Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Nie działa nawiew


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   koczis

koczis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Tiida
  • Nr rejestracyjny:WE
  • Time Online: 3h 36m 55s

Napisano 22 maj 2014, 21:58

Witam,

 

Mam problem z nawiewem w mojej Tiidzie z 2008 roku z elektroniczną klimatyzacją.

Problemem jest całkowity brak nawiewu, na każdym ustawieniu "mocy". Po sprawdzeniu bezpieczników (wszystkie są ok) odkręciłem schowek i dostałem się do silnika nawiewu, odpiąłem wtyczkę zasilającą i pomierzyłem napięcie. Jest jak byk trochę ponad 12V - więc od razu (jak się okazało pochopnie) stwierdziłem, że po prostu silnik się spalił... niestety, kupiłem silnik, podłączyłem - a to cisza jak makiem zasiał - nic nie wieje... Stąd pytanie: czy ktoś miał podobny problem ?

W działach odnośnie primier, almer i note-ów znalazłem, że w ich przypadku najczęściej problem był z płytką oporową która się przepalała. Tylko że niestety nie jestem w stanie takiej zlokalizować w tiidzie. Za schowkiem (jak w większości) nic takiego nie widzę, ani w kanale nawiewu w okolicach pedału gazu (jak w ktorejś tam wersji almery), może ktoś wie gdzie takowa może się znajdować ? Czy wogóle w przypadku "klimatronika" jest taka płytka ?

Zastanawia mnie również to, że jednak napięcie na wtyczce jest, ale może właśnie pod obciążeniem "siada" przez przepaloną płytkę oporową.

A może przyczyna jest inna ? gdzie szukać problemu ?

Dodam jeszcze że cały panel sterowania klimy działa bez problemu, przełączają się "biegi" nawiewu, ustawienia nadmuchu i temperatura.

 

Pomóżcie proszę bo zaczęły się upały a tu brak nawiewu...

 

Pozdrawiam,

Koczis.


Użytkownik koczis edytował ten post 22 maj 2014, 22:01

  • 0

#2 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5659 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 35d 13h 31m 39s

Napisano 22 maj 2014, 22:57

Przy walniętej opornicy raczej by ci dzialał nawiew na najwyższym biegu.

tu kolega wymieniał

http://forum.nissank...grzewnicy-padl/


  • 0

#3 OFFLINE   koczis

koczis

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Tiida
  • Nr rejestracyjny:WE
  • Time Online: 3h 36m 55s

Napisano 19 czerwiec 2014, 21:56

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.alle...2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.


  • 1

#4 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5659 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6 gdi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 35d 13h 31m 39s

Napisano 20 czerwiec 2014, 07:32

A w almerze wystarczyło zdjąć schowek i komu to przeszkadzało?
  • 0

#5 OFFLINE   Edek01

Edek01

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 6002 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Miastowy
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:22
  • Silnik:66
  • Nr rejestracyjny:gg

Napisano 20 czerwiec 2014, 08:41

Francuzom to przeszkadzało -trzeba tak konstruować-umieszczać aby serwis ASO takie rzeczy robił !

Coraz mniej można samemu robić w własnym samochodzie to polityka koncernów samochodowych!


  • 0

#6 OFFLINE   Sky

Sky

    Modka na emeryturze :D

  • VIP

  • 4560 postów
  • Płeć:
  • Skąd:gdzieś tam...
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:najładniejszy :P
  • Silnik:za słaby
  • Time Online: 180d 23h 41m 43s

Napisano 20 czerwiec 2014, 12:37

Dokładnie...
A wymiana banalnej żarówki ? U mnie wystarczy zdjąć gumowy "dekielek" i wypiąć ze spinacza gniazdo....
W większości nowych aut nie jest to już takie proste....
  • 0

#7 OFFLINE   Marjot

Marjot

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kujawsko-Pomorskie
  • Model:Tiida 1,6 Acenta
  • Nr rejestracyjny:C
  • Time Online: 4h 48m 6s

Napisano 03 luty 2017, 15:08

Witam,

Uporałem się z problemem. Zostawiam info dla potomnych.

Przyczyną niedziałania nawiewu był oczywiście padnięty rezystor nawiewu. Niestety wymiana do trywialnych nie należy. Rezystor jest typu "elektroniczniego" i jest taki sam jak używany w samochodach renault.Wygląda on tak: http://archiwum.alle...2861969525.html i zamontowany jest w kanale wentylacyjnym nad pedałem gazu. Niestety aby go wymontować trzeba odkręcić pedał gazu i hamulca... inaczej nie da się go ani odkręcić a tym bardziej wyciągnąć - totalna porażka.   

Po wymianie (niezła gimnastyka jest przy tym) nadmuch i klima działa jak nowa ;)

 

Pozdrawiam.

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 


  • 0

#8 OFFLINE   kasjopej

kasjopej

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ+2 2.0 Pb 2x4 / 2009r.
  • Time Online: 4d 6h 23m 2s

Napisano 19 maj 2017, 21:34

Koczis, dzięki Twojemu zapiskowi dla potomnych szybko zdiagnozowałem taką samą awarię w swojej Tiidzie. Było totalnie zimno, nic nie grzało, nie dmuchało nawet na najwyższym biegu, ale wyświetlacz pokazywał wszystkie wybierane funkcje na klimatroniku. W ASO wymianę rezystora wyceniono na 650 zeta oryginał, a na allegro znalazłem zamiennik do Tiidy za 99 zeta plus kurier i wszystko w aso wymienili łącznie z filtrem przeciwpyłkowym. Oryginał rezystora (made in france) służył mi 10 lat, zobaczymy jak spisze się teraz made in PRC? 

Odświeżam temat.

Dzisiaj w moim drugim nissanie - wybór padł na Tiidę 1.8B Acenta rocznik 2007, tydzień po zakupie padł też pewnie rezystor. Po odłączenie wentylatora i uruchomieniu nawiewu napięcie na kostce 0V natomiast pomiędzy jednym lub drugim zaciskiem na kostce a masą samochodu - 14V

Pozdrawiam

kasjopej


  • 0

#9 OFFLINE   leszekns

leszekns

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 110 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Malbork
  • Model:TIIDA
  • Time Online: 19h 18m 47s

Napisano 09 czerwiec 2017, 17:09

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .


  • 0

#10 OFFLINE   kasjopej

kasjopej

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:QQ+2 2.0 Pb 2x4 / 2009r.
  • Time Online: 4d 6h 23m 2s

Napisano 18 czerwiec 2017, 15:44

Witam 

Właśnie padł mi nawiew , wszystko działa przy klimatr. nawet pokazuje siłę nawiewu tylko brak jakiegokolwiek podmuchu jak coś więcej wiecie na temat tej usterki dajcie znać co może być przyczyną.

W serwisie przez telefon gadałem to twierdzą że jakiś moduł poszedł .

Z  góry dzięki .

Za regulację nawiewu odpowiada taki rezystor (a  w zasadzie moduł z elementami elektronicznymi i radiatorem) - tutaj zamiennik:

http://allegro.pl/re...6759035434.html

U mnie w Tiidzie jest produkcji Valeo.

Tak ja pisałem w poprzednim swoim poście po przeczesaniu internetu doszedłem do wniosku, że u mnie też padł ten regulator i stwierdziłem, że wymontuję go sam i zamówię nowy. Poświęciłem kilka godzin na demontaż i już miałem zamawiać moduł. Jednak postanowiłem jeszcze podłączyć go i uruchomiłem silnik. Tak więc w moim przypadku moduł jest sprawny. Winne są zapewne zaśniedziałe styki instalacji elektrycznej. W międzyczasie usterka pojawiła się ponownie na chwilę. Tak więc planuję wizytę u elektryka, który przejrzy i odświeży instalację.


  • 0