Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K12] silnik 1.4 68 kW b+lpg kończące się pierścienie


micruniak12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

silnik jak w temacie. autko od urodzenia w domu. przy 104 tys. założone lpg bo miało więcej jeździć. przejechane 12 tys. (czyli 116 tys. przelotu) i zaczęło ubywać oleju (był świeżo po wymianie). po oględzinach okazało się, że dymi wydechem. hipoteza - pierścienie. generalny remont silnika, po 2 tys. od remontu znowu brak oleju i znowu dymi. reklamacja u mechanika. pierścienie podobno 3mm zużycia. podobno założone nowe. tym razem po kolejnych 300 km !!! zaczął dymić, oleju oczywiście ubywa w tempie zastraszającym.

miał ktoś takie rzeczy u siebie? jak długo jeździcie na gazie? ile tys. km. przelotu? może ma ktoś jakiś pomysł co dalej?

na razie auto stoi bo trzeba się zastanowić co z nim zrobić (na złom szkoda oddawać).

może jakiś sprytny mechanik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że nie było dobrej diagnozy dlaczego pierścienie się zużyły za pierwszym razem. A że wymiana nie usunęła przyczyny to pierścienie znowu padły. Były sprawdzane odmy? Pompa oleju? Nawet coś tak prostego jak sprawdzenie ciśnienia oleju może dużo powiedzieć. Może przez zatkaną odmę/zablokowany zawór PCV wydmuchuje olej do dolotu i stąd ten dymek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nigdzie nie jeździłam na sprawdzenie kompresji. mechanik chyba powinien był sprawdzić zanim zaczął coś robić. co do odmy to brał to pod uwagę i chyba sprawdzał.

 

dodam dla uzupełnienia, że instalacja lpg zakładana w poważnym warsztacie. sterownik stag (numeru nie pamiętam), wtryskiwacze hana. jakby było potrzebne coś więcej to mogę poszukać w papierach. obecnie mieszkam w Warszawie, więc może jakiś dobry warsztat ktoś poleci, który umiałby właściwie zdiagnozować auto???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile litrów oleju na 1ooo km brał przed remontem?

Ila zapłaciłeś za remont?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba koniecznie zbadać kompresję i wtedy będzie już wiadomo co i jak. Instalacji lpg bym się nie czepiał, to nie ma nic wspólnego z nadmiernym zużyciem oleju.

Edytowane przez Piorun_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy pierwszym remoncie wymieniane było: 

uszczelka dekla zaworów, głowicy, kolektora ssącego, wydechowego, uszczelniacz wału, uszczelniacz silikonowy miski, obróbka głowicy (planowanie, szlifowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy), rozrząd (tak przy okazji łańcuch, ślizg, napinacz, koła zębate), oczywiście pierścienie tłokowe, pasek alternatora, pompy wody, olej, filtr oleju i powietrza i płyn chłodzący. 

 

2700 za tę zabawę

 

wcześniej od wymiany do wymiany jeździł. przed pierwszym remontem mignęła kontrolka oleju. olej wymieniony na nowy bo w sumie był już czas. po ok. 2k km znowu zaświeciła się kontrolka. dolewka i jazda do krakowa. przy powrocie znów lampka, znowu dolewka cały litr i do warszawy cały wyszedł tj. znowu kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jesteś pewny, że olej nie wycieka z silnika, to musi oznaczać jedno. Coś poszło nie tak w trakcie tego remontu. Zostaje już tylko jedno REKLAMACJA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak. i jest to już właściwie 2 reklamacja. 3 raz pierścieni nie będzie wymieniał bo to bez sensu skoro są zjadane w takim tempie, a widocznie szukać mu się nie chce albo nie umie. zaproponował wymianę silnika na jakąś używkę, ale ja obawiam się żeby nie było podobnie. ewentualnie powiedział, że zwróci koszty, ale ja dalej zostaję z zepsutym samochodem. i co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pierścienie tak szybko lecą to co to za pierścienie zamontował? Niestety z większością mechaników to jest tak że albo pracują dobrze ale lepiej części im dowieźć bo inaczej na tym zaoszczędzą zapewniając sobie kolejne prace za jakiś czas. Albo tacy co odwalają fuszerkę.

 

Pytanie jest teraz takie czy rzeczywiście przy pierwszej reklamacji wymienił pierścienie czy dolał doktorka do oleju licząc że będzie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam podobny problem....

 

Rocznik 2004, autko od nowości, silnik 1.2, gaz założony przy 75tys km. Teraz jest 100tys km i w szybkim tempie ubywa oleju. Wyrok mechanika to przypuszczalnie spieczone pierścienie - a powodem to kiepski olej

Obawiam się, że remont nic nie da...

 

Próbowałem z  @micruniak12 skontaktować się na priv, ale nie odpowiada.

 

Co możecie poradzić ? Czy wina może leżeć po stronie instalacji lpg (brc sequent) ? Instalacja jest jeszcze na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może mieć do tego instalacja LPG. 

źle założona i   wystrojona bardzo wiele :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynalazki montujecie to później tak macie :P:bicycleaccident:

a jakoś nie zauważyłem abym ja miał kłopoty albo któryś z moich klientów  :whistle:  :whistle:  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co może mieć do tego instalacja LPG. Zmierz kompresję we wszystkich cylindrach.

 

Dzięki za odpowiedź. Kompresja w normie - mechanik uważa, że zużyte pierścienie mogą dać właśnie taki wynik.

Nie upieram się, że to wina instalacji, ale przypadek @micruniak12 skutecznie zniechęca mnie aby to naprawiać - zwłaszcza, że naprawa to spory koszt.

 

Obiegowa opinia jest taka, że jak coś się dzieje złego z silnikiem to wina lpg - tak uważa prawie każdy komu mówię o problemie z braniem oleju.

Trochę żałuję, że założyłem lpg - tak to przynajmniej bym teraz wiedział, że to nie wina instalacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem przeciwnikiem gazu w autach. Jednak wiem doskonale, że prawidłowo zamontowany, wyregulowany i serwisowany "gaz" w samochodach nie zrobi krzywdy silnikowi. A jeśli ktoś sporo podróżuje a jego autko ma spory apetyt na Pb, to jeżdżąc na lpg można naprawdę spore zaoszczędzić $. Jeśli silnik wykazuje zbyt spory apetyt na olej to wyraźnie świadczy, że jest już zużyty i wymaga remontu. Niekoniecznie jazda na lpg się do tego przyczyniła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...