Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3765 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   brera

brera

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Model:Skoda Octavia II
  • Time Online: 15m 10s

Napisano 02 listopad 2014, 17:51

Cześć koledzy,

Przymierzam się do zakupu QQ właśnie z tym silnikiem. Jakie są Wasze opinie na jego temat? Jaki przebieg zdążyliście już wykręcić? Czy wystąpiły jakieś niepokojące objawy jego pracy? Jakie są koszty przeglądów (bez wykupowania pakietu przeglądów)? Pytam, bo to nowa konstrukcja i jak każda na początku może mieć choroby wieku dziecięcego. Poza tym to produkcja Renault...

Pozdrawiam


  • 0

#2 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 02 listopad 2014, 18:14

Ręce opadają...

Brera...witaj,ale jest taki temat gdzie pasowałoby się przywitać.

http://forum.nissank...-przywitaj-się/

A póxniej poczytać tematy o nowym J11 i 1.2 DiG-t jest tego dużo.

Po za tym ,że silnik Made in Renault to be?! mam wrażenie że w tej chwili po naszych drogach jeździ więcej samochodów z c**ą na masce niż wieśwagenów i jakoś nie słychać o awariach ,akcjach serwisowych.A niestety o niemieckich już było głośno.


  • 1

#3 OFFLINE   ftw

ftw

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Krk
  • Model:Nareszcie QQII 1.2 DIG-T Acenta
  • Time Online: 23h 6m 35s

Napisano 02 listopad 2014, 21:01

100% racji JACKO... mamy w domu Citroena 1.4 HDI, Renault Clio 1.4 benzyna, a teraz QQ 1.2 DIG-T - z żadnym nie ma i nie było problemów (mimo, że w sumie to wszystko francuzy poniekąd). A np VW, AUDI itp, brat akurat ma i tu problem z turbiną bo cieknie, tam zawieszenie.... początkowo sceptycznie podchodziłem do francuskich samochodów, ale przekonałem się, że jedyne czym różnią się od większości innych to o niebo lepszy komfort podróżowania :)


  • 0

#4 OFFLINE   silva

silva

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wroclaw
  • Model:QQ
  • Time Online: 2d 14h 17m 21s

Napisano 03 listopad 2014, 09:34

100% racji JACKO... mamy w domu Citroena 1.4 HDI, Renault Clio 1.4 benzyna, a teraz QQ 1.2 DIG-T - z żadnym nie ma i nie było problemów (mimo, że w sumie to wszystko francuzy poniekąd). A np VW, AUDI itp, brat
akurat ma i tu problem z turbiną bo cieknie, tam zawieszenie.... początkowo sceptycznie podchodziłem do francuskich samochodów, ale przekonałem się, żejedyne czym różnią się od większości innych to o niebo lepszy komfort podróżowania :)


to prawda posiadalem kiedys lagune 1.9 dci na temat ktorej krazyly legendy ze najlepiej prezentuje sie na lawecie. A mnie nie zawiodla ani razu i ten komfory podrozowania w przeciwienstwie do jazdy jak taczka paskiem na pompo wtryskach ktore chodza jak traktor.
  • 0

#5 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 03 listopad 2014, 10:11

Jak już tak mówimy to dodam od siebie,jeździłem w lato przez dwa tygodnie Passatem z 1.4 benzyna w turbinie.

samochód nowy po 4000 przebiegu,ale kultura pracy silnika pozostawiała wiele do życzenia,głośny,klekoczący i mający spory apetyt w jeździe miejskiej,poza tym nie miał zbyt dużej chęci na bujanie się z niskich obrotów.Moze to była kwestia przyzwyczajenia,ale w porównaniu do 1.2 Qqia ...nie ma co porównywać.


  • 0

#6 OFFLINE   gregson

gregson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1542 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Torun
  • Model:QQ 1.6 DIG-T Tekna
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 64d 6h 9m 53s

Napisano 03 listopad 2014, 11:50

Jak juz o francuzach... Ja mam Renault Thalia- od nowosci- ma juz 10 lat. Ale moge powiedziec ze, mimo uplywu czasu nic sie w nie popsulo. Jedyne co musialem naprawic przez te 10 lat to silowniki w drzwiach odpowiaddajace za ich blokowanie przy ruszeniu i ostatnio widze ze szwankuje mi blokowanie bagaznika. I to wszystko.

A samochodu wcale nie osczedzam. Spokojnie jezdze nim na wakacje po calej europie, przedkosc przelotowa na autostradzie to 140 wiec to zwykle ja wyprzedam innych mimo malego silniczka.

Ale samochod od nowosci co ma miec wymienione albo uzupelnione typu filtry, oleje itp to ma zrobione i tu akurat nie ide po kosztach tylko biore to co jest dobre.

I mysle ze samochod jesli sie o niego dba to nam to odplaca. Ale jesli chodzi o dbanie to bez przesady bo boki ma cale poobijane i porysowane- widze ze parkujac na parkingu nikt nie patrzy jak otwiera dzwi i nie zwraca uwagi na stojace obok samochody-  stan mojego jest tego najlepszym przykladem.

Wiec jak ktos pisze czy mowi o tych francuzach ze sa takie i owakie, jakie to awaryjne itd. Ja zaczynam sie smiac, bo dalbym wiele aby moj nowy samochod byl rownie "awaryjny" jak ten francuz ktorego mam obecnie...


  • 0

#7 OFFLINE   Varicella

Varicella

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 99 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:J11 Tekna 1.6DIG-T, peugeot 107RC
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 1d 19h 54m 34s

Napisano 03 listopad 2014, 11:59

He he........ Od 2005 kupuję tylko francuzy..... Nauczył mnie tego Opel Vectra B zakupiony w 2001... 4 lata męczyłem się z nim, zaprzyjaźniłem się nawet z kilkoma machanikami z serwisu :-). Serwis (F) znam tylko z obowiązkowych przegladów (pomijając lagunę II gdzie w zimówkach nie miałem czujników ciśnienia a w letnich tak, a tam sterownik głupiał i serwis to ustawiał... 2 razy do roku).


  • 0

#8 OFFLINE   brera

brera

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Model:Skoda Octavia II
  • Time Online: 15m 10s

Napisano 03 listopad 2014, 14:41

Ręce opadają...

Brera...witaj,ale jest taki temat gdzie pasowałoby się przywitać.

http://forum.nissank...-przywitaj-się/

A póxniej poczytać tematy o nowym J11 i 1.2 DiG-t jest tego dużo.

Po za tym ,że silnik Made in Renault to be?! mam wrażenie że w tej chwili po naszych drogach jeździ więcej samochodów z c**ą na masce niż wieśwagenów i jakoś nie słychać o awariach ,akcjach serwisowych.A niestety o niemieckich już było głośno.

Hej,

Tematy wcześniejsze już poczytałem, ale nie było zbytnio informacji jakie przebiegi macie już powykręcane. Dopiero po jakimś czasie / przebiegu można coś powiedzieć o silniku, a nie od razu po zakupie. Po zakupie jest z reguły podekscytowanie, które może gasnąć w miarę pokonywania kilometrów...


  • 0

#9 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 03 listopad 2014, 18:02

A o silniku Renault 1.2 TCE czytałeś?

ten silnik to jest bez mała ta sama jednostka co w Qqłce,a śmiga w renówka już dawno i nie ma z nim kłopotów.


  • 0

#10 OFFLINE   Parassite

Parassite

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Katowice
  • Model:J11
  • Nr rejestracyjny:SK
  • Time Online: 1d 21h 2m 52s

Napisano 03 listopad 2014, 19:11

Co prawda zrobiłem dopiero 1200km. Co do awaryjności się nie wypowiem :-) Moja trasa to jak na razie 100% miasto. Dynamika: po takim silniku w takim aucie nie można spodziewać się cudów. Jak nie potrzeba zrywać asfaltu na każdym skrzyżowaniu to silnik ogarnia temat znaczy ma dosyć dynamiczne przyspieszenie które na miasto jest wystarczające. Spalanie obecnie komputer pokazuje mi 8,8 l/100 spodziewalem się większego spalania wiec jest ok. Nadmieniam, ze nauczyłem się jazdy emeryckiej może dlatego takie spalanie. Miałem z tym problem bo w poprzednim aucie krecilem obroty do 5000, a tutaj zmiany jak sobie autko życzy czyli tak średnio przy 2000.
Podsumowując chcesz dynamicznej jazdy odpusc, chcesz powozić polecam. :-) to całkiem przyjemne
  • 0

#11 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 03 listopad 2014, 20:03

Ale i 1.2 ładnie sie kręci,wystarczy olać to co pokazuje wyświetlacz i kręcic wyżej a frajda z jazdy jest większa.


  • 1

#12 OFFLINE   gregson

gregson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1542 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Torun
  • Model:QQ 1.6 DIG-T Tekna
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 64d 6h 9m 53s

Napisano 03 listopad 2014, 20:09

Co prawda zrobiłem dopiero 1200km. Co do awaryjności się nie wypowiem :-) Moja trasa to jak na razie 100% miasto. Dynamika: po takim silniku w takim aucie nie można spodziewać się cudów. Jak nie potrzeba zrywać asfaltu na każdym skrzyżowaniu to silnik ogarnia temat znaczy ma dosyć dynamiczne przyspieszenie które na miasto jest wystarczające.

Jak przeczytalem Twoja opinie auta to az sie ucieszylem, ze zamowilem benzyne 1.6. Asfaltu nie chce zrywac ale dobrze, ze nie zamowilem auta ktore po miescie "daje rade".


  • 0

#13 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 03 listopad 2014, 21:46

Parassite,sam piszesz że masz dopiero 1200km zrobione i to 100% miasto...Katowice.

Ja mam ponad 13 tys,miasto ,Polska w szerz i wzdłuż,Chorwacja....

Nigdy mi mocy nie brakowało.Fakt ,tyranem szos auto z tym silnikiem nie jest i nie bedzie,trzeba się przyzwyczaić do szybszych zmian i redukcji.Nie ma problemu z jazdą w górach z obciążeniem 5 ciu osób.

Piszesz ,jak nie potrzeba zrywać asfaltu na każdym skrzyzowaniu to silnik ogarnia...No nie wiem,115 kucy to mało do zrywania asfaltu?Kiedy chcę to pisk jest pod kolami bez problemu.

Twój post odczytuje jako obawę o ten silnik podczas eksploatacji :D Jeszcze go nie przerobiłeś,jeszcze masz obawy,nie bój się ,depnij i zwiń asfalt,a zobaczysz że to możliwe :D


  • 1

#14 OFFLINE   Parassite

Parassite

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 76 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Katowice
  • Model:J11
  • Nr rejestracyjny:SK
  • Time Online: 1d 21h 2m 52s

Napisano 04 listopad 2014, 07:44

Podkreśliłem przebieg aby wskazać "jakość" mojej oceny. Co do obawy o silnik to chyba masz rację - nowy samochód jakaś podświadoma obawa jest. Wydaje mi się że większe znaczenie ma komputer pokładowy. Wskazanie spalania jest dla mnie skutecznym hamulcem do wchodzenia na obroty. Wcześniej miałem auto bez komputera więc  nie wskazywał spalania. Czego oczy nie widzą tego sercu nie żal. Tamtym zrywałem asfalt i kręciłem obroty na maxa. Spalanie miał gdzieś na poziomie 11 litrów. Tym się nie przejmowałem bo mnie to nie kuło w oczy :devil:  Wszystko co piszę to subiektywne odczucia często związane z porównaniem z poprzednim samochodem.

Z tym zrywaniem asfaltu to masz rację zdarzyło mi się przy ruszaniu przegiąć z obrotami i wszyscy dookoła spojrzeli na mnie z politowaniem.

JACKO29 powiedz mi tylko jak fotele  spisują się na dłuższych trasach bo szykuje mi się dłuższa trasa.....


  • 0

#15 OFFLINE   JACKO29

JACKO29

    Turbo Nissanmaniak

  • Moderatorzy

  • 9879 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:SOSNOWIEC
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Był NOTE Acenta 1.4 Jest Qashqai Acenta +NC 1.2 DIG-T
  • Silnik:1.2

Napisano 04 listopad 2014, 08:13

A widzisz ! :D Miałem to samo  :icecream:

Fotele super,ja mam duże problemy z kręgosłupem (wypadek w kopalni) a jednak trasa do Chorwacji poszła na dwa krótkie postoje.Pierwszy po 4ch godzinach więc jest dobrze.wygodnie się jedzie.


  • 0

#16 OFFLINE   Tomi_St

Tomi_St

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 294 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nad morzem
  • Model:Qashqai J11
  • Silnik:1.2 DiG-T Tekna 03.2014
  • Time Online: 5d 21h 5m 49s

Napisano 04 listopad 2014, 22:24

Fotel kierowcy jest rewelacyjnie wygodny. Długie trasy to nie problem.

Fotel pasażera do niedawna nie miał tyle ustawień co kierowcy ale zdaje się że już to poprawili.


  • 0

#17 OFFLINE   klincz

klincz

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 52 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Poznań
  • Model:Qashqai Tekna 1,2
  • Silnik:1,2
  • Nr rejestracyjny:PO
  • Time Online: 5d 16h 58m 39s

Napisano 25 styczeń 2015, 12:47

Na podstawie wieloletnich przygód z różnymi wynalazkami technicznymi z za "płotu" padła decyzja " kein schrot wagen und kein mutant wagen". Sporo odpadło z wyboru. Obawiałem się i to słusznie elektroniki. Mam sporo przykładów znajomych z podobnymi problemami jakie opisywałem w innym miejscu. Kosztowo nie wielkie, ale sytuacje czasem powodują spore problemy. Tylko konsekwentny upór może połżyć kres i przywrócić radość z jazdy. Przejechałem prawie 14000 km i ogólnie jestem zadowolony bo ma sporo zalet. Silnik jest bardzo oszczędny. Zakład - dom cykl miejski 5,6 km od marca 2014 latem zbiornik średnie zużycie 6,5 l/100 zima 7,5 l/100. Bywało nawet 5,5 lato i bardzo wczesne jazdy. Zimą do zakładu potrafi pokazać prawie 10 l/100. To koszty wygody, praca na luzie i rozmrażanie przedniej szyby, później tylnej i lusterek. Myślę o zchipowaniu motorka bo z t.dziurą i reakcją na gaz w ruchu wielkomiejskim to poważny mankament. Powoduje to że czasem włosy mi dęba stają. Ma wolną jedynkę i dobrze sobie radzi w lekkim "terenie". Przykład: jadę slalomem między kałużami po rozkopanej ulicy na pierwszym biegu. Silnik idzie na luzie bez problemu. Przejechałem tak ok. 200 m i nagle czuję że wzrasta opór i robi się miękko. Wciskam szybko gaz i d....a. Wentylatorek się nie podniósł i były atrakcje. Tu przydało się czary bary z ABS i wyszedł. Wiem "jazda wapniaka" , ale to jest miasto nie off roud. Dla mnie nie moc jest problemem

 lecz reakcja na gaz. Koledzy zagadali pierdołami właśnie ten temat w innym miejscu.


  • 0

#18 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3780 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 121d 14h 40m 11s

Napisano 25 styczeń 2015, 14:53

No tego akurat nie obejdziesz. Każdy samochód z turbinką ma jakąś turbodziurę. Jeden większą, drugi mniejszą, a ja uważam, że w QQ i tak ta dziura jest mała. Poprzednio jeździłem Passatem 2.0 TDI 170 KM - tam to dopiero była turbodziura. Od razu dodam, że nie, nie brakuje mi mocy po przesiadce na "kosiarkowy" 1.2 DIG-T.
  • 0

#19 OFFLINE   Strider

Strider

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 6736 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pulsar
  • Silnik:1.2 DIG-T
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 94d 6h 9m 35s

Napisano 25 styczeń 2015, 16:58

Wiecie co... tak piszecie, że ten silnik "daje radę" itp. itd. Miałem okazję przejechać całkiem sporo kilometrów QQ 1.2 manual i QQ 1.2 CVT i ja absolutnie nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do dynamiki tego pojazdu - wszystko jest jak należy i jak dla mnie potwierdza tezę, że nie jeździ się danymi technicznymi. Powiem więcej, obecnie poruszam się QQ I generacji z silnikiem 2.0 benzyna CVT i w porównaniu do 1.2 jest ogólnie rzecz biorąc chyba tak samo - nie ma odczuwalnych różnic ani in plus ani in minus dla 1.2, oceniając oczywiście tylko pod kątem osiągów, bo cała reszta z całą sympatią dla QQ I generacji jest na plus dla II generacji. Jedyne co może byż zastanawiające w silniku 1.2 to żywotność - czas pokaże.


Właściwie to nawet spalanie 1.2 CVT vs 2.0 CVT jest bardzo podobne... Jak dla mnie QQ 1.2 Tekna CVT to fantastyczny samochód szczególnie do miasta. 

 

No tego akurat nie obejdziesz. Każdy samochód z turbinką ma jakąś turbodziurę. Jeden większą, drugi mniejszą, a ja uważam, że w QQ i tak ta dziura jest mała. Poprzednio jeździłem Passatem 2.0 TDI 170 KM - tam to dopiero była turbodziura. Od razu dodam, że nie, nie brakuje mi mocy po przesiadce na "kosiarkowy" 1.2 DIG-T.

 

Może to trochę jest tak, że jak mocny 2.0 TDI łapie turbo dziurę to ona jest też bardziej odczuwalna, bo i kopniak z wysokiego momentu obrotowego jest potem większy... :P


  • 0

#20 OFFLINE   colins

colins

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 3780 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Słubice
  • Flaga:
  • Model:QQ 1.2 DIG-T N-Tec
  • Silnik:Turbokosiarka
  • Nr rejestracyjny:FSL
  • Time Online: 121d 14h 40m 11s

Napisano 25 styczeń 2015, 17:01

Wg.danych katalogowych 1.2 CVT ma nieco mniej Nm w porównaniu do tego samego silnika z manualem.

Odczułeś różnicę jeżdżąc obiema wersjami?


  • 0