Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automatyczna diagnostyka systemu 4WD - jak uruchomić?, co oznaczają kody błędów?


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj stojąc na światłach zaświeciła mi się kontrolka 4WD (system w trybie Auto) po ruszeniu zgasła. Dlaczego? Tego nikt nie wie. Ale błędy wskazywały na złącze skrzyni bo dotyczyły tylko sygnałów z czujników. W każdym razie napęd działa wyśmienicie. Jak zrobi się ładniejsza pogoda usiądę do przeczyszczenia złącza skrzyni rozdzielczej. Grzebiąc w serwisówce natknąłem się na system samoczynnej diagnostyki napędu 4WD. Mam nadzieję że ktoś zrobi z tego jeszcze pożytek.

 

Jak uruchomić system automatycznej diagnostyki:

Dla skrzyń automatycznych (A/T):

1. Ustaw skrzynię na P, przełącznik 4WD na 2WD.

2. 2x włącz zapłon, po czym pozostaw zapłon wyłączony

3. Przełącz 4WD na AUTO i włącz zapłon

4. Zapali się 4WD

5. Ustaw skrzynię na R, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, AUTO, 2WD

6. Ustaw skrzynię na D, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, AUTO, 4H

7. Ustaw skrzynię na N, następnie przełącz 4WD na AUTO

8. Ustaw skrzynię na P.

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

 

Dla skrzyń manualnych (M/T):

1. Wrzuć luz, przełącznik 4WD na 2WD

2. 2x włącz zapłon, po czym zostaw zapłon wyłączony

3. Przełącz 4WD na AUTO i włącz zapłon.

4. Zapali się 4WD

5. Wrzuć wsteczny, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 2WD, AUTO, 2WD

6. Wrzuć luz, następnie przełącz 4WD w kolejności na: 4H, AUTO, 4H

7. Wrzuć bieg inny niż luz i wsteczny, przełącz 4WD na AUTO

8. Wrzuć luz

Jeśli zachowałeś kolejność czynności pojawi się ikonka stanu napędu a lampka 4WD zacznie błyskać.

 

Jak czytać kody błędów?:

Każdy kod to liczba błysków lampki 4WD, więc jeśli mamy tylko błąd 8 to lampka błyśnie 8 razy po czym zapali się na dłuższy czas i znowu zacznie błyskać błąd 8. Błędy są błyskane jeden po drugim. Przerwa pomiędzy nimi to dłuższe zgaśnięcie lampki 4WD.

 

Brak błędów:

Lampka 4WD świeci cały czas ale co 2.5-3sek zgaśnie i pojawi się ponownie i tak cały czas.

 

Kasowanie błędów:

Po samodiagnostyce należy wyłączyć zapłon, błędy zostaną skasowane automatycznie, można zrobić to samo z poziomu Consult'a-II. Zwykły interfejs OBD nie skasuje ostatecznie tych błędów. Sprawdzone!

 

Zakończenie automatycznej diagnostyki:

Należy wyłączyć zapłon

 

Kody błędów:

"2" - Niewłaściwy sygnał z modułu TCM przez szynę CAN, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy

"3" - Problem z elektrozaworem ciśnienia sprzęgła (połączenia elektryczne)

"4" - Problem z elektrozaworem 2-4WD (połączenia elektryczne)

"5" - Problem z silnikiem skrzyni rozdzielczej (połączenia elektryczne)

"6" - Brak sygnału ruchu pojazdu z układu ABS, nieprawidłowy sygnał wejściowy w trakcie jazdy

"7" - Nieprawidłowe dane szyny CAN

"8" - Błąd konwertera analogowo-cyfrowego komputera TCU (skrzyni rozdzielczej)

"9" - Wysokie napięcie z czujnika temperatury oleju skrzyni rozdzielczej

"10" - Problem z włącznikiem reduktora (połączenia elektryczne)

"11" - Problem z przełącznikiem ciśnienia sprzęgła (połączenia elektryczne)

"12" - Problem z przełącznikiem ciśnienia linii hydraulicznej skrzyni rozdzielczej (połączenia elektryczne, niewłaściwe ciśnienie)

"13" - Brak sygnału prędkości pojazdu, nieprawidłowy sygnał wejściowy

"14" - Brak sygnału pozycji pedału gazu, błąd w szynie CAN lub uszkodzenie czujnika

"15" - Za niskie napięcie komputera TCU w trakcie jazdy

"16" - Wykryto dwa sygnały z przełącznika 4WD (uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne przełącznika)

"17" - Brak sygnału z systemu ABS, błąd w szynie CAN

"18" - Przełącznik wykrycia czekania (połączenia elektryczne) - spełnienie warunków jazdy do włączenia i wyłączenia reduktora.

"19" - Problem z silnikiem siłownika reduktora (elektryczny i/lub mechaniczny)

"20" - Problem z przełącznikiem silnika siłownika reduktora (połączenia elektryczne)

"21" - Problem z układem sterowania siłownika reduktora (połączenia elektryczne)

"22" - Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN

"23" - Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN

"24" - Niewłaściwy sygnał z przełącznika PNP skrzyni automatycznej (połączenia elektryczne).

 

Inne problemy:

Jeśli lampka 4WD błyska bardzo szybko to oznacza że jest za niskie napięcie z akumulatora i dane są kasowane.Jeśli lampka nie błyska to: W przypadku skrzyni automatycznej brak lub zwarcie sygnału z przełącznika PNP w skrzyni automatycznej. W przypadku skrzyni manualnej: Przełącznik światła stopu, czujnik "luzu" skrzyni nie podają sygnału lub są zwarte do masy. brak błyskania lampki oznacza także brak sygnału lub zwarcie w przełączniku 4WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ost problem z abs'em ale tutaj to wszystko wyszło , super sprawa! Pytanie czy jak miałem kilka błędów i po skasowaniu ich ,system pracuje nadal tak samo? Bo z błędami tez działał !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak działa tak samo. Po zgaśnięciu kontrolki 4WD błędy są zapisywane w pamięci. A ta jest czyszczona albo przy diagnostyce automatycznej albo przez Consult'a

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za instrukcję, zrobiłem autodiagnozę i wyszły dwa błędy:

"22" - Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN

"23" - Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN

po wykasowaniu się nie pojawiły, ale tez nigdzie nie jechałem.

I tu moje pytanie co to za błędy i jak sobie z tym poradzić, gdzie szukać, jaką kostkę wyczyscic, co je powoduje itp???

Panowie jeśli ktoś coś wie , będę wdzięczny za wszelkie info.

 

Prawdopodobnie z tego powodu ostatnio utknąłem pathem w piasku (pustynia siedlecka), nie wkopałem, nie wkleiłem! Miałem jeszcze z 5cm przeswitu, koła wkopane na 20cm w piach. z wierzchu był mokry pod suchy piasek, mokry trochę zakleił bieznik, a na suchym zaczęły się koła kręcic w miejscu. 

I tak utknąłem, koła przednie lewe i tylne prawe się kręciły mieląc piach a prawe przednie i lewy tył stały w miejscu ani drgnęły! !!! ależ się wk..... em! przeciez to smiech na sali!  System powinien przyblokować kręcące się koła i przekazać moc na te niekręcące się a tu d*pa blada!  byc moze w/w sytuacja miałą miejsce z powodu tych błędów i esp czy inny system elektronicznej blokady nie zadziałał. Udało mi się wyjechać ale kosztowało mnie to przypaleniem sprzęgła....

Panowie pomozcie bo nie mam ochoty znowu utknąc na piachu,  i spalić sprzęgła do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System działa tak: Pojawia się usterka, zapala się lampka 4WD. Jak system znajdzie rozwiązanie lub usterka zostanie rozwiązana albo wyłączysz skrzynię rozdzielcza przekręcając 4WD na 2WD. Lampka gaśnie a kod usterki jest zapisywany do pamięci i znajduje się w niej aż do momentu jej skasowania.

 

Po niedzielnym problemie nie mam śladu. W poniedziałek było już sucho i problem nie wystąpił. W zimie miałem podobny problem. Cofając na 4H zapaliła mi się lampka, zgasła i system wrócił do sprawności po ruszeniu do przodu. Problem ponownie się nie pojawił. Śnieg był głęboki. Podejrzewam że gdzieś wiązka elektryczna jest narażona na działanie wilgoci i stąd te problemy z dziwnymi błędami. Miałem cos takiego w Toyocie RAV4 2007r mojego brata. Tam jak popadało to czasami wyłączał się system ESP. Winowajcą okazała się nie osłonięta kostka od skrzyni rozdzielczej. Nie zdziwiłbym się gdyby to też była tego przyczyna. W każdym razie wybieram się pod samochód jak będę miał dostęp do kanału

 

Wracając do KrisT'a Powinien załączyć się ABLS (Active Brake Limited Slip). Czyli kręcące koło powinno zostać przyblokowane przez ABS, wtedy moment powinien zostać przekazany na sąsiednie. To taki zamiennik blokady mechanizmu różnicowego ale nie tak skuteczny. Szukając w serwisówce nie ma słowa o systemie ABLS z osobna. Jest on elementem systemu ESP montowanym razem z nim w każdym Path'ie który posiada ESP. Czytając opisy seriwsówki dotyczące działania i konstrukcji systemu ESP i widząc poziom jego zintegrowania z ABS'em myślę że ABLS rzeczywiście jest i działa. Aby sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo wymagany jest Consult-II.

 

Tutaj jak to wygląda w teorii: https://www.youtube.com/watch?v=-nMw0EfqFeI

A tutaj w praktyce: https://www.youtube.com/watch?v=qANsNW4lQcg

Raz udało mi się wyciągnąć Path'a robiąc właśnie tak jak na tym filmie, czyli kilkukrotnie gwałtownie gazem i o dziwo ABLS zadziałał.

Tak to wygląda jak nie powinno: https://www.youtube.com/watch?v=0O57Sw8-Cd0

 

Nawet jeśli wyłączysz ESP, ABLS i EBD działa nadal. EBD (Electronic Brakeforce Distribution) uruchamia się jak już koła są na granicy poślizgu w trakcie hamowania. Kilkukrotnie miałem okazję doświadczyć jego pracy. Człowiek ma wrażenie jakby pompa hamulcowa nagle generowała większe ciśnienie. Czytając serwisówkę wnioskuję że jesli ABLS jest elementem systemu ESP to przy jego działaniu powinna mrugać lampka SLIP (autko w poślizgu). Opis systemu ESP w Pathie wskazuje na to ze każda interwencja systemu ESP jest sygnalizowana mruganiem lampki SLIP.

 

Wracając do Twoich błędów.

W przypadku błędu 22 należy podłączyć Consulta i sprawdzić czy system ABS generuje jakieś błędy. Jeśli nie ma błędów to należy sprawdzić sygnały Consultem w dwóch wtyczkach TCU (Transfer Control Unit). Jeśli jest OK to należy trochę pojeździć i zobaczyć ponownie czy są błędy systemu automatycznej diagnostyki.

W przypadku błędu 23 procedura jest taka sama.

Komputer TCU znajduje się pod osłoną nad nogami. To mała skrzynka na dwóch śrubach, ma podłączone dwie wtyczki i znajduje się pomiędzy czujnikiem temperatury wnętrza (tym za kratką) a kolumną kierownicy.

 

Zastanawiam się jeszcze nad zerknięciem do wtyczki pompy ABS. Z pompa jest cały komputer sterujący systemem ABS i ESP. Wtyczka jest dość duża więc jest możliwe źródło awarii.Ale idą dalej tym tropem, gdyby coś się działo w komputerze ABS'u to powinna się zapalić kontrolka od awarii ABS'u.

 

Podsumowując nie ma się co zamartwiać. Trzeba pojeździć, zrobić ponownie autodiagnostykę i wtedy jak coś wyjdzie będziemy się martwić. Nie wiesz czy to nie stare błędy, może jeszcze od poprzedniego właściciela. Ja jak kupowałem swojego Path'a to w Nissanie na ścieżce diagnostycznej dostałem info że są stare błędy dotyczące czujnika pedału gazu etc. Robiąc autodiagnostykę u Siebie też znalazłem ślad dotyczący tych błędów. Dlaczego ASO tego nie skasowało tego nikt nie wie.

 

Mam jeszcze temat Asystenta zjazdu ze wzniesienia. Po odpaleniu Path'a kontrolka zapala się i gaśnie. Włącznika systemu nie ma ale w miejscu gdzie powinien być jest wtyczka. Zamówiłem w USA włącznik asystenta. Przyjdzie podłączę i zobaczymy czy będzie działać.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, postaram się jutro zerknąć w te wtyczki być moze to jakies stare błędy, ale nigdy jeszcze nie miałem takich objawów jak ostatnio. Dlaczego ABLS nie zadziałał, nie wiem ale bardzo mnie to wkurzyło, taka usterka spowoduje iz czołgiem utkniemy w miejscach gdzie z pozoru nie powinniśmy. Jadąc samemu mamy wtedy mega problem.

Straciłem zaufanie do tych elektronicznych systemów.....

Z drugiej strony te usterki tłumaczą dlaczego system nie zadziałał prawidłowo,bo skoro nie było komunikacji to jak miało działać?kwestia dlaczego...? dodam iż kontrolka absu, poslizgu się nie zaświeciły. (w zimie czasem glizdy zaświeciły)

jeszcze raz dzięki i pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm. Ja u siebie zdiagnozowałem problem z dwoma pinami wtyczki F44 skrzyni rozdzielczej. Jutro wchodzę pod autko zobaczyć co się z nimi dzieje. Jak trochę pojeżdżę po mokrym to gdy stoję na światłach rozłącza mi się napęd wskazując usterkę czujników lini ciśnienia i ciśnienia sprzęgła. Są to dwa zewnętrzne sąsiednie piny w tej wtyczce.

 

Przełącznik HDC (asystenta kontroli zjazdu ze wzniesienia) przyszedł ale niestety nie mogę dobrać do niego złączki w instalacji. Ma dwie wolne po lewej stronie kierownicy ale są to sterowanie wysokością świateł oraz spryskiwacz przednich lamp. Mam fabryczne xnenony i te dwie funkcję są realizowane automatycznie. W VQ40DE HDC jest montowane obok manipulatora 4WD ale tam nie mam żadnej wolnej wtyczki. Więc muszę usiąść do serwisówki i znaleźć ten cały system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie u mnie po jezdzie w wodzie napędy zaczęły się rozłaczać, zrobiła się choinka na liczniku (abs,4wd, esp,slip)

Po dignozie wyskoczyły błędy 6, 17, 22, 23

- posprawdzałem kable od czujników abs, wtyczki (praktycznie wszystkie w i pod autem) wience zębate, czujniki....itd

Okazało się iz poprzedni właściciel uszkodził z lewego przedniego koła wtyczkę i kable połączono na krutko i zaizolowano taśmą.

Polutowałem, nałozyłem termokurczki i system był dobry, przez 160km. I nagle znowu choinka...

te same kody błędów, po kilku dniach wogole nie mozna było zrobić diagnostyki.

 

Miałem juz zamówioną wizytę w serwisie aby zdiagnozowali o co kaman (max. koszt 240zł takiej diagnostyki)... Coś mnie pokusiło aby jeszcze raz posprawdzac czujki ABS'u, mierzyłem multimetrem na ustawieniu 2000ohm (powyzej wariował-pokazywał co rusz inne wartości,) i tak czujniki trzeba mierzyć z dwóch stron (zmieniać polaryzację) bo mają dwie oporności - tak prosto pisząc. Mozna to zrobić albo rozpinając kostki czujników, lub w wtyczce głównej ABS'u tym sposobem sprawdzamy tez same kable idące do wtyczek.

U mnie z "jednej strony" wychodziło coś 650ohm a z" drugiej" ponad te 2kohmy, na jednym czujniku -tym polutowanym bez wtyczki miernik pokazywał wartości odmienne 650ohm i 550ohm praktycznie moznaby powiedziec po równo.Pomyslałem iz to może być to!

Kupiłem w pobliskim sklepie nowy czujnik (80 zł) na przód, załozyłem na godzinę przed umowioną wizytą w serwisie i.... to był strzał w dyszkę! Kontrolki zgasły, błędy pokasowałem, system znowu działa jak powinien. Ulżyło mi, tym razem się udało ominąłem serwis i kilka dyszek zostało w kieszeni. 3 dni przed urlopowym wyjazdem. ;-)

Zapomniałbym- poprzednia moja przygoda z napędami i zakopaniem się w piachu (patrz posty wyżej)przez niezadziałanie ABLS'u  był prawdopodobnie winny czujnik PNP w skrzyni. Komp nie widział zapiętego biegu, po jego "naprawie" system ABLS działa poprawnie co sprawdzałem trawersując na paiszczystych wydmach.  

pzdr. 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczkę sprawdziłem ale problemu nie znalazłem. Jednak przy ostatnich ulewach problem nie powtórzył się. I jak na razie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo otwarcie wtyczek i zamknięcie powoduje przeczyszczenie krawędzi konektorków, to wystarczy aby znowu był styk i problem nie wystąpił do, następnego razu. :-)

U mnie praktycznie wszystkie wtyczki były czyste w środku, ale nie zawadzi preparatem do styków ich przeczyscic raz do roku lub do czasu usterki.

Ja dodatkowo kazdą wtyczke narazoną na wodę po wierzchu wysmarowałem grubo smarem...w przyszłości będzie mi łatwiej je rozłączyć.

 

Za prawym przednim kołem, za nadkolem, za osłoną plastikową jest wtyczka wielopinowa. Pomimo osłony trochę brudu z koła leci na nią przez co jej otwarcie jest bardzo trudne. Ja się męczyłem z 45minut aby dziadostwo rozebrać tak aby niczego nie połamać.

polecam psikać wd40 i wydmuchiwać bród kompresorem, to samo robić z resztą wtyczek. Piach doskonale je blokuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest tam taka wtyczka. I jestem w 80% pewien że jest przyczyną moich drobnych problemów. Ale nie miałem jeszcze czasu dostać się do niej. Nie jest dobrze chroniona, znajduje się zaraz nad ramą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Doskonała robota sq9mcs Kolejny raz pomogły Twoje doświadczenia i ogromna wiedza. Dzięki. 

 

PS Ty masz swój warsztat? 

 

Miłego dnia. \

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Coś mnie pokusiło aby jeszcze raz posprawdzac czujki ABS'u, mierzyłem multimetrem na ustawieniu 2000ohm (powyzej wariował-pokazywał co rusz inne wartości,) i tak czujniki trzeba mierzyć z dwóch stron (zmieniać polaryzację) bo mają dwie oporności - tak prosto pisząc. Mozna to zrobić albo rozpinając kostki czujników, lub w wtyczce głównej ABS'u tym sposobem sprawdzamy tez same kable idące do wtyczek.

 

U mnie z "jednej strony" wychodziło coś 650ohm a z" drugiej" ponad te 2kohmy, na jednym czujniku - tym polutowanym bez wtyczki miernik pokazywał wartości odmienne 650ohm i 550ohm praktycznie moznaby powiedziec po równo.

U mnie też robiła się choinka z ABS, ESP, SLIP i 4WD, przy czym pojawiała się dość niespodziewanie, a po postoju auta wszytko wracało do normy - po przejechaniu kilkunastu metrów gasły. Popatrzyłem na złącza czujników i je poprzeczyszczałem (były zasypane ale nie wyglądały na przyśniedziałe), dodatkowo w prawym przednim czujniku koszulka jednego z przewodów powyżej wtyczki była przetarta - zaizolowałem, ale jeszcze w kolejnym dniu błąd się pojawiał. Teraz od dwóch dni cisza. Pomierzyłem dziś jeszcze te czujniki (na miernik ustawiłem na diodę, przy samym pomiarze oporu z na stawem do 2k om nie było reakcji na mierniku) i też ciekawie wyszło: trzy koła z wartościami na poziomie 1380/607 i jedno koło 1820/620. Nie wykluczam że wszystkie są dobre i w obiegu są dwa rodzaje czujników, a istotną jest tylko jakaś wartość progowa oporu, ale podejrzane to to jest. Na chwilę obecną nic nie wyskakuje, w razie czego zrobimy diagnostykę jak wyżej i pomyślimy co dalej. Jednak gdyby ktoś mierzył u siebie niech napisze jak to wygląda, może jakoś się to rozpracuje. Edytowane przez skerim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka dotyczy tylko skrzyni rozdzielczej a nie ABS. a u Ciebie właśnie o ten system chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witjcie fachowcy. Problem wrócil. Automatycznej diagnostyki juz nie da sie zrobic, nie reaguje. Po podpieciu pod komputer wyskakuje mi blad czujnika kontroli predkosci tyl prawy. Kupilem czujnik (drogie dziadostwo) wymienilem odlaczylem aku na 30min aby sie zresetowalo komputer i nic. 
Dalej mam choinke 4wd ABS slip i EPS, podjechalem do kumpla na komputer wyswietla mi bledy C1163 - steering angle sensor i c1101 rear right speed sensor 
kasowanie bledow nie daje efektu, dalej wszystko swieci i po ponownym podlaczeniu kompa te same bledy wyskakuja, a czujnik jest nowy. 
Zglupialem - jakis pomysl co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięta taśma w kierownicy?? A co do czujnika to wygląda na to ze wiązka ma zwarcie po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie taśma, czujnik skrętu jest osobnym elementem.

A co do czujnika prędkości to tak jak Kolega pisze, najczęściej gdzieś po drodze masz uszkodzony kabel. Trzeba go obejrzeć bardzo dokładnie bo często uszkodzenia są niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dla samochodów bez pozycji AUTO:

Automatyczna skrzynia biegów: 
1. Rozgrzej silnik. 
2. Przekręć wyłącznik zapłonu w pozycję "ON" i "OFF" co najmniej dwa razy, a następnie ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji "OFF". 
3. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie "P". 
4. Ustaw przełącznik 4WD w pozycji "2WD".
5. Ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji "ON". (Nie uruchamiaj silnika.) 
6. Lampka ostrzegawcza 4WD włączona. 
7. Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu "R". 
8. Ustawić przełącznik zmiany biegów 4WD na "2WD", "4H" i "2WD" w kolejności. 
9. Przestawić dźwignię zmiany biegów w położenie "P". 
10. Ustawić przełącznik 4WD w pozycji "4H", "2WD" i "4H" w kolejności. 
11. Przestawić dźwignię zmiany biegów w położenie "N". 
12. Ustaw przełącznik 4WD w pozycji "2WD". 
13. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie "P".
14. Przeczytaj migotanie lampki ostrzegawczej 4WD, która będzie migać w sekwencji, jeśli wystąpi usterka, gdy w tym trybie diagnostycznym otrzymasz dwa błyśnięcia w czasie 0,5 sekundy między nimi, czego szukasz, to wzór po tym może cztery błyski z 1.0 Siła między lub sześć błysków z 0,5 s między błyskami. Dopasuj to do wykresu poniżej i masz doprowadzenie do usterki, ten opisany powyżej będzie dla usterek 2 i 3, jeśli miga z odstępem 2,5 sekundy bez przerwy między miga, a następnie nie znaleziono żadnej usterki. 

Manualna skrzynia

1. Rozgrzej silnik i wyłącz. 
2. Przekręć wyłącznik zapłonu w pozycję "ON" i "OFF" co najmniej dwa razy, a następnie ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji "OFF". 
3. Upewnij się, że jesteś neutralny. 
4. Ustaw przełącznik 4WD w pozycji "2WD". 
5. Ustaw wyłącznik zapłonu w pozycji "ON". (Nie uruchamiaj silnika.) 
6. Lampka ostrzegawcza 4WD włączona.
7. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie inne niż neutralne. 
8. Ustawić przełącznik zmiany biegów 4WD na "2WD", "4H" i "2WD" w kolejności. 
9. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne. 
10. Ustawić przełącznik 4WD w pozycji "4H", "2WD" i "4H" w kolejności. 
11. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie inne niż neutralne. 
12. Ustaw przełącznik 4WD w pozycji "2WD". 
13. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie neutralne.
14. Przeczytaj migotanie lampki ostrzegawczej 4WD, która będzie migać w sekwencji, jeśli wystąpi usterka, gdy w tym trybie diagnostycznym otrzymasz dwa błyśnięcia w czasie 0,5 sekundy między nimi, czego szukasz, to wzór po tym może cztery błyski z 1.0 Siła między lub sześć błysków z 0,5 s między błyskami. Dopasuj to do wykresu poniżej i masz doprowadzenie do usterki, ten opisany powyżej będzie dla usterek 2 i 3, jeśli miga z odstępem 2,5 sekundy bez przerwy między miga, a następnie nie znaleziono żadnej usterki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Po autodiagnostyce wychodza bledy:

"17" - Brak sygnału z systemu ABS, błąd w szynie CAN

"22" - Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN

"23" - Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN

ponadto po przeskanowaniu komputerem: 

C1160 DECEL G SEN SET - skalibrowany (abs juz sie zalacza)

C1110 CONTROLLER FAILURE. 

Efekt jest taki ze swieci sie na desce ESP i poslizg. Czy mam rozumiec ze do wymiany pompka ABS? Czy pompa 47660 EB60A jest zamienna z jakas inna? 

Edytowane przez Kris_Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 26.09.2019 o 10:56, Kris_Ka napisał:

Po autodiagnostyce wychodza bledy:

"17" - Brak sygnału z systemu ABS, błąd w szynie CAN

"22" - Niewłaściwy sygnał z układu ESP przez szynę CAN

"23" - Niewłaściwy sygnał z układu TCS (współzależność z układem ABS) przez szynę CAN

ponadto po przeskanowaniu komputerem: 

C1160 DECEL G SEN SET - skalibrowany (abs juz sie zalacza)

C1110 CONTROLLER FAILURE. 

Efekt jest taki ze swieci sie na desce ESP i poslizg. Czy mam rozumiec ze do wymiany pompka ABS? Czy pompa 47660 EB60A jest zamienna z jakas inna? 

Mam identyczna sytuacje: abs+vdc+poslizg swiecil
diagnostyka consulem w warsztacie kody c1110, C1160 C1163
AUTODIAGNOSTYKA 17,22,23.
przeczyszczenie kabli od abs i dolnaczesc beli a pasazera blad abs znikna.


jak pozbyles sie bledu VDC i poslizgu?
wymiana pompy?

 

ZALACZAM PDF OD HAMULCOW.
 

brc.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...