Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Światła do jazdy dziennej


skypablo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Witam,

dostałem ostatnio prezent w postaci świateł do jazdy dziennej LED.

Nie wiem za bardzo jak do tego usiąść? Może ktoś już instalował sobie w Almerce 2.0D [N15] i podzieli się swoim talentem...?

 

Poniżej schemat podłączenia z opakowania:

 

post-53414-0-85067300-1397050585_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym momencie schematu masz problem?

 

Nie wiem dokładnie gdzie podłączyć czerwony kabelek plusa?! Tak aby światła świeciły w momencie przekręcenia zapłonu, a gdy włącze już postojowe aby zgasły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz podłączyć np. pod zasilanie gniazda zapalniczki jeśli to pojawia sie po przekręceniu zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie gniazda zapalniczki

 A gdzie znajdę w komorze silnika?

 Pytanie moje drugie: co w momencie gdy włącze światła postojowe/mijania powinny zgasnąć LEDy a jeśli zasilanie idzie non stop z zapalniczki to jak to najlepiej rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maska nie ma zasilania zapalniczki, musialbys puscic kabel przez przejscie w grodzi. W N16 mozna bylo pod maska wpiac sie do zasilania silnika wycieraczek, byc moze tu tez tak jest.

 

Jeśli lampy maja homologacje i wbudowany przekaźnik to powinny wychodzic z nich 3 kable. Czarny masa gdziekolwiek, bialy do plusa światem pozycyjnych, czerwony do plusa po stacyjce.

 

Swiatla które masz prawdopodobnie wymagają jeszcze dokupienia przekaźnika. Maja wogole homologacje? Bo wygląda to jak schemat do pasków led które moga robić za dodatkowe pozycyjne/obrysówki.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj też o obowiązkowych odstępach pomiędzy lampami, na pudełku jest rysunek jakie wymiary trzeba trzymać.. inaczej misiaki mogą się czepiać, a po co? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja zlikwidowałem u siebie dzienne LED-y. Wg mnie jest to niepotrzebna wcinka w instalację, jeszcze poprzedni właściciel powiedział, że jakieś problemy z nimi są (pali bezpieczniki). Wyciąłem kable i po problemie. Nie jestem zwolennikiem LED-ów niefabrycznych. Jedne świecą mocniej, inne słabiej (że nic nie widać). I dziurawienie zderzaka odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze schematu wygląda to na zwykłe, tanie "światła led do jazdy dziennej", które najprawdopodobniej posiadają homologację, ale mimo to nie posiadają przekaźnika, który by je gasił. Spotkałem się już z takim wytworem, za około 10zł na tzw. popularnym serwisie aukcyjnym. Jeśli chcesz podłączyć to, co masz, to ratuje Cię jedynie dorobienie włącznika do światełek, np. gdzieś ukrytego w kabinie, ale nie polecam takiego rozwiązania. Lepiej, jeżeli przejdziesz się do jakiegoś elektronicznego sklepu, powiesz co potrzebujesz i dadzą Ci przekaźnik za pewnie jakieś 3zł i wytłuaczą, jak podpiąć :) Wg. polskich przepisów powinno działać to wszystko mniej więcej na zasadzie:

zapłon = włączenie świateł dziennych;

włączenie postojówek = wyłączenie świateł dziennych

a dalej to już bez zmian: mijania, drogowe = dzienne nie świecą.

 

Tylko, że często widzę np nowsze Fordy, gdzie ledy świecą w nocy - nie widziałem tego na żywo, i nie wiem co na to policja, że fabryczne ledy świecą wieczorem razem z mijania. Często też widzę ledy najtańsze, których faktycznie prawie nie widać na drodze - moim zdaniem, to nie powinno w ogóle mieć homologacji. Zdarza się, że dodatkowo zamontowane są w nieprawidłowych odległościach i wysokościach a do tego włączne są np. wtyczką do zapalniczki samochodowej... O, zgrozo.

 

P.S. Prawidłowe wysokości i odległości montażu łatwo możesz wygooglać, ew. napisz na PW, to Ci poszukam, ponieważ nie chcę udostępniać publicznie linków do obrazków i stron, które są czyjąś własnością ;) Chyba, że masz taki schemacik, to OK :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A gdzie znajdę w komorze silnika?

 

 

ja się podłączyłem do kabelka od włącznika światła wstecznego. tam występuje plus po stacyjce. łatwy dostęp, do montaży polecam odłączenie wtyczki od włącznika (ale trzeba koło odkręcić - chyba że ktoś posiada kanał).

nie zauważyłem nic niepokojącego podczas jazdy na wstecznym i włączonymi św. do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

ja w swoim 2 samochodzie mojej ukochanej Hani mam światła dzienne OSRAM po prostu genialne ale koszt tych światełek od 350 do 400, a za montaż zapłaciłem 72 zł z przeróbka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystkie te tanie LEDy mają homologację, owszem, ale EX A(postojowe), a nie EX RL(dzienne). Jeśli mają A to daruj sobie, bo raz, że tego nie widać, dwa, że zaraz przestaną świecić, trzy ładny mandacik można dostać. 

 

Tak swoją drogą to do mojej teściowej się misiaki ostatnio przyczepiły jak jechała CC z dziennymi. Żeby było śmiesznej- homologowane Philipsy, w pełni zgodne z przepisami  :icecream:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...