Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.2 DIG-T opinie, serwis, uwagi


brera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kadjar ma być o 32 cm dłuższy od Captura i 7 cm od Qq. Będzie miał większy bagażnik i będzie cięższy. Więc nie wiem, jak będzie sobie radził silnik 1.2 115 KM. Co innego 1.6. Czy odbierze klientów Nissanowi? Część pewnie tak, zwłaszcza z mocniejszym silnikiem. Myślę, że na naszym rynku zadecyduje o tym głownie cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kaptur to jest wielkości Micry , na pewno mniejszy od Qq .

Jeździ już tego trochę  nawet dziś w mieście parkowałem obok tego "banity" hooda :) 

O Qq bym się nie martwił , głównym rynkiem dla nissana to chyba jednak jest Azja -Chiny itp. A renault nie miało do tej pory nic podobnego w ofercie , każdy swój kawałek tortu zgarnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym Qq ma już ugruntowaną pozycję na rynku europejskim


Co do jednostki 1.2 w Qq iRenault,byłem dzisiaj w salonie Renault"a i rozmawiałem chwilkę z elektronikiem,pytałem o różnicę pomiedzy 1.2 115KM a 1.2 130KM.Padła odpowiedź,turbina większa i zmiana softu,to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale między 1.2DIG-T- 115KM a 1.2Tce- 115KM nie ma żadnej różnicy mechanicznej i softowej.

Manix wczoraj odkrył że 1.6DIG-T z nowgo QQ to nie ta sama jednostka co 1.6DIG-T Juke  <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w salonie Renault"a i rozmawiałem chwilkę z elektronikiem

no dobra, ale nie napisałeś na kiedy umówiłeś się na wymianę turbiny :showoff:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale nie napisałeś na kiedy umówiłeś się na wymianę turbiny :showoff:

Heh...jajcarz :D

Ale między 1.2DIG-T- 115KM a 1.2Tce- 115KM nie ma żadnej różnicy mechanicznej i softowej.

Manix wczoraj odkrył że 1.6DIG-T z nowgo QQ to nie ta sama jednostka co 1.6DIG-T Juke  <_<

Edziu,nie dywagujmy już na temat czy 1.2 to to samo 1.2 czy inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. w Megance 1.2 Tce 115 KM i 1.2 Tce 130 KM jest różnica w silnikach (turbina+soft). Trochę dziwna strategia firmy, bo nie taniej i prościej byłoby wgrać inny soft. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak jesteśmy przy rozmowach na temat silnika 1.2 DIG-T to chciałbym zapytać znawców tematu jak najlepiej dotrzeć silnik na odcinku 1600km, o których mówi instrukcja. Pytam o to, bo planuję zaraz po odbiorze samochodu przejechać około 1100km po autostradach. Wyczytałem jednak w instrukcji, że niepowinno się jechać przez dłuższy czas ze stałą prędkością (np. 110-120km/h). W związku z tym, czy zrezygnować z przejazdu autostradami i pojechać normalnymi drogami, co pozwoli na częste zmiany obrotów silnika i docieranie zgodnie z instrukcją? :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. w Megance 1.2 Tce 115 KM i 1.2 Tce 130 KM jest różnica w silnikach (turbina+soft). Trochę dziwna strategia firmy, bo nie taniej i prościej byłoby wgrać inny soft. 

No właśnie.Mnie też dziwi taka polityka ,bo co by miała na celu?Rozumie,inny silnik,ale tu???

Tosiek,no logika tak by podpowiadała,ale też na autostradzie możesz jechać z róznymi prędkościami.Trudno tak powiedzieć,czy taka jazda byłaby słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest czasem tak ,ze mocniejsze wersje dodatkowo mają wzmocnione denka tłoków /cylindrow i korbowody? Tak renault robi w dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tego to nikt nie powie z serwisantów.

Fakt jest taki że Renault ma lepszą gamę silników Tce 0.9-90KM 1.2- 115KM 120KM,130KM i najsilniejszy 1.6Tce 200KM  .

Renault przez tyle lat zrobiło z Nissana dziada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nudzi Cię to? Przeciez Ty ciągle zachowujesz się jak stary tetryk.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tego to nikt nie powie z serwisantów.

Fakt jest taki że Renault ma lepszą gamę silników Tce 0.9-90KM 1.2- 115KM 120KM,130KM i najsilniejszy 1.6Tce 200KM  .

Renault przez tyle lat zrobiło z Nissana dziada. 

nie do konca obecnie najmocniejsza jednostka Nissana 1.6 DiG-T to 218KM 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to ja dołożę parę groszy:

Codziennie robię około 52 km ( 26 km do pracy i z powrotem )

Średnie spalanie mam między 6.1 a 6,8. Obecnie na dzień dzisiejszy jest naliczniku 7 a to tylko dlatego ,że QQ przekraczam magiczną prędkość 160km/h

Najniższa wartość jaką miałem to 5 l prędkość między 80 a 100.

Panowie da się !!!!

 

Dzisiaj jestem po trasie trasą S5, 50 km w jedną stronę i z powrotem. Nie wiem jak wy to robicie, że spalanie oscyluje w granicach 7. Mi komputer pokazywał 8,6, prędkość 120-130 km. Podczas codziennego użytkowania w mieście, komp pokazuje 10,5. Nie żeby mnie to bolało i żebym zagryzał zęby ale nie wiem jak miałbym jeździć żeby osiągnąć 7 litrów, może na tym całym trybie ECO?

Edytowane przez borek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borek widzę,że masz automat, może z tego względu więcej Ci pali ?

 

Staram się uzyskać jak najszybciej żądaną prędkość i później ją tylko utrzymuje. Jak potrzebuje wyprzedzić szybka redukcja, wyprzedzam i  wracam do optymalnej prędkości.

Nie utrzymuje silnika niepotrzebnie na wysokich obrotach, a i na niskich również. Średnie obroty to od 1,8 do 3 a przy wyprzedzaniu 4 - 4,5.

Tak właśnie sobie pomykam aby zaoszczędzić trochę paliwa. Nie jestem niedzielnym kierowcą ( sorry jeśli kogoś uraziłem ) ale uważam ,że nie ma sensu gnać jeśli widzę przed sobą korek , zator lub światła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 120 km/h ten silnik zaczyna popijać jak ja za czasów kawalerskich. :dribble:

Następną wycieczkę zrób sobie zgodnie z przepisami  ;), to zobaczysz jak ładnie zejdziesz ze spalaniem.

A w mieście, to wiadomo, że pożre więcej, tym bardziej teraz zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 120 km/h ten silnik zaczyna popijać jak ja za czasów kawalerskich. :dribble:

Następną wycieczkę zrób sobie zgodnie z przepisami  ;), to zobaczysz jak ładnie zejdziesz ze spalaniem.

A w mieście, to wiadomo, że pożre więcej, tym bardziej teraz zimą.

W tedy była z ołowiem...lepiej smakowała :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również lubię dość szybko przyspieszyć do żądanej prędkości, i potem ją utrzymywać. Dodatkowo lubię używać trybu manualnego, gdzie ten silniczek na prawdę jest żwawy i ochoczo się zbiera w przedziale 3,5 - 5 tys obrotów. Zobaczymy jakie spalanie wyjdzie mi za tydzień, jadę w góry więc będzie okazja auto przetestować porządnie. Ale jak dla mnie w codziennych warunkach 7 - 8 litrów jest niemożliwe do osiągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Captur to nie jest raczej taki Juke?

 

Z tego co wiem, Qashqai(J10, nie wiem czy J11 też), Renault Captur i Dacia Duster są wszystkie w trójkę robione na dokładnie tej samej płycie podłogowej.

Juke z kolei na pewno ma tą samą płytę podłogową co Note.

 

(oczywiście jak się mylę,to przepraszam z góry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, Qashqai(J10, nie wiem czy J11 też), Renault Captur i Dacia Duster są wszystkie w trójkę robione na dokładnie tej samej płycie podłogowej.

Juke z kolei na pewno ma tą samą płytę podłogową co Note.

 

(oczywiście jak się mylę,to przepraszam z góry)

moze jest jak piszesz ale Captur jest moim zdaniem mniejszy w srodku od Juke (troche ale zawsze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juke na tej płycie, co Note? Wątpię... Przecież Note ma tę samą płytę co Micra.

A jednak:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform

 

Płyta "B" jest używana między innymi w Micrze, Renault Clio, Renault Modus i Twingo - ale jest wersja B0 która jest delikatnie przedłużona, i ona jest używana w Nissanie Note/Tiida i właśnie Juke, oraz w Dacii Logan, Sandero i .....Duster. 

 

Więc faktycznie jestem d*pa,bo Captur jest na bazie Clio,więc także na płycie "B". W takim razie to nowe cudo renault będzie jednym które ma tą samą płytę co Qashqai.

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, to Qashqai J11 zbudowany jest na zupełnie nowej płycie podłogowej i jest to pierwszy model wykorzystujący tę płytę. Dopiero teraz będzie drugi i będzie to ten nowy Renault (Hajduk w nazwie mu chyba będzie ;)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zdaje się, że X-Trail nowy jest na tej samej płycie co J11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...