Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sobie przypominam, masz problem z dużym zużyciem oleju.

Po co robili czyszczenie zaworów ssących? To nie ma istotnego związku z olejem.

Mieli sprawdzić gładzie cylindrów i denka tłoków oraz ewentualnie zawory wydechowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzili cylindry i nie mają większych zadrapań. 

Napisałem do nissana z pytaniem dlaczego nie chcieli zrobić płukanki silinka, czy jest jakaś nowa procedura czy może moje aso na problem z czytaniem że zrozumieniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce chyba nie stosują kompleksowego płukania kilkoma preparatami Forte.

Jeśli gładzie są w porządku, to może nieaktualny soft powoduje nadmierne zużycie oleju.

Jak się poprawi, to będzie po temacie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, aquariusmax said:

W Polsce chyba nie stosują kompleksowego płukania kilkoma preparatami Forte.

Jeśli gładzie są w porządku, to może nieaktualny soft powoduje nadmierne zużycie oleju.

Jak się poprawi, to po będzie po temacie.

Z tego co się orientuję to ten nowy soft dodawał więcej benzyny do oleju aby zamaskować problem

Dam znac co odpisze nissan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soft chyba zmieniał timing wtrysku, aby zminimalizować przedmuchy mgły olejowej ze skrzyni korbowej.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 1/20/2024 at 3:22 PM, aquariusmax said:

Soft chyba zmieniał timing wtrysku, aby zminimalizować przedmuchy mgły olejowej ze skrzyni korbowej.

Wydaje mi, się że mi wgrali ten nowy soft bo samochód wyraźnie zostaje na wyższych obrotach. Trochę bardziej płynnie się rusza i nie szarpie jak czasami się zdarzało. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czyścili dolot i zawory ssące, to raczej to spowodowało, że jest teraz więcej powietrza i tym samym benzyny.

Miałeś wgląd jaką wersję softu wygrali, z którego roku? Bo najnowszy jest chyba z 2019 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobili to czyszczeniem zaworów, to różnica jest bardzo duża. 

Czy stosowałeś jakieś preparaty na lspi jak Liqui Moly Pro Line Direct Injection Cleaner. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu dolotu (także zaworów ssących) różnica jest najczęściej diametralna.

Takie czyszczenie powinno się robić co rok, dwa. Inaczej silnik przy jeździe głównie miejskiej dogorywa z czasem. Mgłę olejową łapiemy do łapacza oleju.

Do lspi używam oleju 5W40 Shell Helix Ultra z gazu ziemnego. Przed każdą wymianą oleju płukanka (najlepiej bez nafty TEC 2000), czasem czyścidło do wtrysków i do zaworów/wydechu lane do paliwa.

A czemu pytasz o lspi? Robiłeś odczyt przez ODB2 ile masz naliczone stuków detonacyjnych i jaki masz poziom wypadania zapłonów?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wlewalem dotakow do benzyny i chciałem to zrobić prewencyjnie aby tłoki też były przeczyszczone.

Za kilka mcy będę wymieniał olej i też wezmę tego helixa plus płukankę tunap. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma dodatek do benzyny do czyszczenie tłoków? To są dwa różne układy, teoretycznie całkowicie rozłączne.

PS.: Producenci dodatków sugerują ich użycie co 2-5 tys. km i nie prewencyjnie, ale w celu oczyszczenia układów.

PS2.: Po wymianie oleju wlałem też ceramizer. Starcza na 50 tys. km.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
On 1/19/2024 at 6:05 PM, M112 said:

Odebralem samochod od dealera.

Zrobili test cisnienia w zaworach, wychodzi ze 2 zawory maja 120 a dwa 105. Czy ktos wie ile powinno byc?
Zrobili rowniez ku mojemu zdziwieniu czyszcznie zaworow prepartem tunup.

Z tego co sie dowiedzialem to zawory nie wygladaly bardzo zle, podobno zazwyczaj  wyglądają gorzej w innych qashqiach

Spodziewalem sie ze nie bedzie bardzo zasyfione w srodku, bo jak zmienialem swiece 10tys temu to wygaldaly ok, tylko jedna troszke bardziej ciemna (pewnie zawor nr 3)

Mam wrocic za 3200km

Po przejechaniu 1000km zużycia oleju nie widać. Normalnie to bym już trochę musiał dolac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o zaworach ,czy o mierzonym ciśnieniu sprężania.Z tego co czytam Twoje posty wychodzi,że mówisz cały czas o cylindrach a podajesz zawory...zawór pierwszy,drugi,trzeci...Test szczelności zaworów robi się na zdjętej głowicy,podając ciśnienie w poszczególne sekcje wlotów i w tedy wiadomo,albo jest szczelny,albo przepuszcza.W tedy robi się docieranie zaworów.Nie ma czegoś takiego jak ciśnienie na zaworach ,one mają być szczelne! To co opisujesz,dotyczy cylindrów.Nie wiem jakie wartości były mierzone,ale skoro podajesz 120 to chyba chodzi o Psi .Czyli 120 Psi to w przeliczeniu na bar to wychodzi około 8.3bar,moim zdaniem już nieciekawie .Poza tym różnica pomiędzy cylindrami nie powinna być większa jak 10% najwyższej wartości czyli przyjmując 120Psi - 10%=108Psi a nie 105.Niby niewiele ale już daje do myślenia.Przeliczając wartość 105Psi na bary to wychodzi 7.24 bara.Mało.Z tego co pamiętam jak bawiłem się silnikami to super było jak cylindry miały 12 bar,w ostateczności 10.poniżej już trzeba było myśleć i szykować się do szlifu.Nie wiem(może nie pamiętam) jakie wartości sprężania ma 1.2 Tce.Cóż mogę więcej dodać.jeździj ,obserwuj.Obserwuj też czy nie przybywa Ci oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kolega myli cylindry z zaworami.

ASO pewnie zmierzyło ciśnienie w cylindrach, ale mega tragedii nie było, więc wykpili się płukaniem szlamu płukanką i czyszczeniem dolotu z zaworami. Pewnie jeden,czy drugi zawór był podparty (nieszczelny) i zrobił szkody w silniku. Płukanka zrobiła swoje, a do tego czyste zawory (na razie) dają moc, więc jest dobrze. Może także podmienili soft, aby tumingi były korzystniejsze (zminimalizowały możliwość injekcji oleju do cylindrów).

Nie ma przedmuchów mgły olejowej do komory spalania, bo zawory są już szczelne, więc pierścienie nie puszczają oleju do komory spalania i nie ma jego konsumpcji.

Pozostaje jeździć i obserwować. Przecież nie będą wymieniać lub remontować silnika, gdy się daje jeździć.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak macie rację myliłem cylindry z zaworami, sorry z IT jestem więc samochody to nie moja bajka. 

Płukanki nie robili, tylko czyścili zawory tym tunapem i wydaje mi się że zmienili soft, ale muszę się dopytać. 

Wiem że ciśnienie dość niskie, podobno płukanka może pomóc jak oringi na cylindrach są brudne chyba od nagaru. 

Zrobie płukankę przy następnej zmianie oleju za kilka miesięcy. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
On 2/17/2024 at 1:02 PM, M112 said:

Tak macie rację myliłem cylindry z zaworami, sorry z IT jestem więc samochody to nie moja bajka. 

Płukanki nie robili, tylko czyścili zawory tym tunapem i wydaje mi się że zmienili soft, ale muszę się dopytać. 

Wiem że ciśnienie dość niskie, podobno płukanka może pomóc jak oringi na cylindrach są brudne chyba od nagaru. 

Zrobie płukankę przy następnej zmianie oleju za kilka miesięcy. 

Pozdrawiam 

Po przejechaniu okolo 2400km oleju ubylo tylko okolo 6mm na bagnecie, wiec zmiana jest bardzo duza w porownaniu co bylo wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidlowa wartosc wedlug instrukcji to miedzy MIN a MAX. Natomiast naczytalem sie o tym silniku i postanowilem, ze tak jak ktos tutaj pisal, trzymac wartosc pod MAX. Sprawdzam raz na jakis czas i poprostu dolewam. Olej bierze - to fakt, ale wydaje mi sie, ze tak jak inne silniki, z ktorymi mialem stycznosc. Wiem, ze byly rozne "sztuki" tego silnika wiec kazdy z nas ma osobne historie. Tak czy siak warto miec dodatkowo banieczke oleju 1 litr dla wlasnego spokoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...