Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tinka ciezko sie zbiera


muchamati2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda bo się do niedzieli nie wyrobię a ciekawie by było sprawdzić jak to na trasie się spisuje...

Chyba,że nie trzeba zrzucać błotnika to może się wezmę za to bo widzę ,że warto!

Dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Heniu, chyba masz na myśli zderzak a nie błotnik.

Zdjęcie zderzaka to 15 min roboty. Zdejmowałem już kilka razy.

A może również uda się od dołu, lecz musisz częściowo odkręcić plastikowe nadkole. Też odkręcałem aby dostać się do halogenu lub innym razem po przeciwnej stronie do zbiorniczka spryskiwaczy. 

===============

Możesz jeszcze zaryzykować od strony lampy.

Wyjmujesz lampę odkręcając 2 śruby i chyba 2 lub 3 spinki przy "nerce". Lampę ciągniesz do góry i do siebie, ma ona jeszcze po prawej stronie /przy błotniku/ metalowy "kołek-trzpień" który wciska się w plastikową tuleję i z tej tulei trzeba wyciągnąć.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej chyba zdjąć zderzak, niż to plastikowe nadkole.

Jedna uwaga - śruby mocujące osłonę do IC są na 99% zapieczone i ponowne założenie osłony wymagać będzie rozwiercenia i nagwintowania!

Ja jednak zakładać nie zamierzam - jedyne co muszę poprawić, to osłonić lepiej przewód światła przeciwmgłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ruda nie zje, gdyż sama "część czynna" IC powinna być ztcw alumiowa, zaś obudowa jest zabezpieczona antykorozyjnie.

Zdjęcie poglądowe bez zderzaka (wybaczcie, że nie mam więcej fot, ale na urlopie żona ganiała z dzieckiem, a ja usuwałem rudą ;) )

http://i62.tinypic.com/345k60j.jpg

Zdjęcie zrobione teraz pod pracą, żeby pokazać jak to wygląda po zdjęciu "lejka" i osłony IC:

http://i57.tinypic.com/2dkaloo.jpg

widać wyraźnie nacięcia, które służą do mocowania lejka, oraz jedno z miejsc, gdzie mocowana jest osłona IC,

wiszący przewód prowadzi do lampy przeciwmgłowej

 

Kurka wodna......co za broda. :punk:  :zwyciestwo2: 

I fotka w czasie pracy? Chociaż i ja jestem też cały czas w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze takie info dla sigma3:

wg. Corky Bell'a możliwe, że lepiej zdjąć tylko "lejek" zostawiając drugą - większą część obudowy*:

http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2011/04/bell.jpg

Według Bella szerokość poprawnie uformowanego wlotu (trzecia pozycja na rysunku) nie powinna być mniejsza niż 1/4 szerokości powierzchni roboczej intercoolera (tzw. jądra). Ta dość – wydawałoby się – kontrowersyjna wartość, wynika wg autora z  faktu, że przez jądro intercoolera i tak nie jest w stanie przepłynąć więcej powietrza niż 1/4 części na niego napływającej w przypadku gdy nie zastosowano żadnych kanałów doprowadzających.

 

Oryginalny "lejek" ma znacznie mniej niż 1/4 powierzchni naszego IC, dlatego odczułem poprawę, ale docelowo planuję kanał naprowadzający, ew. zmianę położenia IC, celem skrócenia drogi turbo->kolektor.

 

*fotki obudowy i lejka postaram się zamieścić wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Mirek racja chodziło o zderzak:-)

A może tam jakiś nawiew mechaniczny dać;-)

A broda u kolegi faktycznie robi wrażenie!

Dzięki panowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powierzchnia rdzenia IC: 308cm^2
otwór osłony: 138cm^2 co stanowi 44,8%
otwór "lejka": 78cm^2 co stanowi 25,3%

 

zatem w teorii zastosowane fabrycznie rozwiązanie powinno wystarczyć..

ale zarówno ja, jak i żona odczuliśmy poprawę dynamiki silnika, dlatego na początek polecam usunąć "lejek", co powinno znacznie poprawić nawiew na IC, a jednocześnie nie jest inwazyjne i - w razie konieczności, lub braku efektu - absolutnie odwracalne.

 

zdjęcia:

http://i60.tinypic.com/eg1h5d.jpg

http://i62.tinypic.com/2aile38.jpg

 

PS:

Żeby zdjąć sam "lejek" wystarczy dobrać się tak, jak do lampy przeciwmgłowej - opisał to mirek w innym temacie:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94740-%C5%9Bwiat%C5%82a-p-mg%C5%82owe-nissan-almera-tino-22/?view=findpost&p=977399

nie jest on mocowany na śruby, więc operacja zajmie 5min :)

Edytowane przez Burning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro spróbuję uporać się z "lejkiem". aż jestem ciekaw efektów. Swoją drogą dziś dokładnie przeczyściłem przepływomierz, wsadziłem nowy filtr powietrza, dokładnie wyczyściłem jego obudowę i to już coś pomogło. Szczególnie dzięki przepływce, bo ta była nieźle zapuszczona :/ jeśli usunięcie lejka też coś pomoże to z tino zrobi się mały potwór :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nowy filtr powietrza dużo daje, jeśli stary był brudny..

Pamiętaj, że nawiew na IC da Ci przyrosty tylko w wyższym zakresie obrotów.

Ciekawostka - myślałem, że częstsze użycie wysokich obrotów znacznie podniesie zużycie paliwa, ale wygląda na to, że pozostanie w normie.

Łatwiejsze rozpędzanie to dłuższe utrzymywanie prędkości, a wtedy diesel jest oszczędny.

Ponadto znika (maleje) kopcenie przy mocnym przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...