Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T30] 2,2 Di/Dci ciężko zapala


wysoki_tomas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzenie to chyba 200zl za komplet. U mnie zawolali taniej (30 zl / wtrysk). Plus montaz. Wg mnie lepiej sprawdzic a potem kupowac.

Mnie czeka ta operacja w srode. Nie wiadomo ile wtryskow jest padnietych (moze 1) i zamiast wydawac 1600 zl za komplet lepiej zrobic diagnostyke za 200 plus kupic tyle ile trzeba wtryskow. No chyba ze trzeba wymieniac wszystkie (nawet jesli tylko 1 jest walniety).

PS. Bylem ze swoim autem na szybkim pokazaniu gosciowi o co biega i stwierdzil ze to niekoniecznie wtryski. Ale sprawdzi co i jak dopiero w srode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie ...niestety znów mam problemy z moim X-trailem.... a zaczeło się od szarpania silnika i głośnej i nie równej pracy... po dojeździe do mechanika (tak udało mi się) i postoju jakieś2 tygodnie...udało się zdiagnozować... okazało się że wytarty jest napinacz pompy vaccum i rozciągnięty łańcuch... czemu dwa tygodnie?! dlatego że zakupiłem części do Xa z jakiegoś innego modelu tzn prawie identyczne ..ale. na zębatce z której są sczytywane info o położeniu wałka rozrządu nie było takiej , jak to nazwać rampy najazdowej...(na zębatce położenie 1 wtrysku jest czytane przez 2 impulsy, na niektórych zębatkach jest poprostu wycięcie jest ostre a u mnie łagodne z rampą) i samochód poprostu nie odpalał ... po 3 rozłożeniach silnika wrócili do starej zębatki i samochód.... no właśnie ...jeździł.... ale tyko ok tygodnia...nagle podczas wyprzedzania konduktu żałobnego (teraz wiem dlaczego nie wyprzedza się...)  coś zaczeło terkotać... po kolejnych dniachu mechanika okazało się że był podwieszony wtrysk...może i zapowietrzony bo odpowietrzyli układ paliwowy przy wtryskach i ...była piana.... Samochód odzyskał wigor jakiego chyba nigdy nie miał (cały czas był zapowietrzony?!) naprawde już miałem jechać do mechanika gratulować że jakieś cuda zrobił .... gdy jadąc do pracy nagle zapaliła się lapka silnika i samochód zgasł i stracił kompresję (tzn był na biegu a toczył się jak na jałowym|) choć wg mnie cylindry pracowały. Naszczęście kolega wracając z pracy swym super samochodem peugeotem 106 scholował mnie pod mechanika gdzie samochód jest do dzisiaj...Jeszcze diagnozy nie ma ale licze się z wymianą silnika...a na koniec pytanie Kogo polecacie ? gdzie można zakupić pewny silnik ew. odrazu wymienić?? powoli mam dosyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj auta z anglii jeżdzącego - jex na pomiar kompresji i jak będzie ok to kupuj. Inna forma zakupu silnika to loteria z mała szansą na dobry silnik. Ew. remont jednostki.

 

Daj znać jak będzie wiadomo co poszło to może coś więcej się doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Trochę dziwne, to co piszesz /jak poszukasz mojego posta o Vacum, to się dowiesz/. U was na X-trail pisałem też i dawałem fotki. Ja wymieniałem i nie było żadnego problemu. Części brałem w ciemno i to z P12. Przypuszczam, że niepotrzebnie wymieniałeś duże koło, gdyż ono się nie zepsuje /zębów nie zetrze/. Najważniejsze jest małe, które jest na stałe z Vacum, gdyż ono ma o wiele większe obroty. Ja wymieniałem ślizg, łańcuch i używka vacum z zębatką. Chodzi elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Proszę o wskazówki.

Mam taki objaw przy odpalaniu (2.2 dCi 09/2005):

silnik po zakręceniu jakby załapuje, obroty dochodzą do ok. 500, nierówno pracuje i za moment gaśnie. Zwykle przy drugim zakręceniu odpala już normalnie, chociaż dzisiaj musiałem kręcić go 5-6 razy po około 2sekundy zanim zaskoczył. Jak już odpali pracuje bez zarzutów. Zauważyłem, że dzieje się to po postoju, po ktorym silnik jest jeszcze ciepły. Po całonocnym postoju nie zauważyłem tego problemu. Sprawdzony pod kompem w ASO - błędów brak. 

Zauważyłem dodatkowe okoliczności kiedy się to dzieje, choć nie zawsze. Problem odpalania pojawia się równiez kiedy mam załączony przycisk od klimy. Po wyłączeniu go odpala odrazu. Macie jakieś wskazówki? Domysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dodatkowe okoliczności kiedy się to dzieje, choć nie zawsze. Problem odpalania pojawia się równiez kiedy mam załączony przycisk od klimy. Po wyłączeniu go odpala odrazu. Macie jakieś wskazówki? Domysły?

mam to samo przy załączonej klimie czasem nie odpali, po za tym problemów brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się jednak silnik do wymiany ... po otrworzeniu pokrywy okazało się że jedna "blaszka" wypadła i zblokowało rozrząd.. łańcuch urwany zawory pewnie też dostały...Silnik został wymieniony faktycznie na anglika po przejściach tzn dachowaniu....teraz testuję... narzie po przejechaniu 70km widzę że uszczelniacze wtrysków puszczają i ktoś nalał za dużo oleju , ale podobno mam misiąc gwarancji... tak więc zobaczymy.



Uszczelniacze przysłali ...wraz z deklem chyba ciężko wyciągnąć same gumki ..są wprasowywane?! Ale co tam...  wymyśliłem lepszy patent tzn do uszczelnienia... użyłem origów 28x4 , które wcisnąłem miedzy dekiel a wtrysk  i powiem że całkiem dobrze uszczelniły. Wystarczy zdjąć intecooler oczyścić wtryski i wcisnąć ...czy mój patent okazał się skuteczny dam znać za czas jakiś bo wreszcie jadę na wakację więc wypróbuję...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się jednak silnik do wymiany ... po otrworzeniu pokrywy okazało się że jedna "blaszka" wypadła i zblokowało rozrząd.. łańcuch urwany zawory pewnie też dostały...Silnik został wymieniony faktycznie na anglika po przejściach tzn dachowaniu....teraz testuję... narzie po przejechaniu 70km widzę że uszczelniacze wtrysków puszczają i ktoś nalał za dużo oleju , ale podobno mam misiąc gwarancji... tak więc zobaczymy.

 

Uszczelniacze przysłali ...wraz z deklem chyba ciężko wyciągnąć same gumki ..są wprasowywane?! Ale co tam...  wymyśliłem lepszy patent tzn do uszczelnienia... użyłem origów 28x4 , które wcisnąłem miedzy dekiel a wtrysk  i powiem że całkiem dobrze uszczelniły. Wystarczy zdjąć intecooler oczyścić wtryski i wcisnąć ...czy mój patent okazał się skuteczny dam znać za czas jakiś bo wreszcie jadę na wakację więc wypróbuję...

 

Własnie wczoraj wymieniłem te uszczelniacze wyciąga sie je jak każdy simering[trzeba je wypchnąć, wybić]nie ma z tym problemu, orginały kupić można w serwisie nissana 30zł szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Zrobiłem już ok 1000km na nowym silniczku i muszę powiedzieć że jestem mile zaskoczony..tzn silnik pracuje dużo ciszej jak wcześniej turbo b.ładnie załącza sie ok 2400obr/min , a uszczelniacze trzymają (mojego patentu) tzn jeden troszkę musiałem poprawić i wkleić na silikon ale 4 zł za oringi ... a za wymianę uszczelniaczy chceli 100 zł więc jest różnica...chyba się przekonam jescze do tego nissana ... choć coś teraz w zawieszeniu puka więc dam znać za czas jakiś ... perypetii CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WITAM WSZYSTKICH SZCZĘŚLIWYCH POSIADACZY ''X'' .MAM OGROMNY PROBLEM Z MOIM AUTEM I PROSZĘ O POMOC  :0recourse: .

OPISZE OBJAWY ; PO PRZYSŁOWIOWEJ NOCY ,URUCHOMIENIE ''X'' GRANICZY Z CUDEM .OD MIESIĄCA WALCZĘ Z MECHANIKAMI I NIC ZERO DIAGNOZY !

WRÓŻĄ MI PRZYCZYNY JAK CYGANKA Z KART!!

DO RZECZY ;

ŚWIECE ŻAROWE SPRAWDZONE =OK

FILTR PALIWA WYMIENIONY=OK

WTRYSKIWACZE SPRAWDZONE PROFESJONALNIE=OK

CZUJNIK POŁ.WAŁKA ROZRZĄDU =OK   CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA =OK

ZAŁOŻONE 2 ZAWORKI ZWROTNE PRZED I ZA .....

DIAGNOSTYKA KOMP.NIC NIE WYKAZUJE .

JAK JUŻ ZAPALI PO CIĘŻKICH TRUDACH ŻADNYCH NIEPOKOJĄCYCH OBJAWÓW NIE MA .NIE KOPCI,NIE SZARPIE ,MOC NORMALNA .

NASTĘPNE ODPALANIA I GASZENIA ''X'' NORMALNE W CIĄGU DNIA.   CO GO BOLI BARDZO PROSZĘ O POMOC !!!  TRACĘ POWOLI CIERPLIWOŚĆ . :mad:

POZDRAWIAM KRZYCHO352.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie "krzycz" bo źle jest to odbierane na forach(wyłącz Caps Lock) a wracając do pytania to sprawdź taki krótki wężyk (6-7cm.) po lewej stronie pokrywy silnika. Wymieniłem go i podane objawy zniknęły więc może to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie "krzycz" bo źle jest to odbierane na forach(wyłącz Caps Lock) a wracając do pytania to sprawdź taki krótki wężyk (6-7cm.) po lewej stronie pokrywy silnika. Wymieniłem go i podane objawy zniknęły więc może to jest to.

Dziękuje za odpowiedz i poradę sprawdzę dzisiaj ten wężyk .Choć jestem nowy na tym forum ,i może nie bardzo ogarniam jeszcze zasad,nie bardzo rozumiem co kolega ma na myśli w słowie 

''nie krzycz'' nie dostrzegam niczego złego w treści mojego postu . pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwyczajnie wyłącz capslock, wielkie litery oznaczają na forum KRZYK, bo jak inaczej krzyczeń na forum?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwyczajnie wyłącz capslock, wielkie litery oznaczają na forum KRZYK, bo jak inaczej krzyczeń na forum?

ok. przyjęte do wiadomości ! zasady zachowania na 1 miejscu ,wolał bym jednak więcej odpowiedzi na problem w w/w temacie niż nie kończące uwagi co do mojego sposobu pisowni.

obiecuję stosować się do uwag i zakańczam o tym temat.  !    czekam na pomoc w rozwiązaniu mojego problemu z ''x'' pozdrawiam . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   czekam na pomoc w rozwiązaniu mojego problemu z ''x'' pozdrawiam . :)

 

Mam rozumieć że wskazany wężyk masz szczelny ?

Wracając do "krzyku" możesz się nie doczekać na odpowiedź następnym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że myslisz, że od ręki odpowiemy Ci co jest nie tak. Musisz raczej po kolei robić to co Ci ktoś podpowiada i odpowiadać, że działa albo nie działa. W tej sytuacji tylko to zadziała bo diagnostyka piszesz ok.


jest dużo powodów: wtryski, ogólnie zasilanie paliwem, rozrząd, czujniki, nawet paliwo lub czujnik temp. płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, pompa, brak ciśnienia na cylindrach, zapowietrzenie układu paliwowego po nocy, można go spróbować zapalić na holu, jeśli odpali to może potwierdzić problem ciśnienia. Pompa często siada po dużym przebiegu, denso chyba były mniej wytrzymałe.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że myslisz, że od ręki odpowiemy Ci co jest nie tak. Musisz raczej po kolei robić to co Ci ktoś podpowiada i odpowiadać, że działa albo nie działa. W tej sytuacji tylko to zadziała bo diagnostyka piszesz ok.

jest dużo powodów: wtryski, ogólnie zasilanie paliwem, rozrząd, czujniki, nawet paliwo lub czujnik temp. płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, pompa, brak ciśnienia na cylindrach, zapowietrzenie układu paliwowego po nocy, można go spróbować zapalić na holu, jeśli odpali to może potwierdzić problem ciśnienia. Pompa często siada po dużym przebiegu, denso chyba były mniej wytrzymałe.

 

wiem, że myslisz, że od ręki odpowiemy Ci co jest nie tak. Musisz raczej po kolei robić to co Ci ktoś podpowiada i odpowiadać, że działa albo nie działa. W tej sytuacji tylko to zadziała bo diagnostyka piszesz ok.

jest dużo powodów: wtryski, ogólnie zasilanie paliwem, rozrząd, czujniki, nawet paliwo lub czujnik temp. płynu chłodzącego, ciśnienie paliwa, pompa, brak ciśnienia na cylindrach, zapowietrzenie układu paliwowego po nocy, można go spróbować zapalić na holu, jeśli odpali to może potwierdzić problem ciśnienia. Pompa często siada po dużym przebiegu, denso chyba były mniej wytrzymałe.

wężyk dziś sprawdziłem jest ok. nie liczę na wskazanie palcem 100% przyczyny ,prędzej czy pózniej dam sobie radę. Przyczyny problemów mojego ''x'' mogą być różnorodne i z tego tylko powodu poprosiłem o pomoc na forum.Być może ktoś miał podobne problemy i objawy i jest w stanie podzielić się wiedzą .

wtryski sprawdzone,zasilanie paliwem szczelne ,czujniki sprawdzone tylko położenia wałka rozrządu i ciśnienia paliwa .diagnostyka bez błędów .

pytanie gdzie jest umiejscowiony czujnik temp.płynu chłodzącego ? i jaki ma wpływ na w/w objawy .

rozumiem że sprawdzenie ciśnienia na cylindrach robić na zimnym silniku ?

Przebieg ''x'' 204 tyś. km orginalny nie kręcony. czy to dość na pompę ''denso''?. :nissan:

wężyk dziś sprawdziłem jest ok. nie liczę na wskazanie palcem 100% przyczyny ,prędzej czy pózniej dam sobie radę. Przyczyny problemów mojego ''x'' mogą być różnorodne i z tego tylko powodu poprosiłem o pomoc na forum.Być może ktoś miał podobne problemy i objawy i jest w stanie podzielić się wiedzą .

wtryski sprawdzone,zasilanie paliwem szczelne ,czujniki sprawdzone tylko położenia wałka rozrządu i ciśnienia paliwa .diagnostyka bez błędów .

pytanie gdzie jest umiejscowiony czujnik temp.płynu chłodzącego ? i jaki ma wpływ na w/w objawy .

rozumiem że sprawdzenie ciśnienia na cylindrach robić na zimnym silniku ?

Przebieg ''x'' 204 tyś. km orginalny nie kręcony. czy to dość na pompę ''denso''?. :nissan:

Zapomniałem dodać,na '' plaka'' pali od strzała ! nie kopci, nie faluje obrotami ,moc normalna .pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk dziś sprawdziłem jest ok. nie liczę na wskazanie palcem 100% przyczyny ,prędzej czy pózniej dam sobie radę. Przyczyny problemów mojego ''x'' mogą być różnorodne i z tego tylko powodu poprosiłem o pomoc na forum.Być może ktoś miał podobne problemy i objawy i jest w stanie podzielić się wiedzą .

wtryski sprawdzone,zasilanie paliwem szczelne ,czujniki sprawdzone tylko położenia wałka rozrządu i ciśnienia paliwa .diagnostyka bez błędów .

pytanie gdzie jest umiejscowiony czujnik temp.płynu chłodzącego ? i jaki ma wpływ na w/w objawy .

rozumiem że sprawdzenie ciśnienia na cylindrach robić na zimnym silniku ?

Przebieg ''x'' 204 tyś. km orginalny nie kręcony. czy to dość na pompę ''denso''?. :nissan:

Zapomniałem dodać,na '' plaka'' pali od strzała ! nie kopci, nie faluje obrotami ,moc normalna .pozdrawiam !

typowy objaw na zapowietrzanie sie ukladu paliwowego paliwo napewno ci nie schodzi ?

Edytowane przez loofer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie stuknie niedługo 250 kkm sam zrobiłem 150 i wszystko jest ok, w moim przypadku wymiana wężyka pomogła a objawy były takie jak opisałeś. Założenie zaworka też mi nic nie pomogło,sprawdź dokładnie jeszcze raz szczelność układu zasilania, mój kierownik Oplem 2.2di długo jeździł od mechanika do mechanika przez głupi wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyk dziś sprawdziłem jest ok. nie liczę na wskazanie palcem 100% przyczyny ,prędzej czy pózniej dam sobie radę. Przyczyny problemów mojego ''x'' mogą być różnorodne i z tego tylko powodu poprosiłem o pomoc na forum.Być może ktoś miał podobne problemy i objawy i jest w stanie podzielić się wiedzą .

wtryski sprawdzone,zasilanie paliwem szczelne ,czujniki sprawdzone tylko położenia wałka rozrządu i ciśnienia paliwa .diagnostyka bez błędów .

pytanie gdzie jest umiejscowiony czujnik temp.płynu chłodzącego ? i jaki ma wpływ na w/w objawy .

rozumiem że sprawdzenie ciśnienia na cylindrach robić na zimnym silniku ?

Przebieg ''x'' 204 tyś. km orginalny nie kręcony. czy to dość na pompę ''denso''?. :nissan:

Zapomniałem dodać,na '' plaka'' pali od strzała ! nie kopci, nie faluje obrotami ,moc normalna .pozdrawiam !

I skończmy już z tym ''krzykiem'' bo zaczyna to być żenujące !!!

I skończmy już z tym ''krzykiem'' bo zaczyna to być żenujące !!!

jutro jeszcze raz przejże dokładnie ten wężyk dzisiaj troszkę brakło czasu ''zaplanowany wyjazd '' pozdrawiam :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że świece żarowe sprawdzone ale czy sprawdzałeś czy dostają prąd do pracy? czy przekaźnik działa.

świece żarowe sprawdzone prąd dostają ,przekaznik działa praktycznie od tego zaczynałem walkę z ''x''

wczoraj wycieczka, jazda bez zarzutów postoje po 3 godziny auto pali na strzała .dzisiaj rano po nocy znowu cyrk nie pali ,standardowo rozruch na ''plaka'' . :gun:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...