Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  jestem tu nowy obecnie posiadam OCTAVIE 1,6 MPI

 

Zastanawiam sie nad kupnem samochodu i pod uwagę wchodzi nowy Qashqai II (biorę jeszcze pod uwagę Hondę H-RV)

i mam kilka pytan

chciałbym kupić auto z silnikiem 1,2

zastanawiam sie nad skrzynią czy automat czy czy zwykła skrzynia 

czy moze mi ktoś napisac przy jakiej prędkości włącza sie 6 (zastanawiam się czy nie będę musiał ciągle wachlować)

i jak sie nim jezdzi czy może lepiej zainwestowac w silnik 1,6.

Wielkiej różnicy między 1,2 QQ a 1,6 Skody nie odczujesz. 1,2 łapie zadyszkę i jak chcesz dynamicznie wyprzedzić, przyspieszyć, to bez redukcji o 1, 2 biegi w dół ciężko.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaś będzie kasowanko!  :banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o taką odpowiedź mia chodził dzięki wszystkim za info. Żona ma Bravo ze skrzynią 6 to właśnie trzeba sie nawachlować bo 6 to już przy ok 80 km na trase jest fajnie ale w krótkie dystanse i małe miasteczka to juz tragedia ciagłe mieszanie. Czyli musze rozglądać się za automatem.

I tu z pomocą przychodzi motor 2.0,bo auto to nie kosiarka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie no bez przesady - 1.2 jest wyraźnie dynamiczniejszy od 1.6 mpi.

Przy ruszaniu to jasne, ale przy wyższych prędkościach według mnie podobnie.

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  jestem tu nowy obecnie posiadam OCTAVIE 1,6 MPI

 

Zastanawiam sie nad kupnem samochodu i pod uwagę wchodzi nowy Qashqai II (biorę jeszcze pod uwagę Hondę H-RV)

i mam kilka pytan

chciałbym kupić auto z silnikiem 1,2

zastanawiam sie nad skrzynią czy automat czy czy zwykła skrzynia 

czy moze mi ktoś napisac przy jakiej prędkości włącza sie 6 (zastanawiam się czy nie będę musiał ciągle wachlować)

i jak sie nim jezdzi czy może lepiej zainwestowac w silnik 1,6.

 

Ja u siebie mało kiedy używam 6, raczej tylko na autostradzie albo podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością - szczerze mówiąc, to różnica w spalaniu i hałasie przy 90km/h jest żadna, a auto dynamiczniej reaguje na operacje pedałem gazu. Skrzynia jak na moje gusta jest za krótka, dużo lepiej jeździło mi się 5-biegową z koncernu PSA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  jestem tu nowy obecnie posiadam OCTAVIE 1,6 MPI

 

Zastanawiam sie nad kupnem samochodu i pod uwagę wchodzi nowy Qashqai II (biorę jeszcze pod uwagę Hondę H-RV)

i mam kilka pytan

chciałbym kupić auto z silnikiem 1,2

zastanawiam sie nad skrzynią czy automat czy czy zwykła skrzynia 

czy moze mi ktoś napisac przy jakiej prędkości włącza sie 6 (zastanawiam się czy nie będę musiał ciągle wachlować)

i jak sie nim jezdzi czy może lepiej zainwestowac w silnik 1,6.

 

 

Mati - ja tez brałem pod uwagę Hondę hr-v ale silnik 1,5 pomimo że 130 KM to trochę muł. Chociaż jest ze skrzynią cvt.

Jeździłem QQ i z silnikiem 1,2 i 1,6. Wybrałem 1,6

 

 

 

Moje odczucia dokładnie jak rafirosa dodam tylko, że w Hondzie jak dla mnie poziom hałasu wkręcanego na obroty silnika nieakceptowalny

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Juka 1.6 i trzeba się nawachlować. 5 bieg od ok. 70 a i na 6 też pójdzie. Typowo 6 przy 90.

Prędkosci przy 2000rpm bieg/v

3 45

4 55

5 65

6 70

myślę, że w qq będzie podobnie.

Wobec tego, w QQ są znacznie dłuższe przełożenia. Na 4 biegu przy 2 tys jest 65 km/h (60 wg gps), natomiast 6 bieg i 2 tys to licznikowe prawie 100 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Wobec tego, w QQ są znacznie dłuższe przełożenia. Na 4 biegu przy 2 tys jest 65 km/h (60 wg gps), natomiast 6 bieg i 2 tys to licznikowe prawie 100 km/h. 

Pulsar też tak ma. Przy 2000 obr/min 65 na 4-ce, 81 na 5-ce i 98 na 6 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po dłuższej przerwie :) własnie za te długie przełożenia kocham swoją QQ-kę- 100 km/h :samochod-rodzinny: i minimalnie ponad 2 tys obrotów  bajka :banan:

no i jeszcze pozytywne zaskoczenie - pamiętacie pewnie ,że lubi łsobie siorbnąć oleum?

A teraz po przejechaniu 1100 km , nie zauważyłem ubytku na miarce :wow: . Czyż

by wolał zimę niźli ciepłe miesiące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubi, i czasami zaskakuje że jedzie o suchym pysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Byłem dzisiaj w aso pożalić się na brak grzania doopy fotela kierowcy,nadmierne zużycie piór wycieraczki od kierowcy co pół roku trzeba wymienić ,lewa od nowości nie marze,trzeszczenie osłon kolumn macpersona (robione poprzedniej zimy),łuszczenie farby z mocowań relingów no i czujniki parkowania (przy cofaniu palą na czerwono z przodu i tyłu, okresowo) no I front radar ale to jak z aso wracałem to się obstrukczył..mimo to moja pani nie chce jechać obejrzeć Toyotę C-hr.Oczywiśnie nic nie zrobią bo maja dwie kampanie na mojego nikusia. 1.zmiana oprogramowania silnika (mogę odmówić na piśmie ale to z przed dwóch tygodni kampania,wiecie coś. ..?)

2.Wymiana tylnego przewodu abs (spr.czy aby nie przeciera sie od nadkole? Wiecie coś. ?)

A części zamówią dopiero w przyszłym tygodniu bo im się system zmienił no i wpierw kampanie napoleońskie muszą zrobic.............

Kampanie zrobione no i....

Matą grzejna do wymiany,szyba przednia z ogrzewanieniem do wymiany (potrzeba na to 2 dni w serwisie ze względu na schnięcie kleju..)o resztę co napisałem wyżej będę aso MAXMOLESTING. ...Czekam aż zamówią części. .

Edytowane przez mr Horhe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

włos się jeży na dole pleców. Jakaś doborowa ekipa na montowni była, no albo to po święcie państwowym robili ;)

 

Czy udało się usunąć te "ustereczki"?

Edytowane przez Jurand15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnie spalanie z 2000 km - ok.7 l/100 km. Nie będę nikomu udowadniał, ale tak jest. :whistle:

Niedawno zaliczyłem trasę Gliwice- Białystok i powrót. Wcześniej było 1000 km śląskie miasta. Sumaryczne zużycie dla przeszło 3 tys. km 7,6l/100 . 

Na trasie do Warszawy , od Częstochowy, wg przepisów 6,9 l ; temperatura zew. - 4o do - 10o. Przy 140 km/h  8,6 l. Jazda "po wsi" 5,9-6 l.

Pozdrawiam

Witam  jestem tu nowy obecnie posiadam OCTAVIE 1,6 MPI

 

Zastanawiam sie nad kupnem samochodu i pod uwagę wchodzi nowy Qashqai II (biorę jeszcze pod uwagę Hondę H-RV)

i mam kilka pytan

chciałbym kupić auto z silnikiem 1,2

zastanawiam sie nad skrzynią czy automat czy czy zwykła skrzynia 

czy moze mi ktoś napisac przy jakiej prędkości włącza sie 6 (zastanawiam się czy nie będę musiał ciągle wachlować)

i jak sie nim jezdzi czy może lepiej zainwestowac w silnik 1,6.

Ja przesiadłem się z Octavii 1,6 MPI na QQ 1,2 - przy normalnej jeździe zbiera się lepiej niż Octavia. Jak jest chęć na szybką jazdę np. w DE to skoda wygrywa no i lepiej wybiera nierówności drogi. QQ 1,6 - miałem okazję jeździć przez 3 dni , miato i odcinki 20-30 km poza nie widziałem różnicy czy 1,2 czy 1,6; ale jak chce się depnąć to jednak 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na części. Uwzględnili mi szybę i fotel...system zamawiania im się zmienił w styczniu. Poprzednio nie czekałem na części dłużej niż 48h,a teraz coś się opóźnia ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Przy 140 km/h  8,6 l. 

 

Pojęcia nie mam jak. U mnie nie chce być mniej niż 9,5. A raczej nawet 10. Z jakiego rocznika masz samochód? Miałeś jakieś aktualizacje oprogramowania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojęcia nie mam jak. U mnie nie chce być mniej niż 9,5. A raczej nawet 10. Z jakiego rocznika masz samochód? Miałeś jakieś aktualizacje oprogramowania silnika?

U mnie na co dzień jest podobnie, ale 90% czasu to dojazdy żony do pracy na krótkich odcinkach. Latem 1l mniej. Min. jakie ja uzyskałem to 6,4 na jednym baku, ale można powiedzieć to była podróż wycieczkowa i jazda w stylu emeryta.

 

A rekord to 12l na trasie Piekary Śląskie - Góra Żar z nartami na dachu w -15 stopniowym mrozie. Jechałem na tyle szybko na ile pozwalały warunki na drodze.

Edytowane przez Marcin_1998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na co dzień jest podobnie, ale 90% czasu to dojazdy żony do pracy na krótkich odcinkach. Latem 1l mniej. Min. jakie ja uzyskałem to 6,4 na jednym baku, ale można powiedzieć to była podróż wycieczkowa i jazda w stylu emeryta.

 

A rekord to 12l na trasie Piekary Śląskie - Góra Żar z nartami na dachu w -15 stopniowym mrozie. Jechałem na tyle szybko na ile pozwalały warunki na drodze.

Ja rozumiem w mieście, moja średnia oscyluje w granicach 10l/100km (90% miasto) ale tak małe spalanie przy 140 to nie doświadczyłem nigdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrzę w swoje notatki i jak jechałem na wakacje (4 osoby plus pełen bagażnik plus klima) to na odcinku autostrady 180km przy średniej prędkosci przejazdu 115km/h komputer pokazął średnie zużycie 8.4l/100.

Inny odcinek -744km z czego 90% to autostrada, średnia prędkość 99km/h (był spory ruch) - spalanie średnie 8.0

kolejny odcinek: 921km, z czego 730km to autostrada: śr, prędkosć na tej trasie 96km/h - śr. spalanie 8,6l (wg komputera oczywiscie).

 

Ze swoich obserwacji dodam, że bardzo dużo zależy od tego czy jest wiatr czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...  śr. spalanie 8,6l (wg komputera oczywiscie).

Sugeruję, by obliczenia zużycia prowadzić w oparciu o dystrybutor, a nie komputer. Nie wiem jak to jest w przypadku QQłek, ale w Pulsarze z identycznym silnikiem, komputer zaniża śr. zużycie o 0,67 ltr/100 km

Od samego początku eksploatacji Pulsara (styczeń 2015) prowadzę statystykę w oparciu o wskazania dystrybutora i nie chce być inaczej - komputer pokazuje 5,5 natomiast realnie spalanie wynosi 6,17

Obiektywnie rzecz oceniając, nie mam powodu do narzekania w tej kwestii ... no ale ja mam "lekką nogę" :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQłkach też tak jest, że jak komputer sugeruje by zatankować, to od chwili gdy wskazał, że mamy paliwka na ok. 80 km, przestaje wskazywać ile km. możemy jeszcze przejechać na tym co mamy w baku ?? Jak podjeżdżam w takim momencie pod dystrybutor, to okazuje się, że lejąc do pełna, wchodzi 35 ltr. ... czyli w baku miałem ok. 10 ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic podobnego,cały czas zmniejsza dystans.Najmniejsze wskazanie na którym tankowałem to było 30km.A po tankowaniu okazało się że weszło 51L,czyli zapas był na ok 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...