Maciej.K Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Witam od niedawna(od miesiaca) jestem posiadaczem nissana x-traila 2.5 16v 165km + LPG moje wrażenia są absolutnie pozytywne mimo małych niedociągnięć ja np. "twarde sprzęgło" do czego można się z czasem przyzwyczaić i delikatne ściąganie w prawą stronę...po przeszukaniu forum widzę ze nie jestem jedyny który ma ten problem. Wie ktoś o co chodzi z tym ściąganiem w tych nissanach ? dodam że ciśnienie w oponach mam wszędzie jednakowe 2.3bar aczkolwiek nie jestem pewien czy prawidłowe, sprawdzałem już podczas jazdy w trybie 2wd, auto i zawsze ściąga na prawo nawet specjalnie zjechałem na lewy pas gdzie jezdnia ma spadek w lewo i mimo wszystko sciągą na prawo, geometrie też zrobiłem ale problem pozostał. wie ktoś o co w tym wszystkim chodzi ? z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Stawiam na opony/felgi. Ja mam to samo tylko w Primerze P11. Na letnich oponach spokój - jedzie prosto. Zakładam zimówki - ciągnie w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 przyczyn może być wiele... j.w. opony, hamulce lub jakiś inny opór z jednej strony, rozkład masy na poszczególne koła, jakiś luz w zawiasie lub kierownicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 może masz auto po dzwonie z przestawionymi sankami, geometria będzie ok ale może ściągać - tylnia oś idzie innym torem niż przednia lub na odwrót. ale bardziej prawdopodobne są zapieczone cylinderki w którymś kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Niech Kolega po trasie dotknie którejś z przednich felg. Jeśli któraś będzie cieplejsza to mamy winowajcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej.K Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 ja chyba też postawie jak Janusz na opony przed zakupem sprawdziłem go w serwisie nissana i nic nie było o dzwonach, stłuczkach czy kolizjach itd kilka drobnych wymian...po kupnie sprawdziłem go również w serwisie który specjalizuje się w kontroli aut po zakupie (również autoryzowany serwis nissana) "przebadali" go i wszystko było ok od dołu suchutki żadnych luzów stuków czy innych odgłosów jedynie osłony amortyzatorów lekko zniszczone, klima nie szczelna i jakieś żarówki poprzepalane i to wszystko wtedy też wspomniałem że ściąga na prawo facet z serwisu, który robił geometrie też coś wspomniał o oponach że można spróbować je przełożyć np z tyłu na przód. Myślałem że te modele mają jakąś wadę z tym ściąganiem na prawa stronę i dlatego wolałem zapytać innych na forum w tygodniu przełożę koła i dam znać czy pomogło. dzięki wszystkim za szybką reakcje ;-) pozdrawiam Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 U mnie jest to samo.Na oponach zimowych jest ok.Jak tylko założę letnie to zaraz kierownica patrzy trochę w prawo i oczywiście ściąga.Opony kupione nowe,felgi proste,luzów brak,geometria ustawiona.Zmieniłem opony w sobotę i problem powrócił jak każdej wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Wcale nie musi oznaczać ze auto jest po dzwonię lub składane z 3. W moim przypadku było super a po zamianie kół przód/tył zaczął ściągać w prawo. muszę spróbować zamienić je teraz stronami. W poprzedniej Hondzie miałem to samo i po zamianie kół przód/tył problem zniknął . Generalnie powodów moze być masę. od felg przez opony, zawieszenie po łożyska i hamulce. wystarczy ze jeden z tłoczkow zacisku hamulca nie odbija do końca i na kole pojawi sie delikatny opór. Wg mnie trzeba zacząć od najprostszych i najtańszych opcji a potem sięgać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Witam od niedawna(od miesiaca) jestem posiadaczem nissana x-traila 2.5 16v 165km + LPG moje wrażenia są absolutnie pozytywne mimo małych niedociągnięć ja np. "twarde sprzęgło" do czego można się z czasem przyzwyczaić i delikatne ściąganie w prawą stronę...po przeszukaniu forum widzę ze nie jestem jedyny który ma ten problem. Wie ktoś o co chodzi z tym ściąganiem w tych nissanach ? dodam że ciśnienie w oponach mam wszędzie jednakowe 2.3bar aczkolwiek nie jestem pewien czy prawidłowe, sprawdzałem już podczas jazdy w trybie 2wd, auto i zawsze ściąga na prawo nawet specjalnie zjechałem na lewy pas gdzie jezdnia ma spadek w lewo i mimo wszystko sciągą na prawo, geometrie też zrobiłem ale problem pozostał. wie ktoś o co w tym wszystkim chodzi ? z góry dziękuje za pomoc pozdrawiam Maciej i coś wiadomo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Mój ściąga w prawo tylko na zimowych oponach opony są nowe na letnich( 2 letnie )nie ściąga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej.K Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 witam miałem mało czasu żeby coś napisać wracając do problemu: "ściągania w prawo" problem rozwiązany ;-) wystarczyło zamienić koła przednie stronami i jest ok ! można też z tyłu na przód. pozdrawiam wszystkich Maciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Po przejechaniu ok 110 km zauważyłem u siebie ze tylna prawa felga jest delikatnie nagrzana, prawa bez takich oznak. moze tak być ze tłoczni nie odbijają i to jest powodem ściągania. Z drugiej strony to dziwne bo dopóki nie zamieniłem kół przód z tyłem nie było ściągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Ja miałem taką sytuację, że po zmianie kół właśnie jedno koło się grzalo. Co się okazalo? Przy zakładaniu koła lekko "obruszył" mi się bęben i wraz z kołem nie przylegał idealnie do piasty, tarcza lekko bijąc ocierala o klocek. Tylko że to wyszło po kilkuset metrach bo oprócz temperatury (wysokiej) było słychać obcieranie. Przez pospiech było troche stresu i dłuższej roboty, teraz zawsze jak majstruje z tyłu przy kolach to mam zaciągnięty ręczny, usztywnia bęben. Reasumując może u ciebie stało się coś podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.