sprawdzić czy grzeją...ale ta operacja trochę zajmuje i trzeba mieć specjalny klucz w X'ie są bardzo długie świece...Jeśli chodzi o głośność silnika to niestety fakt dość głośny, szczególnie jak się wcześniej jeździło Mercem 124 250D, który jest świetnie wygłuszony...Jeśli chodzi o moją usterkę w X'ie to faktem jest że na początku zaczął coraz dłużej odpalać...a potem przerywana praca silnika...

 

Właśnie byłem w ASO w serwisie (Przy okazji bardzo fajny mechanik z którm można pogadać...)po zdiagnozowaniu stwierdził że wszystkie czujniki są OK 150 PLN , problem polega albo w filtrze paliwa lub w zaworze (są dwa zielony i czerwony) na pompie paliwa.... Na początek kupiłem filtr paliwa ...i dziś wymieniłem...trochę się na męczyłęm ale udało się (co za japończyk wymyślił taką osłonę na filtr??) faktycznie był zaciapany , koszt filtra 30 PLN. Jeśli chodzi o drugi przypadek to koszt zaworu to 600 PLN jeśli sam wymienię ...lub + 300 PLN za robociznę w ASO, ale jest w takim miejscu że tylko "małe silne japońskie rączki są w stanie wymienić" (mam nadzieję że nie będę musiał próbować). Wcześniej tzn 10 000 km wcześniej dałem oczywiście zarobić swojemu mechanikowi na wymianach filtrów i płynów (zarzeka się że filtr paliwa też wymienił) tak więc testuje dam znać czy filtr pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi o zawór dawkujący paliwo? Ten za 600zł?

Bo u mnie wymieniali, ale po 1. to dochodzili do tego, że to jest ten zawór baaardzo długo- wtryski i pompa były w 4 różnych firmach w polsce, a po 2. jak zadzwonili do ASO nissana, to powiedzieli im, że samego zaworu kupić się w polszy nie da, że trzeba całą pompę! W

Też miałem problem z brakiem mocy i przerywaniem aż nissanek padł zupełnie! Tylko że to było trzeci dzień po zakupie auta...

Zatem kolego nie zastanawiaj się zbytnio i wymieniaj jak zmiana filtra nie pomogła i chyba trafiłeś na porządne ASO- ze świecą szukać!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana filtra nie pomogła ..nadal szarpie na początku po rozruchu... ale nadal w ASO twierdzą że to może być paliwo , spróbuję jeszcze poczyścić układ paliwowy jakimiś specyfikami...a jeśli nie to czepię się zaworka na pompie...A właśnie Umbero , który zawór wymieniali u Ciebie ?? czerwony czy zielony? ASO stwierdziło że faktycznie nie ma oryginalnych zaworów DENSO i zostaję zakupić ew. całą pompę ale na allegro widziałem do kupienia zielone i czerwone ... czy Twoja pompa to 8H800 ??

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moim Xem T30 który od pewnego czasu ciężko zaczął zapalać (po dłuższym postoju ok 8 godz) tzn na początku trzeba było długo kręcić rozrusznikiem lub dzielić na 2 razy zapalał po ok 10 sek ale palił....oczywiście będąc elektrykiem nie omieszkałem sprawdzić wszystkich czujników, temperatury silnika, temperatury paliwa, położenia wału, położenia wałków rozrządu, rezystancji wtrysków, ciągłości przewodów czujników do ECM...i wszystko na sucho jest ok , zgodnie z dokumentacją...Po pewnym czasie ok tygodnia problem pojawił się już nie tylko z paleniem ale również z "szarpaniem" na zimnym silniku po ok 3 min (jak silnik się nagrzeje) wszystko powraca do normy. Dodam że w czasie szarpania po dodaniu gazu silnik nie ma mocy obroty skaczą (dość rytmicznie przy stałym dodaniu gazu). Niestety ten model nie posiada OBDII więc nie ma możliwości zdiagnozowania podczas pracy silnika...Proszę o pomoc , może ktoś miał podobny problem z nissanem 2.2 dci ??

 

ps Umówiłem się na diagnostykę w ASO zobaczymy czy coś znajdą...

Witam,

Mam bardzo podobne problemy z T30, to samo tylko nie szarpie w ogóle. W zimie potrafił odpalać za 4-5 razem przy temperaturze -15C, natomiast w lecie bez problemu. Ostatnio mechanik powiedział, że ten problem wynika z niesprawnego "czujnika położenia wału".

 

Widzę, że kolega mógłby mi powiedzieć czy niesprawność tego czujnika może powodować takie problemy z odpalaniem? Ile coś takiego może kosztować z wymianą?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, kolego perkozek ....na samym początku podejrzewałem czujnik położenia wału lub wałka rozrządu i muszę powiedzieć że po sprawdzeniu "na miernik" wszystko jest OK (powienien mieć od 1850 omów do 2450 omów) ale podczas pracy silnika już nie jest tak łatwo trzeba by podpinać oscyloskop (ale niedługo chyba pokuszę się o zakup oscyloskopu).Mam dokumentację nissana i tam faktycznie jest napisane że jednym z podstawowych elementów odpowiadających za zapłon jest czujnik wału więc TAK może to powodować. Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie jest jego podmianka (trzeba by skądś pożyczyć, może jest ktoś z Lublina kto by się zgodził??). Jego wymiana jest bardzo prosta...znajduje się on tuż pod przednią częścią samochodu pod silnikiem (x-trail jest wysoki, można się położyć lub jak ktoś ma kanał jest jeszcze lepiej). Mocowany jest na jedną śrubkę 10tkę najlepiej mieć klucz grzechotkowy, wyjmujemy wtyczkę, odkręcamy, wyjmujemy i gotowe...koszt czujnika: na allegro znalazłem za 200PLN. ale uważam że zanim będziemy wymieniać najlepiej przełożyć jak ma się dobrego kumpla z takim nissanem :unsure: ...

a czujnik położenia wału wygląda tak:

post-37897-025093000 1289057070_thumb.jpg

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, kolego perkozek ....na samym początku podejrzewałem czujnik położenia wału lub wałka rozrządu i muszę powiedzieć że po sprawdzeniu "na miernik" wszystko jest OK (powienien mieć od 1850 omów do 2450 omów) ale podczas pracy silnika już nie jest tak łatwo trzeba by podpinać oscyloskop (ale niedługo chyba pokuszę się o zakup oscyloskopu).Mam dokumentację nissana i tam faktycznie jest napisane że jednym z podstawowych elementów odpowiadających za zapłon jest czujnik wału więc TAK może to powodować. Najłatwiejszym sposobem na sprawdzenie jest jego podmianka (trzeba by skądś pożyczyć, może jest ktoś z Lublina kto by się zgodził??). Jego wymiana jest bardzo prosta...znajduje się on tuż pod przednią częścią samochodu pod silnikiem (x-trail jest wysoki, można się położyć lub jak ktoś ma kanał jest jeszcze lepiej). Mocowany jest na jedną śrubkę 10tkę najlepiej mieć klucz grzechotkowy, wyjmujemy wtyczkę, odkręcamy, wyjmujemy i gotowe...koszt czujnika: na allegro znalazłem za 200PLN. ale uważam że zanim będziemy wymieniać najlepiej przełożyć jak ma się dobrego kumpla z takim nissanem :unsure: ...

a czujnik położenia wału wygląda tak:

 

Witam.

Koledzy temat który tu opisujecie to raczej nie jest czujnik położenia wału. Nadmieniam, że ten czujnik ma regulację i czasami zaczepienie gdzieś podłożem mogło go przesunąć lub uszkodzić(można sprawdzić), ale to mało prawdopodobne.Uszkodzenie czujnika powoduje błąd ECU.Diagnozuje te samochody już od paru lat i praktycznie kopmuter jest mi potrzebny tylko do kasowania błędów, kodowania wtrysków oraz adaptacji nowych części.Pozostałe wszystkie rzeczy djagnozuje na słuch i organoleptycznie. Obiaw może być taki sam a przyczyny różne. Różnice są zazwyczaj niewielkie i mechanik mało doświadczony tego nie wychwyci. Podstawową rzeczą od jakiej należy zacząć to odłączyć przewód zasilający od pompy paliwa i podłaczyć paliwo z baniakiem żeby wyeliminowac zasilanie ze zbiornika paliwa. Czasami są cyrki z tym kawłkiem układu zasilania. Jeśli się nie poprawi to kolejną sprawą jaką należy wykonac to sprawdzić dalszą cześć układu paliwowego tzn. Pompowtryski i listwa wysokiego ciśśnienia z czujnikem. Pompę palwa zostwiłbym, ponieważ jej obiawy niesprawności są zazwyczaj inne niż opisujecie. W razie czego służe pomocą bezinteresownie. Mój e-mail: ryba382@op.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego Ryba382 ten silnik nie ma pompowtrysków. To nie grupa VAG. Gratuluje dobrego słuchu. :D Do kolegi Wysoki_Tomas - sprawdż wtryski - test przelewowy. To podstawa. Warto sprawdzić ciśnienie paliwa idącego na wtryski podczas porannego rozruchu. Przyczyn twojego problemu może być kilka. Pozdrawiam.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w ASO uszkodzenie pompowtrysków i listwy wykluczyli , podobno na kompie wyszło że ok. Najczęstszym uszkodzeniem jest właśnie któryś z zaworów na pompie wtryskowiej , a nawet mają "kampanie" na ich wymianę... niestety do mojej 16700-8H800 nie ma zamienników oryginalnych. Przyczyną uszkadzania najprawdopodobniej jest paliwo w naszym pięknym kraju...(albo po prostu wadliwe wykonanie, ale wtedy nissan powinien partycypować w kosztach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że ASO wykluczyło wtryski i na kompie było OK? Jak je sprawdzali, ile czasu im to zajęło? Jeśli wtrysk jak to się mówi "leje" czyli przepuszcza paliwo na powrót to nie wykaże błędu w sterowniku silnika, chyba, że spadek ciśnienia na listwie będzie znaczny. W zależności od spadku ciśnienia paliwa sterownik może nie podać napięcia na wtryski. Przy laniu wtrysku(ów) może być problem z rozruchem zimnego silnika i nierówna praca na wolnych obrotach podczas rozgrzewania. Zrobili test przelewowy? Pytałeś ich? Ten test dużo daje. Przynajmniej wyeliminujesz tą pozycje z możliwych przyczyn trudnego porannego odpalania. Oczywiście nie wykluczam, że masz uszkodzony przysłowiowy "valve"(zawór) na pompie. Co do ASO z praktyki wychodzi, że niewiele z nich wie co robi.

Edytowane przez LeonMP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kupnie samochodu tzn jakieś 10 000km temu sprawdzałem wtryski tzn były wyciągnięte i sprawdzone w zakładzie, ale Ok czy jestem w stanie (środkami chałupniczymi) przeprowadzić ten test?? jak go wykonać??

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to raczej niemożliwe. Zwłaszcza w tym silniku - wtryski są częściowo schowane. Trzeba mieć specjalne złączki i menzurki. Jest trochę zachodu. Ale skoro sprawdzałeś niedawno i były OK... Musiałbyś chyba lać paliwo na jakichś stacjach podwórkowych. Jaki stan akumulatora, czy kopci z rury wydechowej jak jest zimny i jak (dolot powietrza), czy szarpnie na wolnych obrotach od czasu do czasu silnikiem kiedy jest już dobrze zagrzany, jak rośnie ciśnienie paliwa (podgląd na dobrym testerze) przy rozruchu zimnego silnika, warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach (pomiar przez otwory świec) i wiele innych pozycji. To nam da pierwsze pojęci o stanie silnika i osprzętu. Szukaj dobrego mechanika w okolicy z testerem. Przy silnikach CR dobry sprzęt i doświadczenie jest wskazane. Sprawdzanie na słuch może zakończyć się wymianą niepotrzebnych części. Możesz oczywiście zacząć od wspomnianego regulatora na pompie, czyszczenia układu paliwowego, sprawdzenia dolotu (egr, przepływka, czujnik doładowania ...). Jak widzisz pomiar miernikiem to tylko część. Następne to dynamiczny pomiar tych elementów. A tak naprawde ile przypadków tyle przyczyn. Najlepiej jak widzisz silnik i możesz sam naocznie wszystko sprawdzić. Może inni koledzy mieli identyczny przypadek i podzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy temat który tu opisujecie to raczej nie jest czujnik położenia wału. Nadmieniam, że ten czujnik ma regulację i czasami zaczepienie gdzieś podłożem mogło go przesunąć lub uszkodzić(można sprawdzić), ale to mało prawdopodobne.Uszkodzenie czujnika powoduje błąd ECU.Diagnozuje te samochody już od paru lat i praktycznie kopmuter jest mi potrzebny tylko do kasowania błędów, kodowania wtrysków oraz adaptacji nowych części.Pozostałe wszystkie rzeczy djagnozuje na słuch i organoleptycznie. Obiaw może być taki sam a przyczyny różne. Różnice są zazwyczaj niewielkie i mechanik mało doświadczony tego nie wychwyci. Podstawową rzeczą od jakiej należy zacząć to odłączyć przewód zasilający od pompy paliwa i podłaczyć paliwo z baniakiem żeby wyeliminowac zasilanie ze zbiornika paliwa. Czasami są cyrki z tym kawłkiem układu zasilania. Jeśli się nie poprawi to kolejną sprawą jaką należy wykonac to sprawdzić dalszą cześć układu paliwowego tzn. Pompowtryski i listwa wysokiego ciśśnienia z czujnikem. Pompę palwa zostwiłbym, ponieważ jej obiawy niesprawności są zazwyczaj inne niż opisujecie. W razie czego służe pomocą bezinteresownie. Mój e-mail: ryba382@op.pl

Witam, może dodam, że problem nie występuje w lecie, a raczej w dodatnich temperaturach. W lecie odpala po sekundzie, dwóch, trzech i jest OK. Ale jak temperatura spada to problem wygląda tak jak opisał to kolega w pierwszym poście.

 

Zastanawiam się nad diagnostyką w serwisie, czy są w stanie ustalić przyczynę i powiedzieć: Tak to ten element(np. czujnik połażenia wału) i jego wymiana pomoże, czy raczej wezmą 150-180pln i powiedzą, że nie wiadomo. Jak sądzicie? Może ktoś zna jakiś zakład/serwis, gdzie warto się z problemem udać? na Dolnym Śląsku...

Pozdrawiam

Edytowane przez perkozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'LeonMP' Tak popróbuję jeszcze tankować na tych "lepszych stacjach"...i doleję specyfik Liquid Molly SystemPflege do czyszczenia układu paliwowego (wtryskowego) , a jeśli nie pomoże to wtedy zakład od Diesli...

Ale jeszcze mam pytanie czy koledzy mają informację o zaworach SCV na pompie paliwa, tzn jak je zdiagnozować??Są dwa zielony i czerwony...Na wielu forach zauważyłem że jak nie wiadomo co wymienić to wszyscy usterkę zwalają na te zawory, ale jak je zdiagnozować??

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc w ASO uszkodzenie pompowtrysków i listwy wykluczyli , podobno na kompie wyszło że ok. Najczęstszym uszkodzeniem jest właśnie któryś z zaworów na pompie wtryskowiej , a nawet mają "kampanie" na ich wymianę... niestety do mojej 16700-8H800 nie ma zamienników oryginalnych. Przyczyną uszkadzania najprawdopodobniej jest paliwo w naszym pięknym kraju...(albo po prostu wadliwe wykonanie, ale wtedy nissan powinien partycypować w kosztach)

 

Na tej pompie masz dwa zawory SCV czerwony i zielony z tego co opisują forumowicze to one są odpowiedzialne za większość niedomagań. Na allero są takie zawory, jednak kosz zakupu obu to kwota około 800 zł. Niestety nie mam pojęcia, który za co odpowiada. Więc z nie słuchaj za bardzo co ci w ASO mówią. Pompę też możesz zobaczyć na allegro jak wygląda. Tylko po wymianie zaworu trzeba coś tam wgrać z kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to chcę sam się dobrać do tych zaworków, w ASO chcą 300 PLN za wymianę ale i tak nie mają oryginałów podobno. Ale z tym wgraniem na kompa po wymianie to mnie trochę przestraszyłeś...naczytałem się o tych zaworkach na forum Toyoty i Mazdy (czerwony to chyba za wysokie ciśnienie, zielony za niskie, ale przy uszkodzeniu powinien wyskoczyć błąd P1233 lub P1234 a u mnie nic), częsta usterka w tych samochodach ale nikt nie pisał o zmianie programu w kompie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o tzw. reset pompy, czyli reprograming sterownika pompy Denso. Ktoś pisał o tym wcześniej w postach.

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/60938-brak-mocy-x-trail-2004-22/page__st__60__p__731374__hl__%2Breprograming+%2Bsterownika+%2Bpompy+%2Bdenso__fromsearch__1#entry731374 - strona czwarta, tylko nie wiem czy to dotyczy również naszych pomp czy tylko tych ze 136KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wymiana filtra nie pomogła ..nadal szarpie na początku po rozruchu... ale nadal w ASO twierdzą że to może być paliwo , spróbuję jeszcze poczyścić układ paliwowy jakimiś specyfikami...a jeśli nie to czepię się zaworka na pompie...A właśnie Umbero , który zawór wymieniali u Ciebie ?? czerwony czy zielony? ASO stwierdziło że faktycznie nie ma oryginalnych zaworów DENSO i zostaję zakupić ew. całą pompę ale na allegro widziałem do kupienia zielone i czerwone ... czy Twoja pompa to 8H800 ??

Ja sam musiałem zamówić ten zawór bo mechanicy twierdzili że nie można go kupić. Linka znalazłem na naszym forum. Wygląda na oryginał denso...

Podaję bezpośrednio do tego zawóru:

http://4piple.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=24&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=72

nie wiem czy to zielony, czy czerwony:) kupiłem zamontowali, auto w końcu jeździ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Umerto faktycznie w Twojej pompie jest jeden zawór ... jest to inna pompa niż 8h80#, a jeśli o mój samochód to coraz częściej przerywa może wreszcie się coś sp.... i wreszcie znajdę usterkę...

 

Jeszcze jedna rzecz , którą zauważyłem: podczas rozruchu na zimnym kiedy doda się gazu (nawet do podłogi) silnik wchodzi na ok 1500 obr/min i oscyluje w granicach ok 1300-1500 obr/min dość rytmicznie...a z tyłu pojawia się biała chmura ...czy ktoś może coś poradzić?? może podobny przypadek??

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy może ktoś mi podpowie jak można zdiagnozowań nissana x-traila 2.2 dci z 2002r ELM'em 327 ?? CZy należy użyć innego interfejsu??

 

Znów oddałem mojego IXa do serwisu , tym razem SERWISU DIESLA największego chyba w Lublinie.....zobaczymy czy coś poradzą.....zaczną od sprawdzenia ciśnienia sprężania....

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Kolego Ryba382 ten silnik nie ma pompowtrysków. To nie grupa VAG. Gratuluje dobrego słuchu. :D Do kolegi Wysoki_Tomas - sprawdż wtryski - test przelewowy. To podstawa. Warto sprawdzić ciśnienie paliwa idącego na wtryski podczas porannego rozruchu. Przyczyn twojego problemu może być kilka. Pozdrawiam.

Gratuluje dobrej wiedzy, ale proponuje dobrze sprawdzić co znajduje się X-Trail 2,2 dci 136 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem w porządnym serwisie w Lubelskiem. Autko stało ok 3 tygodnie , zrobili chyba wszystkie możliwe testy, diagnostyczne ( wtryski , elektryka, podmiankę zaworów na pompie denso nawet... oraz ciśnienie sprężania.) i właśnie ciśnienie wyszło 22 bar , w instrukcji X-traila jest napisane że ciśnienie powinno być od 24 do 28 barów... ale na zimnym czy na ciepłym silniku?? tego nie wiem. Czy 22 bary na zimnym jest wystarczające aby odpalić silnik w temperaturze ok 0 stopni??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem w porządnym serwisie w Lubelskiem. Autko stało ok 3 tygodnie , zrobili chyba wszystkie możliwe testy, diagnostyczne ( wtryski , elektryka, podmiankę zaworów na pompie denso nawet... oraz ciśnienie sprężania.) i właśnie ciśnienie wyszło 22 bar , w instrukcji X-traila jest napisane że ciśnienie powinno być od 24 do 28 barów... ale na zimnym czy na ciepłym silniku?? tego nie wiem. Czy 22 bary na zimnym jest wystarczające aby odpalić silnik w temperaturze ok 0 stopni??

Kolego napisz ile zapłaciłeś i na ile jesteś zadowolony z usługi w porządnym serwisie po 3 tygodniowym staniu. Ja ze swojej strony oferuję pomoc bezinteresowną tylko musisz mi opowiedzieć dużo więcj na temat swojego silnika, ale telefonicznie. Jeśli sie zdecydujesz e-mail: ryba382@op.pl to wymienimy się numerami telefonów.Pozdrawiam.

Edytowane przez Ryba382
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotr1974

Witam

Mam ten sam problem . Mój samochód bardzo ciężko zapala i nie może przekroczyć 1500 obrotów na zimnym silniku . W serwisie w Gdańsku , Gdyni , Warszawie wyszła diagnoza : wymiana przepływomierza ( 2500 pln ) , wtryski - regeneracja Denso ( 3000 ), wymiana zaworów na pompie 2000 pln , Egr wymiana itp . Po przekroczeniu kwoty 8000 pln przestałem już wierzyć w naprawę przez Serwis . W gronie przyjaciół zaczęliśmy główkować przy silniku tzn:

1. Sprawdziliśmy przewody paliwowe - przez filtr paliwa leciały pęcherzyki powietrza - duże ( usterka wyeliminowana )

2. Egr odłączono wtyczki - nie kopci

 

Auto dalej lekko przerywa przy zapalaniu i dusi się ale jest zdecydowana poprawa . Następny etap wymiana EGR .

Sprawdzono sprężanie silnika wyszło 22 na 2 i 23 na kolejnych 2 . Serwis zalecił remont silnika za bagatela 12000 pln .

 

Pozdrawiam

PS Posiadam Nissan X-Trial 2,2 di

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki piotr1974 za pocieszenie że sam nie jestem z podobnym problemem...właśnie dojrzewam do zaślepienia EGR (odpięcie wtyczki nic nie dało, zakładam że się zablokował). Jutro to wreszcie zrobię... Sądny dzień już blisko.... :dribble: dam znać co i jak ... pozdrawiam

Edytowane przez wysoki_tomas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...