Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T31 - Błąd P2A00


omar777
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A było tak pięknie , t31 173 KM 2,0 dci ,2008 r, 171 tym km przebiegu i... do tej pory bez problemów , ale sie chyba zaczeło . Po procedurze wypalania automatycznego DPF , wszytko było ok ( kontrolka zgasła , pojeździłem jeszcze trochę i do garażu ) ,następnego dnia po wyjechaniu zapalił się check engine , a ze była to juz sobota wiec nie było jak jechac do mechanika , trochę pojeździłem i do garażu , następnego dnia odpalam i ku mojemu miłemu zaskoczeniu kontrolka przestała sie świecić. Niestety w poniedziałek znowu sie zapaliła , pojechałem do diagnosty -przebadał , wykrył kod błedu P2A00 , skasował błąd ( i mnie oczywiście też ;-) .) i powiedział ze trzeba pojeździć, ale niestety będzie szansa ze kontrolka znowu się zapali. Krakał i wykrakał , po dwóch dniach znowu sie świeci . Nie bardzo wiem co z tym fantem zrobić , kasować po raz kolejny ? , czy niestety wizyta w nissan serwis , tylko wiem , że tam od razu zaczną wymienić sondy , powiedzą ze filtr zatkany itp . Z odczytu u diagnosty wychodzi ze wszytskie parametry pracy silnia po skasowaniu błędu są na dobrym poziomie , teraz mimo zapalonej kontrolki silnik nie wchodzi w żaden tryb awaryjny , nie muli go , pracuje normalnie ( moje subiektywne odczucie jest takie że wręcz ma większego kopa) . Może miał ktoś podobny przypadek , wdzięczny byłbym za radę co z tym fantem dalej robić.

Pozdrawiam

Edytowane przez omar777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P2A00 to jest uszkodzenie sondy szeropasmowej ,inaczej czujnika tlenu lub sondy Lambda.

jak ona jest faktycznie uszkodzona to nie powinno autem jeździc sie bo z usterka czujnika tlenu bardzo szybko zostanie zapchany filtr czasteczek stalych DPF.

Same kasowanie błedu nic nie daje kiedy faktycznie cos jest uszkodzone.

Poza sonda lambda ,moze byc uszkodzona wiązka elektryczna lub komputer sterujący.

Polecam szybko znaleść dobrego,majacego pojecie  fachowca .

W serwisie na dzień dobry zostanie wymieniona sonda lambda a ona sama kosztuje okolo 800 zł.

A jak później dalej bedzie wyskakiwal Check Engine to ASO bedzie wymieniac inne elementy az do skutku ,ale to beda koszty idace w grube tysiace zlotych.

Znam w Poznaniu dobrego ,niedrogiego fachowca ,ktory napewno by poradzil sobie z tym problemem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź ,a czy da sie jakoś tak na szybko sprawdzić czy sonda jest uszkodzona? bo bład błedem , czytam jego dokładny opis i mowa tam ze sonda może dawać zły odczyt do komputera , ale wcale nie musi to oznaczać uszkodzenie sondy , a tak jak napisałeś , jak udam sie do serwisu od razu zaczną wymieniać co sie da, a to jednak spore koszty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawnej sondzie zależnie od ilosci tlenu w spalinach zmienia sie napiecie najczescie w zakresie 0-1V. Można to sprawdzić za pomocą voltomierza, ale latwiej podpiac sie do komputera i obserwowc wartosc napiecia na sondzie. Powinien wystarczyc najprostszy skaner OBD2, jak jest mozliwosc to obserwowac podczas jazdy. Ciagle zmiany wartosci swiadcza o tym ze sonda OK. Brak zmiany wartosci napiecia swiadczy o uszkodzonej sadzie, ale wtedy blad chyba wywaliloby dosc szybko. Przyczyna moze leżeć w chwilowych zakloceniach, proponuje sprawdzic wtyczke sondy, przeczyscic jakims srodkiem do czyszczenia stykow, sprawdzic przewód czy nie uszkodzony. Dalej moze byc uszkodzony rezystor podgrzewajacy, sonda dziala optymalnie tylko jak jest rozgrzana. Komputer daje jej czas na rozgrzanie, pozniej wywali blad, ale jak to analizuje to nie wiem. Czasem problemem moze byc zabrudzenie sondy, przydalaby sie dluzsza trasa i danie X-owi troche w palnik. Przyczyn moze byc duzo, objawem uszkodzenia jest tez podobno podwyzszone spalanie, ale ja mialem w dwóch samochodach (oba benzin) problemy z sonda i w zadnym nie bylo tego objawu a w jednym sonda mi padla calkiem. W drugim po miesiecznej zabawie z pojawiajacym sie co kilka dni bledem (obserwacja, kasowanie, czyszczenie wtyczki itd.) sytuacja sie uspokoiła i teraz jest OK .....chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wykasowaniu błedu , jak napisałeś dałem mu w palnik i to dobrze . około 40 km w tasie , potem postał ze 3 godziny i znowu ponad 40 km  , i było ok , wróciłęm do domu , postał pół godzinki , ujechałem około 3 km , spokojnie po miescie i sie znowu zapalił check , zrobie tak jak mówisz , załatwiłem sobie na weekend skaner , podepnę , pojeżdże i poobserwuje , ale najpierw skocze do znajomego na kanał i posprawdzam wszystkie węzyki i przewody ,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo,zostawilem auto dobremu specowi ,ktory głównie zajmuje sie elektronika samochodowa ,tunningiem,dpf-ami.

On bardzo szybko znalazł przyczyne:

u mnie cos sie stało ze sterownikiem silnika,wyjał go,rozebrał podłaczył do komputera i chyba cos zmodyfikował .Minely juz 4 miesiace i jest świety spokoj.

Osobiscie mam podejrzenia czy czasem cos nie spieprzyli w ASO Nissan-a ,bo problem z sonda pokazał sie ok.,2 tygodnie po akcji serwisowej  ze zmiana softu..                       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pożyczył mi takie małe urządzenie zakupione na allegro za około 30 PLN : Interface ELM327 MICRO BT OBD2 , ściągnąłem do tego programik na telefon : car doctor obd , podpiąłem, odczytałem opis błedu (P2A00 02- taki sam jak za pierwszym razem ) skasowałem , przejechałem kilkanaście km i jak na ta chwilę jest ok . Dokładny opis błędu :

 

P2A00 - O2 Sensor obwodu Zakres / Wydajność Bank 1 Czujnik 1, możliwe przyczyny wyświetlenia :
Wskaźnik paliwa powietrze (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1
- Stosunek powietrza paliwa (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1 Uprząż jest otwarty lub zwarty
- Stosunek powietrza paliwa (A / F) Sensor Bank 1 Czujnik 1 przyłącze elektryczne obwodu
- Ciśnienie paliwa
- Wtryskiwacz paliwa
- Wycieki powietrza dolotowego

 

Jak więc widać , żeby dokładnie sprawdzić przyczynę zapalenia się check engine trzeba będzie trochę poszperać , no coż weekend ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź korzystając z tych programów jakie napięcie dają sondy lambda. Na pewno zrobisz to programem Torque na Androida. Miałem podobny problem w innym samochodzie przyczyną okazała się padająca sonda lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wklejam kody jakie uzyskałem po amatorskiej diagnostyce , niestety mój mechanik był w ostatnich dniach niedostępny , czekam cierpliwie na wizytę

Brand: Nissan
Model: x-trail
Year: 2008
Displacement:
Comments:
*****
meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1416141763245
name:Trouble Codes
codes:P2A00,
codes_p:P2A00,
codes_raw:43012A00;;
codes_p_raw:47012A00;;
*****
Error Codes
P2A00
O2 Sensor Circuit Range/Performance
Vehicle speed (Speed) 14 MPH
PIDs supported [21 - 40] 10100000000000001000000000000000
Engine coolant temperature (ECT) -16 °F
Fuel Rail Pressure (diesel, or gasoline direct inject) (FRP2) 1.2833168805528135 Atm
Distance traveled with malfunction indicator lamp (MIL) 0 mi
MAF air flow rate (MAF) 15.42 g/s
Calculated engine load value (EngineLoad) 4.31 %
Engine RPM (RPM) 502 rpm
Intake manifold absolute pressure (MAP) 0.039486673247778874 Atm
===================
Pending Codes
P2A00
O2 Sensor Circuit Range/Performance
Raw values
Error Codes 43012A00;;
Panding Codes 47012A00;;


Tak jak napisał sq9mcs , problemem okazała się padająca sonda lambda , wymieniłem , przejechałem juz około 700 km i problemu nie ma . Usterka była na tyle wredna , że jak jechałem na diagnostykę do zaprzyjaźnionego mechanika , wszystko było ok , jedynym znakiem był ten pojawiający sie błąd i to od czasu do czasu . Wymiana sondy w T31 jest prosta i praktycznie można ją zrobić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

 

Znam w Poznaniu dobrego ,niedrogiego fachowca ,ktory napewno by poradzil sobie z tym problemem..

 

piotrek3, daj proszę namiar na tego fachowca w Poznaniu - pojawiły się problemy z check engine w moim X'ie i już zdążyłem wymienić EGR i nadal lipa...

W sklepie z częściami do francuzów  pytają czy sonda 1, 2, 3 czy 4 kabelkowa - jaka jest w T31? 

Sonda z gotową kostką to ok. 300zł, a uniwersalna z kabelkami z zaciskami do samodzielnego montażu ok. 140zł. Którą brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Pytanie kieruje do osób które miały podobny problem. Po podłączenia do kompa wyskoczył błąd p2a00. Silnik chodził normalnie jednak miał nierówna prace przy schodzeniu na bieg jałowy( obroty 600-750).spalanie normie trasa 5l miasto 6-7.5. Wymieniona sonda ta pierwsza. Błąd się już nie pokazuje. Równa praca.jednak zaobserwowane większe spalanie.Mechanik swoje skasował.

 

Pomierzylem sobie sam samą sondę i tak na opinie 1-5 wartość 126om, 3-4 wartość 3.3om. Ta nowa natomiast 56om i 4.2om.

Czy ktoś może podać swoje wartości.

Chcę też sprawdzić sondę na uruchomionym silniku.Na których pniach jest grzałka oraz pod które pinny podpiąć miernik na działającym silniku aby sprawdzić napięcie. Ma oscylowac od 0-1v.

Jeszcze pytanie prosty interfejs i program do komunikacji i odczytu parametrów sondy.

Dziękuję

Dodam nie palila sie kontrolka check 

Edytowane przez Bobkrzys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

W ostatnim czasie w moim aucie podczas dłuższego hamowania silnikiem zapalała  się kontrolka Check engine a w pamięci zapisywał się błąd P2A00. Kilkukrotnie wykasowałem błąd i scenariusz się powtarzał więc bez chwili wahania zakupiłem pierwszą sondę regulacyjną, wymieniłem ją skasowałem błędy. Auto zyskało na dynamice a spalanie znacząco spadło, niestety moje szczęście trwało niecałe dwa dni. Aktualnie auto potrafi już kilka minut po rozruchu zapalić kontrolkę check engine i zapisać błąd P0131, lecz obecnie sytuacja jest  o tyle dziwne że czasem check engine sam potrafi zgasnąć a potem po jakimś czasie zapalić się ponownie, o dziwo już bez względu na hamowanie silnikiem. Osobiście przewiduję kilka możliwych scenariuszów:

1. Druga sonda jest uszkodzona, a sterownik interpretuję rozbieżność wyników jako usterkę pierwszej. 

2. Zakupiona sonda jest uszkodzona. 

3. Problem leży w sterowniku silnika. 

4.Usterka któregoś z wtryskiwaczy(silnik pracuję prawidłowo cykle wypalania DPF są dość długie, auto nie kopci ma moc ) albo układu dolotowego. (te dwie  opcję raczej wykluczam.) 

Ma ktoś jakieś pomysły jak poradzić sobie z tym problemem, za wszelką pomoc z góry dziękuję. 

Pozdrawiam 

Radosław 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na parametrach jakie napięcie podaje sonda. Prawidłowe napięcie to okolice 2V. Jeżeli będzie w okolicach 1,4 to będzie wychwytywany jako błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dzeriusz napisał:

Zobacz na parametrach jakie napięcie podaje sonda. Prawidłowe napięcie to okolice 2V. Jeżeli będzie w okolicach 1,4 to będzie wychwytywany jako błąd

Obecnei posiadam tylko ELM, i niestety na ten momnet żadan aplikacja nie chcę pokazać mi tego parametru, masz jakiś sprawdzony program do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia to trzeba użyć miernika uniwersalnego. Przez programy i moduły to możesz co najwyżej odczytać wartość zinterpretowaną przez ECU. Jeśli sonda padła to podaje błędne dane do ECU I jego interpretacja jest błędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Cześć, jeżdżę już drugi rok XTrialem T31 2.0 dci 173km. Przelot 230 tyś. Pirewszy właściciel poinformował mnie o wycięciu DPFa. Auto sprawuje się bez zarzutu. Teraz wyskoczył mi check a komputer pokazał błąd P2A00 co by wskazywało na sondę. Autko zachowuje się normalnie, obroty nie falują, moc jest, spalanie w normie. Czy to może być lambda do wymiany czy może coś innego? Gdzie ją zlokalozować?  Dzięki za sugestie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim ten błąd wyskakuje średnio 1 raz na rok.

Kasuje i jeżdzę dalej bez żadnych ubocznych objawow.

Wg elektronika wcale nie musi to byc sonda a jeszcze wiele innych przyczyn na nr błędu.

Czasami nawet duperela np.zasniedziałe styki elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek3 napisał:

...

Czasami nawet duperela np.zasniedziałe styki elektryczne.

Według instrukcji serwisowej to jest pierwszy krok do sprawdzenie. Weryfikacja złącza elektrycznego sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
On 11/14/2014 at 9:36 AM, piotrek3 said:

Miałem to samo,zostawilem auto dobremu specowi ,ktory głównie zajmuje sie elektronika samochodowa ,tunningiem,dpf-ami.

On bardzo szybko znalazł przyczyne:

u mnie cos sie stało ze sterownikiem silnika,wyjał go,rozebrał podłaczył do komputera i chyba cos zmodyfikował .Minely juz 4 miesiace i jest świety spokoj.

Osobiscie mam podejrzenia czy czasem cos nie spieprzyli w ASO Nissan-a ,bo problem z sonda pokazał sie ok.,2 tygodnie po akcji serwisowej  ze zmiana softu..                       

Mozna telefon do tego pana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich czy może ktoś polecić jakiegoś fachowca znającego temat błędu z tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

mnie też wyskoczył  check a komputer pokazał błąd P2A00 i czasami P0133 ale silnik pracował normalnie (tylko nie działał tempomat), wymiana sondy Bosch 0 281 004 027 załatwiła sprawę. przebieg 260000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...