Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] czujniki cofania & światła led dzienne


niedri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Prośba a możesz opisać gdzie co podłączyłeś żeby to tak działało?


Witam,

 

ja właśnie mierzyłem te miejsca w których masz światełka i nie spełniają one przepisów o max odległości od obrysu auta , ten max wynosi 40 cm , a tam jest około 46-47 cm , policja ci tego nie kwestionowała lub na przeglądzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prośba a możesz opisać gdzie co podłączyłeś żeby to tak działało?

Witam,

 

ja właśnie mierzyłem te miejsca w których masz światełka i nie spełniają one przepisów o max odległości od obrysu auta , ten max wynosi 40 cm , a tam jest około 46-47 cm , policja ci tego nie kwestionowała lub na przeglądzie ?

 

W T31 jedyna możliwość zgodna z przepisami to wywalić halogeny i wstawić w ich miejsce np. OSRAM Ledriving FOG.

 

Albo zawierzyć chińczykom, że mają homologacje na takie cóś:

 

http://www.alibaba.com/product-detail/For-NISSAN-X-Trail-LED-Head_623881821.html

http://www.alibaba.com/product-detail/Head-Lamp-for-Nissan-X-Trail_1580917729.html

http://sunnylive.en.alibaba.com/product/1353126706-219746319/For_NISSAN_X_Trail_LED_Head_Light_2012_13_LDV2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba a możesz opisać gdzie co podłączyłeś żeby to tak działało?

Witam,

 

ja właśnie mierzyłem te miejsca w których masz światełka i nie spełniają one przepisów o max odległości od obrysu auta , ten max wynosi 40 cm , a tam jest około 46-47 cm , policja ci tego nie kwestionowała lub na przeglądzie ?

Radzilbym jeszcze raz dokladnie dokonac pomiarów odległości od obrysu auta.

Ja dokladnie to sprawdzilem i zamontowane przeze mnie led-y w dolnej częsci zderzaka sa w odległości poniżej 40 cm od obrysu auta.

Dlatego kupione wcześniej przeciwmgielne w jednej lampie razem z ledami nie załozylem w miejsce halogenów ,bo za duzo było z tym roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego kupione wcześniej przeciwmgielne w jednej lampie razem z ledami nie załozylem w miejsce halogenów ,bo za duzo było z tym roboty.

 

a wcześniej:

 

"Podobne do tych z linku mam kupione ale nie załozyłem ich

Jak ktos je zainteresowany moge je niedrogo odsprzedać.Maja 9cm srednicy tak samo jak halogeny przeciwmgłowe w T31 i dość łatwo je adaptowac w miejsca orginalnych halogenów."

 

Oj, Piotrek. To łatwo czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wcześniej:

 

"Podobne do tych z linku mam kupione ale nie załozyłem ich

Jak ktos je zainteresowany moge je niedrogo odsprzedać.Maja 9cm srednicy tak samo jak halogeny przeciwmgłowe w T31 i dość łatwo je adaptowac w miejsca orginalnych halogenów."

 

Oj, Piotrek. To łatwo czy nie?

 O wiele łatwiej było załozyć same ledy w dolną szczelinę .. :jump: :jump:  Nie ma tez trudności z montażem  halogenow+led-y w jednej lampie  ale nie ma co ukrywać ,ze jest z tym bez porownania wiecej grzebania ,dlatego ja poszłem na łatwizne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jako, ze jestem już świeżo po montażu Osram LEDriving FOG czyli zintegrowanych świateł do jazdy dziennej, przeciwmgielnych i doświetlających zakręty pasujących w miejsce standardowych lamp 90mm to mogę się podzielić uwagami. Zdjęć w trakcie jednak nie robiłem (bo łapki brudne), a po montażu to w sumie też żadne zdjęcie nie odda tego jak ładnie świecą. A świecą rewelacyjnie i co ważne estetyka auta jest zachowana a nawet podkreślona. Pobór mocy LED to 10W na lampę przy dziennych i 7W przy przeciwmgielnych, przy czym nigdy nie zapalają się razem. W każdym razie mogę bez kompleksów stawać przy jakimś wypasionym Audi czy innym bajerancko świecącym Mercedesie.

Uwagi:

1. model nie jest przeznaczony do bezpośredniego montażu w T31, ma mocowanie na 4 śruby po bokach, podczas gdy w T31 światło przeciwmgielne jest mocowane jedną śrubą od tyłu. Konieczne jest więc (na szczęście nie trudne) wyprodukowanie samodzielnie odpowiedniego mocowania. Przy odrobinie wprawy da się nawet zachować oryginalną regulację wysokości. Co ciekawe do Navary i Pathfindera pasuje bez przeróbek.

2. wbrew temu co wypisują handlarze ten model ma homologację RL i F3, a nie ma K. Cóż to oznacza? Przy zamontowaniu zgodnie z instrukcją mamy jak najbardziej prawidłową funkcjonalność świateł do jazdy dziennej i przeciwmgłowych (te drugie wielokrotnie lepsze od firmowych Valeo), ale już moduł doświetlania zakrętów (czyli pojedyncze światło włącza się razem z kierunkowskazem, a po jego wyłączeniu stopniowo płynnie się wygasza) nie jest do końca zgodny z przepisami ponieważ działa również przy prędkościach wyższych niż 40 km/h. A nie powinien. Albo więc tego nie podłączamy, albo podłączamy na własne ryzyko. Na przeglądzie to nie do wychwycenia bo o ile wiem nie sprawdzają działania oświetlenia w biegu, a na postoju działanie doświetlania jest zgodne z przepisami.

3. sposób podłączenia nie powoduje problemów znanych ze sterowników Philipsa, czyli wrażliwości na spadki napięcia na akumulatorze

4. W połączeniu z automatem zmierzchowym mam teraz pełen luksus, że żona nie dostanie mandatu za brak świateł lub jazdę na dziennych przy słabej widoczności.

5. montaż wymaga zdjęcia nadkola z prawej strony auta (bez demontażu koła) oraz chwilowego przesunięcia zbiornika płynu do spryskiwacza. Z lewej strony jest sporo łatwiej i da się dostać od dołu. Trzeba też lekko podszlifować plastiki mocowania, ale bez specjalnych zniszczeń.

6. Jakość wykonania lamp doskonała. Twarde, masywne, sprawiają solidne wrażenie.

 

Ogólnie jestem z rozwiązania zadowolony (nawet bardzo), z małą łyżką dziegciu w postaci włączającej się pojedynczej lampy doświetlania zakrętu podczas wyprzedzania. Ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia. No i ta niezbyt przyjazna cena.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj fotki. :)

A gdyby tak włożyć mocne LEDy w miejsce przednich żarówek postojowych oraz tylnych stop i pozycyjnych, to czy takie rozwiązanie przeszłoby na przeglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj fotki. :)

A gdyby tak włożyć mocne LEDy w miejsce przednich żarówek postojowych oraz tylnych stop i pozycyjnych, to czy takie rozwiązanie przeszłoby na przeglądzie?

 

Nie.

1. modernizując lampy kasujesz ich homologację.

2. po co ci światła do jazdy dziennej z tyłu?

3. zasada działania wynikająca z przepisów - takie światła muszą się włączyć bez twojej ingerencji po ustawieniu stacyjki w pozycji umożliwiającej rozruch.

 

No chyba, że masz na myśli zamianę zwykłych żarowek żarowych na takie gdzie źródłem światła są LEDy, ale bez zmiany ich funkcjonalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi mi tylko o zamianę żarówek postojowych na białe LED i używać ich jako DLR, żeby nie palić ksenonów.

O LEDach z tyłu myślę tylko ze względów wizualnych.

Niestety widzę, że np. Osram nie ma homologacji dla W5W do stosowania w normalnej jeździe drogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi mi tylko o zamianę żarówek postojowych na białe LED i używać ich jako DLR, żeby nie palić ksenonów.

O LEDach z tyłu myślę tylko ze względów wizualnych.

Niestety widzę, że np. Osram nie ma homologacji dla W5W do stosowania w normalnej jeździe drogowej.

 

Nie możesz tak zrobić, bo lampy nie mają homologacji RL. Poza tym postojowe świecą ci również z tyłu.

 

Co do wyglądu i działania OSRAMów poniżej krótkie filmiki, ale tak jak pisałem - kręcone komórką i w deszczu nie oddają właściwie wrażeń wizualnych. Wystarczy wspomnieć, że przy załączeniu świateł dziennych świeci się tylko ten element w kształcie połamanego C przy krawędzi lampy, czego na filmie nie da się zauważyć, bo kamerka nie wyrabia.

 

Zachowanie w dzień od frontu (przepraszam za improwizowaną przesłonę):

https://www.youtube.com/watch?v=4f6vnXT6qVY

 

Zachowanie w nocy z punktu widzenia kierowcy:

https://www.youtube.com/watch?v=7l2QMudLfpE

 

Doświetlanie zakrętów słabo widoczne, chyba będę musiał powtórzyć, ale padał deszcz i nie chciało mi się z garażu wyjeżdżać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, również uważam, że Ledy OSRAM są piękne. Również zamówiłem i mam nadzieję po niedzieli się nimi pochwalić. Póki co wymieniłem przednie postojówki na ledy i też jest fajnie. 

  post-81520-0-42270500-1399629395_thumb.jpg

post-81520-0-60569900-1399629421_thumb.jpg

post-81520-0-81004800-1399629435_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej byłoby poprzestać na ledowych postojowych i używać ich jako dlr?

Czy reflektory postojówek mają homologację LED?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie fajne te Osramy... szkoda, że montaż taki mało przyjazny...

Nie jest tak źle. Co prawda zajęło nam to we dwóch 6 godzin, ale z wiedzą, którą mamy teraz myślę, że w 3 godziny dałoby radę zrobić. Poza tym założyliśmy, zeby zrobić to dobrze, czyli m.in. nie użyliśmy obecnych w zestawie szybkozłączek zaciskowych do złapania sygnału z przewodów i blaszek pod śruby, tylko wszystkie łączenia zostały wykonane lutowaniem i solidnie zabezpieczone, co może zajęło trochę więcej czasu, ale myślę, że wydłużyło trwałość. Żeby kolejny użytkownik za parę lat też mógł się nacieszyć, w końcu lampy mają 5 lat gwarancji.

No i może gdyby się pokusić o zdjęcie całego elementu zderzaka, to dałoby się zastosować jeszcze inne mocowanie, a może nawet zaadaptować system regulacji wysokości, ale z drugiej strony nawet metoda jaką zastosowałem mnie zadowala. Narazie nie widać problemów i jeśli nie przemieszczę siłowo zderzaka to nic nie powinno się dziać. Pierwotnie rozważałem zastosowanie jakiejś gumy wokół w celu uszczelnienia i amortyzacji, ale okazuje się, ze gniazdo reflektora jest na tyle głębokie i ciasne, że całość po lekkim podszlifowaniu jednego wystającego elementu plastikowego siedzi zupełnie sztywno.

Edytowane przez Alv.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle. Co prawda zajęło nam to we dwóch 6 godzin, ale z wiedzą, którą mamy teraz myślę, że w 3 godziny dałoby radę zrobić. Poza tym założyliśmy, zeby zrobić to dobrze, czyli m.in. nie użyliśmy obecnych w zestawie szybkozłączek zaciskowych do złapania sygnału z przewodów i blaszek pod śruby, tylko wszystkie łączenia zostały wykonane lutowaniem i solidnie zabezpieczone, co może zajęło trochę więcej czasu, ale myślę, że wydłużyło trwałość. Żeby kolejny użytkownik za parę lat też mógł się nacieszyć, w końcu lampy mają 5 lat gwarancji.

No i może gdyby się pokusić o zdjęcie całego elementu zderzaka, to dałoby się zastosować jeszcze inne mocowanie, a może nawet zaadaptować system regulacji wysokości, ale z drugiej strony nawet metoda jaką zastosowałem mnie zadowala. Narazie nie widać problemów i jeśli nie przemieszczę siłowo zderzaka to nic nie powinno się dziać. Pierwotnie rozważałem zastosowanie jakiejś gumy wokół w celu uszczelnienia i amortyzacji, ale okazuje się, ze gniazdo reflektora jest na tyle głębokie i ciasne, że całość po lekkim podszlifowaniu jednego wystającego elementu plastikowego siedzi zupełnie sztywno.

Witam Kolego. Właśnie dzisiaj odebrałem ww. Ledy i 16.05.2014 r. będę je montował. Możesz podzielić się swoją mądrością (doświadczeniem) przy montażu. Co trzeba dołożyć (mocowania), aby pewnie je zamontować. Dzięki za odpowiedź i proszę o fotkę. Pozdrawiam. :wave:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolego. Właśnie dzisiaj odebrałem ww. Ledy i 16.05.2014 r. będę je montował. Możesz podzielić się swoją mądrością (doświadczeniem) przy montażu. Co trzeba dołożyć (mocowania), aby pewnie je zamontować. Dzięki za odpowiedź i proszę o fotkę. Pozdrawiam. :wave:  

 

Mądrości mam mało, to mi żal, ale doświadczeniem się podzielę :)  Przeczytaj maila i odbieraj telefon. :mobile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich serdecznie. No i doczekałem się na montaż ledów. Świecą wyśmienicie. Zdjęcia tego nie oddają, ale są tak jasne, że obsługa salonu Nissana wychodziła robić zdjęcia na pokaz. Jestem z nich bardzo zadowolony, gorąco polecam,choć wydatek jest spory: 999 zł lampy i 250 zł montaż w salonie na gwarancji. Pozdrawiam  :wave:

post-81520-0-12781500-1402043371_thumb.jpg post-81520-0-29712000-1402043389_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

To zmierz jeszcze raz. Ja mam tak samo jak Mirek i wychodzi mi 18 cm, czyli zgodnie z przepisami.

 

Podpowiedź: lusterka i anteny nie wliczają się do obrysu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podajcie proszę typ LEDów użytych w postojówkach, chodzi mi głównie o temperaturę. Bardzo ładnie się zgrały temperaturą z Xenonem.

 

Wysłano z Nokia Lumia 925

Edytowane przez monkahead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 

Uwagi:

1. model nie jest przeznaczony do bezpośredniego montażu w T31, ma mocowanie na 4 śruby po bokach, podczas gdy w T31 światło przeciwmgielne jest mocowane jedną śrubą od tyłu. Konieczne jest więc (na szczęście nie trudne) wyprodukowanie samodzielnie odpowiedniego mocowania. Przy

 

Ogólnie jestem z rozwiązania zadowolony (nawet bardzo), z małą łyżką dziegciu w postaci włączającej się pojedynczej lampy doświetlania zakrętu podczas wyprzedzania.

Zgadzam sie, tez to zamontowalem i polecam, fakt wkurzajace jest to swiecenie przy wyprzedzaniu, ale potem mozna sie przyzwyczaic :)

Co do mocowania, ja zakupilem w zestawie do swiatel mocowania z katalogu osrama do infiniti i obylo sie bez rzezby.

Od siebie dodam, ze teraz by ladowac aku z ladowarki, nie moge jak zwykle podpinac zaciskow do aku na aucie, bo osramy sie wzbudzaja co jakis czas :)  Trzeba odpiac aku lub chociaz przylacza osramow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

ciekawa rzecz z tym mocowaniem lamp OSRAM LEDriving FOG

na ich stronie http://www.lampyfog.pl w przypadku Nissana X-Traila T31 mozna zauwazyc ze sa 2 rozne mocowania do tych lamp

 

nr 1 foto_3.jpgprzeznaczone do lamp LEDriving FOG PL i LEDriving F1

 

nr 2 foto_7.jpgprzeznaczone do lamp LEDriving FOG (doswietlanie zakretow)

 

natomiast mocowanie nr 2 jest dedykowane do Infiniti (Tippo wspomnial ze wlasnie takie mocowanie mozna zastosowac bez przerobek)

 

ktore uchwyty lepiej spelnia swoje zadanie w przypadku T31?

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...