Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TIIDA opis po 6 latach


leszekns
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tanio te sprężyny. Mógł byś podać nr i producenta ,dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z miłą chęcią ,ale mechanik nic mi nie przekazał,  powiedział tylko że były tylko w jednej hurtowni w Polsce ,

Jak będzie komu potrzeba to zadzwonię do niego i dam znać co i jak

Szczerze powiem że teraz to czuć różnice w jeździe Wiem tylko że te wahacze co wymieniałem latem to firmy YAMATO

Dobra jak ktoś będzie chciał więcej info o sprężynach to dam nr do tego mech ... on załatwi  


Witam kolegów od tiidy co nowego słychać z waszymi "autami"

Mojemu stuknęło 8 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie stuknęło 4 lata :)  z salonką  i tak wygodnego komfortowego samochodu to ja wcześniej nie miałem   :spoko:

Już całkowicie się rozleniwiłem z tymi  trzema funkcjami AUTO -Światła,Wycieraczki,AC  :)

Utrzymuję samochód prawie w stanie salonowym, wielu było kupców nawet ASO Nissan, ale żadnego nie stać aby kupić, u mnie na odwrót cena rośnie nie maleje :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny LESJOFORS do Tiidy są łatwo dostępne. 

I tanie  :wave:

Mnie stuknęło 4 lata :)  z salonką  i tak wygodnego komfortowego samochodu to ja wcześniej nie miałem   :spoko:

Już całkowicie się rozleniwiłem z tymi  trzema funkcjami AUTO -Światła,Wycieraczki,AC  :)

Utrzymuję samochód prawie w stanie salonowym, wielu było kupców nawet ASO Nissan, ale żadnego nie stać aby kupić, u mnie na odwrót cena rośnie nie maleje :P  

I masz  rację , to naprawdę dobry i baaardzo wygodny samochód ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

I masz  rację , to naprawdę dobry i baaardzo wygodny samochód ,

 

Od jakiegos czasu rozgladam sie zeby moze zmienic, ale nic lepszego nie ma na rynku.

Tzn oczywiscie moze sa ale: duuuzo drozsze, miejsca w srodku mniej, a jesli miejsca porownywalnie to auto duzo wieksze ktorego nie potrzebuje.

Silniczek 1,8 niewysilony, auto cichutkie, dynamika wystarczajaca.

No moze moglby palic tyle co Twoj, ale jakie to ma znaczenie gdy dopiero zblizam sie do 70000 km :)

Podsumowujac: juz prawie 8 lat jezdze bezproblemowym autkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegos czasu rozgladam sie zeby moze zmienic, ale nic lepszego nie ma na rynku.

Tzn oczywiscie moze sa ale: duuuzo drozsze, miejsca w srodku mniej, a jesli miejsca porownywalnie to auto duzo wieksze ktorego nie potrzebuje.

Silniczek 1,8 niewysilony, auto cichutkie, dynamika wystarczajaca.

No moze moglby palic tyle co Twoj, ale jakie to ma znaczenie gdy dopiero zblizam sie do 70000 km :)

Podsumowujac: juz prawie 8 lat jezdze bezproblemowym autkiem.

Nic tylko zabalsamować  :laie_67:

Ale tak dokładnie jest jak opisujesz, na rynku nie ma takiego samochodu jak nasze TIIDY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super AUTO!! bez dwóch znad -posiada więcej zalet jak wad a wyposażenie,komfort  bajka  :spoko:

1) U mnie na mieście jest  ich sporo, ostatnio widziałem niebieski metalic :huh: ładnie się prezentowała w tym lakierze  .

2) Wycofali bo nie wszystkim się podobała a kurs Jena i małe zainteresowanie  w Polsce u mnie w salonach stały do 2013r!!! 

Moja jest właśnie ostatnim Mohikaninem  bo z  2012r.

http://superauto24.se.pl/nowosci/nissan-wycofuje-modele-tiida-i-cube_176241.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejechałem 6 tysięcy km i uważam, że ma wiele zalet

od czasu do czasu spotykane na  drogach

 

na pewno sporo psuje kontrowersyjna stylistyka, płyta podłogowa Renault-Nissan jednak klasy B, a nie C, właściwości jezdne trochę pontonowate 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mogę się tylko zgodzić z przedmówcami chwalącymi Tiidę. Kupiłem dwa lata temu z 2007 roku z przebeigiem 44 tys. km (1 rej. styczeń 2009). Przejechałem prawie drugie tyle i jestem mega zadowolony. Silnik 1.8 jest żwawy - dwie wymiany oleju i filtrów i nic więcej (za mojej kadencji). Przy 60 tys przebiegu wymieniłem profilaktycznie tuleje i sworznie wahaczy, łączniki i gumy stabilizatora, tuleje sanek. Coś stukało i wolałem pójść na całość i mieć święty spokój i takowy mam do przebiegu 85 tys. obecnie. Z tyłu noga na nogę i można jechać. Brakuje mi tylko złącza AUX :/ Nie wiecie czy da się jakoś zaadoptować takie gniazdo do seryjnego radia? Mam już troszkę dość transmitera i kabli :/ No i wykleiłem filcem schowek nad radiem... Nic nie stuka i nie puka już - komfort podróży kilkakrotnie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline 10W-40 za pierwszym razem. Z czystym sumieniem polecam. Natomiast drugi to General Motors 10W-40. Przejechałem na nim dopiero  kilka tysięcy ale silnik nagrzewa się jak zawsze, jeździ jak zawsze, pali tyle samo. Generalnie nie odczułem  różnicy o ile da się w ogóle wyczuć takową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jeździłem więcej po autostradach to lałem M1 5W50 ,ale teraz jeżdżę więcej po mieście to leje Elf 5W30 SXR i spalanie jest mniejsze dużo mniejsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Svetr

Było takie "ustrojstwo" nawet w katalogu nissana , podłączane do oryginalnego radia w gniazdo zmieniarki ,a montowane np. w schowku z wejściem aux ,jack i karta sd. Nawet podawałem dawno temu tu nr Musisz poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki manix. Poszukam albo zapytam w ASO jak mi będą poduszkę wymieniać.

A co do oleju to Zalecasz wymianę poprzez dolewki czy iść na całość? Chętnie zobaczę jak to będzie działało za jakieś 10 tys. Km

Manix znalazłem - (nie twojego posta co prawda) chodzi urządzenie zwane emulatorem zmieniarki. Jeszcze pozostaje tylko znaleźć model kompatybilny z Tiidą i skończą się męki z kablami i szukaniem optymalnej częstotliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy z firmowym radiem i parę dni temu kupiłem zmieniarkę cyfrową NVOX:

http://allegro.pl/nvox-zmieniarka-cyfrowa-nissan-mp3-yatour-klucze-i6072382813.html

Montaż banalnie prosty. Możliwość słuchania mp3 zapisanych na pendrivie lub karcie SD(nośnik powyżej 8GB nie został rozpoznany...). Jest też wejście AUX, ale go nie testowałem.

Jeśli chodzi o funkcjonalność to oprócz kłopotów z nośnikami większymi niż 8GB wszystko jak w opisie. Jakość dźwięku gorsza niż z CD, ale zdecydowanie lepsza niż z transmitera FM. Ogólnie polecam bo przy niewielkim nakładzie finansowym i po paru minutach pracy zyskujemy fajną funkcjonalność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż banalnie prosty....

 

Gdzie to pudeleczko umiesciles? Rozumiem ze jest do niego latwy dostep aby podpiac pendrive itp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umieściłem zmieniarkę pod klapką od bezpieczników. Idealne miejsce dla niej to schowek nad radiem, ale bardzo często wkładam tam portfel i nie chciałem rezygnować z tej funkcjonalności. Schowek przed pasażerem jest w Tiidzie zabudowany i byłoby trudno dostać się tam z kablem i wtyczką bez wiercenia dużej dziury.

Edytowane przez przemdasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Super autko?????

Czemu tak mało ich jeździ po naszych drogach

Czemu tak szybko wycofali produkcję

 

Musiałeś trafić na jakiś wyjątkowo pechowy egzemplarz. Moja żona jeździ Tiddą 1,6 benz. 8,5 roku, 150 tys., i w zasadzie nic się nie dzieje. Maskę otwieram by dolać płynu do spryskiwaczy, olej od wymiany do wymiany bez ubytku. Rok temu zmienione tarcze hamulcowe i tyle. Dodam że o samochody nie dbamy, traktujemy je jako narzędzia do poruszania się, a nie do dopieszczania, garażowane pod chmurką, bo nie chce się wjeżdżać do garażu, rdzy nie widać tak jak na wieśwagenach. Ostatnio żona tak ją rozkręciła, że na ekspresówce momentalnie osiąga 150 i co chwila trzeba zerkać na licznik, czy nie za szybko się jedzie. Chodzi głównie na trasach do 20-30 km, codziennie 2-3 km żeby zawieźć dziecko do szkoły.

Jak kupowaliśmy Tiddę marzyliśmy o Aurisie, ale cena była sporo wyższa i padło na Nissana. 3 lata temu ktoś na światłach walnął nam w tył, jako samochód zastępczy na 2 tyg. dostaliśmy Aurisa, 1,4, 6-biegową, co za muł, naciska się gaz, obroty momentalnie idą do góry, słychać silnik, a samochód nie przyśpiesza, w środku miejsca mało, jakość materiałów po użytkowaniu sprawiała wrażenie gorszych niż w Tidzie. Doszliśmy do wniosku że jak dobrze że mamy to co mamy.

Ostatni kręciliśmy się za nowym autem, miała to być Toyota C-HR, jednak za 100 tys.i po jeździe próbnej przeszło nam, dużo mniej miejsca, słabe przyśpieszenia, fatalne wyciszenie z tyłu. Żeby nie przesiąść się w coś mniejszego musiał być to SUV, wybór padł znowu na Nissana ( miał być Qashqai, padło na X-Traila ). Normalna cena za normalną jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...