Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

EGR problem P0488


bocius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Mam problem z moim qashqaiem , ma sekundowy spadek mocy na 1-3 biegu w granicach 2-3 RPM pisalem juz o tym i wyszlo ze EGR do wymiany . Po wymianie smigal switnie ale po miesiacu zas to samo ale rzadziej szarpnie . Kupilem kabel i zainstalowalem kilka programow i jeden z nich znalazl kod P0488 EGR throttle position control range/performance . Czy ten nowy EGR jest zpsuty czy moze wina lezy gdzie indziej . Pomozcie jak mozecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ostatnio (tydzień temu) szarpało przy przyśpieszaniu 2-2,5 tys obrotów na każdym biegu. też myślałem że egr. Na tym forum znalazłem identyczny wątek, ktoś wymienił egr po jakimś czasie to samo i znalazł gdzieś że to przez filtr powietrza. Wyjąłem go wyczyściłem włożyłem jeszcze raz i jest pięknie. A dzisiaj i tak wymiana olejów i filtrów i jeszcze mieli mi ewentualne błędy zczytać (ale żadne kontrolki się nie świecą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zamowilem fitr Mahle stary ma ok 5 miesiecy wyglada ok , ale to chyba bylo by zbyt piekne by pomoglo , czytalem teraz te watki i nikt nie wspominal o tym kodzie co mi sie zapisal . predzej wymienilem go bo byl od oleju przelali mi olej , teraz jest suchy troche piasku i odrobina kurzu - w tym kraju za czesto pada nie kurzy sie :) . Nie wiem czy to wazne ale jezdze na shell nitro power czy jakos tak :)

Edytowane przez bocius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wstępnie zgooglowałem ten kod błędu i na forach innych marek m.in. mazdy, forda, też jest o tym trochę, może tam poszukaj

 

http://www.umserwis.fora.pl/diesel-service,17/przerywa-silnik,1571.html

http://forum.mitsumaniaki.pl/printview.php?t=45937&start=0&sid=50938b875c39d07276f10d00d8624147

Edytowane przez rahazomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za linki dzis juz ostro szarpnal , czytam fora i masakra pol silnika do wymiany :) musze sie tylko dowiedziec czy ten kod to egr do wymiany czy cos innego bo egr mam na gwarancjii a co do reszty komponentow musze sprawdzic . 


wlasnie odkrecilem waz od przepustnicy ta blaszka chodzi lekko nie zacina sie  ale bylo tam pelno oleju wytarlem szmatka bo umyc nie moge bo nie mam klucza by tam dojsc poki co blad po kasacjii juz nie wystepuje oby nie na chwile :)


mam pytanko jeszcze jedno czy na zgaszonym przepustnica powinna byc otwarta bo u mnie jest i skad ten olej wciaz jest mokro jak pojezdzilem ,wytarlem ile sie dalo, silnik nie bierze oleju , kiedys mi przelali olej moze dlatego ? 

wciaz nie moge znalesc odp co ten kod wlasciwie oznacza blad egr-czyli ponowna wymiana czy moze jak niektore fora twierdza przepustnica ?

po czyszczeniu bylo ok moze na 20 km i zas to samo :(

Edytowane przez bocius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 kod P0488 EGR throttle position control range/performance . Pomozcie jak mozecie :)

Kod P0488 EGR Zakres kontroli położenia przepustnicy / wydajność

 

Jakaś regulacja ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci to pomoże ale u mojej żony w Smarcie EGR był zawalony olejem, auto nie jechało, szarpało i do tego kopciło. Po wyjęciu EGR poza tym ze brudny nie wyglądał źle, ten "dings" co otwiera i zamyka zawór chodził moim zdaniem dobrze mimo to potraktowałem go benzyna i środkiem oczyszczającym z Bernera. Ważną wskazówke jaką dostałem to to że po czyszczeniu ma wyglądać jak nówka. Auto wróciło do normalnego życia :) numeru błędu nie pamiętam ale na kompie pokazało coś w rodzaju "zawór ściska w stanie zamkniętym". W Smarcie to akurat normalna usterka wiec chłopaki z forum zdiagnozowali ją w 5 sekund, posypały się rady i schematy. Niektórzy wywalają EGR bo twierdzą że diesel w mieście zawsze będzie się zapychał ale ja zostałem przy tym ze czyszczenie raz w roku i będzie OK :)

Pytanie jeszcze inne. Byłeś gdzieś na dedykowanym kompie? Sprzęty typu ELM 327 nie zawsze są dobrym doradcą!

Edytowane przez kajusDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić w service manualu co zaleca producent w przypadku zdiagnozowania takiego kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w serwisie kia i fiat wymienili mi egr , jaki sprzet maja nie wiem 


aha ten olej jest w wezach co prowadzi do przepustnicy i nie jest to olej z silnika ,w styczniu mialem przeglad i tu maja glupi zwyczaj dolewac olej i przelal lub rozlal , ten olej napewno nie jest z silnika bo jest czysty a w silniku wiadomo czarny ale to tez nie wiem czy to powod mojego klopotu bo ta klapka chodzi lekko nie zacina sie ...moze malo powietrza w oponach :):):):) heh rece mi opadaja 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał kolega powyżej po czyszczeniu ma wyglądać jak nówka !

przez EGR część spalin z cylindra wraca powtórnie do kolektora ssącego i ze świeżą mieszanką paliwa do dopalenia .

Po pewnym czasie zawór zapycha się sadzą ze spalin i spada moc silnika , teraz każdy silnik wyposażony jest w EGR (zawór recyrkulacji spalin)  w celu obniżenia emisji NOX i CO .

Może wyrzucać olej spod wału korbowego do cylindra na tłok jeśli pierścienie nie domagają , bo ...

-kiepski olej

-długo niewymieniany ( małe przebiegi miejskie ,powodują rozrzedzanie oleju paliwem ,które ścieka po ścianach cylindra do komory wału korbowego itd)

-Za duża ilość oleju w skrzyni korbowej (zwiększone ciśnienie pod tłokiem)

 

Przed samą wymianą oleju warto zrobić płukankę silnika .

kolor oleju nie świadczy o jego stanie (smarnym) , niektóre oleje zwłaszcza w dieslach szybko tracą jasny kolor z bursztynowego na ciemny , zależy to od charakterystyki 

pracy silnika lub samego oleju , ale nie traci on swoich właściwości .

Warto też raz na jakiś czas dolać na pełny zbiornik płukankę układu paliwowego i wtryskiwaczy (nie razem!) Profilaktycznie .

Ciekawostka. widziałem raz silnik , zatarty ,bo idiotka przez 60k km nie wymieniła oleju ,nie wiedziała że trzeba  :thumbsup: o dolewkach nie wspomnę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam nowke EGR a olej byl  w przepustnicy a nie w egr  , to byl olej swiezy ktory idiota na przegladzie rozlal po silniku . rzadko jezdze po miescie kilka km tylko z predkoscia 50 km/h reszta drogi ekspresowe 110km/h, na nowym egr zrobione dopiero 500-700km  a ten stary byl wmiare czysty ale sie zacinal

olej wymieniony pol roku temu , nie dolewm bo nie musze , co do plukanek nie uzywam kiedys w hondzie uzylem i nie bylo lepiej raczej gorzej , poki co wlewam shell nitro power i co zauwazylem ciszej pracuje :) ale w sumie jak zaczelem to lac zaczely sie problemy hmm moze to przypadek ?

aha program ktory wykrywa blad to easytool.net, mam tez PCMSCAN, easyOBDII ale ktorys z nich nie widzi tego bledu 


Wczoraj wyjezdzilem tamto paliwo bo od niego zaczely sie problemy , moze te nitro shell nie jest dobre dla qq . Opinie w necie rozne u mnie ciszej chodzil ale zaczely sie problemy moze to przypadek ale moze i nie , nie zaszkodzi sprobowac 


Maly update :)

znow nazbieralo sie cos w rodzaju oleju z woda w rurze doprowadzajacej do przepustnicy , ta rura wychodzi z dolu kolo chlodnicy , czytam na forach ze to normalka a poki co nigdy w rzadnym aucie tego nie mialem :) wciaz wyrzuca ten sam blad ale po zmianie paliwa na normalnego diesla poki co ani szarpniecia czasem troche czuje mniej mocy ale nie szarpie .

kod ktory sie zapisuje w roznych autach inne rozwiazanie , nigdzie nie moge znalesc co moze nawalac przy tym bledzie w qq 

nie zapala sie kontrolka wiec jesli dobrze rozumie to blad tymczasowy ?

Edytowane przez bocius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i ja mam błąd P0488. Przed 4 tygodniami zrobiłem przegląd a następnie pojechałem na dłuższą wycieczkę wakacyjną (4500 km). W okolicach Monako zauważyłem że przestał mi działać tempomat i limiter. Zaczął migać napis SET i nie można było ustawić prędkości (troszkę noga bolała na autostradach). Po postoju wszystko wróciło do normy na jakiś czas. Jednak objaw zaczął się powtarzać. W pewnym momencie zapalił się Check Engine i tak było już do powrotu do domu. Po podłączeniu ODBII wyświetlił się błąd. Jako że tankowałem na różnych stacjach to pomyślałem że widocznie na którejś paliwo nie było za dobre i stąd ten błąd. Skasowałem go i z tydzień miałem spokój. Błąd pojawił się ponownie (fakt że Check Engine nie świeci ale w kompie błąd jest zapisany) i co jakiś czas tempomat przestaje działać.

W moim przypadku błąd nie powoduje najmniejszych objawów spadku mocy czy wzrostu zużycia paliwa ale wkurza mnie ten tempomat a jeszcze bardziej brak limitera (często używam).

Jutro biorę się za wyjęcie zaworu i czyszczenie - ciekawe co z tego wyjdzie?

Edytowane przez Robert Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

No i masz babo placek właśnie u mnie pojawił się ten sam problem najpierw brak tempomatu a potem po ponownym odpaleniu silnika zaświecił sie Check . Czy faktycznie jest to problem z zabrudzonym EGR??? Wystarczy go wyczyścić ??? Czy ktoś mi coś doradzi???

Edytowane przez Fiacior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśl mówimy o M9R to należy sprawdzić elektryke EGR'a i czy nie jest zapchany. Czyszczenie jeśli elektryka ok powinno podziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zakupiłem flaszkę nafty i pędzelek ,postanowiłem rozebrać go i wyczyścić. Diagnoza okazała sie trafna zawór z nadmiaru syfu zawiesił sie po umyciu , poskładaniu i wykasowaniu błędów autko wróciło do normy

post-106898-0-19911800-1504031662_thumb.jpg

post-106898-0-82385300-1504031697_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

pojawiają mi się błędy P0488 i P0487, silnik 2.0 dci 150km w QQ.

Czy czyszczenie EGR jest skomplikowaną czynnością, gdzie go znajdę pod maską? Samochód miał niedawno wymieniane wszystkie filtry i oleje, czy może to mieć jakiś związek z tymi błędami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, michaldeo said:

Witam,

pojawiają mi się błędy P0488 i P0487, silnik 2.0 dci 150km w QQ.

Czy czyszczenie EGR jest skomplikowaną czynnością, gdzie go znajdę pod maską? Samochód miał niedawno wymieniane wszystkie filtry i oleje, czy może to mieć jakiś związek z tymi błędami?

Oba błędy mogą być generowane jak EGR jest zapchany, co się często dzieje. Wymiana serwisowych elementów nie ma wpływu na EGR.  Najpierw sprawdzić polecam złącza elektryczne i jeśli ok to wyjąć EGR i zabrać się za czyszczenie togo elementu.

EGR jest hmmm.. patrząc na silnik to za korkiem wlewu oleju...czy to jest skomplikowane.. ciężko powiedzieć.. z mojej perspektywy nie. Po ponownej instalacji należy przeprowadzić resetowanie ustalonego położenia zamknięcia zaworu i ustalenie położenia zamknięcia zaworu EGR.  Element wykonawczy dostaje sygnał z ECM, co do otwarcia zaworu EGR - układ prosty.. magnes stały i układ Halla. Nie mniej jak to nie działa prawidłowo to silnik dostaje nie prawidłowa ilość spalin do komór spalania. Generalnie karmienie silnika odpadami to zbrodnia... wywalić i przeprogramować ECM i silnik pojedzie 50 tys. km więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Udało mi się wyczyścić EGR ( nagar wyglądał podobnie jak na zdjęciach u kolegi Fiacior), po przejechaniu 120 km nadal pojawia się check oraz dwa błędy:

P2A00 - O2 Sensor Circuit Range/Performance
Vehicle Area: Powertrain (P)
Area of Vehicle System: Fuel and Air Metering and Auxiliary Emission Controls
Controlled by: ISO/SAE Controlled Code (Core DTC)
Controll Unit: $7E8 - CAN-ID ECU #1
P0487 - Układ sterowania klapą mieszającą w układzie recyrkulacji spalin
Vehicle Area: Powertrain (P)
Area of Vehicle System: Auxiliary Emission Controls
Controlled by: ISO/SAE Controlled Code (Core DTC)
Controll Unit: $7E8 - CAN-ID ECU #1
 

Pierwszy błąd to lambda, myślę że może być związany z drugim P0487, póki co błąd P0488 jeszcze się nie pojawił, może czyszczenie dało jakiś efekt??

Nie robiłem żadnej adaptacji EGR, czy może to być powodem dla którego P0487 ciągle wraca??

Generalnie samochód jeździ bez zarzutu, gdyby nie check to nie wiedział bym że coś może być nie tak... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przeprowadzić adaptacje. Inaczej auto nie znam położenia otwartego zaworu. 

Lambda mogła się poddać.. zależy jaki przebieg i jakie paliwo było lane. Ale nie najpierw trzeba zrobić adaptacje i wtedy jeśli lambda dalej będzie szaleć to trzeba wymienić.  Na chwile obecną proces recylkulacji spalin nie działa prawidłowo więc cieżko powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po adaptacji wyczyszczonego EGR, podczas adaptacji słychać było jak coś "cyka" w EGR więc myślałem że będzie spokój. Niestety, po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się znienawidzona kontrolka check engine, błędy:

P0488 - Układ sterowania klapą mieszającą nieprawidłowy zakres wartości sygnału w układzie recyrkulacji spalin wyjściowego lub problem ze sprawnością

P0487 - Układ sterowania klapą mieszającą w układzie recyrkulacji spalin

Czy to oznacza że EGR padł, przypominam że samochód jeździ normalnie a sam EGR wydawał dźwięki podczas adaptacji...

 

Edytowane przez michaldeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 8.10.2018 o 20:18, michaldeo napisał:

Jestem po adaptacji wyczyszczonego EGR, podczas adaptacji słychać było jak coś "cyka" w EGR więc myślałem że będzie spokój. Niestety, po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się znienawidzona kontrolka check engine, błędy:

P0488 - Układ sterowania klapą mieszającą nieprawidłowy zakres wartości sygnału w układzie recyrkulacji spalin wyjściowego lub problem ze sprawnością

P0487 - Układ sterowania klapą mieszającą w układzie recyrkulacji spalin

Czy to oznacza że EGR padł, przypominam że samochód jeździ normalnie a sam EGR wydawał dźwięki podczas adaptacji...

 

Panowie, co myślicie?

Dziś jak sprawdzałem błędy to do listy doszedł jeszcze jeden:

P0133 - Obwód sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 1) za wolna zmiana wartości napięcia sygnału wejściowego (za mała szybkość odpowiedzi czujnika)
P0488 - Układ sterowania klapą mieszającą nieprawidłowy zakres wartości sygnału w układzie recyrkulacji spalin wyjściowego lub problem ze sprawnością
P2A00 - O2 Sensor Circuit Range/Performance
P0487 - Układ sterowania klapą mieszającą w układzie recyrkulacji spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...