Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12 1,9 dCi 2004r] Przekładka z anglika wymiana silnika


MagikGT1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Niestety moja Primerka P12 1,9 dCi 2004 rok odmówiła posłuszeństwa podczas podrózy nad morze :( Strzelił Wał korbowy na czwartym cylidrze co,w konsekwecji tłok wybił dziurę w bloku silnika.Po diagnozie u mechanika-nowy silnik...ale żeby nie było zbyt kolorowo,okazało się że na dwumasie zerwało wszystkie siedem śrub,wiec dwumasa,sprzęgło i wysprzęgli do wymiany.Kupno nowego silnika,plus dwumas i robocizna około 7 tysięcy,remont starego,również tyle...Nie wiadomo co ze skrzynią,ponieważ mechanik podejrzewa że skrzynia też mogła ucierpieć.Więc tak sobie myślę po co brnąć dalej w to samo za takie pieniądze,czy nie lepiej kupić anglika z silnikiem 2,2 i włożyć do mojego,wg mnie nawet wyjdzie taniej a mam lepszy silnik.Moze ma ktoś doświadczenia z taką operacją?Co moze nie pasować?Biorąc pod uwagę że mam dwa całe auta,ale rózne wersje krajowe.Z jaką niespodzianką mogę sie liczyć?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że masz na myśli silnik ze skrzynią, bo nie wiadomo czy skrzynia będzie pasowała, oraz całym osprzeętem?

Następny problem, to elektronika. Będą inne czujniki, inne parametry a główny komputer będzie ten sam z 1,9 - więc tutaj chyba będzie błąd, tym samym nie wiemy czy silnik Dci 126 czy 139kM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak,silnik plus osprzęt,wraz ze skrzynią.A który silnik lepiej szukać?Z którym będzie mniej problemów z takim przedsięwzięciem?I oczywiście czy to bedzie mniejszy koszt,badź porównywalny?Bo generalnie to jest głównym kryterium tego pomysłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się też dowiedzieć, czy wymieniając komputer, nie będzie trzeba wymienić również modułu komfortu.?

Proponuję abyś podpytał w jakimś dobrym zakładzie "Centrum Bosha". 

Jeśli oni programują pompy i dawki paliwowe, to może i będą wiedzieć coś o całkowitym zaprogramowaniu lub przeprogramowaniu komputera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co rozumiem z pierwszego postu to posiadasz oba te auta tak? Bo jesli tak to zasadniczo sprawa znacznie prostsza co trzeba to poprzekladasz i po sprawie tak mniejwiecej bo czesci wszystkie masz, pod warunkiem ze dobrze zrozumialwm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który silnik lepiej szukać?Z którym będzie mniej problemów z takim przedsięwzięciem?

Mniej problemów będzie z silnikiem 1,9 bo wystarczy sama przekładka i ew. jakieś zaprogramowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja potrzebuje F9Q a tego są ponoć trzy rodzaje.Tego mojego nie ma,a jak już sie cudem znajdzie to.za mega kase,a do tego dwumas i sprzęgło więc robi sie konkretna kwota.Myślałem że taniej będzie przełożyć z anglika tylko że 1.9 nikt nie sprowadza bo sami wiecie co to za silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest kod tego silnika? Jak chcesz to ci sie tu rozejże i dam znac jak wychodzi cenowo dotego dolicz tylko koszt kuriera i moze bedziesz mial taniej

Oczywiscie mam na mysli jakies aukcje internetowe i tego typu sprawy, tak abys ty mógł zato ewentualnie zapłacić, ja niechce z pieniedzmi miec doczynienia oferuje tylko ewentualna pomoc w znalezieniu i dogadaniu szczegółów jesli nieznasz angielskiego

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niestety moja Primerka P12 1,9 dCi 2004 rok odmówiła posłuszeństwa podczas podrózy nad morze :( Strzelił Wał korbowy na czwartym cylidrze co,w konsekwecji tłok wybił dziurę w bloku silnika.Po diagnozie u mechanika-nowy silnik...ale żeby nie było zbyt kolorowo,okazało się że na dwumasie zerwało wszystkie siedem śrub,wiec dwumasa,sprzęgło i wysprzęgli do wymiany.Kupno nowego silnika,plus dwumas i robocizna około 7 tysięcy,remont starego,również tyle...Nie wiadomo co ze skrzynią,ponieważ mechanik podejrzewa że skrzynia też mogła ucierpieć.Więc tak sobie myślę po co brnąć dalej w to samo za takie pieniądze,czy nie lepiej kupić anglika z silnikiem 2,2 i włożyć do mojego,wg mnie nawet wyjdzie taniej a mam lepszy silnik.Moze ma ktoś doświadczenia z taką operacją?Co moze nie pasować?Biorąc pod uwagę że mam dwa całe auta,ale rózne wersje krajowe.Z jaką niespodzianką mogę sie liczyć?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

 

Biorąc pod uwagę, jakie koszty Cię czekają, ja bym sprzedał pozostałości po tym rozwalonym klekocie i kupił inne auto. Choćby znów P12, ale benzynę 1,8 lub 2,0 z gazem. I zero problemów. Co Wy macie z tymi dieslami, przecież to szmelc okrutny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co rozumiem z pierwszego postu to posiadasz oba te auta tak? Bo jesli tak to zasadniczo sprawa znacznie prostsza co trzeba to poprzekladasz i po sprawie tak mniejwiecej bo czesci wszystkie masz, pod warunkiem ze dobrze zrozumialwm

Tak,chciałem kupić anglika w całości,tylko zastanawiam się teraz czy to nie będzie jednak większy koszt

A jaki jest kod tego silnika? Jak chcesz to ci sie tu rozejże i dam znac jak wychodzi cenowo dotego dolicz tylko koszt kuriera i moze bedziesz mial taniej

Oczywiscie mam na mysli jakies aukcje internetowe i tego typu sprawy, tak abys ty mógł zato ewentualnie zapłacić, ja niechce z pieniedzmi miec doczynienia oferuje tylko ewentualna pomoc w znalezieniu i dogadaniu szczegółów jesli nieznasz angielskiego

 

Podam Ci pełny kod silnika

F9QA260C020498

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko troszke popatrzalem i kurde ciezko bedzie tych silnikow wogole niema przynajmniej na obecna chwile, co dziwne bo jak ja szukalem do swojego to było dokladnie tak samo a teraz jest ich pelno ( jak juz niepotrzebuje) no ale bede kukal moze cos gdzies wynajde

A powiedz mi jeszcze czy ten silnik niejest tez w renowkach w lagunie i.megance? Bo jak szukam po kodzie silnika tylko to mi wyskakuja silniki z renówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jeszcze czy ten silnik niejest tez w renowkach w lagunie i.megance? Bo jak szukam po kodzie silnika tylko to mi wyskakuja silniki z renówek

 

Dokładnie, to ten sam silnik i dlatego jest tak kiepski, bo " łapkę przyłożyli" francuzi.

Później zaczęło się również to samo z silnikami 2,2 Dci, na przełomie 2004r. w P12, Almera, Almera Tino, X-Trail.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba niedokonca to jednak te same zrobilem doglebniejsze rozeznanie i te silniki co sa w renowkach maja symbole f9q i f9k i to jest podawane jako wspolny silnik ( jeden i ten sam, potem rozni sie widac papami czy czyms tam)ale dalsza numeracja jest juz w nich inna od 717 bodajże do 808 czyli chyba to.niedokonca tekie same silniki, albo puzniej roznia sie osprzetem, to juz musial bys sie dowiedziec mechanika

Tu w jednej aukcji koles podaje ze jest to wspolny silnik dla vivaro opel ( vauxhal tutaj) scnik laguna i trafic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to ten sam silnik i dlatego jest tak kiepski, bo " łapkę przyłożyli" francuzi.

Później zaczęło się również to samo z silnikami 2,2 Dci, na przełomie 2004r. w P12, Almera, Almera Tino, X-Trail.

F9Q to całkowicie francuska konstrukcja, stosowana min. w renault, nissan, volvo, suzuki, mitsubishi. Japończycy nie mają z tym motorem nic wspólnego, poza tym że wciskali je do swoich samochodów.

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to czytałem, tutaj na forum chyba też, to silnik japoński nie pasuje już do skrzyni biegów- i na odwrót. Lecz dodam iż nie pamiętam o jakie pojemności i silniki chodzi.

Tak jak kolega wspomniał wyżej, lepiej to sprzedać na tzw. części lub w całości i kupić "nowy" samochodzik. Mniej kombinacji i czas krótki. A jeździć trzeba.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba niedokonca to jednak te same zrobilem doglebniejsze rozeznanie i te silniki co sa w renowkach maja symbole f9q i f9k i to jest podawane jako wspolny silnik ( jeden i ten sam, potem rozni sie widac papami czy czyms tam)ale dalsza numeracja jest juz w nich inna od 717 bodajże do 808 czyli chyba to.niedokonca tekie same silniki, albo puzniej roznia sie osprzetem

Blok ten sam tylko osprzęt może być inny. Koledze potrzebny goły silnik, osprzet przełoży od swojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że osprzet ma on swój, mnie sie bardziej rozchodzi czy to napewno ten sam silnik czy nie? Bo gdyby sie zdecydowal na taki i ciagnol go przez pol europy to niewyobrazem sobie jak by sie wkur.... Gdyby okazało sie ze jednak niepasuje co nie

Tych silnikow jest dużo wystarczy wejsc na eBay.uk i w wyszukiwarke wpisac f9q engine i wyskoczy ich cala masa

Ale tylko z renówek z nissana niema żadnego,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było poruszane to zagadnienie na forum i na pewno nie pasują silniki od Renault do Nissana.

Do tego kiedyś obiło mi się o oczy tutaj na forum, że silniki w wersji do UK różniły się od tych na EU, ale trzeba użyć wyszukiwarki i poszperać w postach.

 

Według mnie, zabawa nie warta wydanych pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz tak prawdę mówiąc to najprosciej bylo by chyba cale auto z UK sobie sprowadzić bo caly kupisz za powiedzmy 1000 czy 1500 funtów i masz silnik i fure czesci wklep sobie autotrader.uk i w wyszukiwarce sprawdz, moze wyjdzie cie to troche drozej ale z kolei fura czesci ci jeszcze zostanie, zawsze mozesz je sprzedac potem i odbic sobie

Kurde właśnie patrzalem i niema nic wszystkie sa 2.2dci no ale trzeba szukac,wiesz mi zajęło ponad pół roku znalezienie silnika do mojego i tez szukalem calego auta albo tylko silnika, niestety latwo znalesc niejest bo koszty sa duże a wartość auta juz nie az tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było poruszane to zagadnienie na forum i na pewno nie pasują silniki od Renault do Nissana.

 

www.mrtenginerebuild.com/codeboek/motorcode/f9q.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior chce mi wyremontować ta padline która jest w aucie,bo jest blok i wał,tylko do całości dochodzi dwumas który sie rozpadł od tej całej sytuacji.Znalazłem w Kielcach zakład który regeneruje koła dwumasowe,dwumas,docisk,tarcza,i wysprzęglik to kwota około 1050zł.Więc znowu "zaoszczędzam" różnicę pomiędzy nowym dwumasem,jakieś 1700zł.Dają 12 miesięcy gwarancji,tylko pytanie czy warto.Czyli teraz koszt naprawy to około 5200zł....I nie wiem czy szukać silnika,czy robic to co mam.Czy może "zaoszczędzę" 500zł na nowym silniku a kupie jakaś padline...Jakaś masakra z tym samochodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remontuj. Nie wiadomo co za paścia sprowadzisz zza granicy a przy remoncie to mech odpowiada za robotę, no i jakąś gwarancję powinien dać. Przynajmniej na rozruch.

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...