Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik położenia wału korbowego w Tince.


czmiel_t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie kupiłeś czujnik i ile zapłaciłeś za niego?

 

 w sklepie w Dąbrowie Górniczej  części do Japończyków i Koreańczyków zapłaciłem 80 zł. Czujnik położenia wału korbowego jest taki sam jak wałka rozrządu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

gdzie dokładnie znajdują się czujniki wałka rozrządu i wału??

i jak do nich się dostać??

 

tino 1.8

 

jeden widać na zdjęciu a gdzie drugi?

 

 

http://zapodaj.net/cb47197dd157a.jpg.html

Edytowane przez dauser21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czyli co dokładnie zrobiłeś? wymieniłeś czujnik wału kor. na nowy czy podmieniałeś czujniki rozrządu korbowego? 

czujnik polozenia walu znajduje sie pod rozrusznikiem dostep na czuj tak ze fotki sie nia da zrobic bez kanalu nie podchodz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, w piątek pojawiła sie zapalona lampka silnika. W elm-e odczytałem błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego - usterka. Jakieś sugestie ??? Aha, dodam ,że samochodzik się powoli zbiera z mocą i tak odpalanie też wychodzi od razu.


Czujnik położenia wału wymieniony, autko odpala i ma moc. zdziwiła mnie tylko jedna rzecz, nie wiem na ile to jest wiarygodne,ale komputer pokazuje średnie spalanie benzyny tak w zakresie 9,5-10 l/100 km. może wykonać jakiś reset komputera - jak to się w ogóle robi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam szanownych kolegów. Jestem tutaj nowy, ale z racji tego, że dużo już skorzystałem z wiadomości tutaj zawartych muszę się podzielić wrażeniami z naprawy mojego autka. Otóż ponad miesiąc temu kupiłem Tinkę (nazwana tak przez moją małżonkę) ze świecącą się żółtą kontrolką check. mił być jakiś mały błąd. Zresztą zaraz mi go skasowali.Dodam, że nie miałem dotychczas do czynienia z komputerami w samochodzie i diagnostyką błędów. Posiadałem również diesle, ale bez elektroniki i wolnossące. Po lekturze na forum sczytałem za pomocą "zworki" kod błędu 47. W/g OBD2 turbina nie dawała ciśnienia. Po kolei jakie miałem objawy;

1.Po zapaleniu rano kontrolka gasła i nie zapalała się do czasu dodania gazu.Po dodaniu świeciła przez cały czas.

2.Silnik nie wchodził na obroty pow. 3 tyś.

3.Przy gazowaniu kłęby biało- niebieskiego dymu.

4.Podczas bardzo wolnej jazdy szarpanie silnikiem, natychmiast trzeba było wysprzęglać.

5.Bardzo duże spalanie, pow 10l.

6.Po zapaleniu się kontrolki check wyłączała się klimatyzacja.

 

Sprawdziłem turbinę, ładnie chodzi, trochę było oleju w kanałach, ale to raczej od odmy. Jedyną usterką był pęknięty wężyk ciśnieniowy, łączący turbinę z "gruchą" ?, czy jak to się tam nazywa. Ciśnienie z turbiny poprzez ten wężyk napędza dźwigienkę idącą od gruchy do kolektora wydechowego i reguluje ilość spalin napędzających turbinę. Wymieniłem również 3 padnięte świece żarowe.

Nic jednak się nie zmieniło. Pojechałem w końcu na diagnostykę i tam okazało się, że błędy są dwa i to całkiem inne. Jeden to 0335- czujnik wału korbowego i drugi błąd immobilajzera- nie pamiętam numeru. Jednak mechanik wykluczył oba, gdyż jak twierdził byłyby problemy z rozruchem auta. Wysłał mnie więc do typowych elektroników samochodowych. Wizyta u nich dopiero na połowę maja. Przyjechałem do domu, wyjąłem ten podejrzany czujnik wału i sprawdziłem go za pomocą zwykłego omomierza- ok.720 ohm. i reaguje na ruchy śrubokrętem- czyli sprawny. Sposób na sprawdzenie na you t. Założyłem go z powrotem, dokręciłem tylko w palcach i zoonk. Objawy pracy silnika inne, jakieś klekoty, samoczynne dodawanie gazu. Czujnik ten ma dość duży luz w gnieździe, w które wchodzi, ok.0,5 cm. Przekręciłem go w inną skrajną pozycję i stał się cud. Wszystkie złe objawy "jak ręką odjął". Kontrolka zgasła, silnik ma całkiem inny dźwięk pracy, wkręca się bez problemów do 5 tyś., zero dymu z rury wydechowej. Normalnie nie mogłem uwierzyć, że taki dings robił mnie w konia ponad miesiąc czasu.

Jak pojeżdżę dłużej dopiszę jak ze spalaniem.

Pozdrawiam.  :thumbsup:


Witam po przejechaniu 4kkm spalanie średnie spalanie paliwa 7l. Jeżdę dużo z przyczepką.

Kod migowy, który miałem od początku 47 to jest kod w/g ECM 0407, co daje po przetłumaczeniu na OBDII  p0335.

Gdybym był taki mądry od początku... ech..post-104759-0-60840800-1502265152_thumb.png

Pozdrawiam.   :)

Edytowane przez J.a.n.o
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Jestem po wymianie czujnika wału korbowego. Zrobiłem to bez kanału jest ciężko ale nie niemożliwe. Czujnik jest pod rozrusznikiem nasadka 10 z krótką przedłużką plus grzechotka (najlepiej w miarę krótka). Samo odkręcanie nie jest problem najgorzej jest wysunąć czujnik bo jestem tam oring który stawia mały opór ale jestem mało miejsca, najlepiej podważyć śrubokrętem płaskim jam taki lekko wygięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...