Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Twardy pedał gazu


Natalia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na wstepie prosze wybaczyc kobiecie jesli byl juz podobny problem rozwiazywany.

W mojej Micrze k11 bardzo ciezko dziala pedal gazu. Utrudnia to plynne ruszanie.

Maz zastanawial sie czy to moze linka ale jak sam sprawdzal to stwierdzil ze to chyba przepustnica bedzie bo on ma wiecej sily i gdy naciskal mocno to i tak obroty odrazu nie wzrastaly. Mozecie mi cos doradzic? Z gory dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Więc najpierw niech mąż sprawdzi czy to przepustnica.

Wiadomo że pedał chodzi ciężko. Teraz należy otworzyć maskę silnika i pod obudową filtra powietrza naciskać na linkę. Jeśli chodzi elegancko i przepustnica reaguje na nacisk linki - czyli wiadomo iż problem jest w lince między przepustnicą a pedałem /może wewnątrz zardzewiała lub pękła linka i druciki haczą /

Jeśli natomiast nadal ciężko chodzi przepustnica, to należy rozebrać i dostać się do głównej klapki oraz sprężynki na sworzniu - może tam tkwi błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Linka pedalu gazu do smarowania lub wymiany. Na allegro niestety same uzywki :(

Jednak co do przepustnicy to sama nie wiem.

Maz mowi z jak wciska pedal lub reka ciagnie za przepustnice to obroty nie wzrastaja normalnie. Cos jakby dusilo silnik. Wzrosna do maksimu tylko powoli dodajac gazu.

Tak jakby za duzo powietrza dostawal albo za malo paliwa.

Rano jak ruszam to jest wogole tragedia. Auto rozpedza sie z predkoscia slimaka.

Moze to ten krokowy czy co?

A moze jednak wyczyscic przepustnice?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skład mieszanki świruje. Przepływomierz bardziej bym obstawiał niż krokowca czy przepustnicę.

Albo dostaje gdzieś lewe powietrze, może pękł któryś wąż doprowadzający powietrze. Może odma od miski olejowej zatkana.

 

Pod komputer było auto podłączane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe linki są również, lecz tutaj nie dam Ci namiarów, gdyż masz mało w  profilu i nie wiadomo który rocznik i jaki silnik w tej K11.

Te informacje są potrzebne do konkretnego zakupu.

 

Resztę sprawdź to co podał kolega Paweł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podlaczalismy pod kompa bo tu w Niemczech czasu na to malo. Maz moze podlubac ale jak bedzie wiadome co.

Chcialam takie autko bo ja po miescie z dzieckiem tylko jezdze i bardzo pasuka mi gabaryty.

Dodam tez ze to moje pierwsze autko i ucze sie dopiero.

Profil uzupelnie za chwilke.

Dziekuje za wyrozumialosc i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mąż wyjął i wyczyścił dziś przepustnice. Fakt była brudna. Po założeniu wszystkiego spowrotem autko odpalało od kopa ale nie chciało wejść na obroty a po chwili gasło albo ledwo co silnik pracował, trzepał się cały i gasł.
Odłączył wtyczkę od (chyba) przepływomierza to ten dings z drucikiem który też był czyszczony i auto od razu normalnie pracowało i na gaz reagowało od razu.
Linkę gazu przesmarował bo stwierdził że jest idealna.

Reasumując, nie wiem czy trzeba było czyścić przepustnice, bo to raczej ten przepływomierz robił całą robote a teraz już wogóle padł. Pytanie czy mogę narazie jeżdzić z odłączoną tą wtyczką? Zanim nie kupimy nowego przepływomierza? Czym to grozi? I czy warto kupować używkę czy lepiej nowy?

A dodam jeszcze że po wyjęciu przepustnicy straciliśmy prawie cały płyn chłodniczy :) Wylał się z odłączonych przewodów od przepustnicy :/
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Natalko, jeśli tak mogę powiedzieć.....

 

Czasami mile widziana jest bratnia "Nasza dusza" w innym kraju. Mam na myśli i tylko osobiście jako ja, że czasami może w czymś pomóc - i znów mam na myśli siebie - a konkretnie o przetłumaczenie zdań z polskiego na niemiecki /ja uczyłem się tylko rosyjskiego/.

 

Wracając do Twojego/Waszego problemu, na forum dawałem całą instrukcję z fotkami również, jak regenerowałem przepustnicę u swojej córki.

Przypuszczam iż u niej jest starszy model, gdyż przepływomierz jest razem i w przepustnicy /trudno rozdzielić te elementy, gdyż są praktycznie zespolone ze sobą/.

 

Jeśli Ty uważasz iż jest poprawa, to możesz zaryzykować i tak jeździć, lecz zwróć również uwagę na spalanie paliwa, przyśpieszenie oraz obroty silnika.

Gdzieś na forum były również podane dane oraz jak zmierzyć dokładnie przepływomierz.

 

Lecz poza wszystkim, nadal nie rozumie stwierdzenia - TWARDY PEDAŁ GAZU - ja myślałem iż ciężko się naciska na pedał, aby silnik wszedł na obroty?

Jak coś, to zapraszam na PW.

Pozdrowionka ślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirkug9, cała sprawa zaczeła się od twardego pedału gazu. Auto nie chciało przyśpieszać normalnie trzeba było mocno naciskać. Teraz po wyczyszczeniu przepustnicy i odpięciu tego czujnika jest już lepiej. Do tej pory czasem jezdziłam męża VW Passatem a tam jako że to młodziutkie autko wszystko działa leciutko.
Ale wracając, dziś po czyszczeniu i odpięciu tego przepływomierza muszę stwierdzić że jest o niebo lepiej. Autko normalnie reaguje na gaz, od samego początku i przyśpiesza już teraz jak auto a nie ślimak :)
Znaleźliśmy już na allegro jakiś zamiennik http://allegro.pl/przeplywomierz-powietrza-nissan-micra-k11-16v-i4665069521.html tylko nie wiem czy nie lepiej szukać orginału. Jest też mały problem z dostarczeniem, zamawiamy do rodziny a potem czekamy jak któryś ze znajomych będzie jechał do DE.
Dlatego pytanie czy można narazie jeździć z odpiętym czujnikiem, jeśli będzie tylko więcej palił przez ten czas, trudno przeżyję.
Mąż codziennie potrzebuje auta ja swojego też   :)

Bardzo chciałabym mieć jeszcze centralny zamek, bo skakać do okoła auta by wsadzić dziecko do środka jest niefajne, tylko muszę mężulka na montaż namówić. Z tym najciężej, bo dużo pracuje i mało ma czasu na takie zabawy :/ Ale to inny temat.
Pozdrawiam

Edytowane przez Natalia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka ma bardzo istotny wpływ na działanie silnika bo

 

Bo do określenia dawki paliwa Komputer sprawdza wartości z różnych czujników

 

temp powietrza

temp silnika

czujniki położenia wału i wałków rozrządu

połozenia przepustnicy

 

I na końcu z sondy lambda

 

by uzyskać prawidłowe spaliny czyli ekologiczne musi wszystko działać prawidłowo i skład mieszanki ma być stechiometryczny 14.7:1   powietrze:paliwo

 

i teraz jak któryś z czujników głównie takich jak lambda czy przepływka czy czujnik temp może znacząco zakłócać prawidłowe wyliczanie składu mieszanki

 

 

Z Polskiego na nasze ,,

 

przepływkę też można myć delikatnie najlepiej czymś w sprey coś ala WD 40 i moczenie w pb ekstrakcyjnej .

 

Jeśli odpinasz przepływkę i jest lepiej tz że komp działa w czymś ala tryb awaryjny i korzysta z mapy Bezpiecznej fabrycznej tz Pętli otwartej ...

 

jeździć ew można choć podejrzewam że spalanie będzie duże

 

warto też oglądnąć świece jaki mają kolor ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...