Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Palec i Kopułka - problem z zakupem


PiterP11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Primery od Września 2013 roku, mimo że autko stare 97r. jest to moje pierwsze auto i jestem bardzo zadowolony.

Chciałbym również zaznaczyć, że jestem tu nowy i jestem strasznym laikiem jeśli chodzi o auta :)

Kupiłem auto od starszego Pana (który jak sie później okazało lubiał majstrować przy aucie), auto po kupnie chodziło super, aczkolwiek po czasie zaczęły wychodzić różne usterki.
 

To przejdźmy do jednego z problemów:

Mam pewien problem od momentu kiedy zaczęła spadać temperatura na zewnątrz auto przestało palić zaraz po przekręceniu kluczyka, od tamtego momentu muszę albo kręcić jakieś 5-6 sekund żeby odpalilo lub delikatnie wcisnąć pedał gazu aby zaczął działać- popytałem wśród zanjomych i stwierdzili że to normalne w okresie zimowym, wiec to zostawiłem, miesiąc temu wymieniłem kable i świece - niestety nic nie pomogło. W ostatnich dniach pojawiła się następna "usterka" jak odpale auto i nie trzymam wciśniętego gazu to auto traci obroty i gaśnie. Jak jade na biegu(bez dodawania gazu) przy obrotach 1800-2200 - strzela mi z wydechu. Po przeszukaniu różnych for i przeczytaniu kilku tematów ktoś miał podobny problem i okazało się, że po wymianie palca i kopułki, problem został zażegnany.

A wiec teraz przechodze do konkretów:

Poszedłem do sklepu motoryzacyjnego kupiłem palec i kopułke (niby pod moją P0rimerkę), wczoraj wieczorem zabrałem się za wymianę i wychodzi na to że kopułka i palec, które zakupiłem znacznie różnią sie od "starych",

dodatkowo udałem się dzisiaj rano do sklepu, a sprzedawca był zdziwiony, że te od niego częsci nie pasują i stwierdził, że możliwe że ktos zmienił cały układ zapłonowy i żebym rozebrał sprawdził czy sa na tym jakieś numery i wtedy do niego wrócił to poszukamy kopuły i palca.

Stwierdziłem że sam sobie poszukam na internecie odpowiednie częsci i zamówie(aczkolwiek mam z tym problem)- nie wiem czy faktycznie coś było kombinowane z tym, czy też po prostu jestem na tyle "niedoświadczony" ze nie mogę tego znaleźć- poniżej zdjęcia kopułki mojej i tej którą kupiłem oraz Palców.

Nie napisałem ważnej rzeczy(chyba ważnej): Moje auto Nissan Primera P11 1.6V 99Kw Hatchback rok 97. Auto z fabrycznie montowanym gazem holenderskim Vialle(gdyby ktoś pytał - tak na gazie i na benzynie mi strzela z wydechu).

Licze na pomoc. Z góry dziękuje :)

 

4a027f.jpg

bb6e2e.jpg61becd.jpg9eadbc.jpg


rozebrałem wszystko jeszcze raz- problem jest na tyle, że nigdzie nie ma żadnych numerków ani na palcu ani na kopułce.

Jedyne co było to na kopułce jest napis "Nissan" oraz "Hitachi".

 

Przeszukałem połowę internetu i nadal nie moge nic znaleźć :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Chciałbym ci pomóc bo miałem podobny problem też nie mogłem zdobyć odrazu kopułki i palca ale drugi sprzedawca był bardziej doświadczony. Też nie mogłem znaleźć żadnego numeru aparatu zapłonowego ja bym na twoim miejscu poszukał aparat zapłonowy na allegro taki sam jak twój i może na zdjęciu byłby widoczny numer ewentualnie zadzwonić do ASO i poprosić o numer oryginalnej kopułki i na tej podstawie poszukać zamiennika.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

udało mi się- w jednym sklepie internetowym wyslalem zdjecia i ktoś z obsługi mi wynalazł co to za częsci: jakby ktoś miał podobny problem w przyszłości:

kopułka:Kopułka aparatu zapłonowego NISSAN - [K11041] wersja Hitachi

Palec: Palec aparatu zapłonowego - [51-0313/K23017]

 

Nie wiem czy nie powinienem nowegotematu założyć jak juz wiecie jestem tu nowy :P

Dzisiaj przyszło i odrazu zamontowałem - aczkolwiek wymiana w niczym nie pomogła :( wyminiłem już świece, kable, kopułke i palca i dalej przy opdalaniu mi spadają obroty do 0, i nie odpale autka bez wcisnietej nogi na gazie :(

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Możliwe że to krokowiec? Obroty falują ale w bardzo małym przedziale(700-800). Ewentualnie gdzie znaleźć silnik krokowy? bo nie mam pojęcia :( Dodatkowo zauważyłem, że już na nagrzanym silniku na 2- 3 biegu przy przyśpieszaniu obroty ok.1500-2000 szarpie autem.

Jest jeszcze jedna sprawa- szukając krokowca ściągnałem obudowe filtra powietrza i zaniepokoiła mnie jedna sprawa- mianowicie, rurka która idzie od obudowy filtra powietrza była "przymocowana" (nie wiem czy można to tak wogóle nazwać) do...(no własnie co to jest?-nawet nie wiem o co pytac w sklepie :P) widać jakby było kawałek odłamane- na chwilę  obecną przyłaczyłem tą rurke taśmą izolacyjna, aczkolwiek zdaje sobie sprawę ze to długo nie pociągnie, jeśli juz mi nie odpadło...-  ale wolałbym tą częśc wymienić- no i najważniejsze pytanie, możliwe że mi auto nie  chce  odpalać przez to że (powietrze?) nie przepływa tak jak powinno? Poniżej zdjęcia(mam nadzieję że dodało):

cbec74.jpg
d516f8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest chyba cewka do wysterowania EGRa (tzn wysterowanie EGR jest zrobione podciśnieniem, ale to ECU via ta cewka decyduje kiedy poda podiśnienie). Pomijając odłamanie króćca, może cewka w nim nie działa,albo dostał się tam "syf" i cewka nie może domknąć/otworzyć obwodu.

 

btw w Almerze N15 (1.4 i 1.6) jest chyba ten sam element, więc nie powinno być problemu z zakupem na szrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

dzięki :) mam strasznie dużo na głowie ale w poniedziałek poszukam i dam znać czy pomogło :)


Witam,

jeszczen iestety walcze ze znalezieniem tego zaworu- aczkolwiek zauważyłem jeszcze inne rzeczy- spalanie mi wzrosło o jakies 20-30%.

Zmieniłem również filtr paliwa- niestety nic nie pomogło dalej strzela z wydechu i kiepsko jeździ na niskich obrotach :(- zauważyłem że jak jest upał to jest jeszcze gorzej.

No i najgorsza obawa- jak kupie ghdzies używke na szrocie, żeby sie nie okazalo że bedzie również "uszkodzona" a ja będe szukał dalej :(

jest taka możliwosć- że problem tkwi w Łańcuchu rozrządu? auto ma przejechane 182k km a gdzies czytalem ze w primerach trzeba naciagać ten Łańcuch koło 200k


Wymienione i... nie pomogło nic dalej strzela z  wydechu, są problemy z odpaleniem + zauwazyłem że więcej pali- wcześniej 10, teraz 14-15... chyba musze udać sie do mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

odkopię temat żeby nie zakładań nowego. Pacjent to Primera P11.144 1.6 73kW 2000r. (produkcja z początku roku, chyba styczeń), aparat zapłonowy Hitachi. Mam taki problem, że nie mogę znaleźć kopułki rozdzielacza, zamawiałem i sprawdzałem już 5 kopułek, żadna nie pasuje. Nawet w ASO po numerze VIN zamówili i okazała się zła, zrobili zdjęcia i maja dać znać jak coś się wyjaśni, a czekam już 2 tygodnie. Na kopułce nie ma żadnych numerów, tylko logo nissan i hitachi, na samym aparacie też nie zauważyłem żadnych oznaczeń. Czy ktoś mógłby mi pomóc z moim problemem? Czy można przełożyć jakiś inny aparat zapłonowy, żeby później było można dopasować kopułkę bez problemu? Jak tak to prosiłbym o podanie silników z jakich można to przełożyć.

Pozdrawiam

 

Dziś otrzymałem telefon z ASO że już nie produkują tego modelu kopułki i nie ma już na magazynach.

Czy inne aparaty z silnika GA16DE będą kompatybilne? Czy potrzebne będą jakieś przeróbki, bądź będzie to niemozliwe?

 

Dostałem wiadomość z ASO z numerem aparatu 2210082J0A, ktoś, coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...