Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2.2Di Jaki olej wybrać


ronnie89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tez nie zwracałem na to uwagi, nawet nie wiedziałem ze tam jest jakaś strzałka a wymieniałem 3x filtr i wszystko jest oki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem już chyba 15 zmian oleju, dokrecam z wyczuciem tą obudowę i nie widzę problemu. Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zalałem Mobil 5w40 3000 X1,

nie ubywa, silnik odetchnął po wymianie oleju, pracuje ładnie, cichutko, mam wrażenie, że turbina zbiera się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po wymianie zrobiłem trasę Śląsk-Roztocze i faktycznie kultura pracy silnika jest wyraźnie lepsza.

Z tą obudową też nie byłem nadgorliwy i odpuściłem ale myślałem,że ktoś ma jakiś sposób na właściwe umocowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ale jaki olej zalałeś? :) Mobil 5w40 3000 X1 tak ja kolega wyżej?

Edytowane przez ronnie89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japońce nie przepadają za Castrolem ponoć (konstrukcja systemu olejowego), ale kluczowe są regularne wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam regularnie i olej i filt(man) nawet na tej flaszy napisano,że do nissana ale wiadomo marketing działa;-)

Ja zazwyczaj robię krótkie trasy to też może mieć znaczenie.

A jakie oleum kolega by proponował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jeżdżę na Mobil 5w40 3000 X1, wcześniej Total Quartz 5w40, wcześniej Mobil 5w40 3000 HC-synth.

Mam wrażenie, że Mobil jest lepszy od Totala, a cenowo nie ma prawie różnicy.

 

W przyszłości planuję sprawdzić Motul.

"cywilne" Liqui Moly ponoć nie uzasadniają jakością swojej ceny. Dobry ponoć AMSoil, ale również kosztowny.

 

Nie wiem czemu zalewasz 10w40 utrudniając rozruch zimą i pracę turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moj 2.2 Di tez smiga na mobilu 10w40 ale mam pytanie czy przy przebiegu 300 tys można zmieniać na 5w40 ? nic sie nie stanie

dodam ze tego 10w40 od wymiany do wymiany czyli 10 tys no to moze wezmie ze 200 ml wiec nawet nei dolewam ani kapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem "Nysę" zalaną mineralnym 15w40 z przebiegiem blisko 230tys, zmieniłem bez wahania na 5w40 hydrokrak - to ważne, by pierwszy po wymianie z półsyntetyku lub mineralu był olej hydrokrakowany.

Silnik łyknął po wymianie 300ml w ciągu pierwszych 300km (trasa) i od tamtej pory ani kropli - ani na hydrokraku, ani na syntetyku.

Edytowane przez Burning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc a raczej pisząc chyba te 10w40 lał poszedni właściciel...

Muszę poczytać instrukcje o wolnej chwili(dzieci) ale z tego co pamiętam to o tych papierach z niemiec faktycznie był lany 5w40:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...