Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bierze olej jak szalony


pasztet78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mój problem jest taki.Mam Tino z przebiegiem 59 tyś 1.8 benzyna i gaz.Wymieniłem olej w lipcu i zrobiłem ponad 2 tys i musiałem dolać oleju ze szok,poniżej minimum stan milem jak sprawdziłem.Nie mam żadnych wycieków. Wcześniej przed ostatnia wymiana dolewałem już ale myślałem że to moja wina bo zmieniłem z półsyntetycznego Castrola na syntetyk Lotosa i gaz założyłem.Teraz zalałem półsyntetykiem Lotosa i tyle dolać musiałem.Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59k/km? To co, stał przez pare lat?! Coś mało nalatane, który to rocznik?-krajowy?

To że uciekłeś z castrola to ok. Ale na lotosa! Syntetyk, półsyntetyk- kto tak tańczy z olejami! Żal pare złoty więcej na dobrej klasy olej! Szczegulnie do tego motoru! Jest wrażliwy i tak sie ma jak sie dba!!! Przy takim przebiegu nie powinno nic łykać, no chyba że zkatowany! A filtr pewnie filtrona?

Coś tu nie halo. Wyp... to badziewie. Przepłucz motor i zalej i n.p. Mobil 5W50 lub 10W40 filtr z zaworem zwrotnym!- Knecht, Bosch, Mann. Nie jeździj poniżej 2000rpm, jeśli nororycznie nie będziesz kręcił pow.4000rpm (na dlugich odcinkach). nie powinien brać nic!!! Jeśli nadal będzie łykał to są 2głównie możliwe przyczyny 1. Puszczają uszczelki popychaczy(20plnx16+robota). 2. Puszczają pierścienie na tłokach(250plnx4+robota). I pamiętaj że przy lpg w 1.8 trzeba co 20-30k/km regulować zawory! Tu są na 'kamieniach" nie hydraulik. Moj ma po 200k/km na blacie i od wymiany do wymiany, chyba że go przeciągne na dłuuuuugiej trasie na 5500rpm to doleje 100ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegajac od tematu, zawsze jezdzilem na filtronach i nic sie nie dzialo. Nie wazne w jakim aucie. Dzis tez kupilem filtony i zaraz bede zakladal:-)

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzmot-wolna wola ;-)

Odbiegając od tematu-jedni wsadzą do koła łożysko optimal,skf ja nie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płukanka i DOBRY olej

przy tym przebiegu to pełny syntetyk powinien być

 

filtron robi czasem 2 serie filtrów do jednego auta - tańsze i lepsze :D te lepsze są równie dobre co zachodnie (nie wiem jak do nysek w benzynie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burning to bp Qg1.8 z lpg :-P

pasztet78 zrób jak pisałem w #2. Czyli pewniak :-) zalej po płukance_- 5W50 n.p. Mobil1. I wtedy zobacz co jest po spoko jeździe z 5k/km i zobacz na bagnet. Ile dolejesz? Stan na bagnecie utrzymuj w połowie!

Pzd ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Stan na bagnecie utrzymuj w połowie!"

Rozwinę - co najmniej w połowie, Nyski ponoć lubią mieć MAX.

NEO: wiem, że to PB.. wspominałem kiedyś, że ja w ogóle to nie lubię diesli? :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Stan na bagnecie utrzymuj w połowie!

 

 

 

Dlaczego w połowie kiedy pojemność oleju jest mała dla tego silnika?? i o uszkodzenie pierścieni nie trudno!

Aby każdy silnik był pełni chroniony stan oleju musi być MAX!

U mnie pojemność oleju to 4.3l a zawsze trzymam stan na bagnecie na MAX .

W wszystkich samochodach trzymałem stan oleju na MAX i awarii silnika z powodu ciśnienia nie miałem.

Bo miej teraz stan w połowie miedzy min-a-max i wyjedz na autostradę powodzenia dla pierścieni i smarowania jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek01 powiem Ci że jak kupiłem 1-nissanka p11Ga1.6 to mechanik N. mi właśnie powiedział że jak zdrowy motor to trzymać stan w połowie, bo z maxa opierdzieli za raz i tak. Pomyślałem wtedy że pier....głupoty. Ale jakoś dziwne miał racje!!!-przy max."zaraz"przepalał i trzymał 1/2b. Mam już 3-Nissanka i tak jest z każdym- zbieg okoliczności? Po dobrych trasach dostaje w D... I tyle że po przejechaniu tak ok 1k/km do leje ok. 100ml do połowy b. A przy spoko jeździe do 3800rpm od wymiany do wymiany! A i owszem jak ma tendencje do brania to do max- bo nie musisz latać co chwile zaglądać pod maske z bańką!

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W almerze jak był stan połowy to po trasie silnik skwierczał od temperatury a jak zacząłem zalewać do Max to silnik już się tak nie przegrzewał!

Mi almera na Mobilu 1 5w50 na stanie oleju MAX- brała 200ml na 1000km ale pierścienie miała zdrowe!

Teraz aktualna jednostka też na Mobilu 1 5w50 przy stanie MAX bierze 100ml na 1000km .

Są dwie szkoły trzymania stanu oleju w połowie bądź max ja wybieram Max bo każda jednostka -diesel,benzyna jest w pełni chroniona i smarowana .

W połowie stanu oleju na bagnecie, już nie jest chroniona to stan oleju dla minimalnej ochrony a nie maksymalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mnie podkusiło i sam zmieniłem z pólsyntetyka na syntetyk i wlasnie wtedy zaczał brać olej,Teraz po zmianie znowu na półsytetyk też bierze wiec znowu zalac syntetykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zalewasz! To skoro połowa to minimum ochrony. To minimum to 0 ochrony. Hehehe. Zacznijm od tego że za taki stan ochrony odpowiada układ ciśnieniowy smarowania, o czym informuje taki czujniczek ciśnienia oleju i kontrolka info.w zegarach. A stan bagnetu minimum odpowiada za minimalny poziom przykrywający "smoka"pompy poboru oleju w raz z wypełnionym układem smarowania. Uwzględniający ew.przechyły auta/poziomu w misce/. To czy masz min. czy max. Nie zwiększa ani nie pomniejsza poboru ilości oleju przez pompe olejową,(za to odpoiada rpm)a nadmiar ciśnienia jest odprowadzany zpowrotem. Owszem istotą konstrukcji jest zoptymalizowanie ilości oleju i budowy miski tak by nie był przegrzany. Między min.a max. zazwyczaj jest ok.200/300ml oleju. Taka ilość nie powoduje istotnej zmiany współczynnika chłodzenia w aucie o charakterze nie sportowym! Gdzie ble,ble,be. I tak można dyskutować ;-)

I mi tam nic nie skwierczy z temp. I nigdy nie przegrzało motor! Silnik zdrowy(już3wN.) i generalnie nic nie bierze! A ty dolewasz co 1000km. Każdy jest zadowolony-i git :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @pasztet do Twojego silnika wchodzi tylko i wyłącznie 2,7l oleju, więc nie ma co oszczędzać na oleju.

Mam na myśli dobry olej.

Dużo jest samochodów co cały czas jeżdżą na pełnym syntetyku pomimo większej ilości przejechanych kilometrów. Ja np. mam 256tyś i cały czas od nowości Flf 5/30/40. //Tylko ja mam diesel /więc to inna para kaloszy/ lecz nie dolewam od zmiany do zmiany, czyli co 10tyś//

 

W/g mnie powinieneś lać na max, z uwagi aby było dobre ciśnienie w układzie smarowania, a minimum dla niego to 3/4 na podziałce bagnetu. Mało słyszałem aby lać na minimum.

Na podziałkach między min a max, wchodzi litr oleju!!! Jak wyobrażasz sobie jazdę na ok. 1,5l oleju?

 

Jeśli jest podejrzenie na "padnięte" pierścienie, to tym bardziej, gdyż ciśnienie zamiast w układ przechodzi między pierścieniami w raz z olejem do pokrywy zaworów.

Nie wiesz również, czy poprzednik i to nawet w rodzinie, kontrolował olej - może doszło do częściowego zatarcia z uwagi na mały stan oleju.

 

Druga sprawa, to podobne problemy mają N16 i tam tkwi błąd-problem z jakąś prostokątną uszczelką-uszczelniaczem w pokrywie zaworów.

Poszukaj w dziale Almery, bo było to opisywane i chyba była też jakaś fotka.

 

Podsumowując.....wymień uszczelniacze, zrób płukankę silnika jak radzą koledzy wyżej, i zalej pełnym syntetykiem.

Jeśli po wymianie będzie słaba kompresja-ciśnienie, tzn. że pierścienie do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jak bym jeździł jak emeryt to pewnie bym nie musiał dolewać co 1000 tylko co 10000 km albo wcale :D

Ale że często wyskakuje na autostrady to muszę dolać te seteczke !

Ale to nic bo opel astra J 1.6 eco mojego brata jeździ też po autostradach na 1000 km dolewa 2l o i co po silniku nie, ople tak sobie zjadają olej i gubią pokrywą zaworów!

Mnie mechanicy uczyli więcej oleju lepsza ochrona mniej gorsza ,a olej musi być dobry syntetyk.

Neo ale jak byś wyskoczył na autostradę z połową stanu to pod koniec podroży   nie ma to tamto zdrowe pierścienie- musiał byś dolać oleju  :)

Każdy silnik smarując się zjada olej.

 

 

Mirek napisał Na podziałkach między min a max, wchodzi litr oleju!!! Jak wyobrażasz sobie jazdę na ok. 1,5l oleju?O właśnie o to mi chodziło a nie wiedziałem jak duża to jest różnica w ilości oleju .

I takim sposobem załatwiamy pierścionki i kaplica.

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna myśl mi przyszła do głowy.....

Jeśli samochód faktycznie był w rodzinie, to spytaj co jaki czas wymieniali olej i gdzie. Często serwisy zamiast syntetyka leją półsyntetyk.

 

Ponieważ samochód ma mało przejechane, nie wiadomo co ile był wymieniany olej, to ja bym się jeszcze zastanowił i zdjął miskę olejową.

Dlaczego? A może małe przebiegi, a zarazem niedogrzany silnik i gęsty olej zakleił w jakimś stopniu "smoka" w misce olejowej. Wtedy ten olej pod wpływem ciśnienia może "uciekać" przez pierścienie.

 

Czytając i analizując to co napisałeś..... że samochód ma przejechane 59tyś i jest pewny bo z rodziny, to wychodzi mi na to, że rocznie /przez 9 lat/ przejeżdżał 5600 km, więc miesięcznie tylko 460 km?!?!?!?!?

 

Taniej by było kupić 10 rowerów przez ten czas, niż utrzymywać autko - mam na myśli ubezpieczenia pełne /nawet w pakiecie/ +przeglądy.- /to już tak po za tematem./

 

Tutaj jeszcze taki mały artykuł http://www.auto-swiat.pl/uzywane/nissan-almera-tino-zakup-wysokiego-ryzyka/x35yw

 

Mamy koledzy tutaj również PIĘKNY przykład /nie biorę forumowicza @pasztet jako przykład/ lecz co do przejechanych kilometrów.

Nie każdy samochód i to nawet pewny z rodziny z malusieńkim przebiegiem jest ideałem, a większość zawsze szuka samochodu z małym przebiegiem.

 

Teraz kolego prywatnie - ile byś chciał za tę Tinkę 1,8 z BIORĄCYM OLEJEM, biorąc pod uwagę remont silnika.???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel z roboty jeździł okazjonalnie swoją skodą fabią i któregoś razu woła mnie na parking i mówi ze coś mu klepie w silniku.

Wiecie co miał pod korkiem i na klawiaturze majonez ,po zdjęciu miski olejowej u mechanika to samo majonez !

Naprawa 3500zł nawet nie chciał potem gadać w robocie co dokładnie było robione!

Majonez nie smaruje silnika  :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do stanu oleju zgadzam sie z mirkiem im wiecej sie wleje tym wiecej spali mechanik wlał na maxx po paru tysiacach km opadł do połowy i sie tak trzymał

 teraz sam zalewam do polowy i do 15tys, km moze 100 doleje bo schodzi do minimum

a silnik mokry w oleju od stronty rozrzadu i vacumpomp wiec moze jak by nie te wycieki to moze by i starczyl od wymiany do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mobil moze wie ze silnik zalany pod max zużywa wiecej oleju tak ze firmom na reke jak ktos caly czas dolewa zawsze to musi czesciej  kupowac olej na dolewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wy nie rozumiecie trzymania oleju na stan Max.

Stan Max ochrania pierścienie tłokowe przed przegrzaniem,zatarciem .

Połowa stanu już mi tego nie gwarantuje a co lepiej kupić olej aby dolewać do Max, czy remontować silnik???

Mi też nie zjada aktualnie oleju ale przeganiam silnik na autostradach to 100 ml dolewam na 1000 km  to nic.

Ale jak bym miał olej w silniku 5w30 zalecany przez producenta to pewnie na 1000ml dolewał bym 500ml a o jeździe na autostradzie to zapomnij!

Wolę dwie ochrony dla silnika -stan max,i grubszy film oleju na metalowych częściach co daje W50   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałbym jeszcze odmy w silniku, jeżeli któraś jest przytkana, to jak wzrośnie ciśnienie, drugą może wywalać do dolotu olej zamiast oparów oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...