Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Sam Naprawiam] Wymiana zaworu SCV z resetowaniem ECU.


sq9mcs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie nie może to być zawór scv który reguluje ciśnienie ?? ewentualnie zawór na rampie common rail ?? 

na wolnych obrotach, jak auto stoi to gaśnie po ok minucie- dwóch . może zawór się przycina. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie am z tym nic wspólnego. Zawór SCV ma reagować na szybko zmieniające się ciśnienie np przy przyspieszaniu. Nawet jeśli się nie zablokuje to samochód nie ma prawa zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki testu, czy takie parametry wtrysków mogą powodować okazjonalne gaśnięcie ?

post-105676-0-59880900-1516099706_thumb.jpg

Edytowane przez roguwawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej poprawności zapytaj diagnostę od CR. SM do Patka nie zawiera informacji dotyczących parametrów z CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SM - Service Manual. Bo to nie jest wina wtryskiwaczy. Napisałem ci już wyżej. Spada ciśnienie na listwie więc albo zawór upustowy jest uszkodzony albo cała pompa. To nie jest miejsca na ciągnięcie dalej tej dyskusji. Temat dotyczy zaworu SCV i prac związanych z jego wymianą. Apeluję do moderatora o posprzątanie tematu.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Poc wymianie zaworu auto przejechalo kawalek po czym pojawil sie spadek mocy i auto zgaslo i nie chce odpaloc jakies sugestie ?

Edytowane przez Cezek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czy objawem uszkodzenia zaworu może być hałas - terkotanie jak w traktorku - podczas przyspieszania? Czy to już tylko wtryski (podobno były robione przez poprzedniego właściciela w tym roku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy po przekroszeniu 2.5 tys obr terkotanie nagle cichnie? i jest to tylko na zimnym silniku?

jeśli tak to wtryskiwacze klepią,  jesli nie - nawet na rozgrzanym  ale juz znacznie mniej to stawiałbym na zbyt mały luz zaworowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ciepły czy zimny i nie ucina się. Start jest tak od mniej więcej 1800 obrotów i już im więcej gazu tym mocniej terkocze, ale tylko podczas jazdy. Na jałowym cisza . Mechanik obstawia wtrysk, ale jakoś mi to nie pasuje do tego. Myślałem że może to walnięta złączka wydechu ale teraz dodajesz jeszcze ten luz zaworowy. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacz a zawory bardzo podobnie terkotają,  zawory/ zawór powinien w całym zakresie obr. Path nie ma szklanek zaworowych z  hydraulicznym kasowaniem luzu zaworowego, zawory się ustawia na płytkach.

Jesli terkot się zmienia badz zanika w pewnym zakresie obr to wielce prawdopodobne jak twierdzi mechanik iz to wtrysk. 

Oczywiście przyczyna może być jeszcze inna..... jaka, tego nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki KrisT za szybką reakcję.

Terkotanie zmienia się około 3 tys obrotów jest wyraźnie głośniejsze. Jak miałem przygodę z tym że nie odpalał na zimnym to jeden z mechaników mówił że to terkotanie to nie wtryski tylko coś z wydechem. Ten obecny co mi zrobił i to gaśnięcie, i wymienił rozrząd oraz znalazł przyczynę braku ogrzewania twierdzi że to wtrysk, który podobno był robiony przez poprzedniego właściciela. Pytanie tylko czy coś mogę na 100% sam zdiagnozować. Moja przygoda z Pathem zaczyna się od dokładnego poznania jego budowy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dziś wziąłem się za wymiane SCV - niestety bez sukcesu. Śruba od silnika jest tak przykręcona że nic jej nie rusza - psikałem WD40 i cały czas nic - spotkał się ktoś z czymś takim? Jakieś rady? Boje się że siłowo to ją zjadę i dopiero będzie problem. Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Wymieniłem zawór Scv i silnik zaczął prawidłowo pracować. Pojawił się tylko jeden problem. Po dłuższym postoju, np. podczas porannego uruchamiania silnik chwilę kręci za nim zapali. Wygląda to tak jakby paliwo schodziło. Mogłem coś sknocić przy wymianie zaworu scv ? Nadmienię,  że miałem problemy z właściwym ułożeniem oringu - ciężko go wyśrodkować bo prowadzenie na zaworze scv jest mniejszej średnicy niż oringu a w gnieździe pompy podtoczenie jest płytkie i oring nie chce się trzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Chyba  mnie też ta awaria dopadła. Jakie stosowaliście zawory ? Na znanym portalu jest dużo zamienników , są też oryginalne z Citroena, które też pasują.

Jak z jakością zamienników ? Macie jakieś doświadczenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...