Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diff lock i elektrozaworki


Glaniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to jest czujnik zalaczenia blokady. Fakt wtedy napewno zaswici sie kontrolka diff lock. Tylko czy automatycznie da mi to + w kostce ? Chyba nie wlasnie. Wydaje mi sie ze jak na krodko zalacze naped to ten czujnik sprawi tylko to ze bede widzial kontrolke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwa układy

układ elektryczny, który powoduje zapalenie i gaśnięcie kontrolki na desce, dzięki czujnikowi na obrazku powyżej

układ pneumatyczny (z vacu pompy), który odpowiada stricte za włączanie i wyłączanie blokady w mechanizmie różnicowym

nie za bardzo rozumiem o jakiej kostce piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyrozumialosc xD heh. Chodzi mi o wtyczke na 4 kable ktorą wpina sie w zestaw 2 elektrozaworow pod maska przed kierownicą. 2 czarne kable to minusy. 1 bialy to + ktory pokazuje sie gdy przelacznik jest na diff lock OFF . drugi kabel jest niebieski i na nim powinien sie pokazywac + gdy przełącznik ustawie w pozycji diff lock ON. A nie pokazuje sie. Rozumiesz prawda ? Jak wlaczam na ON to powinien zniknac z bialego kabla a pokazac sie na niebieskim. A jezeli bym wylaczyl to powinien znow byc na bialym. Czyli moge tylko z kabiny wylaczac blokade bo wlaczenie z kabiny nie dziala. Jak podam + na niebieski kabel z akumulatora to diff sie zalacza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włączanie kontrolki na desce rozdzielczej nie ma nic wspólnego z elektrozaworem na ścianie grodziowej

najlepiej wymienić elektrozawór na mechaniczny, kontrolka będzie działać tak jak powinna (pod warunkiem, że w instalacji elektrycznej wszystko jest O.K,)

a problem z zaworem już nigdy się nie pojawi

zajrzyj na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość maks31_78

Cześć podepnę się do tematu jako świeży właściciel Y61 od 3 miesięcy.

Wymieniłem urwany czujnik diff locka oraz część przewodów nad tylnym mostem [sparciały ze starości].

Zrobiłem test i diff lock nie działa - w sensie z kabiny się nie załącza - czyściełem zaworki i to samo - górny zasysa powietrze a dolny nie czuć żeby pompował.

Wiec krok 2 zamiana przewodów od powietrza za pompce - zadziałało ale tutaj pojawia się problem - podniosłem auto tak żeby tylne koła kręciły się w powietrzu - prawe tylne koło po zapięciu blokady kręci się ok - nie jestem w stanie go zatrzymać nogą- ale lewe tylne - bez problemu się zatrzymuje - i słuchać coś w rodzaju trzasków - coś jak w zmielonym przegubie? - dodam tylko że test robiony był w garażu z zapiętym 2H?

Jeżeli macie jakieś pomysły to z chęcią wykorzystam - bo wizja zakupu nowego mostu jakoś mnie nie cieszy :)

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Da się załączyć na 2H . Ja tak miałem gdy jeden elektro zawór był zepsuty. Po zamianie werzykow zaskakiwał nawet na 2H. A gdy zrobiłem z elektro zaworami i gdy obydwa działają to wtedy nie ma szans zapiać w takim położeniu . Kolega ma elektro zawór zepsuty No i oczywiście blokada się sypła. Lub nie są szczelne werzyki i nie zapina blokady do końca. Stad te trzaski. Najlepiej wymienić całe werzyki na gumowe i po problemie. Do tego elektro zawory. Ja kupiłem za 200 zł , miały być dobre a były całe zardzewiałe w środku . Zrobiłem z dwóch kompletów jeden i śmiga . Odkręc dekiel na moście i zobaczysz co tam się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś dołożył 50zł to miałbyś zawór mechaniczny z nowymi przewodami, który załatwia sparawę na forever, jak elektrozaworki padną znowu to zapraszam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich patrolowców. Od niedawane też jestem posiadaczem  Patrola y61 z 1999r

Jest problem z diflockiem. Po przestudiowaniu tematu stwierdziłem że jak zaciągam powietrze na tym dolnym wężyku pod maską to załącza się blokada a na górnym się rozłączy

Mam wrażenie że jest za słabe podciśnienie (słabsze niż tworze ustami). Jakieś porady pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tam nie potrzeba wysokiego ciśnienia (około 0,5bar) jeżeli ustami da się załączyć i odłączyć diff lock-a  to obstawiałbym ten elektrozaworek na grodzi silnika, najlepiej wymienić na zawór mechaniczny i problem z głowy na for ever

Może być też nieszczelność w układzie vacu, ale skoro załącza się ustami, to taka nieszczelność musiała by występować na przewodzie z vacu do elektrozaworu.

Jakbyś chciał wymienić zawór na mechaniczny, to zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

WITAJ SNAKE 

tez mam roblem z elektrozaworem a nowy kosztuje 500, udalo mi sie jakos rozpiac tego difflocka, moge jezdzic jaki jest ten Twój sposob na to rozwiazanie

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Dołączę się do tematu. Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Patrola GR y61 rocznik 1999 2.8IC. Samochód jest po odbudowie, konserwacji i modyfikacji. Kupiłem go w Poznaniu w firmie, która zajmuje się remontami takich samochodów. Niby wszystkie usterki miały w nim być naprawione ale jak to zwykle bywa z czasem wychodzą różne rzeczy.

Dzisiaj poczytałem sobie co napisaliście na temat zaworków i je naprawiłem, były zawieszone i jakby zaśniedziałe. Teraz jak przełączam pokrętło od DL to słychać dwa pyknięcia (wyłączenie i włączenie obu zaworków). Sprawdziłem podciśnienie dochodzące do zaworków i to czy dobre przełączają. W zależności od położenia pokrętła DL podciśnienie pojawia się na jednym lub drugim przewodzie. Czyli na razie wygląda to dobrze.

Jak przełączę pokrętło od DL to zaczynają mrugać na żółto mi kontrolka od ABS oraz DL - czy tak ma być?

Rozumiem, że powinien się zapiąć DL jak mam mniejszą dźwignię w pozycji 4L lub 4H. Starałem się to sprawdzić ale nie potrafię tego zweryfikować.

Zrobiłem tak, podniosłem TL koło tak by swobodnie mogło się kręcić, przy napędzie 2H kręciło się TL koło i jest to zrozumiałe. Po przełączeniu na 4L lub 4H TL koło obracało się o pół obrotu, po czym samochód zaczynał ciągnąć na przedniej osi i przerywałem eksperyment bo stałem TL kołem na podnośniku. Włączenie i wyłączenie DL nic nie zmieniało w tej sytuacji. Czy to normalne zachowanie dla Patrola? zdawało mi się, że powinien być jeszcze mechanizm różnicowy między osią przednią i tylną.

Zauważyłem, też że po zapięciu napędu na 4H lub 4L w trakcie jazdy i próbie ostrzejszego skrętu jest jakby trudniej jechać (silnik ma więcej pracy). Czy może z tego wynikać, że nie działa któryś z mechanizmów?

Pojechałem sobie też na piaszczystą drogę i próbowałem zauważyć po śladach opon czy, któreś tylne koło (przy załączonym DL) robi jakieś inne ślady.Albo trudno jest to zauważyć albo coś nie działa jak należy lub ja czegoś nie wiem/nie rozumiem.

Mam też jeszcze jeden problem dotyczący napędu, może to ma jakiś związek z problemami. W trakcie jazdy z prędkością około 40-60 km/h przy lekkim dodawaniu i odejmowaniu gazu w  taki sposób, że samochód zaczyna minimalnie przyspieszać lub hamować silnikiem, pojawiają się jakieś dziwne metaliczne dźwięki, które ja interpretuję jakieś luźnie koła zębate lub łożyska. Podobny dźwięk wydawał kiedyś tylny most w Polonezie jak był już zużyty ;) Z tym, że u mnie nie występuje to ciągle a występuje w chwili jak napęd nie jest naprężony przez przyspieszanie i hamowanie. Dźwięki te też pojawiają się po wciśnięciu sprzęgła w trakcie jazdy przy większej prędkości, ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów (rozgrzany samochód) i też nie zawsze.

Tak w sumie, to możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika w okolicy Bydgoszczy?

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń jutro do mnie w ciągu dnia, bo mi się nie chce pukać w te guziczki, to ci wszystko wyjaśnię tel 509 481 789

ciekawe od kogo kupiłeś w Poznaniu, bo to mój sektor ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.06.2018 o 23:42, SNAKE4X4 napisał:

zadzwoń jutro do mnie w ciągu dnia, bo mi się nie chce pukać w te guziczki, to ci wszystko wyjaśnię tel 509 481 789

ciekawe od kogo kupiłeś w Poznaniu, bo to mój sektor ;)

Chyba znalazłem przyczynę. Rurki, którymi doprowadzane jest podciśnienie do mostu są  połączone że sobą w okolicy reduktora. Czyli sterowanie nie dochodzi do tylnego mostu. Ale tez nie widzę 2 zaślepionych rurek w moście gdzie niby by miały dochodzić. Może ktos mi pokazać na zdjęciu gdzie dochodzi to podciśnienie do tylnego mostu. Znalazłem tylko jedne miejsce w moście na samej gorze gdzie wychodzi jakiś wężyk i kończy się w powietrzu włożony gdzieś między blachy błotnika.

Tak się zastanawiam a są mosty bez blokady? Może poprzedni właściciel go zmienił na taki bez blokady?

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez pitterski
Przemyślenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wygląda w oryginale

były mosty bez 100% blokady, ale wtedy miały blokadę cierną LSD bez zewnętrznego sterowania

jeśli chodzi o poprzedniego właściciela, to bardziej podejrzewałbym, że blokada z jakiegoś powodu nie działała i nie chciał jej naprawiać z powodu kosztów, z resztą znany jest w środowisku Patrolowym z ogólnie pojętej klamizery, sprzedaje samochody z bieżnikiem opony MT na bokach, twój pewnie wygląda podobnie

3.jpg

mm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to wygląda w oryginale
były mosty bez 100% blokady, ale wtedy miały blokadę cierną LSD bez zewnętrznego sterowania
jeśli chodzi o poprzedniego właściciela, to bardziej podejrzewałbym, że blokada z jakiegoś powodu nie działała i nie chciał jej naprawiać z powodu kosztów, z resztą znany jest w środowisku Patrolowym z ogólnie pojętej klamizery, sprzedaje samochody z bieżnikiem opony MT na bokach, twój pewnie wygląda podobnie
3.thumb.jpg.6ab09e962fcd0647fb041f267ffe8c3b.jpg
mm.jpg.d4b0e5484b28eb69f332f2b1758700d2.jpg


Mój nie ma bieżnika na boku ale pozostałe napisy są. Kolor tez czerwoniutki, bez rurek z przodu. Może głupie pytanie ale co to jest klamizera ;)
Pozdrawiam
Piotr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Podepnę się do tematu

Od jakiegoś czasu mój diff lock nie działa z rtaku czasu zabieram się do niego dopiero teraz .Napięcie do elektrozaworów dochodzi na kostce w zależności od (on/off) plus znika i pojawia się na pinie obok czyli jest dobrze z tego co wyczytałem na forum . Na dolnym zaworku podciśnienie jest wyczuwalne na górnym nie ...czyli górny jest prawdopodobnie padnięty .

Zauważyłem jeszcze że obudowa membrany blokady jest trochę zgnieciona  :/ obawiam się czy to nie jest głównym powodem nie działającej blokady ? Zdjęcie poniżej

95879879_3152293174814701_7616009775054061568_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...