Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej do reduktora


nissanekpl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Znalazłem się w serwisie nissana bo wymieniano mi felgi w związku z akcją serwisową. Poprosiłem także o sprawdzenie oleju w reduktorze. Oczywiście okazało się ze jest go mało i trzeba go wymienić. Serwis oświadczył że brak jest dedykowanego na stanie ale zaleją odpowiednikiem. Na pytanie jaki olej mi wlano odpowiedziano ,że 75w90 i ze jest to odpowiednik. zapłaciłem za litr 60 zł. Czy na pewno dobrze zrobili ponieważ nawet w instrukcji obsługi jest napisane że jakieś olej odpowiedniki DEXRON III. ???? i ponoć inny olej idzie do reduktora ze skrzynią biegów ręczną a inny z automatyczną , ja mam automatyczną. Czy oni mi bajek naopowiadali w tym serwisie ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60zł za litr. a co to za olej? Miałeś chyba na myśli skrzynię rozdzielczą. Olej lejesz tam taki sam jak do automatu bez względu na to czy masz na pokładzie skrzynię biegów ręczną czy automatyczną. Ja nalałem Multi ATF Motula. Wymieniam co dwa lata. 75W90 to mam w tylnym mechanizmie różnicowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zalałem przedni most 75 W 90

Tylny most też 75W90 bo nie ma LSD

Reduktor ( to skrzynia rozdzielcza ?) ATF Motula

Skrzynia biegów - nie wiem co wlać ?

Silnik Castrol EDGE 5W30

Płyn chłodniczy można lać Prestone ?

Dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zalałem przedni most 75 W 90

Tylny most też 75W90 bo nie ma LSD

Reduktor ( to skrzynia rozdzielcza ?) ATF Motula

Skrzynia biegów - nie wiem co wlać ?

Silnik Castrol EDGE 5W30

Płyn chłodniczy można lać Prestone ?

Dzieki za odpowiedz

Do tylnego mostu bez LSD producent zaleca 75W 140. Informacja o gęstości oleju jest wytłoczona na obudowie mostu, wyżej wlewu oleju. Sprawdź u siebie. Również jak hugh_h byłem zdziwiny, że do reduktora zalecany jest ATF. Ale w książce serwisowej właśnie tak jest napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmm do reduktora ATF ... conajmniej podejrzane

Kurcze !!! to co wlać . U mnie w instrukcji jest napisane odpowiednik Dextron III , to chyba ATF i chce wlać Mobil 320. PLz upewnijcie mnie. Bo w serwisie nalali mi 75W 90 i nie wiem jak długo n tym pociągnie.

A tak n amargineśie jaką lepkoćć ma ATF ? np Mobil 320 ?czy Dexron 3 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli miałby tam być atf to musieli by chyba strasznie zmienić konstrukcje względem wcześniejszych modeli - 75w90 raczej wygląda na właściwy, ja nie mam serwisówki do D40 tam będzie napisane wyraźnie co wlać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat co prawda dotyczy D40, ale w przypadku D22 w serwisówce napisali że do skrzyni rozdzielczej należy stosować olej Nissan Matic D lub olej do skrzyń automatycznych ATF DEXRON III albo olej klasy GL-4.

A na następnej stronie piszą że olej 75W90 jest OK dla skrzyni rozdzielczej.

Wnioskuję zatem, że spokojnie można lać zarówno ATF jak i 75W90/GL-4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe ... jak ktoś wlewał atf i gl-4 to widac róznicę,

ale w reduktorze nie ma nic co by się mogło popsuć o d bardziej lepkiego oleju, to nie skrzynia gdzie by synchronizatory przestały działać,

moim zdaniem szkoda wylewać ... następnym razem sobie wlejesz coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia rozdzielcza musi mieć ATF!!!!! To nie jest D21 gdzie praca jest w pełni mechaniczna.

 

Wylej ten 75W90 i zalej skrzynię ATFem bo nie będzie co zbierać.

 

Skrzynie ATX14B i TX14B stosowane w Navarze i Pathfinderze wykorzystują olej nie tylko do smarowania!!! Posiada własny system zaworowy który steruje układem ciśnieniowo do tego jest jeszcze kilka elementów pracujących bardzo podobnie jak w przypadku klasycznego automatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to bardzo dobrze że wypowiedział się ktoś kto wie,

jak mówięłem ja nie ma serwisówki do d40, aż z ciekawości poszukam w wolnej chwili cooni tam zmotali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni piszą o skrzyni inni o reduktorze a to dwie odmienne sprawy w przypadku d40 skrzynia manual 75w90 reduktor ATF III

Reduktor to takie coś co rozdziela napęd między osiami i jest rozdzielony od skrzyni uszczelniaczem to tak dla tych co nie wiedzą co to takiego

Do reduktora zawsze ATF d22 też nawet w starym jeepie zj był ATF

Zapomniałem dodać że d22 i d40 mają bardzo podobne reduktory z tym że d40 ma elektryczne sterowanie w związku z tym ma też i kilka czujników zaworów żadnych tam nie ma chyba że kolega ma na myśli automatyczną skrzynię biegów ale temat dotyczy reduktora

Więc nie istotne czy skrzynia manualna czy automatyczna do reduktora ATF III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie na totuńskiej ha ha bo mnie kiedyś zapytali czy mi dolać oleju po wynianie uszczelniacza w reduktorze dlatego zrezygnowałem z gwarancji na szczęście dla mego autka bo pewnie zaliczał bym się teraz do grona tych nie zadowolonych posiadaczy d40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sie śmiejesz mi kiedyś zrobili zbieżność zamiast geometrii ... i gość olał to że połowę tablicy na czerwono się świeciło nic go nie ruszyło - wezwałem kierownika i wyjechałem bez płacenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni piszą o skrzyni inni o reduktorze a to dwie odmienne sprawy w przypadku d40 skrzynia manual 75w90 reduktor ATF III

Reduktor to takie coś co rozdziela napęd między osiami i jest rozdzielony od skrzyni uszczelniaczem to tak dla tych co nie wiedzą co to takiego

Do reduktora zawsze ATF d22 też nawet w starym jeepie zj był ATF

Zapomniałem dodać że d22 i d40 mają bardzo podobne reduktory z tym że d40 ma elektryczne sterowanie w związku z tym ma też i kilka czujników zaworów żadnych tam nie ma chyba że kolega ma na myśli automatyczną skrzynię biegów ale temat dotyczy reduktora

Więc nie istotne czy skrzynia manualna czy automatyczna do reduktora ATF III

Nikt nie pisze o skrzyni, tylko o skrzyni rozdzielczej, bo to właśnie skrzynia rozdzielcza rozdziela napęd na osie.

Reduktor ma tyle wspólnego ze skrzynią rozdzielczą, że oba te elementy są we wspólnej obudowie.

W oryginalnej instrukcji do D22 napisano, że w skrzyni rozdzielczej można stosować ATF lub GL-4/75W90.

Ewentualne zastrzeżenia proszę kierować do autora instrukcji, tj. firmy Nissan.

Na temat skrzyni rozdzielczej D40 nie wypowiadam się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo chciałem uniknąć pisania w jakim serwisie byłem z wielu powodów.... . , ale praktycznie sami mnie do tego zmusili. Kilka dni temu zadzwoniłem do serwisu i poprosiłem aby sprawdzili jakim olejem mi zalali. Pan uprzejmie sprawdził w zleceniu i potwierdził 75W90. Znowu zapytałem czy ten olej jest na pewno dobry i usłyszałem ,że na pewno dobry skoro takim jego koledzy mi zalali. W krótkiej dyskusji powołałem się na instrukcję obsługi i wypowiedzi z Forum. Pan spisał do mnie nr telefonu i powiedział że się dokładnie jeszcze raz upewni i skonsultuję  i oddzwoni. Do dnia dzisiejszego cisza !!!!!!!!.

Serwis to : YAMA SP. Z O.O. oddział Toruń ul. Sieradzka 14.

Powinienem od nich domagać się wymiany na ich koszt źle dobranego oleju ? czy odpuścili byście sobie na zawsze ten serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sobie odpuścił wymiana oleju to żadna filozofia. Znajdujesz śrubę spustową, odkręcasz ją, zlewasz olej do pojemnika, zakręcasz korek. Szukasz korka do nalewania czytaj śruby po odkręceniu której będziesz mógł nalać świeży olej, nalewasz świeży olej zakręcasz śrubę i koniec. Kolega Seed zamieścił kiedyś na forum poradnik w którym była opisana wymiana wszystkich olejów i pozostałych płynów w Navarze i Pathfinderze. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/59913-serwisowka-do-r51/?view=findpost&p=694377

 

Spróbuj może uda ci się wydębić od nich wymianę oleju na właściwy

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra szkoła mówi że ... najpierw odkręcasz korek do wlewania oleju, a potem spuszczasz olej .... ale wy macie za nowe samochody żeby to wiedzieć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skrzynia rozdzielcza musi mieć ATF!!!!! To nie jest D21 gdzie praca jest w pełni mechaniczna.

 

Wylej ten 75W90 i zalej skrzynię ATFem bo nie będzie co zbierać.

 

Skrzynie ATX14B i TX14B stosowane w Navarze i Pathfinderze wykorzystują olej nie tylko do smarowania!!! Posiada własny system zaworowy który steruje układem ciśnieniowo do tego jest jeszcze kilka elementów pracujących bardzo podobnie jak w przypadku klasycznego automatu.

Witam ja posiadam d40 i mam automatyczna skrzynie co musze wlac za olej do skrzyni i reduktora prosze o podanie nazwy i gestosci dzieki bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysiłku trochę. Sam wybierz.

 

Każdy leje to co uważa za słuszne. Ja mam w skrzyni automatycznej i rozdzielczej Motul Multi ATF. ale na nastepną zmianę planuję wlać coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...